[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest
Én kvázi azon csodálkoznék, ha az Ascod (a CV-90 -et talán már kivehetjük a képletből) labdába rúgna egyáltalán.


Az egyik cseh katonai oldal (czdjournal) véleménye az Ascod esélyeiről amúgy a cikknek az a címe (amiből bemásoltam ezt a részt)

IFV ASCOD 42 - a cseh pályázat kedvence?

A pályázat előnyei között szerepel a GDELS már létező szoros együttműködése a cseh társaságokkal, a cseh társaságok és az izraeli bizonyított és technológiailag fejlett haditechnikai gyártói közötti potenciális együttműködés, és utoljára, de nem utolsósorban a tulajdonos General Dynamics vállalat amerikai származása, amely megerősítheti a Cseh euro-atlanti kapcsolatokat, míg a járműveket a Cseh Köztársaságban gyártanák.


https://www.czdjournal.com/defence/ifv-ascod-42-favorite-of-the-czech-tender-310.html
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 346
96 733
113
.
Nem.És mit fog kovácsolni?
Nem vagyok ipari szakember.De gyakorlatban a magyar üzemek döntően nem klasszikus értelemben vett gyártást,hanem döntően külföldről hozott részegységek összeszerelését jelenti.
Már sokszor leirtam, el kell felejteni a politikai propagandát bármely oldalról is jön!!

A 2008-as gazdasági válság ezen a területen döntő változásokat hozott. Mind a kettő létező német autóipari multi nem csak összeszerelő üzem , hanem teljes értékű robotizált gyártás folyik, kutatás-fejlesztéssel kiegeszitve. Ugyanez a terv a BMW-vel is.

Nem tudom mennyivel bonyolultabb egy haditechnikai ipari transzfer, de sztem készen állunk rá!!! :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 346
96 733
113
Az egyik cseh katonai oldal (czdjournal) véleménye az Ascod esélyeiről amúgy a cikknek az a címe (amiből bemásoltam ezt a részt)

IFV ASCOD 42 - a cseh pályázat kedvence?

A pályázat előnyei között szerepel a GDELS már létező szoros együttműködése a cseh társaságokkal, a cseh társaságok és az izraeli bizonyított és technológiailag fejlett haditechnikai gyártói közötti potenciális együttműködés, és utoljára, de nem utolsósorban a tulajdonos General Dynamics vállalat amerikai származása, amely megerősítheti a Cseh euro-atlanti kapcsolatokat, míg a járműveket a Cseh Köztársaságban gyártanák.


https://www.czdjournal.com/defence/ifv-ascod-42-favorite-of-the-czech-tender-310.html
Hiba lenne. Csehországnak ugyanúgy Németország a legfontosabb gazdasági partner mint nekünk. Ezt persze felülirhatja a politika
 
  • Tetszik
Reactions: Anti

AGRESSOR88

Active Member
2010. december 27.
73
107
33
Ezt is kitárgyaltuk már párszor: az Audi-hoz szerinted itt gyártják az acélvázat?
Itt mivel van komplett karosszéria üzem mindenféle présgéppel..
De csak a Dunántúlon tudok 4 üzemet akik a Liebherr. Sennebogen Terex Faun cégeknek gyárt komplett részegységeket 10 12mm acél lemezből plusz Hardox páncél lemezt is meg tudják munkálni.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 210
81 095
113
Hiba lenne. Csehországnak ugyanúgy Németország a legfontosabb gazdasági partner mint nekünk. Ezt persze felülirhatja a politika

ASCOD politikailag jobban "illik" az AH-1/UH-1 mellé.

