[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Persze hogy nem ritkaság, csak ne álmodozzunk arról, hogy majd a gyár éjt nappallá téve fog termelni, hogy minél előbb legyártsák az egyetlen megrendelésüket.

De pont azt magyarázza neked mindenki, hogy szó sincs erről, évi 45 géppel is elketyeg egy normál műszakban 5-6 évet biztosan.
Azért van ebben hosszú távon egy hogyan is mondjam - katalizátor hatás, hogy "saját" gyárakat lehet és/vagy kell majd etetnünk.
Nem azt mondom, hogy a gyár fenntartása végett gyártsunk olyan dolgokat, amikre nincs igény, de egy nem csak összeszerelésre, gyártásra, hanem kutatás-fejlesztésre és a meglévő százas nagyságrendű magyar RM technika szervizelésére, karbantartására létrehozott üzem akkor sem fog megdögleni, ha ép nem fut le semmi a szallagról.
Azáltal, hogy tudjuk a LYNX sokminden másnak is lesz és még lehet(ne) az alapjárműve (légvédelem, rakétatüzérség, egy csomó speciális feladatú jármű ami kif. láncos megoldást igényel) én nem aggódom a jövője végett...
 
Persze hogy nem ritkaság, csak ne álmodozzunk arról, hogy majd a gyár éjt nappallá téve fog termelni, hogy minél előbb legyártsák az egyetlen megrendelésüket.
Ember! Egy olyan harcjátműről írsz, ami még most sincs végleges verzióban. A piacra is épp csak kilépett!
De te már nem hiszel az eladásában, és a mi rendeléseink után leállítod a gyártást.
 
Azt látom, hogy ahol eddig elindult ott nem nyert (nálunk nem volt tender).
A KF-41-gyel ugyan az a helyzet, mint a KF-51-gyel. A befektetett pénz nagyon gyorsan (valószínűleg már az első 3rd party megrendelőtől) megtérülésbe, majd pedig haszonba fordul.
Nem létezik, hogy a minimális konkurencia (számra minimális) mellett ne fogjuk tudni eladni senkinek sem 5 éves időtávban.
Mondom, hogy pontosan ugyan ez volt KC ügyben is. Ott mondjuk nem mi voltunk a fejlesztők, de a potenciált jól látták meg a haderő fejlesztők.
 
Mondom, hogy pontosan ugyan ez volt KC ügyben is
Kurvára nem, mivel ott gyakorlatilag nem/vagy alig volt konkurencia míg a panthernak ottvan a Leopard 2A8 K2, Abrams x és még az MGCS is, ha lesz belőle valami meg Európába mindenki most cserélt harckocsit a németek csehek, szlovákok olaszok és a dánok leot vesznek lengyelek ambrams k2 a franciáknak ott a leclerc szóval én nem látom azt a hű de nagy piacot...
 
Kurvára nem, mivel ott gyakorlatilag nem/vagy alig volt konkurencia míg a panthernak ottvan a Leopard 2A8 K2, Abrams x és még az MGCS is, ha lesz belőle valami meg Európába mindenki most cserélt harckocsit a németek csehek, szlovákok olaszok és a dánok leot vesznek lengyelek ambrams k2 a franciáknak ott a leclerc szóval én nem látom azt a hű de nagy piacot...
KF-41 topicban van kartárs!
Milyen valós modern konkurenciája is van a KF-41-nek?
A Redback. Slussz!
Meg majd talán a lengyel nehéz IFV az Anders alapokon.

A CV-90 nem modern, ahogy az ASCOD platform sem az!
 
A CV-90 nem modern, ahogy az ASCOD platform sem az!
A CV90 attól még jelenleg modern, hogy már a fejleszthetősége határán van.
Miért is nem modern, meg nem fejleszthető a CV90 ? Mert már készült belőle 1000+ db, rengeteg verzióban, 30, 35 és 40 mm-es gépágyúval, meg 23 - 38 tonna súllyal?

Az elrendezése kb. ugyanaz mint a Lynx-é (meg a legtöbb modern IFV -é) Jobb oldalon elől a motor, bal oldalon a vezető, mögötte a torony, hátul a deszant tér. Nem lehet a méretét megnövelni bármelyik irányban? Vagy a futóművet megerősíteni? Vagy bármit kicserélni egy új verzióban? A Lynx fejlesztését is a Marder alapján kezdték el.
 
