[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 550
18 885
113
Szerinted az RM csak azért idetelepít egy gyárat ami a többségi tulajdonában lesz,hogy legyártsák a magyar Lynx-t oszt csá?

Sajnos ez igen valószínű. Mindenkinek ez a vonzó a Lynxben, a helyi gyártás lehetősége. A cseheknél is ezzel tudtak versenyben maradni, kijelölték a lehetséges beszállítókat. De így van ez az ausztrál tenderen is, ki van jelölve az a hely, ahol szerződés esetén megindul a helyi gyártás a darabszámtól és a helyi ipar lehetőségeitől függő mértékű beszállítással.
Ezek miatt a nagy rendelések mindig a helyi gyártással párosulnak, így nekünk csak a kisebb lepattanók gyártása jöhetne szóba (Katar), HA! Azt nem a német RM telephelyen akarnák összerakni, miután ott 23-ban pont befejeződik az első 43 magyar összerakása.
A magyar összeszerelő üzem 23-tól pár évig a mi példányainkat rakja össze. Hogy mi lesz majd 2030-ban? Ha a Lynxre váltana a fejlődő világ és kisebb mennyiségeket (1-2 zászlóaljnyiakat) rendelgetnének, ÉS a német gyár nem bírná kielégíteni a kapacitásokat, akkor. talán az épp üres ZEG-i gyár kaphatna szerepet.
Ezek az export esélyek. o_O
Azt azért látni kell, pár éve már kész van a demó példány és rendelés ez idáig nem érkezett Lynxre. Mi belevágtunk a demó képei, videói alapján, az ausztrálok legalább rendeltek pár protót, amit előbb kipróbálnak mielőtt döntenének, a csehek meg kipróbálták a KF31-et.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
W

Wilson

Guest
Gyerekek fogadjátok el, hogy ez egyelőre pénzügyileg kétesélyes, ha lesz másik megrendelő a típusra és pár éven belül akkor nem lesz gond, viszont ha nem akkor minden költséget rajtunk fognak lehúzni. Ez egy piaci alapon termelő cég, nem a Máltai szeretetszolgálat, a nemzetközi kapitalizmus pedig, főleg fegyverbizniszben könyörtelen egy valami.

Ebben nagyjából egyetértek veled.

Nem gondolod tán,hogy olyan hülye az RM,hogy nem számítja bele a Lynx-ek egységárába a gyár árát?A világon ez lenne az egyetlen ilyen fegyverüzlet.Bizony-bizony mindig beleszámítják a gyártás költségét(és ebben benne van az új gyár ára is) a darabárba mintahogy a kutatás-fejlesztés költségét is.Ezért van az,hogy minél többet gyártasz valamiből az annál olcsóbb,hisz a gyártás és a kutatás fejlesztés költsége többfelé osztódik el.

Amúgy voltaképpen ugyanarról a dologról beszélünk.:)

