[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

már nem azért de itt nem sima mezei acéllemezeket kell hegesztgetni...aligha hiszem, hogy itt Magyarországon bárkinek is lenne megfelelő szaktudása ilyen gyártástechonlógiához

Az ausztrál tendernél volt infó, hogy az RH technológia transzfer keretében adja át a bisalloy-nak a Lynxhez és boxerhez szükséges acél gyártástechnológiáját...pedig azért az ausztráloknál "kicsit" komolyabb bányászati/kohászati ipar van mint nálunk

szerintem mi akkor járunk a legjobban, ha az az acélteknő készen érkezik ide...
Elképzelhető. Az A7-hez is úgy emlékszem a görögök gyártják a teknőt, mert így a legolcsóbb. De ha cél a hazai ipar lényeges fejlesztése és az RM igazán nagyot akar szakítani akkor kihasználva a hazai, németnél lényegesen alacsonyabb munkabéreket, akkor sokkal célszerűbb a magyarországi gyártás, mint Németországból behozni a teknőt is. (lásd a német autógyárak Magyarországon). Az nyilvánvaló, hogy az üzem összeszerelő üzem lesz és sok alkatrész (fegyver, tűzvezető rendszerek, szenzorok stb) a németektől sőt az izraeliektől is fog jönni.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Bleroka
Elképzelhető. Az A7-hez is úgy emlékszem a görögök gyártják a teknőt, mert így a legolcsóbb. De ha cél a hazai ipar lényeges fejlesztése és az RM igazán nagyot akar szakítani akkor kihasználva a hazai, németnél lényegesen alacsonyabb munkabéreket, akkor sokkal célszerűbb a magyarországi gyártás, mint Németországból behozni a teknőt is. (lásd a német autógyárak Magyarországon). Az nyilvánvaló, hogy az üzem összeszerelő üzem lesz és sok alkatrész (fegyver, tűzvezető rendszerek, szenzorok stb) a németektől sőt az izraeliektől is fog jönni.

Ezt is kitárgyaltuk már párszor: az Audi-hoz szerinted itt gyártják az acélvázat?
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Ezt is kitárgyaltuk már párszor: az Audi-hoz szerinted itt gyártják az acélvázat?
Kit érdekel, hogy az Audi hol gyártja az acélvázat? Ez a Hun Lynx topic. Csak annyiban van jelentősége, hogy mutatja, hogy az alacsony magyarországi munkabér vonzó a német befektetők számára.
 
Kit érdekel, hogy az Audi hol gyártja az acélvázat? Ez a Hun Lynx topic. Csak annyiban van jelentősége, hogy mutatja, hogy az alacsony magyarországi munkabér vonzó a német befektetők számára.

Ebből csak az jön le nekem, hogy nem érted a probléma lényegét a helyi gyártással kapcsolatban...
szerinted ha az austrál acélipari óriáscégnek az RH adja át gyártástechnológiát az milyen spéci acélötvözet lehet? Szerinted ahhoz milyen know-how kell akkor, hogy azt meg tudd rendesen munkálni?
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Kit érdekel, hogy az Audi hol gyártja az acélvázat? Ez a Hun Lynx topic. Csak annyiban van jelentősége, hogy mutatja, hogy az alacsony magyarországi munkabér vonzó a német befektetők számára.
Nem akarok offolni de rövid leszek. Az alacsony munkabér társul a "gyenge" forintal is. Pl nem mindegy ha 325-330 egy euró vagy 350-360. Ha pl a brutto bérköltseged 2000 euro akkor egy 15-25 ft os gyengülésnél már majdnem meg van a 8-10% os forintban mért emelésed. Off lezarva
 
Nem akarok offolni de rövid leszek. Az alacsony munkabér társul a "gyenge" forintal is. Pl nem mindegy ha 325-330 egy euró vagy 350-360. Ha pl a brutto bérköltseged 2000 euro akkor egy 15-25 ft os gyengülésnél már majdnem meg van a 8-10% os forintban mért emelésed. Off lezarva

És ehhez hogy viszonyul, hogy nálunk évek óta 8-9-10%-kal nőnek a bérek a feldolgozóiparban, a németekenél meg 2-3%-kal?
 
Hm nem lehetséges e a Marder alapokon KF-31 érkeznének első körben. Mert ez így nagyon korai.

Azt mégis hogy? a Kf 31 lényegében egy techdemo volt, csak arra kellett az RH-nak hogy valamivel indulhasson a cseh tenderen...abból szerintem soha nem lesz sorozatgyárott jármű
 
A csehek nem vesznek magyar gyárból Lynxet.....
Azért maradjunk a realitásokkal.

Én nem vagyok ebben annyira biztos az Ascod legalabb annyira esélyes,ráadásul az Ascod gyártója már beágyazódott a cseh hadiparba.

