De nem, mert akkor sokkal drágább lenne például a munkaero is, no meg ertelmetlen lenne harom muszakozni, aztán üresen állni...Azzal kezdtem, hogy 5-6 év az nulla időtartam, ennyi erővel 1 év alatt is legyárthatnák.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
De nem, mert akkor sokkal drágább lenne például a munkaero is, no meg ertelmetlen lenne harom muszakozni, aztán üresen állni...Azzal kezdtem, hogy 5-6 év az nulla időtartam, ennyi erővel 1 év alatt is legyárthatnák.
Persze hogy nem ritkaság, csak ne álmodozzunk arról, hogy majd a gyár éjt nappallá téve fog termelni, hogy minél előbb legyártsák az egyetlen megrendelésüket.
Azért van ebben hosszú távon egy hogyan is mondjam - katalizátor hatás, hogy "saját" gyárakat lehet és/vagy kell majd etetnünk.De pont azt magyarázza neked mindenki, hogy szó sincs erről, évi 45 géppel is elketyeg egy normál műszakban 5-6 évet biztosan.
Ember! Egy olyan harcjátműről írsz, ami még most sincs végleges verzióban. A piacra is épp csak kilépett!Persze hogy nem ritkaság, csak ne álmodozzunk arról, hogy majd a gyár éjt nappallá téve fog termelni, hogy minél előbb legyártsák az egyetlen megrendelésüket.
Juhúú, közben már dandár szintű összekovácsolás is lehetne csak megint a honvédelem az utolsó szempont.Ember! Egy olyan harcjátműről írsz, ami még most sincs végleges verzióban. A piacra is épp csak kilépett!
De te már nem hiszel az eladásában, és a mi rendeléseink után leállítod a gyártást.
Azt látom, hogy ahol eddig elindult ott nem nyert (nálunk nem volt tender).Ember! Egy olyan harcjátműről írsz, ami még most sincs végleges verzióban. A piacra is épp csak kilépett!
De te már nem hiszel az eladásában, és a mi rendeléseink után leállítod a gyártást.
A KF-41-gyel ugyan az a helyzet, mint a KF-51-gyel. A befektetett pénz nagyon gyorsan (valószínűleg már az első 3rd party megrendelőtől) megtérülésbe, majd pedig haszonba fordul.Azt látom, hogy ahol eddig elindult ott nem nyert (nálunk nem volt tender).
Kurvára nem, mivel ott gyakorlatilag nem/vagy alig volt konkurencia míg a panthernak ottvan a Leopard 2A8 K2, Abrams x és még az MGCS is, ha lesz belőle valami meg Európába mindenki most cserélt harckocsit a németek csehek, szlovákok olaszok és a dánok leot vesznek lengyelek ambrams k2 a franciáknak ott a leclerc szóval én nem látom azt a hű de nagy piacot...Mondom, hogy pontosan ugyan ez volt KC ügyben is
KF-41 topicban van kartárs!Kurvára nem, mivel ott gyakorlatilag nem/vagy alig volt konkurencia míg a panthernak ottvan a Leopard 2A8 K2, Abrams x és még az MGCS is, ha lesz belőle valami meg Európába mindenki most cserélt harckocsit a németek csehek, szlovákok olaszok és a dánok leot vesznek lengyelek ambrams k2 a franciáknak ott a leclerc szóval én nem látom azt a hű de nagy piacot...
Te hoztad fel a KF51-et a hsz-ben.KF-41 topicban van kartárs!
Milyen valós modern konkurenciája is van a KF-41-nek?
Mitől modern egy IFV?KF-41 topicban van kartárs!
Milyen valós modern konkurenciája is van a KF-41-nek?
A Redback. Slussz!
Meg majd talán a lengyel nehéz IFV az Anders alapokon.
A CV-90 nem modern, ahogy az ASCOD platform sem az!
A CV-90 nem modern, ahogy az ASCOD platform sem az!