Nem készült video a lynx első lövészetéről? Vagy nem találták el a célt? Esetleg photoshop makettoronnyal és csere rendszámokkal? (Irónia)
 
Te hoztad fel a KF51-et a hsz-ben.
Ja, csak a KF-41 volt az alanya a hozzászólásomnak, a KF-51-et csak hívatkoztam.
Redback, Puma, CV90
A CV90 attól még jelenleg modern, hogy már a fejleszthetősége határán van.
A PUMA nem alternatíva. Az egy külön kategória. (ár, szűk opciókkal, szűk felhasználási területre)
A CV90 MkIV nem modern, hanem modernizált.
A Redbacket írtam, de ott azért még várjuk meg, hogy hogyan fog beválni.
Ahogy írtam, 2 olyan típus van, amelyik labdába tud rúgni a jövő tenderein, mint modern láncos harcjármű. A Redback és a Lynx.
És kizárt, hogy minden ország Redbacket vegyen, aki NATO szabványos gépet szeretne - a Redback nem is feltétlen az ;)!
 
Bárhogy növelni akarod a belső szűk deszantteret, akkor növekedni fog a tömeged. Ha ezt egy terhelési határon lévő géppel kell megtenned, akkor értelem szerűen a védettségből kell feláldozni. Szerinted a CV-90-ből épített ultra páncélozott Armadillo APC-nek miért nincs tornya? :rolleyes:
Az Armadillo -ra konkrétan azt találtam, hogy összesen 5 db -ot gyártottak belőle. Vagyis inkább csak prototípus, mint termék. A Lynx-et is először a kf31 verzióval reklámozták, ami gyakorlatilag egy Marder. Csak amikor lett megrendelő, akkor kezdtek komolyan neki a kf41 -nek. :)

Ha növelni akarod a deszant teret akkor vagy valamit ki kell raknod belőle (pl. APC verzió építesz) , vagy növelni kell a jármű méretét. Ezzel persze nő a súly, és meg kell erősíteni a futóművet, de ez egyáltalán nem lehetetlen. Szerinted például az MK1 meg az MK4 futóműve azonos?
 
Ahogy írtam, 2 olyan típus van, amelyik labdába tud rúgni a jövő tenderein, mint modern láncos harcjármű. A Redback és a Lynx.
És kizárt, hogy minden ország Redbacket vegyen, aki NATO szabványos gépet szeretne - a Redback nem is feltétlen az ;)!
Mostanában valóban 2 típus nyert tendert. A Redback és a CV90.
 
Ha növelni akarod a deszant teret akkor vagy valamit ki kell raknod belőle (pl. APC verzió építesz) , vagy növelni kell a jármű méretét. Ezzel persze nő a súly, és meg kell erősíteni a futóművet, de ez egyáltalán nem lehetetlen. Szerinted például az MK1 meg az MK4 futóműve azonos?
Amúgy minimális vàltoztatásokkal igen.

A tervezés alatt álló mk. V (ami pl az amcsi tenderre nem jutott be végül) 50 tonnásra van hízva és teljesen új az egész alvàzasan is.

Az előnyök amivel a lynxxel szemben rendelkezik a cv-90 ( kissebb és kiforrottabb) a következő verziónàl el is vesznek mert a mk IV az amit az alapkostrukció radikális újratervezése nélkül ki tudsz hozni.
 
Amúgy minimális vàltoztatásokkal igen.

A tervezés alatt álló mk. V (ami pl az amcsi tenderre nem jutott be végül) 50 tonnásra van hízva és teljesen új az egész alvàzasan is.

Az előnyök amivel a lynxxel szemben rendelkezik a cv-90 ( kissebb és kiforrottabb) a következő verziónàl el is vesznek mert a mk IV az amit az alapkostrukció radikális újratervezése nélkül ki tudsz hozni.
Én inkább ezt úgy fogalmaznám meg, hogy ettől az előnyök egy része veszik el. Mert ettől még nagyon sok jól bevált elem maradhat változatlanul.
 
A KF-41-gyel ugyan az a helyzet, mint a KF-51-gyel. A befektetett pénz nagyon gyorsan (valószínűleg már az első 3rd party megrendelőtől) megtérülésbe, majd pedig haszonba fordul.
Nem létezik, hogy a minimális konkurencia (számra minimális) mellett ne fogjuk tudni eladni senkinek sem 5 éves időtávban.
Mondom, hogy pontosan ugyan ez volt KC ügyben is. Ott mondjuk nem mi voltunk a fejlesztők, de a potenciált jól látták meg a haderő fejlesztők.
Kf-41 gyorsan megtérül? Honnan szeded ezt a marhaságot?