[HUN] Leopard 2

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 107
45 398
113
Rossz a kérdés. Az kell kérdezniérdemes-e modernizálni?

Ha a tornyoldalán van az A4-einknek lehegeszett nyílás, nem érdemes modernizálni.
Ha nincs az oldalukon lehegesztett nyílás, akkor egy ajánlat kérés erejéig megfontolható a modernizálás. Ha az ajánlat végösszege közelíti egy új jármű árát, akkor inkább új technikát érdemes beszerezni.
Ez így nem igaz!
Ha nem eredetileg A4nek készült gépek (erre utal az ajtó, és jelen állapotban ez a helyzet), akkor is lehet modernizálni, csak nem lesz olyan erős a védelme a harckocsinak. (Több lesz, mint jelenleg!)
Ettől még kaphat modern tűzvezetést, elektronikát, ágyút, meg lőszereket.
Ettől még modern harckocsi lesz, és biztosan "több", mint amit a jelenlegi állapotuktól remélhetünk.
Szóval árajánlat biztosan van is erre. Akár mind a KMW-től, akár a RM-tól is.
A kérdés inkább az, hogy mennyi a megcélzott szám, amit a hazai harckocsi állománnyal el akarunk érni, és hogy mikorra.
Persze ezt komolyan befolyásolja az is, hogy mennyit vagyunk hajlandóak erre költeni. Nem magukra a Leokra gondolok, hanem magára az egész Honvédségre.
Mert nagyon a költségvetés határozza meg hogy milyen szerkezetű rendszert szeretnénk megvalósítani.
Az eredeti cél - valószínűleg - egy olyan mag létrehozása volt, amelyiket több irányba is lehet igazítani, továbbfejleszteni (utóbbira példa a szittya koncepció, ami vagy bejön, vagy nem). Megfelel a NATO elvárásainak, de erre támaszkodva egy normális haderőt lehet felépíteni.
Ha a geopolitikai helyzet úgy kívánja, hogy gyorsan legyen 140-150 harckocsink a jelenleg berendelt összesen 56-ból, akkor a leggyorsabb megoldás, hogy felhajtunk további A4-eket, és azokat egységesítő modernizációnak vetjük alá.
Ha ég a ház, akkor meg ennyi marad, ami már le van rendelve, és inkább a mobilabb erők irányába megyünk el, jelentős tüzérségi fejlesztéssel.
 

T_Robert

New Member
2020. július 21.
9
9
3
Rossz a kérdés. Az kell kérdezniérdemes-e modernizálni?

Ha a tornyoldalán van az A4-einknek lehegeszett nyílás, nem érdemes modernizálni.
Ha nincs az oldalukon lehegesztett nyílás, akkor egy ajánlat kérés erejéig megfontolható a modernizálás. Ha az ajánlat végösszege közelíti egy új jármű árát, akkor inkább új technikát érdemes beszerezni.
Köszönöm a választ :)
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 177
13 643
113
A múltkori vitához, hogy mennyi harckocsi kell és hogy honnan lesz ember rá. Szintén Bonhart Attila
"1944 szeptember elején Zentán, az 1. lovashadosztály harckocsi-zászlóaljánál is szerveztek átképző tanfolyamot. A lovashadosztály lengyelországi harcaiban harckocsijait elvesztett zászlóaljból 5 tisztet és 25 fő legénységet vezényeltek Rejtő Jenő őrnagy parancsnoksága alatt a németországi Erlangenbe, hogy Párduc harckocsikra képezzék át őket. Az ígéret szerint az átképzés sikeres befejezése után Párducokkal felszerelve térhetnek vissza Magyarországra. Érdekesség, hogy Erlangenben a vezetési gyakorlatokat üzemanyag-takarékossági célokból fagázzal hajtott Párduc harckocsikkal végezték. A tanfolyam befejezése után, október közepén azonban az ígéretek ellenére harckocsi nélkül tértek haza Magyarországra, tovább növelve a harcjármű nélkül maradt magyar páncélos katonák egyre népesebb táborát."
És ez később még rosszabb lett. Tehát már az akkori viszonylatokban (sokkal egyszerűbben és gyorsabban lehetett tankot gyártani mint most) is háborús körülmények közt sokkal gyorsabban fogy a technika mint a személyzet. Ez manapság még inkább így lenne, tehát inkább van igaza azoknak akik nyomják, hogy még ha használt A4 es t is de vegyünk minél többet. Legfeljebb tároljuk őket (remélhetőleg jobban mint az előzőeket)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 470
113
  • Tetszik
Reactions: Busho3301