Ezen topikban az alábbi két hsz -emben részletesebben tárgyaltam a cseh tenderre gyakorolt hatását ezen magyar új összeszerelő üzemnek illetve a magyar rendszeresítésnek:

https://forum.htka.hu/threads/hun-lynx-kf41.1778/page-1#post-728530

https://forum.htka.hu/threads/hun-lynx-kf41.1778/page-2#post-728630

Namost én tartom azt, hogy ezzel bődületes mértékben javultak a Lynx esélyei a cseh tenderen. Most csak kivonatosan:

- a csehek miért nem vennének magar gyárból Lynx -et? Vegyük észre, hogy az RM nem véletlenül motorozott pont nálunk ennyire. Gyakorlatilag az egyetlen reláció (magyar-cseh) a V4 -en belül, ahol mostanában sikeres hadiipari együttműködés van a gyakorlatban (CZ Bren, Aero Vodochody), ahol deklaráció is van ennek bővítésére. Azaz, ezzel a mi kapcsolati tőkénkre is épít az RM ...
- a cseh tenderen ezzel meglesz a másik EU/NATO rendszeresítő ország (ez is feltétel volt). Ráadásul hasonló méretű, a környékről és még V4 -es is. Az RM is már jó régóta motorozott a cseh cégeknél a beszállítás ügyében. Biztos vagyok benne, hogy meglesz a legalább 40% cseh beszállító rész - sőt ezzel is terveznek jelenleg (persze, ha az Ascod nyer, akkor azt meg fokozatosan leépítik akár német alkatrészgyártásra vagy akár tech transzferrel nekünk).
- namost a cseheknek az összeszerelési üzem befektetési költségeivel sem kell foglalkozni immáron. Amennyiben meg szeretnének mégis beszállni, akkor az RM és valószínűleg mi sem fogunk keresztbefeküdni ennek. Azzal, hogy nálunk: mi fektetünk be az összeszerelési üzembe (lesz majd "ingyen telek", meg infrastruktúra stb.), 9% -os adó (szerintem itt is lesz adókedvezmény és/vagy munkavállalói támogatás), meg magyar bérek illetve költségszint. Ezzel igazából egy német gyártósor - de még egy cseh sem tud versenyezni (különösen, ha eddig csak saját magukkal - meg esetleg a katari mennyiséggel számolhattak a megtérülésnél). Még egyszer - ez "csak" összeszerelő üzem lesz egyelőre. Ez azért az árakat is átrajzolja rendesen ...
- továbbá amennyire jól tudom a cseh katonáknak tetszett a Lynx. Mármint jobban mint a többi lehetséges jelölt ...

Én kvázi azon csodálkoznék, ha az Ascod (a CV-90 -et talán már kivehetjük a képletből) labdába rúgna egyáltalán. Odaát már akkora "Nokiás dobozt" (bár mivel svédekről van szó stílusosabb lett volna "Ericcson -os doboz" -t írni - úgy sincs egyik sem már a consumer mobiltelefóniában ...) kellene letenni a csehek asztalára, hogy ne így legyen, ami már kvázi a "nem éri meg" kategória.


Ezvqrva érdekes! L3ngyel oldalakon azt olvasni, hogy 2022-től jönne a cucc. Ez nekem nagyon korainak tűnik.

http://zbiam.pl/wegry-pierwszym-uzytkownikiem-bwp-lynx/

https://www.milmag.pl/news/view?news_id=4346


Szerintem csak a Wiki -n olvasták 'kamm' eredetileg a "románoknak szánt" ilyen téren végzett találgatását ... :D:D:D
 
"Kurva to je ale díra!" :D

O eleg kis termetu lehet :)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero
Ezvqrva érdekes! L3ngyel oldalakon azt olvasni, hogy 2022-től jönne a cucc. Ez nekem nagyon korainak tűnik.

http://zbiam.pl/wegry-pierwszym-uzytkownikiem-bwp-lynx/

https://www.milmag.pl/news/view?news_id=4346

Egyfelől előző hsz -emben írtam: "Szerintem csak a Wiki -n olvasták 'kamm' eredetileg a "románoknak szánt" ilyen téren végzett találgatását ... :D"

Ugyanakkor számomra még érdekesebb a második linken emlegetett osztrák LAND 400 Phase 3 program keretein belül 450 db IFV.

Namost ez a magyar mennyiség mellett - esetlegesen cseh és katarit is számolva azért már a "szabad szemmel is észrevehető" kategóriába lőné az összmennyiséget ... :cool:
 
Egyfelől előző hsz -emben írtam: "Szerintem csak a Wiki -n olvasták 'kamm' eredetileg a "románoknak szánt" ilyen téren végzett találgatását ... :D"

Ugyanakkor számomra még érdekesebb a második linken emlegetett osztrák LAND 400 Phase 3 program keretein belül 450 db IFV.

