[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 445
17 954
113
Édesfaxom!Szerintetek a Lynx lemeze valami Párjanincsiumbol lévő csodalemez?Olasz ismeri,rendelkezik a modern páncéllemez megmunkálás technológiájával.Nincs szüksége hozzá techtranszferre.A lemezeket magukat le tudja gyártani,és össze is tudja őket hegeszteni.A technológiai utasitássorra és a tervekre van szüksége,hogy milyen lemezt gyártson,és azokat hogyan hegessze össze,hogy a végén egy Lynxet kapjon.
Bocs, de és? Az acélműben folyna az olasz Lynx összeszerelése?
Ha valahol, az USÁ-ban nem igen találsz külföldi alkatrészt egy-egy haditechnikában. De a gyár, ahonnan kigördül a kész termék, alig végez "többet", mint az összeszerelés. Elektronika, meghajtás, erőátvitel, kábelezés, fegyverzet, váz, páncélzat, mind-mind beszállítók termékei, amiket elvisznek a gyárba, ahol összeszerelik azokat.
És abban is biztos vagyok, ha nyerne az olaszoknál a Lynx, és 100 %-ban otthon gyártott alkatrészekből állna (mint mondod, megvan hozzá az olasz háttéripar), mindenhez megveszik a licenszet, ami kell nekik, a különböző beszállítók akkor is az eredeti gyártókhoz mennének betanulni.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 955
32 839
113
Mi a gyorsabb és egyszerűbb, képzéssel és az eredeti gyártó segítségével megkezdeni az átvett terméket vagy ha elédbasznak egy könyvet?
Ennél jobban nem tudom leegyszerűsíteni neked.

Előjog. A görögök első x gépét pl innen szállítják ha rendelnek pedig leopard alvázat tudnak gyártani de addig is a hadsereg el tudja kezdeni a képzést rá amíg az ipar beáll. Időt nyernek és mindnekinek könnyebb az olaszoknál ugyan ez a helyzet.
Fogd már föl,hogy nálunk 50 éve nincs harcjármű gyártás.Nem volt gyártási tradició,se modern technológia.Az üzem egy új létesitmény.Nekünk tectranszferre van szükségünk,emiatt.De az olaszoknak nincs ilyen problémája.
Az ilyen előjog meg elég necces.Imádkozzál,hogy ha bejön az a görög megrendelés,akkor a hellén változat minnél kevésbé különbözzön a magyar változattol.Mert rohadt nagy szivás lesz,ha tizenX db járgány kedvéért egy új technológiai utasitássort kell kidolgozni és betanitani.......
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 955
32 839
113
Bocs, de és? Az acélműben folyna az olasz Lynx összeszerelése?
Ha valahol, az USÁ-ban nem igen találsz külföldi alkatrészt egy-egy haditechnikában. De a gyár, ahonnan kigördül a kész termék, alig végez "többet", mint az összeszerelés. Elektronika, meghajtás, erőátvitel, kábelezés, fegyverzet, váz, páncélzat, mind-mind beszállítók termékei, amiket elvisznek a gyárba, ahol összeszerelik azokat.
És abban is biztos vagyok, ha nyerne az olaszoknál a Lynx, és 100 %-ban otthon gyártott alkatrészekből állna (mint mondod, megvan hozzá az olasz háttéripar), mindenhez megveszik a licenszet, ami kell nekik, a különböző beszállítók akkor is az eredeti gyártókhoz mennének betanulni.
Csak a lényeget nem érted......
 
  • Vicces
Reactions: arbalest

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
803
2 036
93
Édesfaxom!Szerintetek a Lynx lemeze valami Párjanincsiumbol lévő csodalemez?Olasz ismeri,rendelkezik a modern páncéllemez megmunkálás technológiájával.Nincs szüksége hozzá techtranszferre.A lemezeket magukat le tudja gyártani,és össze is tudja őket hegeszteni.A technológiai utasitássorra és a tervekre van szüksége,hogy milyen lemezt gyártson,és azokat hogyan hegessze össze,hogy a végén egy Lynxet kapjon.
Képzeld, 100 éve is tudtak hegeszteni tankot, gondolod, hogy azóta nem kellett tanulni? Csak az derül ki, hogy partvonal mellőli tudásod van, de az legalább hangos. Menj el hallgass bele egy Fémek technológiája vagy Gépgyártástechnológia előadásba, netalán pár Gépelemekbe, simán beülhetsz a BME-n, senki nem fog kidobni. Ott lehet tanulni egy kis alázatot, és az ott nem a legújabb, adott esetben TITKOS technológia.
