[HUN] Leopard 2

Lehet hogy már valahol le van írva vagy már kérdezték az a4 mi nekünk is van meddig modernizálható a5 vagy a6 ig?És van e értelme vagy esélye hogy ez később megtörténik nálunk?
 
Ez régebben már előkerült és ha jól emlékszem, általam.
A Twillight 2000 nevű játék egyik rajóngójának oldala.

"Q: What is Twilight 2000?

A: Twilight 2000 is a role-playing game which takes place in the aftermath of a fictional World War 3 which begins in 1995. It began in 1984, the creation of Frank Chadwick at the company of Games Designers’ Workshop (now defunct). It has been revived and kept alive, largely on the internet, all this time, until now it is owned by Far Future, which is slowly reprinting the game. It is perhaps the best military role-playing game (especially in its version 2.2 guise) ever devised."

https://www.pmulcahy.com/misc_pages/faq.htm
 
  • Tetszik
Reactions: endre and honved
Lehet hogy már valahol le van írva vagy már kérdezték az a4 mi nekünk is van meddig modernizálható a5 vagy a6 ig?És van e értelme vagy esélye hogy ez később megtörténik nálunk?
Rossz a kérdés. Az kell kérdezniérdemes-e modernizálni?

Ha a tornyoldalán van az A4-einknek lehegeszett nyílás, nem érdemes modernizálni.
Ha nincs az oldalukon lehegesztett nyílás, akkor egy ajánlat kérés erejéig megfontolható a modernizálás. Ha az ajánlat végösszege közelíti egy új jármű árát, akkor inkább új technikát érdemes beszerezni.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and dudi
Rossz a kérdés. Az kell kérdezniérdemes-e modernizálni?

Ha a tornyoldalán van az A4-einknek lehegeszett nyílás, nem érdemes modernizálni.
Ha nincs az oldalukon lehegesztett nyílás, akkor egy ajánlat kérés erejéig megfontolható a modernizálás. Ha az ajánlat végösszege közelíti egy új jármű árát, akkor inkább új technikát érdemes beszerezni.
Ez így nem igaz!
Ha nem eredetileg A4nek készült gépek (erre utal az ajtó, és jelen állapotban ez a helyzet), akkor is lehet modernizálni, csak nem lesz olyan erős a védelme a harckocsinak. (Több lesz, mint jelenleg!)
Ettől még kaphat modern tűzvezetést, elektronikát, ágyút, meg lőszereket.
Ettől még modern harckocsi lesz, és biztosan "több", mint amit a jelenlegi állapotuktól remélhetünk.
Szóval árajánlat biztosan van is erre. Akár mind a KMW-től, akár a RM-tól is.
A kérdés inkább az, hogy mennyi a megcélzott szám, amit a hazai harckocsi állománnyal el akarunk érni, és hogy mikorra.
Persze ezt komolyan befolyásolja az is, hogy mennyit vagyunk hajlandóak erre költeni. Nem magukra a Leokra gondolok, hanem magára az egész Honvédségre.
Mert nagyon a költségvetés határozza meg hogy milyen szerkezetű rendszert szeretnénk megvalósítani.
Az eredeti cél - valószínűleg - egy olyan mag létrehozása volt, amelyiket több irányba is lehet igazítani, továbbfejleszteni (utóbbira példa a szittya koncepció, ami vagy bejön, vagy nem). Megfelel a NATO elvárásainak, de erre támaszkodva egy normális haderőt lehet felépíteni.
Ha a geopolitikai helyzet úgy kívánja, hogy gyorsan legyen 140-150 harckocsink a jelenleg berendelt összesen 56-ból, akkor a leggyorsabb megoldás, hogy felhajtunk további A4-eket, és azokat egységesítő modernizációnak vetjük alá.
Ha ég a ház, akkor meg ennyi marad, ami már le van rendelve, és inkább a mobilabb erők irányába megyünk el, jelentős tüzérségi fejlesztéssel.
 
Rossz a kérdés. Az kell kérdezniérdemes-e modernizálni?

