[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Tetszik
Reactions: Venom85 and Aladeen
1703252552540

 
Mondjuk abban igaza van, hogy egy gyárban messze nem a melós munkája jelenti a legnagyobb hozzáadott értéket, hanem azé a műszaki szakemberé, aki megtervezte, technologizálta stb. a terméket.;)
Ő...de. :)
A papír (helyesebben a tervdoksi, tök patent 3D Cad rajzok meg minden) mindent elbír. Gyártás már más tészta. Ott kiderül, h "ó bakker az 5 százados tűrés kicsi lesz, mert Józsiék leverték a körmüket, mire összerakták, stb.", vagy mekkora gépi időket eredményez pár felesleges sallang.
Ez utóbbi jó esetben visszahat a mérnökökre. Ezt hívjuk fejlesztésnek. Nem választanám szét fontosság tekintetében. Iparilag (gdp) a munkás teremti meg a nagyobb értéket.
 
Ő...de. :)
A papír (helyesebben a tervdoksi, tök patent 3D Cad rajzok meg minden) mindent elbír. Gyártás már más tészta. Ott kiderül, h "ó bakker az 5 százados tűrés kicsi lesz, mert Józsiék leverték a körmüket, mire összerakták, stb.", vagy mekkora gépi időket eredményez pár felesleges sallang.
Ez utóbbi jó esetben visszahat a mérnökökre. Ezt hívjuk fejlesztésnek. Nem választanám szét fontosság tekintetében. Iparilag (gdp) a munkás teremti meg a nagyobb értéket.
Márpedig nem, mert az értéket az innováció jelenti. A fejlesztést sem a melós végzi, nem tervez. Egy épületet sem a kőműves tervez meg - még ha ő is teszi a téglákat egymásra. Ez nem jelenti azt, hogy nincs hozzáadott értéke a munkájának, hanem azt, hogy nagyságrendekkel kisebb.
Gondolj az autóiparra: mennyi idő alatt, milyen költséggel fejlesztenek ki egy modellt. Nem azért drága a kocsid, mert drága gyártani, hanem azért, mert a fejlesztési költséget kell visszahozni....
 
Márpedig nem, mert az értéket az innováció jelenti. A fejlesztést sem a melós végzi, nem tervez. Egy épületet sem a kőműves tervez meg - még ha ő is teszi a téglákat egymásra. Ez nem jelenti azt, hogy nincs hozzáadott értéke a munkájának, hanem azt, hogy nagyságrendekkel kisebb.
Gondolj az autóiparra: mennyi idő alatt, milyen költséggel fejlesztenek ki egy modellt. Nem azért drága a kocsid, mert drága gyártani, hanem azért, mert a fejlesztési költséget kell visszahozni....
Akkor milliárdos vagyok, mert tele a vinyó tervdoksikkal. :)
Tuti nem én vagyok a világ legjobb mérnöke, de bizony vannak rossz tervek (nem működik jól pl.) másutt is. Ez gyártásban/teszteléskor kiderül. És képzeld, már tervezés közben folyamatosan egyeztetünk a munkásokkal, h meg tudja hegeszteni, le tudja forgácsolni, össze tudja rakni. Van, h a prototípust együtt rakjuk össze. Ma nem tudod szétválasztani a tervezést a gyártástól. Az, h tervezek egy xyz-gépet, pont nulla hasznosságú, amíg le nem gyártják, el nem adjuk, működni nem kezd. Ezért van az, h ma már tervet (liszenszet) ritkán vesznek meg.
Az autóiparban pont a "fejlesztés" a kulcs szó: formaterv-agyagmodell-tesztek-konkrét tervezés-fem-gyártástervezés-gyártás...és mindenhonnan visszacsatolás.
A kocsid meg a marketing miatt drága (20-30%), meg a felesleges innovációk miatt. De erről inkább privátban mesélek. Gusztustalan mértékű ma a profitéhség.
Amúgy hiába nem a kőműves tervez, ő a valódi értékteremtő (blueprint alatt hidegebb van télen, mint egy házban szerintem). ;)
 
Igazad van! A Komondor óta nem készült Magyarországon katonai jármű.
Vagy fémből, katonainak látszó jármű....
:)
csak gyorsan jelezném, hogy a KOMMONDOR sokminden csak nem katonai jármű. Szerencsére nem is veszi meg az MH.

Ellenben van belőle tűzoltó változat a tűzoltók legkisebb örömére, inkább nagy szomorúságára. Valamiért a BM se akar többet... Lehet hogy a Rábaring tehet róla 8-)

Van belőle Paksnak egy kimentő járműve, de ők se akarnak többet venni.

Mondjuk az egész elképzelést nem értem, hogy akár egy cég úgy MRAP jarművet gyártani hogy előtte még egy talicskát se rakott össze.