Miért is nem modern, meg nem fejleszthető a CV90 ? Mert már készült belőle 1000+ db, rengeteg verzióban, 30, 35 és 40 mm-es gépágyúval, meg 23 - 38 tonna súllyal?A CV90 attól még jelenleg modern, hogy már a fejleszthetősége határán van.
Bárhogy növelni akarod a belső szűk deszantteret, akkor növekedni fog a tömeged. Ha ezt egy terhelési határon lévő géppel kell megtenned, akkor értelem szerűen a védettségből kell feláldozni. Szerinted a CV-90-ből épített ultra páncélozott Armadillo APC-nek miért nincs tornya?meg 23 - 38 tonna súllyal?
Ja, csak a KF-41 volt az alanya a hozzászólásomnak, a KF-51-et csak hívatkoztam.Te hoztad fel a KF51-et a hsz-ben.
A PUMA nem alternatíva. Az egy külön kategória. (ár, szűk opciókkal, szűk felhasználási területre)Redback, Puma, CV90
A CV90 attól még jelenleg modern, hogy már a fejleszthetősége határán van.
Az Armadillo -ra konkrétan azt találtam, hogy összesen 5 db -ot gyártottak belőle. Vagyis inkább csak prototípus, mint termék. A Lynx-et is először a kf31 verzióval reklámozták, ami gyakorlatilag egy Marder. Csak amikor lett megrendelő, akkor kezdtek komolyan neki a kf41 -nek.Bárhogy növelni akarod a belső szűk deszantteret, akkor növekedni fog a tömeged. Ha ezt egy terhelési határon lévő géppel kell megtenned, akkor értelem szerűen a védettségből kell feláldozni. Szerinted a CV-90-ből épített ultra páncélozott Armadillo APC-nek miért nincs tornya?
Mostanában valóban 2 típus nyert tendert. A Redback és a CV90.Ahogy írtam, 2 olyan típus van, amelyik labdába tud rúgni a jövő tenderein, mint modern láncos harcjármű. A Redback és a Lynx.
És kizárt, hogy minden ország Redbacket vegyen, aki NATO szabványos gépet szeretne - a Redback nem is feltétlen az !
Amúgy minimális vàltoztatásokkal igen.Ha növelni akarod a deszant teret akkor vagy valamit ki kell raknod belőle (pl. APC verzió építesz) , vagy növelni kell a jármű méretét. Ezzel persze nő a súly, és meg kell erősíteni a futóművet, de ez egyáltalán nem lehetetlen. Szerinted például az MK1 meg az MK4 futóműve azonos?
Én inkább ezt úgy fogalmaznám meg, hogy ettől az előnyök egy része veszik el. Mert ettől még nagyon sok jól bevált elem maradhat változatlanul.Amúgy minimális vàltoztatásokkal igen.
A tervezés alatt álló mk. V (ami pl az amcsi tenderre nem jutott be végül) 50 tonnásra van hízva és teljesen új az egész alvàzasan is.
Az előnyök amivel a lynxxel szemben rendelkezik a cv-90 ( kissebb és kiforrottabb) a következő verziónàl el is vesznek mert a mk IV az amit az alapkostrukció radikális újratervezése nélkül ki tudsz hozni.
Azok az előnyök amit a cseh és szlovàk teszteken a lynxhez képest komoly előnykènt lettek kiemelve.Én inkább ezt úgy fogalmaznám meg, hogy ettől az előnyök egy része veszik el. Mert ettől még nagyon sok jól bevált elem maradhat változatlanul.
Kf-41 gyorsan megtérül? Honnan szeded ezt a marhaságot?A KF-41-gyel ugyan az a helyzet, mint a KF-51-gyel. A befektetett pénz nagyon gyorsan (valószínűleg már az első 3rd party megrendelőtől) megtérülésbe, majd pedig haszonba fordul.
Nem létezik, hogy a minimális konkurencia (számra minimális) mellett ne fogjuk tudni eladni senkinek sem 5 éves időtávban.
Mondom, hogy pontosan ugyan ez volt KC ügyben is. Ott mondjuk nem mi voltunk a fejlesztők, de a potenciált jól látták meg a haderő fejlesztők.