Persze.Nem csak gránátot pakol a töltőkezelő.Ebbe a 40-be beleszámít a töltőkezelő is? Vele együtt négyen vannak egy harckocsiban, így a 40 fő az pont 10 harckocsi a 12-ből.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Persze.Nem csak gránátot pakol a töltőkezelő.Ebbe a 40-be beleszámít a töltőkezelő is? Vele együtt négyen vannak egy harckocsiban, így a 40 fő az pont 10 harckocsi a 12-ből.
Főhet a feje az illetékeseknek, hogy lesz ez a szám feltornázva (44+12) x 4-re 2025-ig. (Az 224 fő!) Bizonyára sok lesz köztük a hivatásos, Ludovikások. Van-e vajon arra irányelv, hogy a hk parancsnok lehetőleg legyen hivatásos (tiszt vagy tiszthelyettes)?Persze.Nem csak gránátot pakol a töltőkezelő.
Tiszt az csak szakasz pk. Kocsi pk altiszt.Főhet a feje az illetékeseknek, hogy lesz ez a szám feltornázva (44+12) x 4-re 2025-ig. (Az 224 fő!) Bizonyára sok lesz köztük a hivatásos, Ludovikások. Van-e vajon arra irányelv, hogy a hk parancsnok lehetőleg legyen hivatásos (tiszt vagy tiszthelyettes)?
Az is érdekes kérdés, hogy tartalékállományt kiképeznek-e, ami egyébként kellene. Ha például csak 2 vezetőnek hasmenése van, akkor két gép már nem tud elindulni? Vagy valami járvány miatt megbetegszik 12-16 ember, akkor kivel pótolják őket? Reális lehet a mostaniak ismeretében... De ha simán 2-3 ember kilép a seregből, mikorra képeznek újakat? Szóval szükséges és minimális lehetne egy 10%-os tartalék keret, azaz 22 fő kiképezve pluszban, és rotálják őket a szolgálati rendben.
Harckocsi paracsnok altiszt,kivéve a szakaszparancsnoki jarmű nert ott a szakasz parancsnoka egyben harckocsiparancsnok is.Főhet a feje az illetékeseknek, hogy lesz ez a szám feltornázva (44+12) x 4-re 2025-ig. (Az 224 fő!) Bizonyára sok lesz köztük a hivatásos, Ludovikások. Van-e vajon arra irányelv, hogy a hk parancsnok lehetőleg legyen hivatásos (tiszt vagy tiszthelyettes)?
Az is érdekes kérdés, hogy tartalékállományt kiképeznek-e, ami egyébként kellene. Ha például csak 2 vezetőnek hasmenése van, akkor két gép már nem tud elindulni? Vagy valami járvány miatt megbetegszik 12-16 ember, akkor kivel pótolják őket? Reális lehet a mostaniak ismeretében... De ha simán 2-3 ember kilép a seregből, mikorra képeznek újakat? Szóval szükséges és minimális lehetne egy 10%-os tartalék keret, azaz 22 fő kiképezve pluszban, és rotálják őket a szolgálati rendben.
Sehol a világon nem léteznek Jojer emberek akijet ide-oda pakolgatsz.A Honvédség nincs folyamatos harckészültségben,nem Néphadsereg.Főhet a feje az illetékeseknek, hogy lesz ez a szám feltornázva (44+12) x 4-re 2025-ig. (Az 224 fő!) Bizonyára sok lesz köztük a hivatásos, Ludovikások. Van-e vajon arra irányelv, hogy a hk parancsnok lehetőleg legyen hivatásos (tiszt vagy tiszthelyettes)?
Az is érdekes kérdés, hogy tartalékállományt kiképeznek-e, ami egyébként kellene. Ha például csak 2 vezetőnek hasmenése van, akkor két gép már nem tud elindulni? Vagy valami járvány miatt megbetegszik 12-16 ember, akkor kivel pótolják őket? Reális lehet a mostaniak ismeretében... De ha simán 2-3 ember kilép a seregből, mikorra képeznek újakat? Szóval szükséges és minimális lehetne egy 10%-os tartalék keret, azaz 22 fő kiképezve pluszban, és rotálják őket a szolgálati rendben.