Tehát amit tudunk az az,hogy a magyar és cseh ifv beszerzésének az összege kis eltéréssel de gyakorlatilag ugyanaz a beszerzendő darabszámok szintén a Rheimetall a cseh tender kapcsán bevállalta,hogy vállalja,hogy a vételár min 40%-n a cseheknél lesz a gyártás csakhogy a cseheknél gyakorlatilag már évek óta van a Rheinmetall-k egy gyártói bázisa,tehát oda nekik nem kell súlyos összeget beruházni.Ellentétben velünk,ahol a Rheinmetall vállalta,hogy többségi tulajdonosként gyártó bázist hozz létre gyakorlatilag a cseh pénzügyi kondíciókkal megegyező pénzből,ha valamit megtanultam idestova 20 év alatt a német felsővezetőktől az a profitmarzs "szentsége" tehát ha ők azzal számolnak,hogy reális esély van arra,hogy ezt az üzemet csak 172 db Lynx megépítésére fogják csak felhasználni akkor az ismert magyar pénzügyi kondíciók mellett az RM nem fog többségi tulajdonosként gyártóüzemet létrehozni,csak abban az esetben,ha a magyar kormánytól garanciát kap arra,hogy ebben az esetben pénzügyi kárpótlást kap,de ha létezik ilyen opció(amit kétlek)azt 10.000 évre titkosítja a magyar kormány.Sokkal valószínűbb,hogy az RM nagyon alaposan felmérte a piaci viszonyokat és úgy döntött,hogy megéri idehozni egy gyártói bázist,ebben kétségkívül van szerepe a magyar kormány által biztosított kondícióknak is de az biztos,hogy az RM a zalai üzemet nem csak 172 db magyar Lynx megépítésére húzza fel.Visszatérve a már említett profitmarzsra nem kell neked bemutatni,hogy a Rheinmetall nem egy Neres vállalkozás kőkeményen a világpiacból él el kell számolnia a részvényesei és befektetői felé ha nincs meg az üzletben számukra a megfelelő profit akkor nem fognak belevágni.Tehát vagy így vagy úgy de ők biztosak abban,hogy számukra ez a magyar gyártóüzem jövedelmező befektetés lesz de abban biztos vagyok,hogy nem a 218 magyar Lynx miatt,amiből ráadásul jelenleg csak 172 db-t fognak Zalában legyártani erre a mennyiségre az RM-k nem éri meg többségi tulajdonosként felhúzni egy 60 milliárd forintos üzemet,tehát ha csak a magyar állam nem garantálja számára a megtérülést amit kétlek mert a puszira miért csinálna ilyet (főleg úgy,hogy már kifizetett egy vagon pénzt a Lynx-t)akkor ez a dolog csak úgy éri meg a németeknek,ha magyar Lynx-k legyártása után tovább folyik a termelés a magyar gyárban.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 550
18 885
113
A wikipedia, mint megtudhattuk nem valami hiteles :) , de állítólag a BW 40 új generációs Pumát rendelt 2023-as leszállításra potom 500 millió euróért, azaz 12,5 milliós darab áron. A Puma a 3+6 főjével, jobb páncélzatával, ma a legdrágább ifv...
Nem, nem jól olvastad. Nem rendeltek több Pumát. Átépítenek régebbieket, korszerűsítenek, képességeket alakítanak ki, meg C2 rendszereket építenek be, műholdas kommunikációt akarnak stb. Talán alkatrészeket is vesznek hozzá végre.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 639
16 023
113
:) Figyeljétek meg, még 25 év és a Visegrádi Unió haderejében az RM gyártja a kerekesek és láncosok utódját, a Lépegetőt. Az Airbus lesz az A. Vodochody beszállítója a csillagrombolók térhajtóművéhez. A Vodochody gyártja majd az X-szárnyú vadászok mellett a legfejlettebb drónokat is. :) A Hirtenberger az ionágyúk gyártója lesz. A Cz pedig penge fénykardokat gyárt majd a fézerpuskák mellett... :)
 
W

Wilson

Guest
Sajnos ez igen valószínű. Mindenkinek ez a vonzó a Lynxben, a helyi gyártás lehetősége. A cseheknél is ezzel tudtak versenyben maradni, kijelölték a lehetséges beszállítókat. De így van ez az ausztrál tenderen is, ki van jelölve az a hely, ahol szerződés esetén megindul a helyi gyártás a darabszámtól és a helyi ipar lehetőségeitől függő mértékű beszállítással.
Ezek miatt a nagy rendelések mindig a helyi gyártással párosulnak, így nekünk csak a kisebb lepattanók gyártása jöhetne szóba (Katar), HA! Azt nem a német RM telephelyen akarnák összerakni, miután ott 23-ban pont befejeződik az első 43 magyar összerakása.
A magyar összeszerelő üzem 23-tól pár évig a mi példányainkat rakja össze. Hogy mi lesz majd 2030-ban? Ha a Lynxre váltana a fejlődő világ és kisebb mennyiségeket (1-2 zászlóaljnyiakat) rendelgetnének, ÉS a német gyár nem bírná kielégíteni a kapacitásokat, akkor. talán az épp üres ZEG-i gyár kaphatna szerepet.
Ezek az export esélyek. o_O
Azt azért látni kell, pár éve már kész van a demó példány és rendelés ez idáig nem érkezett Lynxre. Mi belevágtunk a demó képei, videói alapján, az ausztrálok legalább rendeltek pár protót, amit előbb kipróbálnak mielőtt döntenének, a csehek meg kipróbálták a KF31-et.

