[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
már nem azért de itt nem sima mezei acéllemezeket kell hegesztgetni...aligha hiszem, hogy itt Magyarországon bárkinek is lenne megfelelő szaktudása ilyen gyártástechonlógiához

Az ausztrál tendernél volt infó, hogy az RH technológia transzfer keretében adja át a bisalloy-nak a Lynxhez és boxerhez szükséges acél gyártástechnológiáját...pedig azért az ausztráloknál "kicsit" komolyabb bányászati/kohászati ipar van mint nálunk

szerintem mi akkor járunk a legjobban, ha az az acélteknő készen érkezik ide...
Elképzelhető. Az A7-hez is úgy emlékszem a görögök gyártják a teknőt, mert így a legolcsóbb. De ha cél a hazai ipar lényeges fejlesztése és az RM igazán nagyot akar szakítani akkor kihasználva a hazai, németnél lényegesen alacsonyabb munkabéreket, akkor sokkal célszerűbb a magyarországi gyártás, mint Németországból behozni a teknőt is. (lásd a német autógyárak Magyarországon). Az nyilvánvaló, hogy az üzem összeszerelő üzem lesz és sok alkatrész (fegyver, tűzvezető rendszerek, szenzorok stb) a németektől sőt az izraeliektől is fog jönni.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Bleroka
S

speziale

Guest
Elképzelhető. Az A7-hez is úgy emlékszem a görögök gyártják a teknőt, mert így a legolcsóbb. De ha cél a hazai ipar lényeges fejlesztése és az RM igazán nagyot akar szakítani akkor kihasználva a hazai, németnél lényegesen alacsonyabb munkabéreket, akkor sokkal célszerűbb a magyarországi gyártás, mint Németországból behozni a teknőt is. (lásd a német autógyárak Magyarországon). Az nyilvánvaló, hogy az üzem összeszerelő üzem lesz és sok alkatrész (fegyver, tűzvezető rendszerek, szenzorok stb) a németektől sőt az izraeliektől is fog jönni.

Ezt is kitárgyaltuk már párszor: az Audi-hoz szerinted itt gyártják az acélvázat?
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
Ezt is kitárgyaltuk már párszor: az Audi-hoz szerinted itt gyártják az acélvázat?
Kit érdekel, hogy az Audi hol gyártja az acélvázat? Ez a Hun Lynx topic. Csak annyiban van jelentősége, hogy mutatja, hogy az alacsony magyarországi munkabér vonzó a német befektetők számára.
 
S

speziale

Guest
Kit érdekel, hogy az Audi hol gyártja az acélvázat? Ez a Hun Lynx topic. Csak annyiban van jelentősége, hogy mutatja, hogy az alacsony magyarországi munkabér vonzó a német befektetők számára.

Ebből csak az jön le nekem, hogy nem érted a probléma lényegét a helyi gyártással kapcsolatban...
szerinted ha az austrál acélipari óriáscégnek az RH adja át gyártástechnológiát az milyen spéci acélötvözet lehet? Szerinted ahhoz milyen know-how kell akkor, hogy azt meg tudd rendesen munkálni?
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Kit érdekel, hogy az Audi hol gyártja az acélvázat? Ez a Hun Lynx topic. Csak annyiban van jelentősége, hogy mutatja, hogy az alacsony magyarországi munkabér vonzó a német befektetők számára.
Nem akarok offolni de rövid leszek. Az alacsony munkabér társul a "gyenge" forintal is. Pl nem mindegy ha 325-330 egy euró vagy 350-360. Ha pl a brutto bérköltseged 2000 euro akkor egy 15-25 ft os gyengülésnél már majdnem meg van a 8-10% os forintban mért emelésed. Off lezarva
 
S

speziale

Guest
Nem akarok offolni de rövid leszek. Az alacsony munkabér társul a "gyenge" forintal is. Pl nem mindegy ha 325-330 egy euró vagy 350-360. Ha pl a brutto bérköltseged 2000 euro akkor egy 15-25 ft os gyengülésnél már majdnem meg van a 8-10% os forintban mért emelésed. Off lezarva

És ehhez hogy viszonyul, hogy nálunk évek óta 8-9-10%-kal nőnek a bérek a feldolgozóiparban, a németekenél meg 2-3%-kal?
 
S

speziale

Guest
Hm nem lehetséges e a Marder alapokon KF-31 érkeznének első körben. Mert ez így nagyon korai.

Azt mégis hogy? a Kf 31 lényegében egy techdemo volt, csak arra kellett az RH-nak hogy valamivel indulhasson a cseh tenderen...abból szerintem soha nem lesz sorozatgyárott jármű
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 387
8 959
113
A csehek nem vesznek magyar gyárból Lynxet.....
Azért maradjunk a realitásokkal.

