[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Szeptember 11-ig várják a Hiúzok leendő kezelőinek jelentkezését...


Nem vitték túlzásba a határidőt. Értem hogy fixen megvan mikor indul a kiképzés de akkor nem szűk 1 hónappal korábban kellett volna meghirdetni, ez konkrétan csak annál játszik aki éppen álláskereső.

Bár gondolom lesznek még turnusok később
 
Cégen belül nem lehet átmozogni?

Parancsnoki engedéllyel lehet. Sőt úgy tudom legénységi állománynál fél éven belül meg kell adni az engedélyt ha helyőrséget akarsz váltani (nyilván ha van ott szabad hely ahova átvennének). Simán beosztás váltás már kicsit komplikáltabb. Viszont a nagyobb bibi hogy mindenhova kell ember azaz nem áll egyik alakulat sem úgy hogy na onnan lazán elereszthetnek x embert a Lynx zászlóaljba csak mert most az prioritás.

De nekem ez az egész kicsit zavaros, ezek szerint nem a 2 meglévő zászlóalj egyike (korábbi 5/3 meg 5/62) kapja a most érkező Lynxeket hanem egy teljesen új zla-t hoznak létre, a többinél meg egyelőre a közeljövőben még marad a BTR?
 
Parancsnoki engedéllyel lehet. Sőt úgy tudom legénységi állománynál fél éven belül meg kell adni az engedélyt ha helyőrséget akarsz váltani (nyilván ha van ott szabad hely ahova átvennének). Simán beosztás váltás már kicsit komplikáltabb. Viszont a nagyobb bibi hogy mindenhova kell ember azaz nem áll egyik alakulat sem úgy hogy na onnan lazán elereszthetnek x embert a Lynx zászlóaljba csak mert most az prioritás.

De nekem ez az egész kicsit zavaros, ezek szerint nem a 2 meglévő zászlóalj egyike (korábbi 5/3 meg 5/62) kapja a most érkező Lynxeket hanem egy teljesen új zla-t hoznak létre, a többinél meg egyelőre a közeljövőben még marad a BTR?
Dehogy kell. Ha nem ajánlanak magasabb beosztást nem kötelező elengedni a katonát.
 
  • Tetszik
Reactions: Pista a hegyről
Engem ez az APU téma izgat.
Sokat nem beszéltünk ugyan erről,de nekem továbbra is hiány érzetem van ezzel kapcsolatban.
Szinte teljesen digitális az egész,az zabálja az energiát,akksi kevés oda,APU nincs,motort járatják...nekem ez nagyon idegen,és értelmetlen megoldásnak tünik.
Tud esetleg erről valaki valamit!?
 
Engem ez az APU téma izgat.
Sokat nem beszéltünk ugyan erről,de nekem továbbra is hiány érzetem van ezzel kapcsolatban.
Szinte teljesen digitális az egész,az zabálja az energiát,akksi kevés oda,APU nincs,motort járatják...nekem ez nagyon idegen,és értelmetlen megoldásnak tünik.
Tud esetleg erről valaki valamit!?
Eredetileg úgy volt hogy a motornak van egy üzemanyagtakarékos üzemmódja, ami az APU feladatatát látja el.
Végül más motor kerül bele mint eredetileg tervezték szóval a franc tudja...illetve van aki tudja itt és talán el is mondja... :)

"A motor érdekessége, hogy átállítható olyan üzem módra is, amely tartósan csak 25 kW teljesítményt biztosít alacsony hőkibocsátás, zajszint, valamint 12 l/h üzemanyag-fogyasztás mellett. Ilyenkor minden elektromos fedélzeti berendezés működőképes marad és nincs szükség kiegészítő áramforrásra (APU). A fegyverek is bevethetőek maradnak, mivel a torony mozgatása is teljesen elektromos."

írta 1-2 éve a Haditechnika magazin...
 
Ami még érdekes, hogy korábban 600 km-es hatótávolságot írtak (Haditechnika cikk), Kajári generális már csak 400 km-ről beszélt a szentesi tájékoztatójában.

"A 45 tonnás jármű akár 60 kilométer/órás sebességgel is képes haladni, hatótávolsága pedig meghaladja a 400 kilométert."

Hová lett a hatótáv harmada?
 