Ha a tornyoldalán van az A4-einknek lehegeszett nyílás, nem érdemes modernizálni.
Ha nincs az oldalukon lehegesztett nyílás, akkor egy ajánlat kérés erejéig megfontolható a modernizálás. Ha az ajánlat végösszege közelíti egy új jármű árát, akkor inkább új technikát érdemes beszerezni.
Köszönöm a választ :-)
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
A múltkori vitához, hogy mennyi harckocsi kell és hogy honnan lesz ember rá. Szintén Bonhart Attila
"1944 szeptember elején Zentán, az 1. lovashadosztály harckocsi-zászlóaljánál is szerveztek átképző tanfolyamot. A lovashadosztály lengyelországi harcaiban harckocsijait elvesztett zászlóaljból 5 tisztet és 25 fő legénységet vezényeltek Rejtő Jenő őrnagy parancsnoksága alatt a németországi Erlangenbe, hogy Párduc harckocsikra képezzék át őket. Az ígéret szerint az átképzés sikeres befejezése után Párducokkal felszerelve térhetnek vissza Magyarországra. Érdekesség, hogy Erlangenben a vezetési gyakorlatokat üzemanyag-takarékossági célokból fagázzal hajtott Párduc harckocsikkal végezték. A tanfolyam befejezése után, október közepén azonban az ígéretek ellenére harckocsi nélkül tértek haza Magyarországra, tovább növelve a harcjármű nélkül maradt magyar páncélos katonák egyre népesebb táborát."
És ez később még rosszabb lett. Tehát már az akkori viszonylatokban (sokkal egyszerűbben és gyorsabban lehetett tankot gyártani mint most) is háborús körülmények közt sokkal gyorsabban fogy a technika mint a személyzet. Ez manapság még inkább így lenne, tehát inkább van igaza azoknak akik nyomják, hogy még ha használt A4 es t is de vegyünk minél többet. Legfeljebb tároljuk őket (remélhetőleg jobban mint az előzőeket)
 
  • Tetszik
Reactions: Busho3301
Ez így nem igaz!
Ha nem eredetileg A4nek készült gépek (erre utal az ajtó, és jelen állapotban ez a helyzet), akkor is lehet modernizálni, csak nem lesz olyan erős a védelme a harckocsinak. (Több lesz, mint jelenleg!)
Ettől még kaphat modern tűzvezetést, elektronikát, ágyút, meg lőszereket.
Ettől még modern harckocsi lesz, és biztosan "több", mint amit a jelenlegi állapotuktól remélhetünk.
Szóval árajánlat biztosan van is erre. Akár mind a KMW-től, akár a RM-tól is.
A kérdés inkább az, hogy mennyi a megcélzott szám, amit a hazai harckocsi állománnyal el akarunk érni, és hogy mikorra.
Persze ezt komolyan befolyásolja az is, hogy mennyit vagyunk hajlandóak erre költeni. Nem magukra a Leokra gondolok, hanem magára az egész Honvédségre.
Mert nagyon a költségvetés határozza meg hogy milyen szerkezetű rendszert szeretnénk megvalósítani.
Az eredeti cél - valószínűleg - egy olyan mag létrehozása volt, amelyiket több irányba is lehet igazítani, továbbfejleszteni (utóbbira példa a szittya koncepció, ami vagy bejön, vagy nem). Megfelel a NATO elvárásainak, de erre támaszkodva egy normális haderőt lehet felépíteni.
Ha a geopolitikai helyzet úgy kívánja, hogy gyorsan legyen 140-150 harckocsink a jelenleg berendelt összesen 56-ból, akkor a leggyorsabb megoldás, hogy felhajtunk további A4-eket, és azokat egységesítő modernizációnak vetjük alá.
Ha ég a ház, akkor meg ennyi marad, ami már le van rendelve, és inkább a mobilabb erők irányába megyünk el, jelentős tüzérségi fejlesztéssel.
Az a probléma, hogy a modernizációnak van egy alsó mennyiségi korlátja. Azt a 12 A4-est csak akkor van értelme modernizálni, ha a példányszámot ki tudod egészíteni legalább 44-re. Ha 12 példány modernizációjával állítasz be hozzájuk, a KMW és az RM részéről is csak elnéző mosolyt kapsz válaszul.

A másik probléma, hogy jelenleg nem találsz sehol leakasztható A4-et (erre mondjuk 20 évvel ezelőtt kellett volna gondolni, amikor nyugaton mindenki leépített és hegyekben állt az inkurrencia), szóval ez a hajó elment. Ha valaki mégis megválna ettől a típustó (a spanyol gépektől tekintsünk el mert a rendbehozás+upgrade annyiba kerülne, amiből kijön egy új gép akár), akkor irreális árat kérne érte (amit a csillagos ég csak elbír, mielőtt rászakad a delikvensre), onnantól pedig az új gép jobban megéri.