A Gripenekhez talán 14 pilótánk van? A harckocsizóknál is lehet átvenni légierős személyzeti struktúrákat, ha már feleannyiba kerülnek mint egy vadászgép... Ha már méregdrága gépeket veszünk és tartunk hadrendben, akkor ne a személyi állomány legyen az achilles sarka a rendszernek.Sehol a világon nem léteznek Jojer emberek akijet ide-oda pakolgatsz.A Honvédség nincs folyamatos harckészültségben,nem Néphadsereg.
Lekonzervált?A Gripenekhez talán 14 pilótánk van? A harckocsizóknál is lehet átvenni légierős személyzeti struktúrákat, ha már feleannyiba kerülnek mint egy vadászgép... Ha már méregdrága gépeket veszünk és tartunk hadrendben, akkor ne a személyi állomány legyen az achilles sarka a rendszernek.
Jut eszembe, az felmerült már bárkiben, hogy a 44 (+12) gép mind egyszerre lesz általában hadrafogható, vagy lesz a 44-ből lekonzervált példány is?
Ne keverd a kettőt.A Gripenekhez talán 14 pilótánk van? A harckocsizóknál is lehet átvenni légierős személyzeti struktúrákat, ha már feleannyiba kerülnek mint egy vadászgép... Ha már méregdrága gépeket veszünk és tartunk hadrendben, akkor ne a személyi állomány legyen az achilles sarka a rendszernek.
Jut eszembe, az felmerült már bárkiben, hogy a 44 (+12) gép mind egyszerre lesz általában hadrafogható, vagy lesz a 44-ből lekonzervált példány is?
A Gripenekhez talán 14 pilótánk van? A harckocsizóknál is lehet átvenni légierős személyzeti struktúrákat, ha már feleannyiba kerülnek mint egy vadászgép... Ha már méregdrága gépeket veszünk és tartunk hadrendben, akkor ne a személyi állomány legyen az achilles sarka a rendszernek.
Jut eszembe, az felmerült már bárkiben, hogy a 44 (+12) gép mind egyszerre lesz általában hadrafogható, vagy lesz a 44-ből lekonzervált példány is?
Normális munkahelyeken általában van annyi plusz dolgozó, hogy a szabadságokat zökkenőmentesen ki lehessen adni, legyen aki húzza az igát amíg beteg vagy, szóval ja, van tartalékos, akire rá lehet tolni az adott ember ügyfeleit, polcsorát, kamionját.Jó párszor ki lett tárgyalva a sereg létszámhiánya.
Álltalában a minimum sincs meg. Vagy nehezen.
Egy alegység meg nem úgy épül fel hogy 100 fő meg ott a végén álljon a 10 fő tartalék.
Neked a munkahelyeden van tartalékod?
Gripen sincs lekonzerválva.
Hogyan oldja meg a tiszt ezt a feladatot háborúban, amikor neki harckocsikra van szüksége, amiket képzett harckocsizók kezelnek, de a képzett harckocsizó épp két hétre kiesik? Arra a kis időre sofőr, vagy töltő, vagy irányzó nélkül oldja meg harctéren okosba'?Értem, mind a két felet.
De a hadseregnél nincs olyan, hogy én a C betűnél orvosilag igazoltam a hiányzásomat, ezért azt nekem nem kell tudnom. A katonák napi tevékenységét -ahogy a mellékelt ábra is mutatja- 10%-os feltöltöttségnél is meg kell és meg is tudják oldani. Azzal a résszel szerintem mindenki egyetért, hogy békeidőben nem sok értelme lenne tartalék képzésének az állományon belül.
Háború esetén pedig nem fognak József Attilát szavalni, hogy harminchat fokos lázban égek mindig, s te nem ápolsz, anyám! Az állományt arra kondicionálják, tudtommal, hogy együtt oldják meg a feladatokat és az állomány összes tagját szeretnék hazahozni (egy kiadós sörözésre). Ha helyzet van, nem hiszem, hogy lesz olyan legénységi megbeszélés, hogy "most meghúzódott a karom és inkább menjen a Jani!" (Azzal együtt is, hogy szolgálatra alkalmatlant nem fognak tűzharcba beküldeni, ezt is mindenki érti.)
