[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Én kvázi azon csodálkoznék, ha az Ascod (a CV-90 -et talán már kivehetjük a képletből) labdába rúgna egyáltalán.


Az egyik cseh katonai oldal (czdjournal) véleménye az Ascod esélyeiről amúgy a cikknek az a címe (amiből bemásoltam ezt a részt)

IFV ASCOD 42 - a cseh pályázat kedvence?

A pályázat előnyei között szerepel a GDELS már létező szoros együttműködése a cseh társaságokkal, a cseh társaságok és az izraeli bizonyított és technológiailag fejlett haditechnikai gyártói közötti potenciális együttműködés, és utoljára, de nem utolsósorban a tulajdonos General Dynamics vállalat amerikai származása, amely megerősítheti a Cseh euro-atlanti kapcsolatokat, míg a járműveket a Cseh Köztársaságban gyártanák.


https://www.czdjournal.com/defence/ifv-ascod-42-favorite-of-the-czech-tender-310.html
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
.
Nem.És mit fog kovácsolni?
Nem vagyok ipari szakember.De gyakorlatban a magyar üzemek döntően nem klasszikus értelemben vett gyártást,hanem döntően külföldről hozott részegységek összeszerelését jelenti.
Már sokszor leirtam, el kell felejteni a politikai propagandát bármely oldalról is jön!!

A 2008-as gazdasági válság ezen a területen döntő változásokat hozott. Mind a kettő létező német autóipari multi nem csak összeszerelő üzem , hanem teljes értékű robotizált gyártás folyik, kutatás-fejlesztéssel kiegeszitve. Ugyanez a terv a BMW-vel is.

Nem tudom mennyivel bonyolultabb egy haditechnikai ipari transzfer, de sztem készen állunk rá!!! :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
 
Az egyik cseh katonai oldal (czdjournal) véleménye az Ascod esélyeiről amúgy a cikknek az a címe (amiből bemásoltam ezt a részt)

IFV ASCOD 42 - a cseh pályázat kedvence?

A pályázat előnyei között szerepel a GDELS már létező szoros együttműködése a cseh társaságokkal, a cseh társaságok és az izraeli bizonyított és technológiailag fejlett haditechnikai gyártói közötti potenciális együttműködés, és utoljára, de nem utolsósorban a tulajdonos General Dynamics vállalat amerikai származása, amely megerősítheti a Cseh euro-atlanti kapcsolatokat, míg a járműveket a Cseh Köztársaságban gyártanák.


https://www.czdjournal.com/defence/ifv-ascod-42-favorite-of-the-czech-tender-310.html
Hiba lenne. Csehországnak ugyanúgy Németország a legfontosabb gazdasági partner mint nekünk. Ezt persze felülirhatja a politika
 
  • Tetszik
Reactions: Anti
Ezt is kitárgyaltuk már párszor: az Audi-hoz szerinted itt gyártják az acélvázat?
Itt mivel van komplett karosszéria üzem mindenféle présgéppel..
De csak a Dunántúlon tudok 4 üzemet akik a Liebherr. Sennebogen Terex Faun cégeknek gyárt komplett részegységeket 10 12mm acél lemezből plusz Hardox páncél lemezt is meg tudják munkálni.
 
Hiba lenne. Csehországnak ugyanúgy Németország a legfontosabb gazdasági partner mint nekünk. Ezt persze felülirhatja a politika

ASCOD politikailag jobban "illik" az AH-1/UH-1 mellé.

Kicsit gyanús, hogy a cseh halasztás után ilyen "gyorsan" jött a magyar bejelentés. És ha a csehek megsúgtak, hogy náluk az ASCOD lesz a nyerő, így vihetjük a Lynx gyártást, nem lesz belőle harag? Azért az furcsán nézne ki, hogy ők elhalasztották a döntést fél- vagy egy évvel, Magyarország meg "lenyúlta az egész üzletet"...
Persze ha a cseheknél olcsóbb lesz gyártani néhány alkatrészt mint Németországban, akkor az RM akkor is ott fogja gyártani, ha nem vesznek Hiúzt a csehek.
 
Nem tudom, hol tárgyaltátok ki, de pont a győri Audi gyár az, ahol a karosszériához bemennek a lemezek az egyik oldalon, a másik oldalon meg kijön a komplett karosszéria.

