1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Leopard 2

Diskurzus a(z) 'Harckocsik, harc- és szállítójárművek' témában - rudi által indítva @ 2018. december 20..

Címkék:
  1. krisss

    krisss Well-Known Member

    Azt tedd hozzá, hogy a KMW üzemelteti az egészet....
     
    Ocses likes this.
  2. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Az ugye megvan, hogy a Marsra eljutó űrhajósok is sátorban laknak majd? A Holdbázis is sátor lesz a tervek szerint? És ott azért kissé szélsőséges a környezet....
    De például a Lufthansa Technik is épített egy felfújható sátorhangárt, ahol heavy maintenance tevékenységet végeznek repülőgépeken, itt Ferihegyen.

    Nem vágom mi a bajod a sátorral, én is dolgoztam benne - azon kívül, hogy szélben érdekes hangok vannak benne, a világon semmi baj vele műszaki személyzet szempontjából. Baba cucc és olcsó. Aki meg ez alapján ítélne meg egy karbantartó szervezetet, az minimum tájékozatlan a jelenlegi lehetsőégekkel kapcsolatban.
     
    Loken, fishbed, Chima3ra and 3 others like this.
  3. Ocses

    Ocses Well-Known Member


    Nem teljesen értem a felháborodásotokat.
    Valószínűleg megvan a laktanya rekonstrukció terve évekre előre.
    Mind pénzügyileg, mind műszakilag.
    Ezek a gépek lizingeltek, amire bizonyos körülményeket biztosítani kell.
    Kötelező!
    A kmw-nek megfelel.
    A Magyar honvédségnek megfelel.
    Neked nem felel meg. (ma reggel hasonlóan gyalogoltam át a gyárban, csak az kicsit nagyobb:D, min 7 éve ott van:cool:
    , most meg csináltak rá
    + egy autómat kaput. Hülyék ezek, hova terveznek vele?)
    Hosszútávon biztos nem csak ez marad, de most hirtelenjében vagy pénzügyi, vagy más általunk nem ismert okból ez lett megvalósítás.
    Valószínűleg így is úgy is venni kellett, akkor minek álljon egy raktárban.
    Rövidtávon jó megoldás.

    -15 fok?
    Ne haragudj a sátras élményeid lekorlátozódtak a Dechatlonnál? :rolleyes:

    Minden külszolgálat teli van ilyen és hasonló sátrakkal.
    Tessék egy sportsátor példának.
    Kabulban. - 15 fok:D:rolleyes::D:D:D
    (@Mackensen sírva röhögős smilet követelek:hadonaszos:
    )

    http://2010-2014.kormany.hu/en/hungary-in-afghanistan/news/sport-and-free-time-in-kabul

    A tatai karbantartó sátor oldalán a nagy csö meg valószínűleg hőlégbefúvó. Nem fognak fázni.

    De igazad van. Nyáron biztos rohadt meleg lessz. o_O
     
    Pogány, aquarell, marton and 3 others like this.
  4. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    Csak nem? :D vicces mert nem mutatja kinek válaszolsz de tudok tippelni :D ignore gomb csodákra képes krisss ;)
     
  5. krisss

    krisss Well-Known Member

    Nem ignorálok senkit, felnőtt ember ne játszon safe space-est.
     
    Loken, Masztiff, Spartan.asfv and 9 others like this.
  6. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Komolyan azthiszi valaki hogy a leokat es a lynxeket is majd egy kitelepulesre /hadgyakorlatok eles helyzetre./ beszerzett muhelysatorba fogjak javitani? Felallitottak ahogy amikor beszerzesre kerult is felallotottak es meg sokszor felfogjak kikepzesi szempontbol is... Ez is resze a fejlesztesnek bemutattak. Van muhely es lessz is muhely tatan... /egyebkent a tabori szerelosatorba torteno szereleshez is meg kell a rutint es a kepzettseget szerezni hogy almabol ebresztve is tudjak mi hol van pl. Vagy mik a korlatai a satornak stb.../ nem nyugis civil szerelomuhely azert ahol szemelyautokat szerelnek./
     
  7. Ocses

    Ocses Well-Known Member


    Szóval te tudod tatán rövid időn belül nem lessz felújjítva/újjáépítve egy fasza szerelő hangár:D/garázs:oops:/épület?
     
    Pogány likes this.
  8. papi

    papi Well-Known Member

    Az lehet, csak ez közel sem egy rendes karbantartó műhely.
    Megértem azt is, ha erre csak addig van szükség, ameddig valami meg nem változik. Ha pár éves átmeneti időszakról van csak szó, akkor nem érdekünk egy komolyabb javítóműhelybe beleinvesztálni.
    Nem fikászkodni akarok, egyszerűen csak azért érdekelt, mert felmerült bennem már többször, hogy a gépeink javítását nem a Honvédség fogja intézni, hanem ki lesz szervezve mint a Rába/MAN/Merci/Mog. El tudom képzelni, hogy ameddig ez nem áll össze addig intézik ebben a szükségmegoldásban a dolgot. Megint az van, hogy lófaszt nem tudunk, és a morzsákból próbálunk valami értelmesnek tűnő dolgot kikövetkeztetni.