Csak azt felejted el,hogy ez a zalai üzem az RM többségi tulajdonában lesz a jelenlegi hivatalos információk szerint,tehát nem az a helyzet,hogy az RM odaadta valamilyen helyi cégnek az összeszerelést és ennyi az RM-k elemi érdeke,hogy ez az üzem működjön hiszen a saját pénzét teszi bele.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 766
5 121
113
Meg se épült még a gyár könyörgöm...Szerintem nem kell tartani attól, hogy mi lesz ha nem lesz más megrendelő a Lynx-re...Ez elsősorban egy Rheinmetal gyár lesz, van más termékük bőven. Majd gyártanak itt valami mást, csak átállítják a gyártósort, csak legyenek elégedett az itteni munkával. Lásd a Győri audi is pikk-pakk átállt most az elektromos autókra. Ezen kívül meg szerintem hosszú távon nem lesz elég 200 Lynx szóval valószínűleg lehet kalkulálni további hazai beszerzése is. Továbbá mint minden más harceszköznél itt is várhatóak újabb verziós változatok, a használatból eredő tapasztalatszerzés során, hiszen friss, kiforratlan projectről van szó. Ha az alap változatot nehezen is lehet értékesíteni egy újabb generációs változatot majd könnyebb lesz. Mi is biztosan felfejlesztjük az akkor meglévő állományunkat.
 

DTheo

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
1 236
3 530
113
Nem, nem jól olvastad. Nem rendeltek több Pumát. Átépítenek régebbieket, korszerűsítenek, képességeket alakítanak ki, meg C2 rendszereket építenek be, műholdas kommunikációt akarnak stb. Talán alkatrészeket is vesznek hozzá végre.

Elnézést, rosszul emlékeztem. 40-et modernizálnak 500 millióért...
Hány évesek ezek a gépek? 2015 óta vannak szolgálatban.
Amellett ott biztos, hogy 30 mm-es lett volna mindegyiken.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 429
113
Ebben nagyjából egyetértek veled.



Amúgy voltaképpen ugyanarról a dologról beszélünk.:)

Tehát amit tudunk az az,hogy a magyar és cseh ifv beszerzésének az összege kis eltéréssel de gyakorlatilag ugyanaz a beszerzendő darabszámok szintén a Rheimetall a cseh tender kapcsán bevállalta,hogy vállalja,hogy a vételár min 40%-n a cseheknél lesz a gyártás csakhogy a cseheknél gyakorlatilag már évek óta van a Rheinmetall-k egy gyártói bázisa,tehát oda nekik nem kell súlyos összeget beruházni.Ellentétben velünk,ahol a Rheinmetall vállalta,hogy többségi tulajdonosként gyártó bázist hozz létre gyakorlatilag a cseh pénzügyi kondíciókkal megegyező pénzből,ha valamit megtanultam idestova 20 év alatt a német felsővezetőktől az a profitmarzs "szentsége" tehát ha ők azzal számolnak,hogy reális esély van arra,hogy ezt az üzemet csak 172 db Lynx megépítésére fogják csak felhasználni akkor az ismert magyar pénzügyi kondíciók mellett az RM nem fog többségi tulajdonosként gyártóüzemet létrehozni,csak abban az esetben,ha a magyar kormánytól garanciát kap arra,hogy ebben az esetben pénzügyi kárpótlást kap,de ha létezik ilyen opció(amit kétlek)azt 10.000 évre titkosítja a magyar kormány.Sokkal valószínűbb,hogy az RM nagyon alaposan felmérte a piaci viszonyokat és úgy döntött,hogy megéri idehozni egy gyártói bázist,ebben kétségkívül van szerepe a magyar kormány által biztosított kondícióknak is de az biztos,hogy az RM a zalai üzemet nem csak 172 db magyar Lynx megépítésére húzza fel.Visszatérve a már említett profitmarzsra nem kell neked bemutatni,hogy a Rheinmetall nem egy Neres vállalkozás kőkeményen a világpiacból él el kell számolnia a részvényesei és befektetői felé ha nincs meg az üzletben számukra a megfelelő profit akkor nem fognak belevágni.Tehát vagy így vagy úgy de ők biztosak abban,hogy számukra ez a magyar gyártóüzem jövedelmező befektetés lesz de abban biztos vagyok,hogy nem a 218 magyar Lynx miatt,amiből ráadásul jelenleg csak 172 db-t fognak Zalában legyártani erre a mennyiségre az RM-k nem éri meg többségi tulajdonosként felhúzni egy 60 milliárd forintos üzemet,tehát ha csak a magyar állam nem garantálja számára a megtérülést amit kétlek mert a puszira miért csinálna ilyet (főleg úgy,hogy már kifizetett egy vagon pénzt a Lynx-t)akkor ez a dolog csak úgy éri meg a németeknek,ha magyar Lynx-k legyártása után tovább folyik a termelés a magyar gyárban.