Millióképp ötvözhetsz fémet, kezelheted, és azt hegesztheted. Ez nem azt jelenti, hogy az olasz hegesztő nem ért hozzá, sőt! szakember, ezért képes megtanulni értelmes időn belül az adott technológiát.
A műszaki világban minden értelmes ember jár képzésekre, mert semmi sem örök. Hiába terveztem sportcsarnok fűtést, most is meg kell néznem, hogy az új berendezéseknek mi a tudása, követelménye. Vagy van jogom hőszivattyút telepíteni, mégis elmegyek adott berendezés beüzemelési oktatására, nem azért mert nem tudom papírból megtanulni, hanem mert hatékonyabb, mert lehet kérdezni, tapizni stb.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 767
122 610
113
Fogd már föl,hogy nálunk 50 éve nincs harcjármű gyártás.Nem volt gyártási tradició,se modern technológia.Az üzem egy új létesitmény.Nekünk tectranszferre van szükségünk,emiatt.De az olaszoknak nincs ilyen problémája.
Az ilyen előjog meg elég necces.Imádkozzál,hogy ha bejön az a görög megrendelés,akkor a hellén változat minnél kevésbé különbözzön a magyar változattol.Mert rohadt nagy szivás lesz,ha tizenX db járgány kedvéért egy új technológiai utasitássort kell kidolgozni és betanitani.......
Az a baj te azért játszod a hülyét teljesen, hogy ellent mondhass és duzzoghass és roppantul élvezed is.
Briteknél sem volt semmi gyártás előtte, hogy a boxerbe fogtak ? Az ausztrálok tech transferrel kaptak gyártást és képzéssel mind az ottani boxernél is.
Egy technológiai utasítás sorral nem fogsz beindítani egy üzemet egyszerűen és könnyen és főleg nem gyorsan, meglévő ipari bázison sem.
Ez a lényege a know-how átadásának, hogy ez a folyamat egyszerűbb legyen az új licenszgyártó számára és minden fél számára gyorsabban létrejöjjön az üzlet.
Az olaszok sem fognak egyedül gyártani semmit, hanem az európában lévő meglévő beszállítói láncokra fognak támaszkodni főleg az elején és utána tolják meg magasabbra a részarányt.


@ozymandias te már úgy tudom telepítettél gyártást külső helyszínen EU-n belül és kívül és oktattál is betanuló mérnököt légyszíves segíts már ki minket...
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 918
5 004
113
c885de6b70164fb1d66cfef4258e0632.gif
Ezt a baromságot hányszor fogod még posztolni?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 955
32 839
113
Az a baj te azért játszod a hülyét teljesen, hogy ellent mondhass és duzzoghass és roppantul élvezed is.
Briteknél sem volt semmi gyártás előtte, hogy a boxerbe fogtak ? Az ausztrálok tech transferrel kaptak gyártást és képzéssel mind az ottani boxernél is.
Egy technológiai utasítás sorral nem fogsz beindítani egy üzemet egyszerűen és könnyen és főleg nem gyorsan, meglévő ipari bázison sem.
Ez a lényege a know-how átadásának, hogy ez a folyamat egyszerűbb legyen az új licenszgyártó számára és minden fél számára gyorsabban létrejöjjön az üzlet.
Az olaszok sem fognak egyedül gyártani semmit, hanem az európában lévő meglévő beszállítói láncokra fognak támaszkodni főleg az elején és utána tolják meg magasabbra a részarányt.


@ozymandias te már úgy tudom telepítettél gyártást külső helyszínen EU-n belül és kívül és oktattál is betanuló mérnököt légyszíves segíts már ki minket...
Inkább kifejezetten bosszant,hogy ugyan azt a hülyeséget kell 1001x végigjárni.