Tényleg nem indulatokat akartam kelteni, de a tisztek feladata, hogy az egység munkavégzéséhez a feltételeket biztosítsák. Nem 10 db tartalékosnak. És nekem úgy tűnik kívülről, hogy ha valaki eltöri zuhanyzás közben a lábát, akkor békeidőben épp úgy meg tudják oldani, mint háborúban.
OffNormális munkahelyeken általában van annyi plusz dolgozó, hogy a szabadságokat zökkenőmentesen ki lehessen adni, legyen aki húzza az igát amíg beteg vagy, szóval ja, van tartalékos, akire rá lehet tolni az adott ember ügyfeleit, polcsorát, kamionját.
Hogyan oldja meg a tiszt ezt a feladatot háborúban, amikor neki harckocsikra van szüksége, amiket képzett harckocsizók kezelnek, de a képzett harckocsizó épp két hétre kiesik? Arra a kis időre sofőr, vagy töltő, vagy irányzó nélkül oldja meg harctéren okosba'?
Vagy bedob bármelyik random pozícióra egy lövészt, vagy egy híradóst? Alig két harcban töltött nap és kiváló harckocsizó lesz, ezért is képezik őket egy évig, másfélig?
Szóval tök jól hangzik az, az a dolga, hogy megoldja dolog, csak mögötte nincs semmi. Ezek üres szavak voltak
Az illeto poziciojat ugy hivjak hogy betegbeugro. Altalaban 6-7 fore van egy beugro. Pont hogy a profit orientalt cegeknel van, mivel a 6-7 fo szabadsagolasa, tappenze kiteszi egy ember hianyat, az 1 plusz ember fizetese meg jelentektelen a kieso profithoz kepest, es joval kevesebb a tulorara kifizetett orabernel is.Off
???
Neeem.
Egy profitot termelő cégnél hol van olyan, hogy valaki ül plussz emberként?
Ha meg bent van akkor az emberek nincsenek munkaügyileg kimaxolva.
Ami a cégnek nem gazdaságos.
Azt ne keverjük, hogy 10 ember munkáját 9 is meg tudja csinálni. Az már nem ugyanaz a minőség, esetleg negyedannyi cigiszünet.
De sokan betegen otthonról dolgoznak ha lehet.
Nálunk ha sok a hiányzó, túlóra.
A 19 fős műszak 3 embert hiányát tudja ledolgozni egy szombati napon.
Vagy külsős cég embereit hozzák.!
De ne keverjük azzal, hogy 3 ember közt szétdobod a munkát ügyfeleket váratsz,polcot pakoltatsz, mint azt hogy muszáj! hogy legyen 4 sofőröd mert ha a másik 3 a saját gépe mellett nem tudja elvezetni a negyediket.
Amúgy a Honvédség békelétszáma nem 100% feltöltve.
@beat felvetése a gripen pilótákról meg egyértelműen mutatja mennyire nem ismeri a hm működését.
(a feleannyi mint egy vadászgép meg remélem csak irónia volt részéről az ide bettett cikk után)
Szóval a Honvédségnél egy 24 órás szolgálat 3 napot visz el.
1 nap felkészülés a szolgálatra.
1 nap szolgálat.
1 nap pihenő.
2 pilótával számolva 6 ember.
Ha kint vannak baltikumban valószínű ott is ennyi.
Az 12.
2 ember maradna kiképzésre? Persze hogy nem annyian vannak.
És mikor mennének szabira
Megjegyzem ez szerintem is probléma.
De főleg akkor ha a hk állományt(tüzért) így nem viszik külszolgálatba.
Ha igen akkor még tényleg ki marad a gépekre.
Ha komolyan gondoljuk a honvédelmet!
Elméletben egyik napról a másikra nem tör ki háború.
Orosz-grúz 2008? Úgy dobták haza a grúzokat az amcsik irakból pár nap alatt.
On
Egyetlen szót sem írtam a légierőről. De kicsit egybitesnek tűnik a fenti megközelítésed, több tekintetben is. Kérlek olvasd el ismét amit írtam, majd szemezgesd ki belőle, hogy hol írtam a békeidős létszámról, illetve hol a háborús igényekről. Ugyanakkor ha már a békeidőt érintjük, mikor célszerű a képzést kiterjeszteni? Amikor van rá idő, vagy amikor kevésbé vagy egyáltalán nincs?Akkor kezdjük elölről még egyszer!