Mesélj kérlek,melyek azok az országok akiknek Lynx-et fogunk gyártani?Eddig csak egy ilyen ország van és az Magyarország a 172 darabbal.Lehet,hogy az RM felmérte a piacot de az még nem azt jelenti,hogy jól is mérte fel.A csehek nem döntöttek és az ASCOD legalább olyanesélyes mint a Lynx.Ha az USA-ban nyer a Lynx akkor az 100%-ban ott fog készülni,olyan szinten,hogy még a vasércet is ott fogják kitermelni az utolsó alátéthez is.A Pentagon kizárólagosan 100%-os tech tanszferrel és 100% made in USA alkatrészekkel/részegységekkel vásárol külföldi haditechnikát.Ebből az következik,hogy 0%-ban fog a mi gyárunk az USA által megrendelt Lynxekbe beszállítani.
Az ausztráloknál dettó ugyanaz a helyzet mint az USA-nál.

Miért fontos a magyar trend az RM-nek?Mert a magyar rendszeresítés nélkül nincs esélyük a cseh vagy más tendereken tenderen...
Felhasználói tapasztalat nélkül nagyon nehéz eladni bármit is
 

12delta

Well-Known Member
2014. december 6.
1 068
1 914
113
Ebben nagyjából egyetértek veled.

Amúgy voltaképpen ugyanarról a dologról beszélünk.:)

Tehát amit tudunk az az,hogy a magyar és cseh ifv beszerzésének az összege kis eltéréssel de gyakorlatilag ugyanaz a beszerzendő darabszámok szintén a Rheimetall a cseh tender kapcsán bevállalta,hogy vállalja,hogy a vételár min 40%-n a cseheknél lesz a gyártás csakhogy a cseheknél gyakorlatilag már évek óta van a Rheinmetall-k egy gyártói bázisa,tehát oda nekik nem kell súlyos összeget beruházni.Ellentétben velünk,ahol a Rheinmetall vállalta,hogy többségi tulajdonosként gyártó bázist hozz létre gyakorlatilag a cseh pénzügyi kondíciókkal megegyező pénzből,ha valamit megtanultam idestova 20 év alatt a német felsővezetőktől az a profitmarzs "szentsége" tehát ha ők azzal számolnak,hogy reális esély van arra,hogy ezt az üzemet csak 172 db Lynx megépítésére fogják csak felhasználni akkor az ismert magyar pénzügyi kondíciók mellett az RM nem fog többségi tulajdonosként gyártóüzemet létrehozni,csak abban az esetben,ha a magyar kormánytól garanciát kap arra,hogy ebben az esetben pénzügyi kárpótlást kap,de ha létezik ilyen opció(amit kétlek)azt 10.000 évre titkosítja a magyar kormány.Sokkal valószínűbb,hogy az RM nagyon alaposan felmérte a piaci viszonyokat és úgy döntött,hogy megéri idehozni egy gyártói bázist,ebben kétségkívül van szerepe a magyar kormány által biztosított kondícióknak is de az biztos,hogy az RM a zalai üzemet nem csak 172 db magyar Lynx megépítésére húzza fel.Visszatérve a már említett profitmarzsra nem kell neked bemutatni,hogy a Rheinmetall nem egy Neres vállalkozás kőkeményen a világpiacból él el kell számolnia a részvényesei és befektetői felé ha nincs meg az üzletben számukra a megfelelő profit akkor nem fognak belevágni.Tehát vagy így vagy úgy de ők biztosak abban,hogy számukra ez a magyar gyártóüzem jövedelmező befektetés lesz de abban biztos vagyok,hogy nem a 218 magyar Lynx miatt,amiből ráadásul jelenleg csak 172 db-t fognak Zalában legyártani erre a mennyiségre az RM-k nem éri meg többségi tulajdonosként felhúzni egy 60 milliárd forintos üzemet,tehát ha csak a magyar állam nem garantálja számára a megtérülést amit kétlek mert a puszira miért csinálna ilyet (főleg úgy,hogy már kifizetett egy vagon pénzt a Lynx-t)akkor ez a dolog csak úgy éri meg a németeknek,ha magyar Lynx-k legyártása után tovább folyik a termelés a magyar gyárban.