Mercedes-t, Suzuki-t nem tudom
Dettó, de van akinek csak akkor magyar valami, ha az utolsó alátétig mindent itt gyártanak terveznek és marketingelnek, magyar tulajdonú lehetőleg állami cégben. Holott ez a világ már rég elmúlt, mindenki legózik. A magyar összeszerelésű Lynxeket pedig más is meg fogja venni, mert a Leopárdnak sem csökken attól a piaca, hogy Görögörszágban hegesztik a vázat.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and tindalos
már nem azért de itt nem sima mezei acéllemezeket kell hegesztgetni...aligha hiszem, hogy itt Magyarországon bárkinek is lenne megfelelő szaktudása ilyen gyártástechonlógiához

Az ausztrál tendernél volt infó, hogy az RH technológia transzfer keretében adja át a bisalloy-nak a Lynxhez és boxerhez szükséges acél gyártástechnológiáját...pedig azért az ausztráloknál "kicsit" komolyabb bányászati/kohászati ipar van mint nálunk

szerintem mi akkor járunk a legjobban, ha az az acélteknő készen érkezik ide...
A páncéllemezek gyártása ugyanaz, mint a turbinalapátoké. Hiába mondom meg az összetételt, abból még nem lesz páncéllemez. Ez egy összetett termomechanikai kezelés eredménye, ahol a hengerlés/melegítés/alakítás/hűtés össze van játszva. Van egy pár anyag, aminél adott esetben vízhűtést kell alkalmazni a hegesztés után. Aztán van olyan anyag, ahol egy varratban 3 fajta ötvözetet használsz. Ezeknek az anyagonak a hegesztése trükkös, a megmunkálása szintén. Aztán az sem árt, ha a hegesztés után a méretek maradnak.

Itt mivel van komplett karosszéria üzem mindenféle présgéppel..
De csak a Dunántúlon tudok 4 üzemet akik a Liebherr. Sennebogen Terex Faun cégeknek gyárt komplett részegységeket 10 12mm acél lemezből plusz Hardox páncél lemezt is meg tudják munkálni.
Persze, mer mezei S960-at összehegesztek besablonozva a kitalpalóhoz és holnaptól páncéltestet hegesztek. A Hardox kopásálló lemez, max 600HB keménységig. Az SSAB gyárt mellette "páncéllemezeket" - Armorex néven, ezekből lesznek a páncélozott Merdzsók, de ez egy más dimenzió.

Papíron annyi közük van, hogy a nagyszilárdságú acél a belépő, de ez olyan szintű belépő, mint az éreccccségi az egyetemre - szükséges, de nem elégséges.

@dudi

Nem felejtettem el az üzeneted, csak az elmúlt időszak kapkodós volt.
 
A páncéllemezek gyártása ugyanaz, mint a turbinalapátoké. Hiába mondom meg az összetételt, abból még nem lesz páncéllemez. Ez egy összetett termomechanikai kezelés eredménye, ahol a hengerlés/melegítés/alakítás/hűtés össze van játszva. Van egy pár anyag, aminél adott esetben vízhűtést kell alkalmazni a hegesztés után. Aztán van olyan anyag, ahol egy varratban 3 fajta ötvözetet használsz. Ezeknek az anyagonak a hegesztése trükkös, a megmunkálása szintén. Aztán az sem árt, ha a hegesztés után a méretek maradnak.


Persze, mer mezei S960-at összehegesztek besablonozva a kitalpalóhoz és holnaptól páncéltestet hegesztek. A Hardox kopásálló lemez, max 600HB keménységig. Az SSAB gyárt mellette "páncéllemezeket" - Armorex néven, ezekből lesznek a páncélozott Merdzsók, de ez egy más dimenzió.

Papíron annyi közük van, hogy a nagyszilárdságú acél a belépő, de ez olyan szintű belépő, mint az éreccccségi az egyetemre - szükséges, de nem elégséges.

@dudi

Nem felejtettem el az üzeneted, csak az elmúlt időszak kapkodós volt.

Csak nyugodtan,gondoltam,hogy nem egyszerűt kérdezek,
 
Amúgy aki jár román,szlovak meg cseh fórumokra és meg is érti az tegye már meg,hogy a kompetens hozzászólók gondolatait megosztja velünk(mi majd gugli fordítóval nekiesünk,leforditani nem kell).
 
  • Tetszik
Reactions: pela3
Azt en adtam hozza a romanokat bosszantani. :D

Éééés célba ért :D :D :D
https://www.rumaniamilitary.ro/hiuz

az egyik hozzászólás lefordítva:

"
A wikiben fel van tüntetve, hogy az elkövetkező években "első, 200 vagy több járműből álló részletet kapnak".

Nagyjából sokat… számunkra, akik hozzászoktak ahhoz, hogy nagyon keveset vegyenek az ajánlott igényekhez képest.
Mennyibe kerül ezek a járművek?
Általában azt mondanám, hogy Magyarország nem fog túl sokat vásárolni, és ezért nem fogja azokat az országban előállítani, hanem csak összeszerelni őket.
Ha néhány százat vásárolnak, akkor a helyzet drasztikusan megváltozik…
"

Szerk: Látom már beelőztek :)
 

Külföldi oldalakat kár nézni ilyenkor. A legtöbb oldal megkapja / valahol olvasta az MTI közleményét és az alapján találgatnak. Nem tudnak semmit. Mint mi itt a fórumon bármilyen külföldi hírrel kapcsolatban. Az RM sajtóközleménye és a Honvédség oldalain megjelenő írás lehet még érdekes, de érthetetlen módon még mindkettő hallgat...

A hozzászólások miatt lehet esetleg érdemes olvasni a külföldi oldalakat, hogy kapjunk egy kis betekintést az ottani közgondolkodásba.