Kicsit gyanús, hogy a cseh halasztás után ilyen "gyorsan" jött a magyar bejelentés. És ha a csehek megsúgtak, hogy náluk az ASCOD lesz a nyerő, így vihetjük a Lynx gyártást, nem lesz belőle harag? Azért az furcsán nézne ki, hogy ők elhalasztották a döntést fél- vagy egy évvel, Magyarország meg "lenyúlta az egész üzletet"...
Persze ha a cseheknél olcsóbb lesz gyártani néhány alkatrészt mint Németországban, akkor az RM akkor is ott fogja gyártani, ha nem vesznek Hiúzt a csehek.
 

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
1 101
3 815
113
Nem tudom, hol tárgyaltátok ki, de pont a győri Audi gyár az, ahol a karosszériához bemennek a lemezek az egyik oldalon, a másik oldalon meg kijön a komplett karosszéria.

Mercedes-t, Suzuki-t nem tudom
Dettó, de van akinek csak akkor magyar valami, ha az utolsó alátétig mindent itt gyártanak terveznek és marketingelnek, magyar tulajdonú lehetőleg állami cégben. Holott ez a világ már rég elmúlt, mindenki legózik. A magyar összeszerelésű Lynxeket pedig más is meg fogja venni, mert a Leopárdnak sem csökken attól a piaca, hogy Görögörszágban hegesztik a vázat.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and tindalos

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 010
113
már nem azért de itt nem sima mezei acéllemezeket kell hegesztgetni...aligha hiszem, hogy itt Magyarországon bárkinek is lenne megfelelő szaktudása ilyen gyártástechonlógiához

Az ausztrál tendernél volt infó, hogy az RH technológia transzfer keretében adja át a bisalloy-nak a Lynxhez és boxerhez szükséges acél gyártástechnológiáját...pedig azért az ausztráloknál "kicsit" komolyabb bányászati/kohászati ipar van mint nálunk

szerintem mi akkor járunk a legjobban, ha az az acélteknő készen érkezik ide...
A páncéllemezek gyártása ugyanaz, mint a turbinalapátoké. Hiába mondom meg az összetételt, abból még nem lesz páncéllemez. Ez egy összetett termomechanikai kezelés eredménye, ahol a hengerlés/melegítés/alakítás/hűtés össze van játszva. Van egy pár anyag, aminél adott esetben vízhűtést kell alkalmazni a hegesztés után. Aztán van olyan anyag, ahol egy varratban 3 fajta ötvözetet használsz. Ezeknek az anyagonak a hegesztése trükkös, a megmunkálása szintén. Aztán az sem árt, ha a hegesztés után a méretek maradnak.

Itt mivel van komplett karosszéria üzem mindenféle présgéppel..
De csak a Dunántúlon tudok 4 üzemet akik a Liebherr. Sennebogen Terex Faun cégeknek gyárt komplett részegységeket 10 12mm acél lemezből plusz Hardox páncél lemezt is meg tudják munkálni.
Persze, mer mezei S960-at összehegesztek besablonozva a kitalpalóhoz és holnaptól páncéltestet hegesztek. A Hardox kopásálló lemez, max 600HB keménységig. Az SSAB gyárt mellette "páncéllemezeket" - Armorex néven, ezekből lesznek a páncélozott Merdzsók, de ez egy más dimenzió.

Papíron annyi közük van, hogy a nagyszilárdságú acél a belépő, de ez olyan szintű belépő, mint az éreccccségi az egyetemre - szükséges, de nem elégséges.

@dudi

Nem felejtettem el az üzeneted, csak az elmúlt időszak kapkodós volt.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 349
113
A páncéllemezek gyártása ugyanaz, mint a turbinalapátoké. Hiába mondom meg az összetételt, abból még nem lesz páncéllemez. Ez egy összetett termomechanikai kezelés eredménye, ahol a hengerlés/melegítés/alakítás/hűtés össze van játszva. Van egy pár anyag, aminél adott esetben vízhűtést kell alkalmazni a hegesztés után. Aztán van olyan anyag, ahol egy varratban 3 fajta ötvözetet használsz. Ezeknek az anyagonak a hegesztése trükkös, a megmunkálása szintén. Aztán az sem árt, ha a hegesztés után a méretek maradnak.