Ha jól értem, a későbbiekben ha bejönne a cseh, ausztrál és pl Katari rendelés, olyan 1000 db.os összlétszámban és mi rendelnénk még 200 db-ot, azt olcsóbban kapnánk meg, mert a KF és egyébb költségek darabárban lévő részaránya a nagyobb példányszám miatt csökkene. Jól gondolom?
 
  • Tetszik
Reactions: krisss
W

Wilson

Guest
:) Figyeljétek meg, még 25 év és a Visegrádi Unió haderejében az RM gyártja a kerekesek és láncosok utódját, a Lépegetőt. Az Airbus lesz az A. Vodochody beszállítója a csillagrombolók térhajtóművéhez. A Vodochody gyártja majd az X-szárnyú vadászok mellett a legfejlettebb drónokat is. :) A Hirtenberger az ionágyúk gyártója lesz. A Cz pedig penge fénykardokat gyárt majd a fézerpuskák mellett... :)

És lehet találgatni,hogy ebben a helyzetben Magyarország vajon a lázadók vagy a Birodalom szövetségese lesz?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

OhioNurse

Well-Known Member
2020. szeptember 14.
1 567
9 115
113
1;Nem vettünk még Boxert és közel sem biztos,hogy azt fogunk venni.
2;Mi a náthás pöcsöt csinálunk egy olyan gyárral aminek áll a gyártósora mert nincs megrendelése?Ilyenkor szokták leszerelni a gyártósort(tudod,így járt a Raptoré is), mert annál drágább nincs a világon,ha egy gyártósor nem termel de üzemben tartod.

Bocsi, de engedd már el ezt a gyártósoros történetet!
Ilyen helyen maximum egy konvejor pálya ami emlékeztethet olyasmire amit írsz, de összességében nincs semmi olyasmi vas ami miatt izgulni kellene.
Azt ott kiképzett szakik azok a pénzüket érik. Mert ez nagy tételben is inkább handmade, igaz nagyon szigorú szabvány szerint.
(lásd: https://brisbanedevelopment.com/rhe...ry-vehicle-centre-of-excellence-headquarters/)

Boxer-production-plant-in-Ede-Netherlands.jpg
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Meg se épült még a gyár könyörgöm...Szerintem nem kell tartani attól, hogy mi lesz ha nem lesz más megrendelő a Lynx-re...Ez elsősorban egy Rheinmetal gyár lesz, van más termékük bőven. Majd gyártanak itt valami mást, csak átállítják a gyártósort, csak legyenek elégedett az itteni munkával. Lásd a Győri audi is pikk-pakk átállt most az elektromos autókra. Ezen kívül meg szerintem hosszú távon nem lesz elég 200 Lynx szóval valószínűleg lehet kalkulálni további hazai beszerzése is. Továbbá mint minden más harceszköznél itt is várhatóak újabb verziós változatok, a használatból eredő tapasztalatszerzés során, hiszen friss, kiforratlan projectről van szó. Ha az alap változatot nehezen is lehet értékesíteni egy újabb generációs változatot majd könnyebb lesz. Mi is biztosan felfejlesztjük az akkor meglévő állományunkat.

Picit megelőztél mert pont most akartam írni hogy a cseheknek tett ajánlatban is az szerepel hogy KF41 választása esetén a Lance 2 tornyot Trmice-ben fogják gyártani ami ugyan egy RM gyár de az automotive üzletághoz tartozik... vagyis az autóiparba szállít be alkatrészeket... jelen pillanatban ez a termék paletta:
“The division includes KS Kolbenschmidt Czech Republic, a.s. - the largest European manufacturer of pistons within the Rheinmetall Automotive Division. Pierburg s.r.o. - a producer of systems for air supply and throttle valves and KS CZ Motorservice s.r.o. - focusing on small-lot production of a wide range of pistons.”

köze nincs hadi iparhoz mégsem parázik senki...