Én nem vagyok ebben annyira biztos az Ascod legalabb annyira esélyes,ráadásul az Ascod gyártója már beágyazódott a cseh hadiparba.

Ezen topikban az alábbi két hsz -emben részletesebben tárgyaltam a cseh tenderre gyakorolt hatását ezen magyar új összeszerelő üzemnek illetve a magyar rendszeresítésnek:

https://forum.htka.hu/threads/hun-lynx-kf41.1778/page-1#post-728530

https://forum.htka.hu/threads/hun-lynx-kf41.1778/page-2#post-728630

Namost én tartom azt, hogy ezzel bődületes mértékben javultak a Lynx esélyei a cseh tenderen. Most csak kivonatosan:

- a csehek miért nem vennének magar gyárból Lynx -et? Vegyük észre, hogy az RM nem véletlenül motorozott pont nálunk ennyire. Gyakorlatilag az egyetlen reláció (magyar-cseh) a V4 -en belül, ahol mostanában sikeres hadiipari együttműködés van a gyakorlatban (CZ Bren, Aero Vodochody), ahol deklaráció is van ennek bővítésére. Azaz, ezzel a mi kapcsolati tőkénkre is épít az RM ...
- a cseh tenderen ezzel meglesz a másik EU/NATO rendszeresítő ország (ez is feltétel volt). Ráadásul hasonló méretű, a környékről és még V4 -es is. Az RM is már jó régóta motorozott a cseh cégeknél a beszállítás ügyében. Biztos vagyok benne, hogy meglesz a legalább 40% cseh beszállító rész - sőt ezzel is terveznek jelenleg (persze, ha az Ascod nyer, akkor azt meg fokozatosan leépítik akár német alkatrészgyártásra vagy akár tech transzferrel nekünk).
- namost a cseheknek az összeszerelési üzem befektetési költségeivel sem kell foglalkozni immáron. Amennyiben meg szeretnének mégis beszállni, akkor az RM és valószínűleg mi sem fogunk keresztbefeküdni ennek. Azzal, hogy nálunk: mi fektetünk be az összeszerelési üzembe (lesz majd "ingyen telek", meg infrastruktúra stb.), 9% -os adó (szerintem itt is lesz adókedvezmény és/vagy munkavállalói támogatás), meg magyar bérek illetve költségszint. Ezzel igazából egy német gyártósor - de még egy cseh sem tud versenyezni (különösen, ha eddig csak saját magukkal - meg esetleg a katari mennyiséggel számolhattak a megtérülésnél). Még egyszer - ez "csak" összeszerelő üzem lesz egyelőre. Ez azért az árakat is átrajzolja rendesen ...
- továbbá amennyire jól tudom a cseh katonáknak tetszett a Lynx. Mármint jobban mint a többi lehetséges jelölt ...

Én kvázi azon csodálkoznék, ha az Ascod (a CV-90 -et talán már kivehetjük a képletből) labdába rúgna egyáltalán. Odaát már akkora "Nokiás dobozt" (bár mivel svédekről van szó stílusosabb lett volna "Ericcson -os doboz" -t írni - úgy sincs egyik sem már a consumer mobiltelefóniában ...) kellene letenni a csehek asztalára, hogy ne így legyen, ami már kvázi a "nem éri meg" kategória.


Ezvqrva érdekes! L3ngyel oldalakon azt olvasni, hogy 2022-től jönne a cucc. Ez nekem nagyon korainak tűnik.

http://zbiam.pl/wegry-pierwszym-uzytkownikiem-bwp-lynx/

https://www.milmag.pl/news/view?news_id=4346


Szerintem csak a Wiki -n olvasták 'kamm' eredetileg a "románoknak szánt" ilyen téren végzett találgatását ... :D:D:D
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 387
8 959
113
Ezvqrva érdekes! L3ngyel oldalakon azt olvasni, hogy 2022-től jönne a cucc. Ez nekem nagyon korainak tűnik.

http://zbiam.pl/wegry-pierwszym-uzytkownikiem-bwp-lynx/

https://www.milmag.pl/news/view?news_id=4346

Egyfelől előző hsz -emben írtam: "Szerintem csak a Wiki -n olvasták 'kamm' eredetileg a "románoknak szánt" ilyen téren végzett találgatását ... :D"

Ugyanakkor számomra még érdekesebb a második linken emlegetett osztrák LAND 400 Phase 3 program keretein belül 450 db IFV.

Namost ez a magyar mennyiség mellett - esetlegesen cseh és katarit is számolva azért már a "szabad szemmel is észrevehető" kategóriába lőné az összmennyiséget ... :cool:
 
K

kamm

Guest
Egyfelől előző hsz -emben írtam: "Szerintem csak a Wiki -n olvasták 'kamm' eredetileg a "románoknak szánt" ilyen téren végzett találgatását ... :D"

Ugyanakkor számomra még érdekesebb a második linken emlegetett osztrák LAND 400 Phase 3 program keretein belül 450 db IFV.

