A beszerzés politikai szempontjai.
ugyanis a gyártó ország jelentős beleszólással rendelkezik azon a területen, hogy mire lehet felhasználni az eszközeit. Ezen korlátozásait az adásvételi, vagy egyéb tulajdonátruházásról szóló szerződésekben ki is szokta kötni, amely feltételek betartatására változatos eszközökkel rendelkezik. Ebből kifolyólag, a minél magasabb fokú szabadság még a harcászat-technikai paramétereknél is fontosabb szempont lehet! Mivel a modern eszközök számtalan, globálisan készülő részegységből áll(hat)nak, akár egy beszállító is megvétózhatja az eszközök megvásárlását, felhasználását vagy továbbértékesítését. Így, amikor a Magyar Honvédség harckocsiállományának újjászületése és modernizálása felmerült, az alábbi típusok és gyártó országok jöhettek szóba.
1. több évtizedes üzemeltetési tapasztalatok alapján a T-72 utódja, a T-90 család, azaz egy oroszországi reláció. Bár az oroszok sokkal kevésbé finnyásak arra, hogyan, ki ellen használják az általuk gyártott eszközöket, a 2014-es krími események után bevezetett embargókat követően orosz eredetű jármű szóba sem jöhetett a beszerzésnél
2.!Harcászat-technikailag látszólag előnyös lett volna az M1 Abrams család beszerzése. Azonban az Egyesült Államok azonban rendkívül kényes arra, hogy az általa szállított fegyverek kizárólag érdekei sérülése nélkül kerüljenek felhasználásra, ráadásul az adott körülmények között hiába kitűnő jelenleg Magyarország kapcsolata az amerikai republikánusokkal, a demokratákkal legalább ennyire rossz. Az pedig, hogy az amerikai belpolitikai helyzettől függjen Hazánk szuverenitása, nyilvánvaló okokból szóba sem jöhetett. Tovább árnyalta a beszerzés képét az is, hogy a tengeren túlról beszerzendő eszközök, legyenek azok harckocsik vagy más eszközök, logisztikai ellátása, biztosítása jelentős késedelmi időkkel járt volna.
3. Következő opció a Magyarországhoz számtalan szálon kötődő Németország és a széles körben elterjedt Leopard 2 család. A kötődések miatt a nemcsak gazdasági, hanem társadalmi és történelmi gyökerek olyan táptalajt jelentettek, amelyre építve egy ilyen, több évtizedes hatással és elkötelezettséggel járó döntést a legkisebb rizikóval meg lehetett hozni. Arról nem is beszélve, hogy az eszközök értéke és a bennük megjelenő elkötelezettség a gyártó ország számára jelentős bevételt és befolyást jelent.
4. Valószínűleg az utóbbi miatt nem jött szóba a francia Leclerc.
5. Az izraeli Merkava családdal kapcsolatban magyar részről minden jó tulajdonsága ellenére, a távolságból fakadó megnövekedett logisztikai költségek, illetve a harckocsi titkosított paraméterei miatt izraeli részről merülhetnek fel kétségek. Csökkentett képességű jármű megvásárlásának pedig nincs értelme, hiszen az akkor legkorszerűbb Mk. 4. típusú harckocsi eladása Izrael részéről nem volt támogatott.
6. A török gyátású Altay esetében, egy harckocsihoz hasonlóan összetett rendszer gyártására képes helyi ipar kiépítése még egy Törökország méretű középhatalom számára sem egyszerű. Nem véletlen, hogy nagyobb számban még a gyártó országban sem állt rendszerbe az eszköz, köszönhető annak erőátviteli rendszerének és motorja biztosítási problémáinak.
7. Végül, de nem utolsó sorban a dél-koreai K2 Black Pantherről érdemes beszélni; Dél-Korea a lengyel önjáró tüzérségi löveg kooperációban bemutatta, hogy megbízható partner tud lenni, és eszközei magas színvonalúak. Mérete miatt még a „know-how” átadására is nyitottabb, mint a többi ország, azonban a logisztikai ellátás problémája itt hatékonyabban jelentkezik, mint a többi esetleges szállító esetében. Ráadásul annak ellenére, hogy az eszköz teljes egészében dél-koreai gyártású, az USA jelentős hatással van az ország politikájára, így megakadályozhat egy esetleges üzletet, illetve gátolhatja az alkatrészek szállítását