Ez a gyár nem véletlen épül a ZalaZone melllé... azt fogják gyártani amire van igény.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 429
113
Bocsi, de engedd már el ezt a gyártósoros történetet!
Ilyen helyen maximum egy konvejor pálya ami emlékeztethet olyasmire amit írsz, de összességében nincs semmi olyasmi vas ami miatt izgulni kellene.
Azt ott kiképzett szakik azok a pénzüket érik. Mert ez nagy tételben is inkább handmade, igaz nagyon szigorú szabvány szerint.
(lásd: https://brisbanedevelopment.com/rhe...ry-vehicle-centre-of-excellence-headquarters/)

Boxer-production-plant-in-Ede-Netherlands.jpg

Oké,de ettől még az a gyár ott Zalaegerszegen 172db Lynx-et fog kiokádni magából semmi mást.Minden mást csaak ki-ki beleképzel a fantáziája szerint.

Nem nagyon akarjuk megérteni,hogyha nincs szerencsénk akkor 172 Lynx után lefogkják húzni a rolót.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Oké,de ettől még az a gyár ott Zalaegerszegen 172db Lynx-et fog kiokádni magából semmi mást.Minden mást csaak ki-ki bbeleképzel a fantáziája szerint.

Nem nagyon akarjuk megérteni,hogyha nincs szerencsénk akkor 172 Lynx után le fogkják húzni a rolót.
Hátha ez az egyszerű eshetőség is megfordult Maróthék fejében, mielőtt megkötötték az üzletet. :rolleyes:
Azt sem szokták túlságosan részletezni, amit magunknak rendelünk. Más potenciális rendelésekről még annyit sem fognak mondani. Kár amiatt izgulni.
 
W

Wilson

Guest
Mesélj kérlek,melyek azok az országok akiknek Lynx-et fogunk gyártani?Eddig csak egy ilyen ország van és az Magyarország a 172 darabbal.Lehet,hogy az RM felmérte a piacot de az még nem azt jelenti,hogy jól is mérte fel.A csehek nem döntöttek és az ASCOD legalább olyanesélyes mint a Lynx.Ha az USA-ban nyer a Lynx akkor az 100%-ban ott fog készülni,olyan szinten,hogy még a vasércet is ott fogják kitermelni az utolsó alátéthez is.A Pentagon kizárólagosan 100%-os tech tanszferrel és 100% made in USA alkatrészekkel/részegységekkel vásárol külföldi haditechnikát.Ebből az következik,hogy 0%-ban fog a mi gyárunk az USA által megrendelt Lynxekbe beszállítani.
Az ausztráloknál dettó ugyanaz a helyzet mint az USA-nál.

Miért fontos a magyar trend az RM-nek?Mert a magyar rendszeresítés nélkül nincs esélyük a cseh vagy más tendereken tenderen...
Felhasználói tapasztalat nélkül nagyon nehéz eladni bármit is

Az tény,hogy fontos az RM-k a magyar megrendelés de te meg azt értsd meg,hogy nem mindenáron ez egy kőkemény kapitalista cég csak 172 db magyar Lynx legyártására nem fog egy gyártó üzemet felépíteni,pénteken beszéltem az egyik volt KSPG üzletkötővel most (Rheinmetal Automotive)rákérdeztem,tőle erről a Rheinmetall beruházásról mivel jelenleg is van rálátása ezekre a dolgokra és ő azt mondta,hogy ez az üzem nem csak addig fog üzemelni,amíg a magyar Lynxeket legyártják Rheimetall-k komoly tervei vannak ezzel a gyárral,természetesen ez nem hivatalos információ kéretik úgy kezelni de én személy szerint hiszek neki.A cseh tenderrel kapcsolatban és az USA-l valamint a kengurukkal kapcsolatban igazad van,de éppen itt van a kutya elásva ezekre az esetleges üzletekre nem lehet konkrét gyártó üzemet létrehozni,de a Rheinmetall mégis létrehoz egy gyártó üzemet nálunk újra megismételve,hogy 172 db magyar Lynx-t nem éri meg az RM-k gyártói bázist létrehozni az én tippem az,hogy ez nem csak egy olyan üzem lesz,ahol csak Lynx-t lehet összelegózni.
 

