[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Lynxben sokkal nagyobb hely van mint a Girdánban, a deszanttér viszont elég alacsony (meglepően) de ha leül mindenki akkor kényelmesen elférnek , a lábtartók királyak! A Gidrán hátul tényleg lábnak nagyon kevés hely van viszont azt nem értem hogy a háttámlának (hátul) nulla oldalatartásuk van amit bőven lenne hely megoldani!És mindezt úgy hogy oldalt ülnek (már ha ülnek benne)a menetiránynak tehát marhára indokolt lenne...
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
A faszt
A különbség ég és föld.
Figyelj, külön erre figyelve, nem éreztem nagyságrendi eltérést. Szándékosan a Lynx után rögtön a Gidra hátuljába mentem. Ráadásul a lenyíló lábtartók miatt középre nem nagyon tudsz a Lynxbe sem a padlóra pakolni.
Azt bevallom, hogy az ülés mögötti tárolókat magam, se nem vettem észre, se nem kerestem.
Ezen felül elképzelésem nincs, hogy az amerikai verzióba tervezett 9 ülést hogy a tökömbe fogják belezsúfolni, ha nem növelik meg a gép hosszát pár 10 centivel.
 
  • Vicces
Reactions: fitom
Figyelj, külön erre figyelve, nem éreztem nagyságrendi eltérést. Szándékosan a Lynx után rögtön a Gidra hátuljába mentem. Ráadásul a lenyíló lábtartók miatt középre nem nagyon tudsz a Lynxbe sem a padlóra pakolni.
Azt bevallom, hogy az ülés mögötti tárolókat magam, se nem vettem észre, se nem kerestem.
Ezen felül elképzelésem nincs, hogy az amerikai verzióba tervezett 9 ülést hogy a tökömbe fogják belezsúfolni, ha nem növelik meg a gép hosszát pár 10 centivel.
"Ráadásul a lenyíló lábtartók miatt középre nem nagyon tudsz a Lynxbe sem a padlóra pakolni."
????????
Te tényleg oda akarsz pakolni ahol a katonák deszantolva rohangálnak ki-be...????
Az igen
Ne igyál több szárcsagyökért teát....
 
Nem, én nagyon nem vagyok fényképezős típus.
A kilátogatást előrehoztam, mert tényleg csak neccesen értem volna oda. Így is sokat kellett sorban állni. A Leo 2-esbe bemászást már nem is vártuk ki.
Tapasztalatok:
  • fejlődőképesek a gyerekeim... :)
  • a Lynxben sincs olyan hatalmas nagy hely. Legalábbis a Gidrán nagyon lett szídva a hátul lévő hely miatt. Nos jelentem, a kb. ugyan az a kategória. Alapvetően nem a Lynxben kicsi a hely, hanem szerintem a Gidránban nincs sokkal (!) kisebb hely. Utóbbiban is van az ülések között fegyvertartó tároló.
  • (katonától kapott infó) a Lynxből jelenleg ez a 05-ös rendszámú a harmadik a sorban. Ha vannak is továbbiak, biztosan nem sok. Ezt is a vezetési gyakorlatokról lett Pestre hozva. Ez sem végleges belső konfiguració, mert a németek folyamatosan fejlesztik. A toronyban benne vannak a fegyverek, de nem tökéletes, mert (állítólag) a torony mozgatása/forgatása nem tökéletes. A kézi forgatás lehetséges jelenleg, de állítólag a módosított megoldásokat már nagyon várják, mert azonnal elkezdhető lenne az éleslövészet. Ettől függetlenül a képzés megy ezerrel.
Folyt. köv.
A torony működése, vagy inkább működésképtelensége körüli dolgot nem értem.
Elméletileg az ausztrálok tornyát kapja a hiúz, ami már tud forogni, lőni, álló helyzetből, menetből, gépágyúval, géppuskával, spike-al.
A felmerült problémák esetleg a tükrözés miatt vannak? Mi szükség volt egyáltalán a tükrözésre?
 