Ami még érdekes, hogy korábban 600 km-es hatótávolságot írtak (Haditechnika cikk), Kajári generális már csak 400 km-ről beszélt a szentesi tájékoztatójában.

"A 45 tonnás jármű akár 60 kilométer/órás sebességgel is képes haladni, hatótávolsága pedig meghaladja a 400 kilométert."

Hová lett a hatótáv harmada?
Haditechnika esetében sokszor úgy adják meg a végleges adatokat, hogy ne lehessen tudni pontosan mennyi lett. A marketing anyagban a nem létező prototípusnál még mehetett a 600 km, a tesztek és a tapasztalatok alapján a tényleges adat meg "több mint 400 km" lett, ami lehet ugyanúgy 600 km-t jelent, de az ellenséget meg kell téveszteni, mert nem mindegy hogy X vagy X+50% a hatótávolság egy feltöltéssel. Sok típusismertetőben láthatsz olyat, hogy "X+" vagy "over X" van megadva. Itt is valami hasonó lehet szerintem.
 
Haditechnika esetében sokszor úgy adják meg a végleges adatokat, hogy ne lehessen tudni pontosan mennyi lett. A marketing anyagban a nem létező prototípusnál még mehetett a 600 km, a tesztek és a tapasztalatok alapján a tényleges adat meg "több mint 400 km" lett, ami lehet ugyanúgy 600 km-t jelent, de az ellenséget meg kell téveszteni, mert nem mindegy hogy X vagy X+50% a hatótávolság egy feltöltéssel. Sok típusismertetőben láthatsz olyat, hogy "X+" vagy "over X" van megadva. Itt is valami hasonó lehet szerintem.
Mondjuk a "leterheltsége" meg a terepviszonyok is jelenthetnek simán 50-100 km szórást. Katonákkal, lőszerrel teli rakva + Str.Sh. APS is jelenthet 1-2 tonna plussz tömeget
 
Eredetileg úgy volt hogy a motornak van egy üzemanyagtakarékos üzemmódja, ami az APU feladatatát látja el.
Végül más motor kerül bele mint eredetileg tervezték szóval a franc tudja...illetve van aki tudja itt és talán el is mondja... :)

"A motor érdekessége, hogy átállítható olyan üzem módra is, amely tartósan csak 25 kW teljesítményt biztosít alacsony hőkibocsátás, zajszint, valamint 12 l/h üzemanyag-fogyasztás mellett. Ilyenkor minden elektromos fedélzeti berendezés működőképes marad és nincs szükség kiegészítő áramforrásra (APU). A fegyverek is bevethetőek maradnak, mivel a torony mozgatása is teljesen elektromos."

írta 1-2 éve a Haditechnika magazin...
Valahol azt is írták hogy van benne Li-Ion aksi annyi, hogy legalább 1 napig arról is elműködik minden ha be sem röffentik a motort.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Nem vitték túlzásba a határidőt. Értem hogy fixen megvan mikor indul a kiképzés de akkor nem szűk 1 hónappal korábban kellett volna meghirdetni, ez konkrétan csak annál játszik aki éppen álláskereső.

Bár gondolom lesznek még turnusok később

Jelentkezni lehet addig, vagy nem ? Bevonulás gondolom később lesz. Meglátják mekkora lesz addig az érdeklődés és tolhatják a dolgot tovább, ha nem lenne elég ember. Elég kacifántos ez a történet, mert a logika azt diktálná, hogy a már több éve katonaként leledző állományból szervezik meg a zászlóaljat. Hiszen adva vannak már BTR vezetők, irányzók, rajparancsnokok, akik már letudtak egy kis időt professzionális katonai szolgálatban. Átképezni kellene elsősorban őket. Nem az utcáról jönnek be. Persze, nyilván alacsony a létszám és még sok ember kell, ha teljesen feltöltött zlj-ban gondolkodnak és nem akarják elvenni máshonnan az embereket. 2 zlj van lövész Hódmezőn, ha jól tudható. Feltételezem, az egyik ebből lesz először Lynx harcjárművekkel felszerelve. Egy bizonyos létszám gondolom adott, azokból akik ott vannak már rég. Meglehet, 100-150 fő újonc elég is lesz első nekifutásra a régiek mellé és teljes a zlj. Persze részemről ez csak egy optimista becslés, abban az elgondolásban, hogy mondjuk, a zlj.ból talán ennyi ember hiányzik saccra. Lehet több, lehet kevesebb persze, mivel mi itt létszámadatokat nem tudhatunk. Próbálom hinni ,hogy a Leopárd zlj és a PZTH osztály létszáma is teljes lesz és az illetmények is lekövetik a történetet megfelelő emelkedéssel.
 