Namost ez a magyar mennyiség mellett - esetlegesen cseh és katarit is számolva azért már a "szabad szemmel is észrevehető" kategóriába lőné az összmennyiséget ... :cool:

Az ausztral, nem osztrak. Sajat gyartosorral.
 
  • Tetszik
Reactions: dkes
K

kamm

Guest
Ezen topikban az alábbi két hsz -emben részletesebben tárgyaltam a cseh tenderre gyakorolt hatását ezen magyar új összeszerelő üzemnek illetve a magyar rendszeresítésnek:

https://forum.htka.hu/threads/hun-lynx-kf41.1778/page-1#post-728530

https://forum.htka.hu/threads/hun-lynx-kf41.1778/page-2#post-728630

Namost én tartom azt, hogy ezzel bődületes mértékben javultak a Lynx esélyei a cseh tenderen. Most csak kivonatosan:

- a csehek miért nem vennének magar gyárból Lynx -et? Vegyük észre, hogy az RM nem véletlenül motorozott pont nálunk ennyire. Gyakorlatilag az egyetlen reláció (magyar-cseh) a V4 -en belül, ahol mostanában sikeres hadiipari együttműködés van a gyakorlatban (CZ Bren, Aero Vodochody), ahol deklaráció is van ennek bővítésére. Azaz, ezzel a mi kapcsolati tőkénkre is épít az RM ...
- a cseh tenderen ezzel meglesz a másik EU/NATO rendszeresítő ország (ez is feltétel volt). Ráadásul hasonló méretű, a környékről és még V4 -es is. Az RM is már jó régóta motorozott a cseh cégeknél a beszállítás ügyében. Biztos vagyok benne, hogy meglesz a legalább 40% cseh beszállító rész - sőt ezzel is terveznek jelenleg (persze, ha az Ascod nyer, akkor azt meg fokozatosan leépítik akár német alkatrészgyártásra vagy akár tech transzferrel nekünk).
- namost a cseheknek az összeszerelési üzem befektetési költségeivel sem kell foglalkozni immáron. Amennyiben meg szeretnének mégis beszállni, akkor az RM és valószínűleg mi sem fogunk keresztbefeküdni ennek. Azzal, hogy nálunk: mi fektetünk be az összeszerelési üzembe (lesz majd "ingyen telek", meg infrastruktúra stb.), 9% -os adó (szerintem itt is lesz adókedvezmény és/vagy munkavállalói támogatás), meg magyar bérek illetve költségszint. Ezzel igazából egy német gyártósor - de még egy cseh sem tud versenyezni (különösen, ha eddig csak saját magukkal - meg esetleg a katari mennyiséggel számolhattak a megtérülésnél). Még egyszer - ez "csak" összeszerelő üzem lesz egyelőre. Ez azért az árakat is átrajzolja rendesen ...
- továbbá amennyire jól tudom a cseh katonáknak tetszett a Lynx. Mármint jobban mint a többi lehetséges jelölt ...

Én kvázi azon csodálkoznék, ha az Ascod (a CV-90 -et talán már kivehetjük a képletből) labdába rúgna egyáltalán. Odaát már akkora "Nokiás dobozt" (bár mivel svédekről van szó stílusosabb lett volna "Ericcson -os doboz" -t írni - úgy sincs egyik sem már a consumer mobiltelefóniában ...) kellene letenni a csehek asztalára, hogy ne így legyen, ami már kvázi a "nem éri meg" kategória.





Szerintem csak a Wiki -n olvasták 'kamm' eredetileg a "románoknak szánt" ilyen téren végzett találgatását ... :D:D:D

Egyreszt en 2023-24-et irtam szallitasok megindulasara es 2026-27-et hadrendbe allasra, masreszt ettol meg ez most teljesen realis, bármennyire is csak bosszantasul irtam oda, jelenleg, minden info nélkül ezek korrekt becslések.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 261
33 569
113
Emlékeztek a hírre hogy 12500 tonnás kovácsoló gépsort is vettünk?
Nem.És mit fog kovácsolni?
Nem vagyok ipari szakember.De gyakorlatban a magyar üzemek döntően nem klasszikus értelemben vett gyártást,hanem döntően külföldről hozott részegységek összeszerelését jelenti.Mondjuk ügyes iparpolitika ilyen programokat felhasználhat a hazai háttéripar felfejlesztésére-de ez ügyben a NER rendszer nem éppen bizalomgerjesztő.Ha az RM szervezi,üzleti alapon,még jol is elsűlhet.Személy szerint nekem a "jol elsülés" a vágyam.:)