Sajna a fö profiljuk az ABV védelmi eszközök gyártása se nagyon megy mert a cuccaik nagyon gyengék. Elavult technológia és gyenge minőség...
 
csak gyorsan jelezném, hogy a KOMMONDOR sokminden csak nem katonai jármű. Szerencsére nem is veszi meg az MH.

Ellenben van belőle tűzoltó változat a tűzoltók legkisebb örömére, inkább nagy szomorúságára. Valamiért a BM se akar többet... Lehet hogy a Rábaring tehet róla :cool:

Van belőle Paksnak egy kimentő járműve, de ők se akarnak többet venni.

Mondjuk az egész elképzelést nem értem, hogy akár egy cég úgy MRAP jarművet gyártani hogy előtte még egy talicskát se rakott össze.

Sajna a fö profiljuk az ABV védelmi eszközök gyártása se nagyon megy mert a cuccaik nagyon gyengék. Elavult technológia és gyenge minőség...
Sufnituning Bt. és Gány Kft.
 
Na, a HM sajtó is felébredt :D

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Szalay-Bobrovniczky Kristóf: elkészült az első magyar gyártású Lynx

A veszélyek korában a haderő- és védelmi ipari fejlesztések az ünnepek közeledtével sem állnak meg.

December 21-én a Honvédelmi Minisztérium tájékoztatta az MTI-t, hogy stratégia partnerünkkel, a Rheinmetall kötött legújabb megállapodása szerint, a Hiúzok (Lynx KF-41) alapjain fejleszt légvédelmi rendszert a Magyar Honvédség számára. Az alacsonyan szálló, kisméretű drónok, illetve a hagyományos légi célok elleni aktív védekezés ma már elengedhetetlen a páncélos képességek hatékony alkalmazásánál.

December 23-án újabb történelmi mérföldkőhöz érkezett a haderőfejlesztés, ugyanis legördült a zalaegerszegi gyár futószalagjáról az első magyar gyártású Lynx.

A magyar Hiúzok hossza 8,49 méter, szélességük 3,8 méter, magasságuk 3,73 méter – (ez természetesen függ a járműtestre szerelt felépítménytől is). Teljesítményükről egy 6 hengeres, 1463 lóerős Liebherr D9612 turbodiesel motor gondoskodik – tájékoztatott a részletekről Szalay-Bobrovniczky Kristóf, honvédelmi miniszter.

A miniszter hozzátette: Lynx, azaz a Hiúz korunk legmodernebb, legkorszerűbbnek tartott gyalogsági harcjárműve, amely méltó módon tükrözi a Honvédségben megkezdődött kultúraváltást.

A tárcavezető kijelentette: "A modern, high-tech magyar haderő felállítása biztosítja, hogy a Magyar Honvédség nemcsak országunk védelmét tudja hatékonyan ellátni, de nemzetközi szövetségesi kötelezettségeinek is maradéktalanul képes legyen megfelelni."

(MTI)

 
Szalay-Bobrovniczky Kristóf: elkészült az első magyar gyártású Lynx

A veszélyek korában a haderő- és védelmi ipari fejlesztések az ünnepek közeledtével sem állnak meg.

December 21-én a Honvédelmi Minisztérium tájékoztatta az MTI-t, hogy stratégia partnerünkkel, a Rheinmetall kötött legújabb megállapodása szerint, a Hiúzok (Lynx KF-41) alapjain fejleszt légvédelmi rendszert a Magyar Honvédség számára. Az alacsonyan szálló, kisméretű drónok, illetve a hagyományos légi célok elleni aktív védekezés ma már elengedhetetlen a páncélos képességek hatékony alkalmazásánál.

December 23-án újabb történelmi mérföldkőhöz érkezett a haderőfejlesztés, ugyanis legördült a zalaegerszegi gyár futószalagjáról az első magyar gyártású Lynx.

A magyar Hiúzok hossza 8,49 méter, szélességük 3,8 méter, magasságuk 3,73 méter – (ez természetesen függ a járműtestre szerelt felépítménytől is). Teljesítményükről egy 6 hengeres, 1463 lóerős Liebherr D9612 turbodiesel motor gondoskodik – tájékoztatott a részletekről Szalay-Bobrovniczky Kristóf, honvédelmi miniszter.

A miniszter hozzátette: Lynx, azaz a Hiúz korunk legmodernebb, legkorszerűbbnek tartott gyalogsági harcjárműve, amely méltó módon tükrözi a Honvédségben megkezdődött kultúraváltást.

A tárcavezető kijelentette: "A modern, high-tech magyar haderő felállítása biztosítja, hogy a Magyar Honvédség nemcsak országunk védelmét tudja hatékonyan ellátni, de nemzetközi szövetségesi kötelezettségeinek is maradéktalanul képes legyen megfelelni."

(MTI)

már azok is írnak róla akik amúgy nem nagyon foglalkoznak ilyen témákkal...