Ami még érdekes, hogy korábban 600 km-es hatótávolságot írtak (Haditechnika cikk), Kajári generális már csak 400 km-ről beszélt a szentesi tájékoztatójában.

"A 45 tonnás jármű akár 60 kilométer/órás sebességgel is képes haladni, hatótávolsága pedig meghaladja a 400 kilométert."

Hová lett a hatótáv harmada?
Jo sansszal sehova, de nem tartozik rad.

Haditechnika esetében sokszor úgy adják meg a végleges adatokat, hogy ne lehessen tudni pontosan mennyi lett. A marketing anyagban a nem létező prototípusnál még mehetett a 600 km, a tesztek és a tapasztalatok alapján a tényleges adat meg "több mint 400 km" lett, ami lehet ugyanúgy 600 km-t jelent, de az ellenséget meg kell téveszteni, mert nem mindegy hogy X vagy X+50% a hatótávolság egy feltöltéssel. Sok típusismertetőben láthatsz olyat, hogy "X+" vagy "over X" van megadva. Itt is valami hasonó lehet szerintem.
Bingo.
 
  • Vicces
Reactions: fip7
Eredetileg úgy volt hogy a motornak van egy üzemanyagtakarékos üzemmódja, ami az APU feladatatát látja el.
Végül más motor kerül bele mint eredetileg tervezték szóval a franc tudja...illetve van aki tudja itt és talán el is mondja... :)

"A motor érdekessége, hogy átállítható olyan üzem módra is, amely tartósan csak 25 kW teljesítményt biztosít alacsony hőkibocsátás, zajszint, valamint 12 l/h üzemanyag-fogyasztás mellett. Ilyenkor minden elektromos fedélzeti berendezés működőképes marad és nincs szükség kiegészítő áramforrásra (APU). A fegyverek is bevethetőek maradnak, mivel a torony mozgatása is teljesen elektromos."

írta 1-2 éve a Haditechnika magazin...
Azért az a 12L/h nem gyenge... ketyegtetni egy akkora nagy bazi erőforrást...akár napokon keresztül megállás nélkül... Nekem nagyon ésszerűtlennek tünik.
Ez nem a legjobb megoldás..Azon kívül gyorsabban amortizálódik is a motor.
Ha utána számolnánk szerintem olyan 20-25%-al hamarabb szorul generálra.
Ha ezt szorozzuk 218-al,jelentős többlet költség.
 
Azért az a 12L/h nem gyenge... ketyegtetni egy akkora nagy bazi erőforrást...akár napokon keresztül megállás nélkül... Nekem nagyon ésszerűtlennek tünik.
Ez nem a legjobb megoldás..Azon kívül gyorsabban amortizálódik is a motor.
Ha utána számolnánk szerintem olyan 20-25%-al hamarabb szorul generálra.
Ha ezt szorozzuk 218-al,jelentős többlet költség.
Van benne a Lithium aksi is amiről legalább egy napig elműködik minden. Azt meg töltheti akkor is amik úton van - mint bármelyik autó az aksiját.
Szóval ez APU-s üzem mód (ha van benne) elég ritkán kellhet...
 
Ami még érdekes, hogy korábban 600 km-es hatótávolságot írtak (Haditechnika cikk), Kajári generális már csak 400 km-ről beszélt a szentesi tájékoztatójában.

"A 45 tonnás jármű akár 60 kilométer/órás sebességgel is képes haladni, hatótávolsága pedig meghaladja a 400 kilométert."