Namost ez a magyar mennyiség mellett - esetlegesen cseh és katarit is számolva azért már a "szabad szemmel is észrevehető" kategóriába lőné az összmennyiséget ... :cool:

Az ausztral, nem osztrak. Sajat gyartosorral.
 
  • Tetszik
Reactions: dkes
Ezen topikban az alábbi két hsz -emben részletesebben tárgyaltam a cseh tenderre gyakorolt hatását ezen magyar új összeszerelő üzemnek illetve a magyar rendszeresítésnek:

https://forum.htka.hu/threads/hun-lynx-kf41.1778/page-1#post-728530

https://forum.htka.hu/threads/hun-lynx-kf41.1778/page-2#post-728630

Namost én tartom azt, hogy ezzel bődületes mértékben javultak a Lynx esélyei a cseh tenderen. Most csak kivonatosan:

- a csehek miért nem vennének magar gyárból Lynx -et? Vegyük észre, hogy az RM nem véletlenül motorozott pont nálunk ennyire. Gyakorlatilag az egyetlen reláció (magyar-cseh) a V4 -en belül, ahol mostanában sikeres hadiipari együttműködés van a gyakorlatban (CZ Bren, Aero Vodochody), ahol deklaráció is van ennek bővítésére. Azaz, ezzel a mi kapcsolati tőkénkre is épít az RM ...
- a cseh tenderen ezzel meglesz a másik EU/NATO rendszeresítő ország (ez is feltétel volt). Ráadásul hasonló méretű, a környékről és még V4 -es is. Az RM is már jó régóta motorozott a cseh cégeknél a beszállítás ügyében. Biztos vagyok benne, hogy meglesz a legalább 40% cseh beszállító rész - sőt ezzel is terveznek jelenleg (persze, ha az Ascod nyer, akkor azt meg fokozatosan leépítik akár német alkatrészgyártásra vagy akár tech transzferrel nekünk).
- namost a cseheknek az összeszerelési üzem befektetési költségeivel sem kell foglalkozni immáron. Amennyiben meg szeretnének mégis beszállni, akkor az RM és valószínűleg mi sem fogunk keresztbefeküdni ennek. Azzal, hogy nálunk: mi fektetünk be az összeszerelési üzembe (lesz majd "ingyen telek", meg infrastruktúra stb.), 9% -os adó (szerintem itt is lesz adókedvezmény és/vagy munkavállalói támogatás), meg magyar bérek illetve költségszint. Ezzel igazából egy német gyártósor - de még egy cseh sem tud versenyezni (különösen, ha eddig csak saját magukkal - meg esetleg a katari mennyiséggel számolhattak a megtérülésnél). Még egyszer - ez "csak" összeszerelő üzem lesz egyelőre. Ez azért az árakat is átrajzolja rendesen ...
- továbbá amennyire jól tudom a cseh katonáknak tetszett a Lynx. Mármint jobban mint a többi lehetséges jelölt ...

Én kvázi azon csodálkoznék, ha az Ascod (a CV-90 -et talán már kivehetjük a képletből) labdába rúgna egyáltalán. Odaát már akkora "Nokiás dobozt" (bár mivel svédekről van szó stílusosabb lett volna "Ericcson -os doboz" -t írni - úgy sincs egyik sem már a consumer mobiltelefóniában ...) kellene letenni a csehek asztalára, hogy ne így legyen, ami már kvázi a "nem éri meg" kategória.





Szerintem csak a Wiki -n olvasták 'kamm' eredetileg a "románoknak szánt" ilyen téren végzett találgatását ... :D:D:D

Egyreszt en 2023-24-et irtam szallitasok megindulasara es 2026-27-et hadrendbe allasra, masreszt ettol meg ez most teljesen realis, bármennyire is csak bosszantasul irtam oda, jelenleg, minden info nélkül ezek korrekt becslések.
 
Emlékeztek a hírre hogy 12500 tonnás kovácsoló gépsort is vettünk?
Nem.És mit fog kovácsolni?
Nem vagyok ipari szakember.De gyakorlatban a magyar üzemek döntően nem klasszikus értelemben vett gyártást,hanem döntően külföldről hozott részegységek összeszerelését jelenti.Mondjuk ügyes iparpolitika ilyen programokat felhasználhat a hazai háttéripar felfejlesztésére-de ez ügyben a NER rendszer nem éppen bizalomgerjesztő.Ha az RM szervezi,üzleti alapon,még jol is elsűlhet.Személy szerint nekem a "jol elsülés" a vágyam.:)