A Wikipediat meg most már látod hogy mennyit ér...

A csehek meg szerintem olvassák a HTKA fórumot :)
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Sráácokk és lányok (ha vannak :D ) .

Én nem igazán szimpatizálok a Lynx-el , mert szimplán nem tetszik és egyébként nem is nagyon értek hozzá. De az biztos, hogy a világ egyik legjobb, legmodernebb cucca és az eddigi beszerzések alapján remélhetőleg nem valami putriverziót veszünk belőle. Én remélem , hogy a török vasakkal nem zártuk le az APC kérdést sem. DE javítsatok ki, ha tévedek.. jelenleg, se önjáró lövegünk nincs, se IFV. A jelenleg rendszerben szenvedő BTR-ek helyett pedig űrkorszaki változás lesz, majd a katonáknak is sokat kell tanulnia.. :D Amúgy meg itthon lehet, hogy még nincs meg az ipari háttér és nem igazán találkoztak ilyen feladatokkal... de azért itthon a mérnökképzés nem olyan rossz ám... elég sok jó, fiatal mérnökünk van akik még érdeklődőek, motiváltak és ha a világszínvonahoz hozzáférnek.. akkor azok is maradnak. Én sem hittem volna , hogy mennyi nagy koponya van itthon (csak hát ugye leginkább a magán szférában) és nem olyan egetverő nagy pénzekért, jó fizetéssel a kint dolgozó magyar szakemberek is hazacsábíthatóak ám és nem, nem kell meglegyen a német vagy más fizetés, csak az igényeiket kell kielégíteni. Biztonságban szeretnék magukat érezni, normális betegellátást, szeretnék látni, hogy mikor és hogyan lesz majd saját lakásuk illetve nem 10 éves autó.. 5 év hitelre.. no meg évi 2-3x elutazni nyaralni. Ezek nem akkora igények ám, csak az öregek "a mi időnkben".. szöveggel mondják ,hogy milyenek.. hát meg is lehet nézni azokat az országokat. Sajnos itt részben az idősebb korosztály mentalitása is jelentősen visszafogja a fejlődést. Személyi kultuszok, uram-bátyám, "jóvanazúgy" , "majd én tudom" , "nekem ne mondja meg egy fiatal".

Szerintem a hazai gyártást lépésenként fel lehetne építeni és valóban nem Nyugat-Magyarországra kellene ezeket a gyárakat telepíteni, hanem oda, ahol NINCS munka meg alacsonyak a bérek, milyen jó is , amikor 30 gyárat bedobsz egymás mellé és egymástól szívják el a munkaerőt... A HR probléma Magyarországon meg óriási, lassan már Győrben is a gyári munkások többsége ukrán lesz, mert a magyar már Szlovákiába, Csehországba, Ausztriába, Németországba jár ki.. vagy ott biztos nem kell akkora szaktudás ugye?!... No meg a covid miatt sok szakembert elküldtek..


Én a szárazföldi dolgokhoz abszolút nem értek, de remélem a mi HOZZÁÉRTŐ katonáink döntik el, hogy milyen felszerelések legyenek és eddig úgy látom, hogy elég jól átgondolt séma alapján megy az egész, az egyik legjobb cuccokat vesszük, lesz mögötte ipari háttér bár én picit félek ettől az erős német függéstő és remélem , hogy a Currus-t meg a Heros-t nem vonják be,mert.. :D Mondjuk szerintem azt az RM lőné ki, hogy "EZT, ÍGY NEM!" :D .
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
A románok @kamm - ra hivatkoznak a wiki alapján. Írhattál volna 500-at.:D:D

Amúgy aki jár román,szlovak meg cseh fórumokra és meg is érti az tegye már meg,hogy a kompetens hozzászólók gondolatait megosztja velünk(mi majd gugli fordítóval nekiesünk,leforditani nem kell).

'SilvioD' linkjén (román hír alatta hozzászólásokkal) volt egy érdekes hsz, amit 'SilvioD' is kiemelt. Azaz 'kamm' "Wiki-s dezinfojára" ráugrotak, mint tyúk a takonyra ... :D

Azaz, azon morfondírozik a kolléga, hogy Magyarország mindig nagyon keveset rendel illetve rendszeresít - és ehhez soha nincs összeszerelő gyár. Így hogy itt meg lesz már többszázat vizionálnak ... Magyarra ferdítve:

"A wikiben meg van írva, hogy az elkövetkező években "első 200 vagy több járműből álló részletet kapnak".

Nagyjából sokat… számunkra, akik hozzászoktak ahhoz, hogy nagyon keveset vegyenek az ajánlott igényekhez képest.

Mennyibe kerül ezek a járművek?

Általában azt mondanám, hogy Magyarország nem vásárol túl sokat, ezért nem fogja azokat az országban előállítani, hanem csak összeszerelni őket.

Ha néhány száz vásárolnak, akkor a helyzet drasztikusan megváltozik"

Én amit érdekesnek találok, hogy ezen román cikk címe: Hiúz! (így magyarul és ékezettel !!).
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and SilvioD