Az olasz meg fogja nézni,hogy nálunk hogyan legózzák össze a gépet.De nem feltétlen fogja követni is az általunk használt technológiát.Mivel neki van korszerű gépipara,változtathat a technológián a saját igényei szerint.(erre egy érdekes példa a Sherman gyártása a II.vh-ban.Vagy 5 helyen folyt a gyártás,és nem azonos technológiával.Van ahol öntött db-okbol rakták össze a testet,van ahol hengerelt lemezekböl.Egyik üzem ilyen hegesztési technológiát használt,a másik meg olyat.US Armyt nem érdekelte,csak az,hogy a végtermék megfeleljen a kritériumoknak.).Minnél inkább saját igényeikre formálják az alaptervet,annál valószinübb,hogy nem is fog megegyezni a szerelési technológiai utasitás a mi Lynx változatunkkal.Mert mondjuk ők légrugózást kérnek,hogy a hegyekben jobban alkalmazkodjon a gép a terephez.Mauser helyett Bushmaster gá,Zeiss helyett Galileo optikát,Renk helyet meg Allison váltot.RM csempe helyett meg zsidó ERA+NERA paneleket.De kérhetnek akár másfajta páncéllemezt is.Mert mondjuk (hasamra ütök) az ugyan 5%-kal kisebb keménységű,de 10%-kal rugalmasabb,és 7,5%-kal meg könnyebb,és mert azt nekik könnyebb és olcsóbb gyártani Cremonában.És naná,hogy másképpen kell hegeszteni,mint a miénket......
És máris ott tartunk,hogy az előjogunkkal való éléshez elöbb nekünk kell kiküldeni embereket megtanulni azt a másik fajta hegesztéstechnológiát tőlük.......
Hogy mennyire fognak tudni támaszkodni a jelenlegi beszállitói körre,az meg attol függ,hogy mennyire formálják át a taján igények kapcsán a gépet.Ezt majd akkor lehet megmondani,ha már kész lesz az a talján változat.Valószinüleg azért nagyobb átfedés lesz,mint az USA változat esetén,ahol kb lópikulanyi az alkatrészbázis átfedés.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 031
18 688
113
Fogd már föl,hogy nálunk 50 éve nincs harcjármű gyártás.Nem volt gyártási tradició,se modern technológia.Az üzem egy új létesitmény.Nekünk tectranszferre van szükségünk,emiatt.De az olaszoknak nincs ilyen problémája.
Az ilyen előjog meg elég necces.Imádkozzál,hogy ha bejön az a görög megrendelés,akkor a hellén változat minnél kevésbé különbözzön a magyar változattol.Mert rohadt nagy szivás lesz,ha tizenX db járgány kedvéért egy új technológiai utasitássort kell kidolgozni és betanitani.......

Adott termék liszensz gyártásához, az eredeti gyártó adja a technológiát is, vagy a technológiai utasítást. Attól eltérni nem lehet. Vagy eltérsz, de akkor nem azt kapod, ami eredeti volt, szinte semmiben.
Az meg nem úgy megy hogy adott országban ipari fejlettsége okán minden van, így mindent legyártanak maguk, egy másik ország cégének harcjármű liszenszének keretében. Mert akkor az piszok drága lesz. Lévén, a beszállítók nem biztos hogy ingyen adnak csak úgy, mindenféle részegység, vagy alkatrész terveket.
Általában nem is adják el, mert üzleti érdekük, hogy a saját terméküket vegye meg a gyártó.
Autógyártásból példa... A Daewo annak idején a General Motors céggel dolgozott együtt. Opel típust is gyártottak a 70-es években. De nem maguk fejlesztették és gyártottak minden alkatrészt, mert az piszok drága és a fejlesztések, sok idő lett volna. Az Opel beszállítók által szállított alkatrészekből dolgoztak. Így kezdték, aztán később ebből lett a saját autóipari konszern. Több évtized alatt.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 918
5 004
113
Autógyártásból példa... A Daewo annak idején a General Motors céggel dolgozott együtt. Opel típust is gyártottak a 70-es években. De nem maguk fejlesztették és gyártottak minden alkatrészt, mert az piszok drága és a fejlesztések, sok idő lett volna. Az Opel beszállítók által szállított alkatrészekből dolgoztak. Így kezdték, aztán később ebből lett a saját autóipari konszern. Több évtized alatt.
Még a 80-as években is. Daewoo Racer néven továbbgyártották az Opel Kadett-ot.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 955
32 839
113
Adott termék liszensz gyártásához, az eredeti gyártó adja a technológiát is, vagy a technológiai utasítást. Attól eltérni nem lehet. Vagy eltérsz, de akkor nem azt kapod, ami eredeti volt, szinte semmiben.
Az meg nem úgy megy hogy adott országban ipari fejlettsége okán minden van, így mindent legyártanak maguk, egy másik ország cégének harcjármű liszenszének keretében. Mert akkor az piszok drága lesz. Lévén, a beszállítók nem biztos hogy ingyen adnak csak úgy, mindenféle részegység, vagy alkatrész terveket.