Agresszív Sügér

Well-Known Member
2020. december 8.
421
2 140
93
Ez így nem igaz!
Ha nem eredetileg A4nek készült gépek (erre utal az ajtó, és jelen állapotban ez a helyzet), akkor is lehet modernizálni, csak nem lesz olyan erős a védelme a harckocsinak. (Több lesz, mint jelenleg!)
Ettől még kaphat modern tűzvezetést, elektronikát, ágyút, meg lőszereket.
Ettől még modern harckocsi lesz, és biztosan "több", mint amit a jelenlegi állapotuktól remélhetünk.
Szóval árajánlat biztosan van is erre. Akár mind a KMW-től, akár a RM-tól is.
A kérdés inkább az, hogy mennyi a megcélzott szám, amit a hazai harckocsi állománnyal el akarunk érni, és hogy mikorra.
Persze ezt komolyan befolyásolja az is, hogy mennyit vagyunk hajlandóak erre költeni. Nem magukra a Leokra gondolok, hanem magára az egész Honvédségre.
Mert nagyon a költségvetés határozza meg hogy milyen szerkezetű rendszert szeretnénk megvalósítani.
Az eredeti cél - valószínűleg - egy olyan mag létrehozása volt, amelyiket több irányba is lehet igazítani, továbbfejleszteni (utóbbira példa a szittya koncepció, ami vagy bejön, vagy nem). Megfelel a NATO elvárásainak, de erre támaszkodva egy normális haderőt lehet felépíteni.
Ha a geopolitikai helyzet úgy kívánja, hogy gyorsan legyen 140-150 harckocsink a jelenleg berendelt összesen 56-ból, akkor a leggyorsabb megoldás, hogy felhajtunk további A4-eket, és azokat egységesítő modernizációnak vetjük alá.
Ha ég a ház, akkor meg ennyi marad, ami már le van rendelve, és inkább a mobilabb erők irányába megyünk el, jelentős tüzérségi fejlesztéssel.
Az a probléma, hogy a modernizációnak van egy alsó mennyiségi korlátja. Azt a 12 A4-est csak akkor van értelme modernizálni, ha a példányszámot ki tudod egészíteni legalább 44-re. Ha 12 példány modernizációjával állítasz be hozzájuk, a KMW és az RM részéről is csak elnéző mosolyt kapsz válaszul.

A másik probléma, hogy jelenleg nem találsz sehol leakasztható A4-et (erre mondjuk 20 évvel ezelőtt kellett volna gondolni, amikor nyugaton mindenki leépített és hegyekben állt az inkurrencia), szóval ez a hajó elment. Ha valaki mégis megválna ettől a típustó (a spanyol gépektől tekintsünk el mert a rendbehozás+upgrade annyiba kerülne, amiből kijön egy új gép akár), akkor irreális árat kérne érte (amit a csillagos ég csak elbír, mielőtt rászakad a delikvensre), onnantól pedig az új gép jobban megéri.

Szóval nekünk két út maradt, tervezőasztalról EMBT vagy RM Panther (ezek legalább jövőbe mutatóak, a dél koreai párducot az orrunk előtt húzták be a lengyelek és a K2 leginkább csak a jelen kihívásaira válasz).

A két EU típusról pro és kontra:
  • Pro: mi leszünk az elsők a sorban+lenne beleszólásunk a kialakításba.
  • Kontra: mi fizetjük ki a béta tesztet (akárcsak a Lynx esetén)+még pár évet várni kell rájuk.

Namost mivel az RM-el történő együttműködés angolosan mondva: too big to fail, így erősen a Panthernek áll a zászló.

Lehet kezdeni köpködni.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 587
5 190
113
Az a probléma, hogy a modernizációnak van egy alsó mennyiségi korlátja. Azt a 12 A4-est csak akkor van értelme modernizálni, ha a példányszámot ki tudod egészíteni legalább 44-re. Ha 12 példány modernizációjával állítasz be hozzájuk, a KMW és az RM részéről is csak elnéző mosolyt kapsz válaszul.

A másik probléma, hogy jelenleg nem találsz sehol leakasztható A4-et (erre mondjuk 20 évvel ezelőtt kellett volna gondolni, amikor nyugaton mindenki leépített és hegyekben állt az inkurrencia), szóval ez a hajó elment. Ha valaki mégis megválna ettől a típustó (a spanyol gépektől tekintsünk el mert a rendbehozás+upgrade annyiba kerülne, amiből kijön egy új gép akár), akkor irreális árat kérne érte (amit a csillagos ég csak elbír, mielőtt rászakad a delikvensre), onnantól pedig az új gép jobban megéri.

Szóval nekünk két út maradt, tervezőasztalról EMBT vagy RM Panther (ezek legalább jövőbe mutatóak, a dél koreai párducot az orrunk előtt húzták be a lengyelek és a K2 leginkább csak a jelen kihívásaira válasz).

A két EU típusról pro és kontra:
  • Pro: mi leszünk az elsők a sorban+lenne beleszólásunk a kialakításba.
  • Kontra: mi fizetjük ki a béta tesztet (akárcsak a Lynx esetén)+még pár évet várni kell rájuk.

Namost mivel az RM-el történő együttműködés angolosan mondva: too big to fail, így erősen a Panthernek áll a zászló.

Lehet kezdeni köpködni.