Figyelj, külön erre figyelve, nem éreztem nagyságrendi eltérést. Szándékosan a Lynx után rögtön a Gidra hátuljába mentem. Ráadásul a lenyíló lábtartók miatt középre nem nagyon tudsz a Lynxbe sem a padlóra pakolni.
Azt bevallom, hogy az ülés mögötti tárolókat magam, se nem vettem észre, se nem kerestem.
Ezen felül elképzelésem nincs, hogy az amerikai verzióba tervezett 9 ülést hogy a tökömbe fogják belezsúfolni, ha nem növelik meg a gép hosszát pár 10 centivel.
Ültem mindkettőben és összehasonlíthatatlanul több hely van a Lynx-ben. Ha neked ez nem tűnt fel akkor nem tudom mire figyeltél.
 
Ültem mindkettőben és összehasonlíthatatlanul több hely van a Lynx-ben. Ha neked ez nem tűnt fel akkor nem tudom mire figyeltél.
Azért ha valaki szerint ugyan annyi hely van a Lynxben mint a Gidránban főleg hátul akkor ott van baj....:)
 
A Bocskaihoz Gidrán-t terveznek lövészpáncélosként rendszeresíteni?
Valaha ez elhangzott egy tábornok szájából.
Azon felül, hogy az utóbbi hozzászólások szerint nem elég nagy a harcászati felszereléshez, nem is tud elvinni egy rajt, kivéve ha desszantol a pk és az irányzó is. Szóval vagy két jármű visz egy rajt, a gép külsejére málházva a felszerelés javát, ami így saras/vizes/lyukas lesz, vagy egy, de desszantolás után támogatást sem tud biztosítani az .50-es.
 
Lynxben sokkal nagyobb hely van mint a Girdánban, a deszanttér viszont elég alacsony (meglepően) de ha leül mindenki akkor kényelmesen elférnek , a lábtartók királyak! A Gidrán hátul tényleg lábnak nagyon kevés hely van viszont azt nem értem hogy a háttámlának (hátul) nulla oldalatartásuk van amit bőven lenne hely megoldani!És mindezt úgy hogy oldalt ülnek (már ha ülnek benne)a menetiránynak tehát marhára indokolt lenne...
Én is ezt tapasztaltam, hogy sokkal nagyobb hely van, ami nem meglepő a szélességkülönbségükből kifolyólag. Ami nekem érdekes és új volt, hogy a Lynxben van lábtartó (vagy mi a neve ennek), ami a lábat védi a jármű alatti robbanás esetén, az infó szerint az alja ellenáll 10 kg-nyi robbanóanyagnak (bocs, nem tudom ezt pontosan visszaadni, ld. a nickem :D). Egyébként ez a lábtartó felhajtható, nekem ekkor nem ért le a lábam, pedig nem vagyok nagyon alacsony.
Viszont a belmagasság tényleg kicsi, talán 150 cm körül max, itt csak gyerek tud felegyenesedve közlekedni, úgyhogy szerintem szükség lehet a háton lévő zsákkal kimászást gyakorolni (már ha egyáltalán ez életszerű).
Az is elhangzott, hogy az ülések és a belmagasság úgy lett összehozva, hogy az sisakkal a fejen kb. mimdenkinek jó legyen.
 
Folyt.:
  • igen a PZH-ban csak kézi töltés lehetséges a kivetőtöltetek tekintetében. Érdekes volt nekem még, hogy a PZHban van elég hely, de a lövedéktároló mennyire kitölti a belső teret középen. Ha fel van töltve teljesen, akkor szerintem a sofőr elég szépen el van szeparálva a legénység többi részétől.
  • érdekes, hogy a Leopard 2A4-esnél a gép oldalának csak az elején van csak komolyabb védő "szoknya". A gép közepétől hatrafelé csak a felhajtható vékonyka szoknya van. Aki esetleg gyakrabban tapogatja, az megerősíthetné, hogy a hátsó részen a felhajtható szoknya nem is fémből van. Olyan volt, mintha olyan kompozít anyagból lenne, mint a futószalagok gumija. Megmondom őszintén, hogy sokat nem tapogattam, de első kopogtatásra meglepett.
  • a Gidránban az egyedüli nagyon nem szimpatikus dolog az a hatsó ajtó nyílásának mérete volt csak, amin érthetően nem nagyon lehet növelni.
  • a Lynxen belül azért bőven van zaj menet közben. A katona szerint nem nagyon lehetne érteni a kommunikációt, emiatt minden ülés mellett van egy belső com. aljzat, amivel a fülesek csatlakoztathatók.
Nem tudom, hogy ez csak a fejlesztés ideje alatt van így tervezve, vagy a későbbiekre is.
 
