A lynx felső terhelési határa 50+ (asszem 54 ) tonna. Ahogy már azt leírtam létezik hozzá heavy armor package is ami masszívan növeli a védettséget.
Szóval van még hely felfelé a konstrukcióban de egy távirányított toronnyal es gumilànctalppal ( a soucy jövőre mutatja be elvileg a megfelelő teherbírású talpat) nagyon sokat lehet egyensúlyozni a tömeggel.
És pontosan ez hiányzik a CV-90-ből.
Mivel náluk már most van mind a kettő. Így képesek azonos, vagy kicsit gyengébb védelemre jóval kisebb deszanttér mellett.
Nem véletlen, hogy hozzá sem tudtak szólni az OMFV, sem az ausztrál IFV tenderhez.
Én tényleg csak azt nem értettem, hogy miért nem mertük bevállalni az automata tornyot. Nyilván a heveder csere gyakorlatilag egy rutinfeladat lesz (ráadásul komoly gazdasági előnyökkel is), az automata torony meredekebb beruházás lenne.
Ott egy komplett tornyot olyan 2-4M eurora testálok.
Kérdés:
A jelenlegi torony átalakítható lenne-e RC toronnyá? Mert OK, hogy az amerikai verzióra másik torony kellett - már csak a nagyobb flinta miatt is, de elvileg technológiailag nem lenne megugorhatatlan, hogy nem a toronyból dolgozzanak a kezelők, hanem a kosarat levéve és a küzdőtér felé lezárva a tornyot egy utólagos átalakítással megoldják ezt a problémát. Minden szenzor, és kezelőszerv digitális, tehát nincs korlátja, hogy hova pakolod a munkaállomásokat a gépen belül.
A technológiával meg rendelkezik is a RM a KF-51 kapcsán.
Mondjuk lehet, hogy maga a tech transfer is inkább IFV-tank irányú volt.
Mondjuk egy ilyen utólagos RC-sítés nem jelentene komoly tömegspórolást.
Inkább csak a személyzet védelméhez járulhatna hozzá. Esetleg nagyobb mennyiségű lőszer kerülhetne a toronyba.
Igazság szerint - ha jobban belegondolunk - léteznie kell már az RC toronynak is!
Ugyebár a Skyranger 30 tornya ez a megoldás. Ha leveszik a drága radar paneleket, és csak az marad benne, ami az IFV üzemhez kell, akkor alapvetően nem is nagyon kell ezt fejleszteni.