Persze, mer mezei S960-at összehegesztek besablonozva a kitalpalóhoz és holnaptól páncéltestet hegesztek. A Hardox kopásálló lemez, max 600HB keménységig. Az SSAB gyárt mellette "páncéllemezeket" - Armorex néven, ezekből lesznek a páncélozott Merdzsók, de ez egy más dimenzió.

Papíron annyi közük van, hogy a nagyszilárdságú acél a belépő, de ez olyan szintű belépő, mint az éreccccségi az egyetemre - szükséges, de nem elégséges.

@dudi

Nem felejtettem el az üzeneted, csak az elmúlt időszak kapkodós volt.

Csak nyugodtan,gondoltam,hogy nem egyszerűt kérdezek,
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 349
113
Amúgy aki jár román,szlovak meg cseh fórumokra és meg is érti az tegye már meg,hogy a kompetens hozzászólók gondolatait megosztja velünk(mi majd gugli fordítóval nekiesünk,leforditani nem kell).
 
  • Tetszik
Reactions: pela3

geseft

Well-Known Member
2019. február 20.
457
1 513
93
Azt en adtam hozza a romanokat bosszantani. :D

Éééés célba ért :D :D :D
https://www.rumaniamilitary.ro/hiuz

az egyik hozzászólás lefordítva:

"
A wikiben fel van tüntetve, hogy az elkövetkező években "első, 200 vagy több járműből álló részletet kapnak".

Nagyjából sokat… számunkra, akik hozzászoktak ahhoz, hogy nagyon keveset vegyenek az ajánlott igényekhez képest.
Mennyibe kerül ezek a járművek?
Általában azt mondanám, hogy Magyarország nem fog túl sokat vásárolni, és ezért nem fogja azokat az országban előállítani, hanem csak összeszerelni őket.
Ha néhány százat vásárolnak, akkor a helyzet drasztikusan megváltozik…
"

Szerk: Látom már beelőztek :)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 210
81 095
113

Külföldi oldalakat kár nézni ilyenkor. A legtöbb oldal megkapja / valahol olvasta az MTI közleményét és az alapján találgatnak. Nem tudnak semmit. Mint mi itt a fórumon bármilyen külföldi hírrel kapcsolatban. Az RM sajtóközleménye és a Honvédség oldalain megjelenő írás lehet még érdekes, de érthetetlen módon még mindkettő hallgat...

A hozzászólások miatt lehet esetleg érdemes olvasni a külföldi oldalakat, hogy kapjunk egy kis betekintést az ottani közgondolkodásba.

A Wikipediat meg most már látod hogy mennyit ér...

A csehek meg szerintem olvassák a HTKA fórumot :)
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 648
951
113
Sráácokk és lányok (ha vannak :D ) .

Én nem igazán szimpatizálok a Lynx-el , mert szimplán nem tetszik és egyébként nem is nagyon értek hozzá. De az biztos, hogy a világ egyik legjobb, legmodernebb cucca és az eddigi beszerzések alapján remélhetőleg nem valami putriverziót veszünk belőle. Én remélem , hogy a török vasakkal nem zártuk le az APC kérdést sem. DE javítsatok ki, ha tévedek.. jelenleg, se önjáró lövegünk nincs, se IFV. A jelenleg rendszerben szenvedő BTR-ek helyett pedig űrkorszaki változás lesz, majd a katonáknak is sokat kell tanulnia.. :D Amúgy meg itthon lehet, hogy még nincs meg az ipari háttér és nem igazán találkoztak ilyen feladatokkal... de azért itthon a mérnökképzés nem olyan rossz ám... elég sok jó, fiatal mérnökünk van akik még érdeklődőek, motiváltak és ha a világszínvonahoz hozzáférnek.. akkor azok is maradnak. Én sem hittem volna , hogy mennyi nagy koponya van itthon (csak hát ugye leginkább a magán szférában) és nem olyan egetverő nagy pénzekért, jó fizetéssel a kint dolgozó magyar szakemberek is hazacsábíthatóak ám és nem, nem kell meglegyen a német vagy más fizetés, csak az igényeiket kell kielégíteni. Biztonságban szeretnék magukat érezni, normális betegellátást, szeretnék látni, hogy mikor és hogyan lesz majd saját lakásuk illetve nem 10 éves autó.. 5 év hitelre.. no meg évi 2-3x elutazni nyaralni. Ezek nem akkora igények ám, csak az öregek "a mi időnkben".. szöveggel mondják ,hogy milyenek.. hát meg is lehet nézni azokat az országokat. Sajnos itt részben az idősebb korosztály mentalitása is jelentősen visszafogja a fejlődést. Személyi kultuszok, uram-bátyám, "jóvanazúgy" , "majd én tudom" , "nekem ne mondja meg egy fiatal".