Hová lett a hatótáv harmada?
Hát megeszi az APU...pont ezt taglalom fent..az a 20-25% amit saccoltam plusz ketyegés egy helyben..ott van az!
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Azért az a 12L/h nem gyenge... ketyegtetni egy akkora nagy bazi erőforrást...akár napokon keresztül megállás nélkül... Nekem nagyon ésszerűtlennek tünik.
Ez nem a legjobb megoldás..Azon kívül gyorsabban amortizálódik is a motor.
Ha utána számolnánk szerintem olyan 20-25%-al hamarabb szorul generálra.
Ha ezt szorozzuk 218-al,jelentős többlet költség.
Elvileg ez egy munkagep motor.Kerdes,mennyire nyultak bele,de ha nem vittek tulzasba,siman elketyeg alapjaraton 1 evig,keno es uzemanyag legyen.
12 liter otankent viszont sok.750 lovas FH16 os Volvo es a V8 Scania telen megall 2 literbol ( -10 alatt nem allitjuk le a kamionmotort,ne kelljen bikazni reggel.+30 felett meg a legkondi miatti ketyeg,akar napokig,ha kell.Mediterran reszen nyaron 40 fok feletti homersekletek vannak,arnyekban....).
Elvileg a polgari motor elettartama lenne az egyik elonye.Direkt katonai motorok jobban ki vannak hegyezve.
CV90 ben egy V8 Scania motor van,feltuningolva Polgari eletben is kapható,de ritkasag,mint a fehér holló.Draga, és felezi az élettartamot.1 milka felettiek kulonben a kamion motorok km futasteljesitmenye.
 
Azért az a 12L/h nem gyenge... ketyegtetni egy akkora nagy bazi erőforrást...akár napokon keresztül megállás nélkül... Nekem nagyon ésszerűtlennek tünik.
Ez nem a legjobb megoldás..Azon kívül gyorsabban amortizálódik is a motor.
Ha utána számolnánk szerintem olyan 20-25%-al hamarabb szorul generálra.
Ha ezt szorozzuk 218-al,jelentős többlet költség.
Nincs olyan harchelyzet, hogy napokig kelljen egyhelyben ketyegnie. A 24 óra is nagyon extrém.
 
Jelentkezni lehet addig, vagy nem ? Bevonulás gondolom később lesz. Meglátják mekkora lesz addig az érdeklődés és tolhatják a dolgot tovább, ha nem lenne elég ember. Elég kacifántos ez a történet, mert a logika azt diktálná, hogy a már több éve katonaként leledző állományból szervezik meg a zászlóaljat. Hiszen adva vannak már BTR vezetők, irányzók, rajparancsnokok, akik már letudtak egy kis időt professzionális katonai szolgálatban. Átképezni kellene elsősorban őket. Nem az utcáról jönnek be. Persze, nyilván alacsony a létszám és még sok ember kell, ha teljesen feltöltött zlj-ban gondolkodnak és nem akarják elvenni máshonnan az embereket. 2 zlj van lövész Hódmezőn, ha jól tudható. Feltételezem, az egyik ebből lesz először Lynx harcjárművekkel felszerelve. Egy bizonyos létszám gondolom adott, azokból akik ott vannak már rég. Meglehet, 100-150 fő újonc elég is lesz első nekifutásra a régiek mellé és teljes a zlj. Persze részemről ez csak egy optimista becslés, abban az elgondolásban, hogy mondjuk, a zlj.ból talán ennyi ember hiányzik saccra. Lehet több, lehet kevesebb persze, mivel mi itt létszámadatokat nem tudhatunk. Próbálom hinni ,hogy a Leopárd zlj és a PZTH osztály létszáma is teljes lesz és az illetmények is lekövetik a történetet megfelelő emelkedéssel.

Fehérváron már bizonyították,hogy nem jelent semmit,hogy btr-es papirja van valakinek.De amugy igazad van.
 
Fehérváron már bizonyították,hogy nem jelent semmit,hogy btr-es papirja van valakinek.De amugy igazad van.

Igazából nem papírra gondoltam. Inkább arra, hogy aki már aktív katona, harcjármű kezelő, esetleg több éve, az tud bizonyos dolgokat. Pld., tudja mi az a térköz, távköz, szétbontakozás, átjáróra zárkózás, egyáltalán mi a harcrend, stb. A harcjármű értelemszerűen teljesen más lesz, de nem árthat, ha már megvan hogy bizonyos harcászati mozgások harcjárművel mégis micsodák. Még akkor is, ha a Lynx esetében, feltehetően ebben is lesz változás esetleg.