Ez így nem igaz!Rossz a kérdés. Az kell kérdezniérdemes-e modernizálni?
Ha a tornyoldalán van az A4-einknek lehegeszett nyílás, nem érdemes modernizálni.
Ha nincs az oldalukon lehegesztett nyílás, akkor egy ajánlat kérés erejéig megfontolható a modernizálás. Ha az ajánlat végösszege közelíti egy új jármű árát, akkor inkább új technikát érdemes beszerezni.
Ha nem eredetileg A4nek készült gépek (erre utal az ajtó, és jelen állapotban ez a helyzet), akkor is lehet modernizálni, csak nem lesz olyan erős a védelme a harckocsinak. (Több lesz, mint jelenleg!)
Ettől még kaphat modern tűzvezetést, elektronikát, ágyút, meg lőszereket.
Ettől még modern harckocsi lesz, és biztosan "több", mint amit a jelenlegi állapotuktól remélhetünk.
Szóval árajánlat biztosan van is erre. Akár mind a KMW-től, akár a RM-tól is.
A kérdés inkább az, hogy mennyi a megcélzott szám, amit a hazai harckocsi állománnyal el akarunk érni, és hogy mikorra.
Persze ezt komolyan befolyásolja az is, hogy mennyit vagyunk hajlandóak erre költeni. Nem magukra a Leokra gondolok, hanem magára az egész Honvédségre.
Mert nagyon a költségvetés határozza meg hogy milyen szerkezetű rendszert szeretnénk megvalósítani.
Az eredeti cél - valószínűleg - egy olyan mag létrehozása volt, amelyiket több irányba is lehet igazítani, továbbfejleszteni (utóbbira példa a szittya koncepció, ami vagy bejön, vagy nem). Megfelel a NATO elvárásainak, de erre támaszkodva egy normális haderőt lehet felépíteni.
Ha a geopolitikai helyzet úgy kívánja, hogy gyorsan legyen 140-150 harckocsink a jelenleg berendelt összesen 56-ból, akkor a leggyorsabb megoldás, hogy felhajtunk további A4-eket, és azokat egységesítő modernizációnak vetjük alá.
Ha ég a ház, akkor meg ennyi marad, ami már le van rendelve, és inkább a mobilabb erők irányába megyünk el, jelentős tüzérségi fejlesztéssel.