Szerintem a hazai gyártást lépésenként fel lehetne építeni és valóban nem Nyugat-Magyarországra kellene ezeket a gyárakat telepíteni, hanem oda, ahol NINCS munka meg alacsonyak a bérek, milyen jó is , amikor 30 gyárat bedobsz egymás mellé és egymástól szívják el a munkaerőt... A HR probléma Magyarországon meg óriási, lassan már Győrben is a gyári munkások többsége ukrán lesz, mert a magyar már Szlovákiába, Csehországba, Ausztriába, Németországba jár ki.. vagy ott biztos nem kell akkora szaktudás ugye?!... No meg a covid miatt sok szakembert elküldtek..


Én a szárazföldi dolgokhoz abszolút nem értek, de remélem a mi HOZZÁÉRTŐ katonáink döntik el, hogy milyen felszerelések legyenek és eddig úgy látom, hogy elég jól átgondolt séma alapján megy az egész, az egyik legjobb cuccokat vesszük, lesz mögötte ipari háttér bár én picit félek ettől az erős német függéstő és remélem , hogy a Currus-t meg a Heros-t nem vonják be,mert.. :D Mondjuk szerintem azt az RM lőné ki, hogy "EZT, ÍGY NEM!" :D .
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 387
8 959
113
A románok @kamm - ra hivatkoznak a wiki alapján. Írhattál volna 500-at.:D:D

Amúgy aki jár román,szlovak meg cseh fórumokra és meg is érti az tegye már meg,hogy a kompetens hozzászólók gondolatait megosztja velünk(mi majd gugli fordítóval nekiesünk,leforditani nem kell).

'SilvioD' linkjén (román hír alatta hozzászólásokkal) volt egy érdekes hsz, amit 'SilvioD' is kiemelt. Azaz 'kamm' "Wiki-s dezinfojára" ráugrotak, mint tyúk a takonyra ... :D

Azaz, azon morfondírozik a kolléga, hogy Magyarország mindig nagyon keveset rendel illetve rendszeresít - és ehhez soha nincs összeszerelő gyár. Így hogy itt meg lesz már többszázat vizionálnak ... Magyarra ferdítve:

"A wikiben meg van írva, hogy az elkövetkező években "első 200 vagy több járműből álló részletet kapnak".

Nagyjából sokat… számunkra, akik hozzászoktak ahhoz, hogy nagyon keveset vegyenek az ajánlott igényekhez képest.

Mennyibe kerül ezek a járművek?

Általában azt mondanám, hogy Magyarország nem vásárol túl sokat, ezért nem fogja azokat az országban előállítani, hanem csak összeszerelni őket.

Ha néhány száz vásárolnak, akkor a helyzet drasztikusan megváltozik"

Én amit érdekesnek találok, hogy ezen román cikk címe: Hiúz! (így magyarul és ékezettel !!).
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and SilvioD