Először is, mindenféle upgrade előtt, meg kellene venni ezt a 12 A4-est, ami most itt van, mert jelenleg csak lízingeljük őket, nem? Amúgy mindegyik szerződésben van opció plusz darabokra, lehet érdemesebb lenne lehívni
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 503
54 439
113
Miért kellene köpködni ?
A T-72-esek gombokèrt kört már lefutottuk.:rolleyes:
Elfogadott, hogy a hasznâlt gépek piaca kiürült és hogy több harckocsi kellene. Az is, hogy uj eszközöket nem lehet jövö hètre levenni a polcról.
Logikusnak tünik az RM-el való együttmüködés folytatâsa, kiépitèse, akármennyire borsózik a hátam, hogy ( megint ?) ilyen mértekben a németekre támaszkodjunk. Az US-el való összeborulâs harckocsi ügyben azonban még kevésbé tetszik.
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 696
5 671
113
Miért kellene köpködni ?
A T-72-esek gombokèrt kört már lefutottuk.:rolleyes:
Elfogadott, hogy a hasznâlt gépek piaca kiürült és hogy több harckocsi kellene. Az is, hogy uj eszközöket nem lehet jövö hètre levenni a polcról.
Logikusnak tünik az RM-el való együttmüködés folytatâsa, kiépitèse, akármennyire borsózik a hátam, hogy ( megint ?) ilyen mértekben a németekre támaszkodjunk. Az US-el való összeborulâs harckocsi ügyben azonban még kevésbé tetszik.
Elvileg a német cégeknél kell még lennie “feles” a4-nek abból megy a cseszkó 15+15 ellentételezés.
Európában most én sem hiszem, hogy nagyon árulnák a dolgot - vagy legalábbis csak nagyon sokért -, de Pogány tanulmányában van egy elég combos tétel Chilében meg egy rejtélyes sonkás Szingapúrban.

(Máskülönben meg le kell tenni az asztalra egy diplomatatáskányi cash-t a letárolt Leclerc-ekért, hogy ennyit adunk érte, most, kell vagy nem.)
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 525
8 073
113
Elvileg a német cégeknél kell még lennie “feles” a4-nek abból megy a cseszkó 15+15 ellentételezés.
Európában most én sem hiszem, hogy nagyon árulnák a dolgot - vagy legalábbis csak nagyon sokért -, de Pogány tanulmányában van egy elég combos tétel Chilében meg egy rejtélyes sonkás Szingapúrban.

(Máskülönben meg le kell tenni az asztalra egy diplomatatáskányi cash-t a letárolt Leclerc-ekért, hogy ennyit adunk érte, most, kell vagy nem.)
"Feles"?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 775
113

Tata

A harckocsikkal kapcsolatban az ezredes hozzáteszi: jelenleg még a Leopard 2 A4HU típusú lánctalpasokra képzik ki a katonákat. A hazai szimulációs háttér hiányában ezen felkészítések egy része Németországban és Ausztriában zajlik. Hamarosan azonban megérkeznek az első Leopard 2A7HU típusú harckocsik is Tatára, amelyek szimulátoros képzését már a laktanyában kell majd megvalósítaniuk.

A haditechnikai fejlesztések mellett nagyon komoly infrastrukturális beruházások is zajlanak a tatai laktanyában. Egyebek mellett teljes átalakuláson megy keresztül a kaszárnya ikonikus épülete, a Kupola. A parancsnok szerint „egy omladozó vakolatú épületből” a 21. századi igényeknek megfelelő építmény válik a szemünk előtt. S bár az épület kívül-belül megújul, jellegét és homlokzatát mégis megőrizve ad majd helyet annak az újonnan épített épületszárnynak, ahol a szimulációs központ működik a jövőben. Az építési munkálatok az év végére várhatóan befejeződnek, s bár a szükséges engedélyek beszerzése is időigényes lesz, már minden katona nagyon várja, hogy használatba vegye a megújult Kupolát.

Ugyancsak megújul a harckocsizászlóalj parancsnoki épülete, amelynek átadása szintén még az idén várható. A közelmúltban pedig birtokba vehették azt a raktárkomplexumot is, ami nagy részben megoldja az alakulat raktározási kérdéseit. A további tervekben szerepel újabb raktárépületek létesítése, illetve a majdan beérkező haditechnikai eszközök tárolására szolgáló hangárak, javítóműhelyek építése.

.
Tatán is az országos szinten hiányszakmának minősülő beosztásokra várják elsősorban a jelentkezőket. Leginkább harc- és gépjárművezetőket várnak (érdekesség, hogy harckocsivezető akár már B-kategóriás jogosítvánnyal is lehet bárki), de természetesen szükség van informatikusokra, logisztikusokra, illetve lövész katonákra is. És ami még fontos – teszi hozzá a parancsnok -, hogy nemcsak katonákat, hanem honvédelmi alkalmazottakat is várnak, hiszen számos beosztást tudnak kínálni számukra is.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 784
75 808
113
FB-IMG-1669820461597.jpg