Általában nem is adják el, mert üzleti érdekük, hogy a saját terméküket vegye meg a gyártó.
Autógyártásból példa... A Daewo annak idején a General Motors céggel dolgozott együtt. Opel típust is gyártottak a 70-es években. De nem maguk fejlesztették és gyártottak minden alkatrészt, mert az piszok drága és a fejlesztések, sok idő lett volna. Az Opel beszállítók által szállított alkatrészekből dolgoztak. Így kezdték, aztán később ebből lett a saját autóipari konszern. Több évtized alatt.
Rossz példa.Koreaiaknak nem volt meg az ipari technológiájuk.Vagyis nem csak a gyártási/szerelési technológiai utasitásra volt szükségük,hanem magára a technológiára.Ez a techtranszfer,és mi ugyan ebben a helyzetben vagyunk.
Az olaszok viszont nem.Nekik megvan a technológia,csak annak felhasználási utasitására van szükségük.
Plusz,még mindig ott tartunk,hogy amig az olasz változatú Lynx el nem készül,addig fogalmunk sincs,hogy az milyen mértékig fog megegyezni a mi általunk összeszerelt változattal.Az eltérés lehet nüansznyi,de szélsőséges esetben akár teljes átszerszámozást is igényelhet egy esetleges ZEG-i előszériagyártás.(mivel egy manufaktúrális végszerelő üzem,ez még onmagában nem is olyan nagy tragédia,csak drága.Ha viszont technológiai váltásra is szükség van,mert az az alváltozat igényli,hát az már nyűgös lehet.Ha meg még munkaerő átképzésre is szükséglet is jelendkezik,még nyűgösebb).
De éppenséggel szerencsés esetben a változtatások hozhatnak hazai megrendelést is.Pl Renk váltot tényleg Allisonra cserélik,és azt mondjuk Szombathelyen csinálják olasz beszállitásra (fogalmam sincs,hogy alkalmas e rá a szombathelyi üzem,de most tegyük fel,hogy igen).Ez is benne van a pakliban.
De ha nem szerencsés,akkor meg szivás lesz az az előszéria gyártási jog....
Még a 80-as években is. Daewoo Racer néven továbbgyártották az Opel Kadett-ot.
90es években gyártották a 86os Kadettet.De még az én öreg,2005ös Kalosom is azon a technológián alapszik.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 368
79 264
113
Nem is úgy értem, de gondolom nem sírtál volna, ha HK416-ot rendszeresítünk :D
Ez olyan mint a helik, én is elégedett vagyok a beszerzéssel, de pusztán technikai szemszögből nézve, lehetne jobb flottát összeállítani (nem ugyanabból a pénzből!).
Én biztosan nem, bár így a történtek ismeretében szerintem Haenel-t valamivel olcsóbban kaptunk volna, úgy hogy a két fegyver közt szinte csak a gyári beütés a különbség.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 223
4 580
113
Fogd már föl,hogy nálunk 50 éve nincs harcjármű gyártás.Nem volt gyártási tradició,se modern technológia.Az üzem egy új létesitmény.Nekünk tectranszferre van szükségünk,emiatt.De az olaszoknak nincs ilyen problémája.
Az ilyen előjog meg elég necces.Imádkozzál,hogy ha bejön az a görög megrendelés,akkor a hellén változat minnél kevésbé különbözzön a magyar változattol.Mert rohadt nagy szivás lesz,ha tizenX db járgány kedvéért egy új technológiai utasitássort kell kidolgozni és betanitani.......
Akkor is kell techtraszfer mert egy tök új jármű, technológia, anyaghasznalat lép fel.... fogd már fel! :)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 955
32 839
113
A legkorszerűbb RM gyár, per pillanat. Lövésed nincs semmiről.
Összeszerelő manufaktura,amiböl 12 egy tucat.RMnek ez a legújabb ilyen üzeme,ezért lehet mondani,hogy a MAGA KATEGÓRIÁJÁBAN a legkorszerűbb.
De csak a maga kategóriájában.
technológia, anyaghasznalat lép fel
Nekünk új,de az OTO MELARA-nak qrvára nem új technológia.Olasz magasnyomású löveget is tud gyártani,csövét hegeszteni.Meg le us tudja gyártani azt a páncél lemezt-szerinted akkor hegeszteni nem tudja?
Nem kéne összekeverni a technológiai transzfer,és a liszenszvásárláskor kapott technológiai leirás fogalmát.Mert qrvára összekeveritek.