Folyt.:
  • igen a PZH-ban csak kézi töltés lehetséges a kivetőtöltetek tekintetében. Érdekes volt nekem még, hogy a PZHban van elég hely, de a lövedéktároló mennyire kitölti a belső teret középen. Ha fel van töltve teljesen, akkor szerintem a sofőr elég szépen el van szeparálva a legénység többi részétől.
  • érdekes, hogy a Leopard 2A4-esnél a gép oldalának csak az elején van csak komolyabb védő "szoknya". A gép közepétől hatrafelé csak a felhajtható vékonyka szoknya van. Aki esetleg gyakrabban tapogatja, az megerősíthetné, hogy a hátsó részen a felhajtható szoknya nem is fémből van. Olyan volt, mintha olyan kompozít anyagból lenne, mint a futószalagok gumija. Megmondom őszintén, hogy sokat nem tapogattam, de első kopogtatásra meglepett.
  • a Gidránban az egyedüli nagyon nem szimpatikus dolog az a hatsó ajtó nyílásának mérete volt csak, amin érthetően nem nagyon lehet növelni.
  • a Lynxen belül azért bőven van zaj menet közben. A katona szerint nem nagyon lehetne érteni a kommunikációt, emiatt minden ülés mellett van egy belső com. aljzat, amivel a fülesek csatlakoztathatók.
Nem tudom, hogy ez csak a fejlesztés ideje alatt van így tervezve, vagy a későbbiekre is.
Gumivászon szerű kötény van. A +-30fokra van páncélozva az oldala, nem ér el az a feléig.
 
Ültem mindkettőben és összehasonlíthatatlanul több hely van a Lynx-ben. Ha neked ez nem tűnt fel akkor nem tudom mire figyeltél.
Hogyne lenne több hely, hiszen 8 főre tervezték, nagyobb légköbméter, de az ülések oldaltartása, és kötött méretei miatt.
Nyilván nem tudsz a hátizsákban leülni, akkor hová teszed?
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
Hogyne lenne több hely, hiszen 8 főre tervezték, nagyobb légköbméter, de az ülések oldaltartása, és kötött méretei miatt.
Nyilván nem tudsz a hátizsákban leülni, akkor hová teszed?
1 embernek is több hely van benne. Miért akarna bárki is hátizsákban üldögélni benne? Egyébként kívül vannak a tárolórekeszek.
 
A Bocskaihoz Gidrán-t terveznek lövészpáncélosként rendszeresíteni?
Valaha ez elhangzott egy tábornok szájából.
Azon felül, hogy az utóbbi hozzászólások szerint nem elég nagy a harcászati felszereléshez, nem is tud elvinni egy rajt, kivéve ha desszantol a pk és az irányzó is. Szóval vagy két jármű visz egy rajt, a gép külsejére málházva a felszerelés javát, ami így saras/vizes/lyukas lesz, vagy egy, de desszantolás után támogatást sem tud biztosítani az .50-es.
Sosem volt szerintem az terv, hogy a Gidrán elvigyen egy rajt, mert ugye csak max. 9 személyes. Ebből 1 fő sofőr, meg egy toronykezelő.
Ez csak akkor lehet bugi, ha 7 fős deszant lesz. Lehet hogy van ilyen terv, de a Lynxbe csak kifizettük a 8. deszant ülést.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles