[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 258
113
  • Tetszik
Reactions: Venom85 and Aladeen

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 950
113
1703252552540

 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 135
113
Mondjuk abban igaza van, hogy egy gyárban messze nem a melós munkája jelenti a legnagyobb hozzáadott értéket, hanem azé a műszaki szakemberé, aki megtervezte, technologizálta stb. a terméket.;)
Ő...de. :)
A papír (helyesebben a tervdoksi, tök patent 3D Cad rajzok meg minden) mindent elbír. Gyártás már más tészta. Ott kiderül, h "ó bakker az 5 százados tűrés kicsi lesz, mert Józsiék leverték a körmüket, mire összerakták, stb.", vagy mekkora gépi időket eredményez pár felesleges sallang.
Ez utóbbi jó esetben visszahat a mérnökökre. Ezt hívjuk fejlesztésnek. Nem választanám szét fontosság tekintetében. Iparilag (gdp) a munkás teremti meg a nagyobb értéket.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 317
8 357
113
Ő...de. :)
A papír (helyesebben a tervdoksi, tök patent 3D Cad rajzok meg minden) mindent elbír. Gyártás már más tészta. Ott kiderül, h "ó bakker az 5 százados tűrés kicsi lesz, mert Józsiék leverték a körmüket, mire összerakták, stb.", vagy mekkora gépi időket eredményez pár felesleges sallang.
Ez utóbbi jó esetben visszahat a mérnökökre. Ezt hívjuk fejlesztésnek. Nem választanám szét fontosság tekintetében. Iparilag (gdp) a munkás teremti meg a nagyobb értéket.
Márpedig nem, mert az értéket az innováció jelenti. A fejlesztést sem a melós végzi, nem tervez. Egy épületet sem a kőműves tervez meg - még ha ő is teszi a téglákat egymásra. Ez nem jelenti azt, hogy nincs hozzáadott értéke a munkájának, hanem azt, hogy nagyságrendekkel kisebb.
Gondolj az autóiparra: mennyi idő alatt, milyen költséggel fejlesztenek ki egy modellt. Nem azért drága a kocsid, mert drága gyártani, hanem azért, mert a fejlesztési költséget kell visszahozni....
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 135
113
Márpedig nem, mert az értéket az innováció jelenti. A fejlesztést sem a melós végzi, nem tervez. Egy épületet sem a kőműves tervez meg - még ha ő is teszi a téglákat egymásra. Ez nem jelenti azt, hogy nincs hozzáadott értéke a munkájának, hanem azt, hogy nagyságrendekkel kisebb.
Gondolj az autóiparra: mennyi idő alatt, milyen költséggel fejlesztenek ki egy modellt. Nem azért drága a kocsid, mert drága gyártani, hanem azért, mert a fejlesztési költséget kell visszahozni....
Akkor milliárdos vagyok, mert tele a vinyó tervdoksikkal. :)
Tuti nem én vagyok a világ legjobb mérnöke, de bizony vannak rossz tervek (nem működik jól pl.) másutt is. Ez gyártásban/teszteléskor kiderül. És képzeld, már tervezés közben folyamatosan egyeztetünk a munkásokkal, h meg tudja hegeszteni, le tudja forgácsolni, össze tudja rakni. Van, h a prototípust együtt rakjuk össze. Ma nem tudod szétválasztani a tervezést a gyártástól. Az, h tervezek egy xyz-gépet, pont nulla hasznosságú, amíg le nem gyártják, el nem adjuk, működni nem kezd. Ezért van az, h ma már tervet (liszenszet) ritkán vesznek meg.
Az autóiparban pont a "fejlesztés" a kulcs szó: formaterv-agyagmodell-tesztek-konkrét tervezés-fem-gyártástervezés-gyártás...és mindenhonnan visszacsatolás.
A kocsid meg a marketing miatt drága (20-30%), meg a felesleges innovációk miatt. De erről inkább privátban mesélek. Gusztustalan mértékű ma a profitéhség.
Amúgy hiába nem a kőműves tervez, ő a valódi értékteremtő (blueprint alatt hidegebb van télen, mint egy házban szerintem). ;)
 

ssgtzlan

Well-Known Member
2020. május 10.
1 248
5 427
113
Igazad van! A Komondor óta nem készült Magyarországon katonai jármű.
Vagy fémből, katonainak látszó jármű....
:)
csak gyorsan jelezném, hogy a KOMMONDOR sokminden csak nem katonai jármű. Szerencsére nem is veszi meg az MH.

Ellenben van belőle tűzoltó változat a tűzoltók legkisebb örömére, inkább nagy szomorúságára. Valamiért a BM se akar többet... Lehet hogy a Rábaring tehet róla :cool:

Van belőle Paksnak egy kimentő járműve, de ők se akarnak többet venni.

Mondjuk az egész elképzelést nem értem, hogy akár egy cég úgy MRAP jarművet gyártani hogy előtte még egy talicskát se rakott össze.

Sajna a fö profiljuk az ABV védelmi eszközök gyártása se nagyon megy mert a cuccaik nagyon gyengék. Elavult technológia és gyenge minőség...
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 810
8 751
113
csak gyorsan jelezném, hogy a KOMMONDOR sokminden csak nem katonai jármű. Szerencsére nem is veszi meg az MH.

Ellenben van belőle tűzoltó változat a tűzoltók legkisebb örömére, inkább nagy szomorúságára. Valamiért a BM se akar többet... Lehet hogy a Rábaring tehet róla :cool:

Van belőle Paksnak egy kimentő járműve, de ők se akarnak többet venni.

Mondjuk az egész elképzelést nem értem, hogy akár egy cég úgy MRAP jarművet gyártani hogy előtte még egy talicskát se rakott össze.

Sajna a fö profiljuk az ABV védelmi eszközök gyártása se nagyon megy mert a cuccaik nagyon gyengék. Elavult technológia és gyenge minőség...
Sufnituning Bt. és Gány Kft.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 067
113

Szalay-Bobrovniczky Kristóf: elkészült az első magyar gyártású Lynx

A veszélyek korában a haderő- és védelmi ipari fejlesztések az ünnepek közeledtével sem állnak meg.

December 21-én a Honvédelmi Minisztérium tájékoztatta az MTI-t, hogy stratégia partnerünkkel, a Rheinmetall kötött legújabb megállapodása szerint, a Hiúzok (Lynx KF-41) alapjain fejleszt légvédelmi rendszert a Magyar Honvédség számára. Az alacsonyan szálló, kisméretű drónok, illetve a hagyományos légi célok elleni aktív védekezés ma már elengedhetetlen a páncélos képességek hatékony alkalmazásánál.

December 23-án újabb történelmi mérföldkőhöz érkezett a haderőfejlesztés, ugyanis legördült a zalaegerszegi gyár futószalagjáról az első magyar gyártású Lynx.

A magyar Hiúzok hossza 8,49 méter, szélességük 3,8 méter, magasságuk 3,73 méter – (ez természetesen függ a járműtestre szerelt felépítménytől is). Teljesítményükről egy 6 hengeres, 1463 lóerős Liebherr D9612 turbodiesel motor gondoskodik – tájékoztatott a részletekről Szalay-Bobrovniczky Kristóf, honvédelmi miniszter.

A miniszter hozzátette: Lynx, azaz a Hiúz korunk legmodernebb, legkorszerűbbnek tartott gyalogsági harcjárműve, amely méltó módon tükrözi a Honvédségben megkezdődött kultúraváltást.

A tárcavezető kijelentette: "A modern, high-tech magyar haderő felállítása biztosítja, hogy a Magyar Honvédség nemcsak országunk védelmét tudja hatékonyan ellátni, de nemzetközi szövetségesi kötelezettségeinek is maradéktalanul képes legyen megfelelni."

(MTI)

 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 633
42 039
113
Szalay-Bobrovniczky Kristóf: elkészült az első magyar gyártású Lynx

A veszélyek korában a haderő- és védelmi ipari fejlesztések az ünnepek közeledtével sem állnak meg.

December 21-én a Honvédelmi Minisztérium tájékoztatta az MTI-t, hogy stratégia partnerünkkel, a Rheinmetall kötött legújabb megállapodása szerint, a Hiúzok (Lynx KF-41) alapjain fejleszt légvédelmi rendszert a Magyar Honvédség számára. Az alacsonyan szálló, kisméretű drónok, illetve a hagyományos légi célok elleni aktív védekezés ma már elengedhetetlen a páncélos képességek hatékony alkalmazásánál.

December 23-án újabb történelmi mérföldkőhöz érkezett a haderőfejlesztés, ugyanis legördült a zalaegerszegi gyár futószalagjáról az első magyar gyártású Lynx.

A magyar Hiúzok hossza 8,49 méter, szélességük 3,8 méter, magasságuk 3,73 méter – (ez természetesen függ a járműtestre szerelt felépítménytől is). Teljesítményükről egy 6 hengeres, 1463 lóerős Liebherr D9612 turbodiesel motor gondoskodik – tájékoztatott a részletekről Szalay-Bobrovniczky Kristóf, honvédelmi miniszter.

A miniszter hozzátette: Lynx, azaz a Hiúz korunk legmodernebb, legkorszerűbbnek tartott gyalogsági harcjárműve, amely méltó módon tükrözi a Honvédségben megkezdődött kultúraváltást.

A tárcavezető kijelentette: "A modern, high-tech magyar haderő felállítása biztosítja, hogy a Magyar Honvédség nemcsak országunk védelmét tudja hatékonyan ellátni, de nemzetközi szövetségesi kötelezettségeinek is maradéktalanul képes legyen megfelelni."

(MTI)

már azok is írnak róla akik amúgy nem nagyon foglalkoznak ilyen témákkal...