Szóval nekünk két út maradt, tervezőasztalról EMBT vagy RM Panther (ezek legalább jövőbe mutatóak, a dél koreai párducot az orrunk előtt húzták be a lengyelek és a K2 leginkább csak a jelen kihívásaira válasz).

A két EU típusról pro és kontra:
  • Pro: mi leszünk az elsők a sorban+lenne beleszólásunk a kialakításba.
  • Kontra: mi fizetjük ki a béta tesztet (akárcsak a Lynx esetén)+még pár évet várni kell rájuk.

Namost mivel az RM-el történő együttműködés angolosan mondva: too big to fail, így erősen a Panthernek áll a zászló.

Lehet kezdeni köpködni.
 
Az a probléma, hogy a modernizációnak van egy alsó mennyiségi korlátja. Azt a 12 A4-est csak akkor van értelme modernizálni, ha a példányszámot ki tudod egészíteni legalább 44-re. Ha 12 példány modernizációjával állítasz be hozzájuk, a KMW és az RM részéről is csak elnéző mosolyt kapsz válaszul.

A másik probléma, hogy jelenleg nem találsz sehol leakasztható A4-et (erre mondjuk 20 évvel ezelőtt kellett volna gondolni, amikor nyugaton mindenki leépített és hegyekben állt az inkurrencia), szóval ez a hajó elment. Ha valaki mégis megválna ettől a típustó (a spanyol gépektől tekintsünk el mert a rendbehozás+upgrade annyiba kerülne, amiből kijön egy új gép akár), akkor irreális árat kérne érte (amit a csillagos ég csak elbír, mielőtt rászakad a delikvensre), onnantól pedig az új gép jobban megéri.

Szóval nekünk két út maradt, tervezőasztalról EMBT vagy RM Panther (ezek legalább jövőbe mutatóak, a dél koreai párducot az orrunk előtt húzták be a lengyelek és a K2 leginkább csak a jelen kihívásaira válasz).

A két EU típusról pro és kontra:
  • Pro: mi leszünk az elsők a sorban+lenne beleszólásunk a kialakításba.
  • Kontra: mi fizetjük ki a béta tesztet (akárcsak a Lynx esetén)+még pár évet várni kell rájuk.

Namost mivel az RM-el történő együttműködés angolosan mondva: too big to fail, így erősen a Panthernek áll a zászló.

Lehet kezdeni köpködni.

Először is, mindenféle upgrade előtt, meg kellene venni ezt a 12 A4-est, ami most itt van, mert jelenleg csak lízingeljük őket, nem? Amúgy mindegyik szerződésben van opció plusz darabokra, lehet érdemesebb lenne lehívni
 
Miért kellene köpködni ?
A T-72-esek gombokèrt kört már lefutottuk.:rolleyes:
Elfogadott, hogy a hasznâlt gépek piaca kiürült és hogy több harckocsi kellene. Az is, hogy uj eszközöket nem lehet jövö hètre levenni a polcról.
Logikusnak tünik az RM-el való együttmüködés folytatâsa, kiépitèse, akármennyire borsózik a hátam, hogy ( megint ?) ilyen mértekben a németekre támaszkodjunk. Az US-el való összeborulâs harckocsi ügyben azonban még kevésbé tetszik.
 
Miért kellene köpködni ?
A T-72-esek gombokèrt kört már lefutottuk.:rolleyes:
Elfogadott, hogy a hasznâlt gépek piaca kiürült és hogy több harckocsi kellene. Az is, hogy uj eszközöket nem lehet jövö hètre levenni a polcról.
Logikusnak tünik az RM-el való együttmüködés folytatâsa, kiépitèse, akármennyire borsózik a hátam, hogy ( megint ?) ilyen mértekben a németekre támaszkodjunk. Az US-el való összeborulâs harckocsi ügyben azonban még kevésbé tetszik.
Elvileg a német cégeknél kell még lennie “feles” a4-nek abból megy a cseszkó 15+15 ellentételezés.
Európában most én sem hiszem, hogy nagyon árulnák a dolgot - vagy legalábbis csak nagyon sokért -, de Pogány tanulmányában van egy elég combos tétel Chilében meg egy rejtélyes sonkás Szingapúrban.

(Máskülönben meg le kell tenni az asztalra egy diplomatatáskányi cash-t a letárolt Leclerc-ekért, hogy ennyit adunk érte, most, kell vagy nem.)