    Nem magával a sátorral van a gond.
    Normálisan kialakított karbantartó garázsban így oldod meg a darut.
    [​IMG]
    És meg kell oldani, hogy legyen legalább egy olyan állásod, ahol a gép alatt is lehet dolgozni.
    Ennek legegyszerűbb módja a szerelőakna.
    [​IMG]
    De akár.
    [​IMG]
     
    antigonosz, fedett_mókus and alali77 like this.
  9. krisss

    krisss Well-Known Member

    Hát a nagyobb javításokat tuti a gyártó végzi (mint kb minden nyugati haditechnika esetén), de jelenleg ez a lízingelt technikának (amit szintén a gyártó üzemeltet) épített kisebb karbantartásokra összerakott műhely (ha megnézed a videót ott látod bent a darut a is)
     
  10. szzsolt81

    szzsolt81 Active Member

    Gyorsfordítás, éljen a Messenger.

    "A garázs OK. Rantzau ehhez képest nyomorszállás volt. A sátor oké lett volna Camp Warehouseban, a hajtóműcseréig oké, de akkor csak egy . Jobban nem fogod megbontani, talán 3-ig . Nagyobb munkához nem lesz elég. Vagy szereltek az udvaron, ha van nehéz autodaru. . Elfér benn elforgatott toronnyal? A négyes talán igen, de ha megjön a hetes? Ekkora sátorban Kabulban Wieseleket kalapáltunk főleg, arra elég. Efiméket kérdezd meg, részletesen elmondja, mi minden kell a javításhoz, ha nem tábori kórházat üzemeltetsz.
     
    Loken likes this.
  11. papi

    papi Well-Known Member

    Persze láttam, sanszosan powerpack, esetleg torony. A gond az vele, hogy a saját lábán gurul. Baromi helyigényes és macerás az üzemeltetése. Ugyanez igaz a befelé nyíló ISO konténerajtókra is. Gyakorlatilag a harckocsi és az oldalfalak közötti terület csak nagyon korlátozottan használható ezek miatt.
    Full feltételezés, senki ne gondolja túl.
    Bennem ez megint azt erősíti meg, hogy ez egy átmeneti szükségmegoldás. Lesz cirka 300 láncos gépünk ami RM/KMW érdekeltségbe tartozik, meg ezen kívül néhány teherautó biztosan. Én arra gondolok, hogy lesz egy központi szerviz, meg fleet management.
     
    Pogány and pöcshuszár like this.
  12. krisss

    krisss Well-Known Member

    Hát az RM egerszegen fogja szervizelni a saját cuccait abban biztos lehetsz.
     
    Loken, Pogány, Centurio and 2 others like this.
  13. szzsolt81

    szzsolt81 Active Member

    HA eszükbe jut hogy kell, és úgy döntenek, akkor egy kamionszervíz szintű épület lesz.
     
  14. papi

    papi Well-Known Member

    Magam is ezt feltételezem, meg úgy gondolom megpróbáljuk a KMW-s cuccokat is oda lezsírozni, úgyis nagy az átjárás.
     
  15. szzsolt81

    szzsolt81 Active Member

    Miért tenné?
    Fenn fog tartani eddig legalább három típusra 4-7-lynx- javítókapacitást egy összeszerelőüzemben?
     
  16. szzsolt81

    szzsolt81 Active Member

    Erre olyasmit tartanak fenn, mint a woldetk-i
    FWW Fahrzeugwerk GmbH, 2018 óta átvette a General Dynamics European Land Systems General . kb 220 alkalmazott.
     
  17. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Tcat-nál kell házalni ilyesmikért
     
    arcas, Ocses, Pogány and 4 others like this.
  18. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    Az ember elmegy ebédelni egy jót, utána szundit egyet és mire benèz a fórumba, elszabadult a pokol. :). :)
    Emberek, nyugi! Lesz minden. Varàzsolni nem tud senki.
     
    Loken and notaricon like this.
  19. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Az fel sem merült benned, hogy erre egy külön üzletág fog kiépülni itthon?
    Lásd még a most átadott "depó" az ausztráloknál. Leánykori nevén MILVEHCOE.
    Akár milyen furcsa, ott fogják legyártani, és támogatni az összes RM típust az Ausztrál földrészen. Mert a pályázó Lynx mellett már van nekik ugye a Boxer, meg minimum a HX család. De az az igazság, hogy az egerszegi telepen valószínűleg megoldható lesz akár a Leo-k és a PZH-k karbantartása is. A vásárlást kisérő supportot ugye külön-külön intézhetik a cégek, de ennek letelte után akár meg is lehet versenyeztetni a KMW-t a RM-lal.
    A svájciaknál pl. a Leo-k (és minden egyéb szárazföldi technika) karbantartását is a RUAG csinálja. Nem véletlen, hogy neki magának is van upgrade packja a Leo 2-re.
     
    Loken, Tegin, krisss and 1 other person like this.
  20. szzsolt81

    szzsolt81 Active Member

    Nem merült fel, mert Leoknál ez teljesen értelmetlen Mo léptékben. A fent említett országok gyártják is a technikát, nem csak összeszerelik. Sarkítva: milyen képzettség kell ahhoz, hogy összeszereljen egy autót a gyártósoron, és milyen ahhoz hogy képes legyen felújítani? A Lynxhez viszont valóban kellene egy hazai javítóbázis. Elég kevés vevő lesz a jelek szerint a környéken.szóval itt kell megoldani.
     
    Loken likes this.

Ezen oldal megosztása