OhioNurse

Well-Known Member
2020. szeptember 14.
1 567
9 115
113
Oké,de ettől még az a gyár ott Zalaegerszegen 172db Lynx-et fog kiokádni magából semmi mást.Minden mást csaak ki-ki beleképzel a fantáziája szerint.

Nem nagyon akarjuk megérteni,hogyha nincs szerencsénk akkor 172 Lynx után lefogkják húzni a rolót.

Bármilyen banális közhely, "A hídon akkor kell átmenni, amikor odaérünk."
Tolni kell, lobbizni kell ezerrel nekünk is külföldön, hogy vegyék vigyék.
Aztán kb ennyi az amennyit egy jövőben vagy bekövetkező vagy nem bekövetkező esemény miatt izgulni érdemes.
Ez egy jó cucc. Itt rakják össze, még drága sem lesz.
Szerintem igaza van annak, hogy akik kevés darabszámban vesznek, azok gyárat nem vesznek.
Azért mégiscsak a világ egyik legnagyobb fegyvergyárával fogtunk össze!
Minden okunk megvan a bizakodásra.
Ez nem valami kelet-európai buhera, ami rajtunk kívül a kutyának sem kellhet.
 
T

Törölt tag 2577

Guest
Oké,de ettől még az a gyár ott Zalaegerszegen 172db Lynx-et fog kiokádni magából semmi mást.Minden mást csaak ki-ki beleképzel a fantáziája szerint.

Nem nagyon akarjuk megérteni,hogyha nincs szerencsénk akkor 172 Lynx után lefogkják húzni a rolót.
Ez minden cégre igaz, még itt civilben is. Ha nincs megrendelés, akkor vége. Az indulás után azon kell dolgozni, hogy legyen folyamatosan megrendelés és nem várni a sült halat.
 
  • Tetszik
Reactions: OhioNurse

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 760
3 195
113
Oké,de ettől még az a gyár ott Zalaegerszegen 172db Lynx-et fog kiokádni magából semmi mást.Minden mást csaak ki-ki beleképzel a fantáziája szerint.

Nem nagyon akarjuk megérteni,hogyha nincs szerencsénk akkor 172 Lynx után lefogkják húzni a rolót.
És honnan tudod, hogy nem lesz újabb megrendelés? Neked szóltak mar a továbbiakról vagy közvetlen vonalad van a németekhez vagy a magyar kormányhoz? Egy kicsit várjunk mar meg a negatív kommentekel. És pont tőled. Az alapkő mar le van téve?
 
W

Wilson

Guest
Ha jól értem, a későbbiekben ha bejönne a cseh, ausztrál és pl Katari rendelés, olyan 1000 db.os összlétszámban és mi rendelnénk még 200 db-ot, azt olcsóbban kapnánk meg, mert a KF és egyébb költségek darabárban lévő részaránya a nagyobb példányszám miatt csökkene. Jól gondolom?

Ez jó kérdés elviekben igen fenn áll ez a lehetőség,ha csak az általad említett darabszámokat nézzük akkor olcsóbban kéne kapnunk elviekben azt a 200 Lynx-t de ez nem minden esetben van így,mert én a saját szakterületemen azt tapasztaltam,hogy a véghasználói árakban ez csak ritkán érvényesül ez a nagyobb darabszám miatti költségcsökkenés mindig valahogy a gyártó profitját növeli:)bár hozzáteszem 200 db további magyar Lynx vételárának egy része így is visszacsorogna a magyar gazdaságba.Én például arra is nagyon kíváncsi lennék,hogy mivel az üzemben az RM a többségi tulajdonos a magyar állam mellett,hogyan részesedik a magyar fél (ha egyáltalán részesedik)egy esetleges pl: katari megrendelésből,de ezt jó eséllyel mi nem fogjuk megtudni.
 
  • Tetszik
Reactions: 12delta and Pogány

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 429
113
És honnan tudod, hogy nem lesz újabb megrendelés? Neked szóltak mar a továbbiakról vagy közvetlen vonalad van a németekhez vagy a magyar kormányhoz? Egy kicsit várjunk mar meg a negatív kommentekel. És pont tőled. Az alapkő mar le van téve?

Ma 2020.09.17-én nincs más megrendelés.Minden más csak a képzelet szüleménye!
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Ocses