Te azt javaslod, hogy legyen +10% legénységi állomány, miközben a 100% sem biztos, hogy meglesz, mert ha évente mondjuk rossz esetben 30 nap is kiesik egy-egy ember, akkor majd legyen bőségesen merítés?
Egy kiképzés a te gondolataidban hogyan valósul meg? A nagyfiúk lemennek a pályáról 1 óra... 2 óra magasságában és az a mennyi is a 10%? 20 ember vegye át a tankokat és csinálja a gyakorlatot felügyelet nélkül, ahogy eddig látta a partvonalról?
A légierőt meg kár volt szerintem behozni. Mert az teljesen másként gondolkodó fegyvernem. Egy pilóta döntően nem formációra és összhaderőnemi manőverezésre készül, hanem légi párharcokra. Ott nem az dominál, hogy a parancsnokodnak van egy elképzelése és akár tanulásnál, akár NATO-hadgyakorlatoknál, akár éles bevetéseknél neked az alakzatban küzdést kell megvalósítanod. Amennyire én tudom, ott a képzés sokkal másabb, mint a harckocsizóknál.
Szóval nekem meg a te szavaid tűnnek üresnek. Annak ellenére, hogy értem, mit mire mondasz, nem látom a realitást mögötte, hogy Béláék a kispadról figyelnek és majd ők is tanulnak. Meg ha valaki kiesik a szolgálatból, majd odajuthat a géphez.
Nekem volt szerencsém meleg váltáshoz. Értem azt, hogy te hogyan gondolod azt, hogy majd az a 10% gyakorolja a csapat mozdulatokat akkor, ha "az igazi" katonák lementek a pályáról. Lehet ezt el fogja határozni a kormány és akkor a hadsereg végre fogja hajtani. És boldogok lesznek, hogy hajnali 6-tól kell kezdeni a felkészülést, de csak fél napokat követel az állam, hogy dolgozzon félpénzért. A másik meg ott rohad késő estig, mert a délutánosok között van.
Megismétlem, én alapvető különbséget látok abban, hogy a légierő 24/7-es szolgálatot lát el békeidőben is, meg amit egy nehéz dandár csinál. Szerintem az utóbbinál nem életszagú az, hogy kispadot alakítsanak ki.
Erre utaltam:@beat felvetése a gripen pilótákról meg egyértelműen mutatja mennyire nem ismeri a hm működését.
(a feleannyi mint egy vadászgép meg remélem csak irónia volt részéről az ide bettett cikk után)
nem lövészt dob be hanem harckocsizót a harckocsizóknál (kevés speciális kivételtől eltekintve) mindenkinek megvan a hk szakalapja. tehát valamelyik törzsből kerül vissza ember a harcolókhoz (aki mielött odakerült volna kitudja meddig hk zott kezszemként vagy pk ként) vannak olyan irányzók is akik régebben vezetők voltak tehát még ez irányba is mehet a varia sőt az eggyik vezzászlós pl imád vezetni és nagyon jól is vezet) a kocsi pk knak meg mind vezetni mind irányozni tudniuk kell.Hogyan oldja meg a tiszt ezt a feladatot háborúban, amikor neki harckocsikra van szüksége, amiket képzett harckocsizók kezelnek, de a képzett harckocsizó épp két hétre kiesik? Arra a kis időre sofőr, vagy töltő, vagy irányzó nélkül oldja meg harctéren okosba'?
Vagy bedob bármelyik random pozícióra egy lövészt, vagy egy híradóst? Alig két harcban töltött nap és kiváló harckocsizó lesz, ezért is képezik őket egy évig, másfélig?
Szóval tök jól hangzik az, az a dolga, hogy megoldja dolog, csak mögötte nincs semmi. Ezek üres szavak voltak
Hol a fenében dolgoztok ti?Az illeto poziciojat ugy hivjak hogy betegbeugro. Altalaban 6-7 fore van egy beugro. Pont hogy a profit orientalt cegeknel van, mivel a 6-7 fo szabadsagolasa, tappenze kiteszi egy ember hianyat, az 1 plusz ember fizetese meg jelentektelen a kieso profithoz kepest, es joval kevesebb a tulorara kifizetett orabernel is.
Szimpla uzemgazdasagtan.