[HUN] Leopard 2

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Firga bácsi

Well-Known Member
2019. december 8.
499
767
93
Berlin Brigade camo. Kimondottan városi környezetre optimalizált rejtőminta.
Berlin05-1024x338.jpg

tumblr_m6qjx9NXWR1qavzxmo3_1280-700x394.png


The major “felt that the normal deep bronze green paint scheme of the British Army was incompatible with [Berlin’s] urban environment,” Davies wrote. “Straight lines are hard to find in nature and the standard patterns of black and green are equally unnatural amid the masonry, brickwork, timber and steel window frames of a city.”

According to Davies, the officer experimented with cardboard silhouettes of the Chieftain tank. “He noticed the repetition of vertical lines and by careful placement of different size squares and rectangles was able effectively to disguise the shape of the tank. The colors chosen, gray, white, brown and black, resembled the shades found on buildings, windows and doors.”

The scheme was unpopular with the troops at first. But they grew to accept it after realizing its effectiveness. At a distance of 100 yards, a tank in the Berlin Brigade camo “almost disappeared,” according to Davies. “I can’t see your fucking tank,” a corps commander reportedly quipped. “Must be a good idea.”

Egy békés utcán talán igen, de egy rommá lőtt város sokkal életszerűbb környezet egy harckocsinak. A brit őrnagy véleménye egy díszszemlén (a kép szerint ott sem) állja meg a helyét, nem véletlen, hogy sem csecsenföldön, sem mostanában Szíríában nem látni kockásra festett tankokat. Az amerikai testvéreink sem vették a fáradságot Faludzsa ostrománál a vonalzós festésre. Talán mert minden rommá volt lőve, ott azért elég kevés a szabályos függőleges és vízszintes vonal. Amennyi van, annyi meg van magán a tankon is.
Abban igazad van, hogy ez volt a célja a kockás festésnek. Csak szerintem nem vált be.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Egy békés utcán talán igen, de egy rommá lőtt város sokkal életszerűbb környezet egy harckocsinak. A brit őrnagy véleménye egy díszszemlén (a kép szerint ott sem) állja meg a helyét, nem véletlen, hogy sem csecsenföldön, sem mostanában Szíríában nem látni kockásra festett tankokat. Az amerikai testvéreink sem vették a fáradságot Faludzsa ostrománál a vonalzós festésre. Talán mert minden rommá volt lőve, ott azért elég kevés a szabályos függőleges és vízszintes vonal. Amennyi van, annyi meg van magán a tankon is.
Abban igazad van, hogy ez volt a célja a kockás festésnek. Csak szerintem nem vált be.

Úgy gondolom, hogy a dolog mögött inkább az állhat, hogy a harckocsikat nem városban kívánják használni. A Berlinben állomásozó angol tankok meg ki sem tudták volna tenni a lánctalpukat a városból.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 478
18 386
113
Hátul a kettő henger alakú kipufogó vég a részecske szűrő?:D

Szerintem hangtompító a kipufogóra, ritkán látni róla képet. Viszont a hőképet csúnyán növeli, mert az egész henger alaposan átmelegszik, így messziről világít a hőkamerák képén (feltételezem).
Majd megkérdezzük a német kollégákat, ha lesz rá lehetőségünk augusztusban a családi napon ....:rolleyes:
Gondolom nekünk civileknek is lehet kérdezni....
Ha el nem törlik a mókát....
 

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 213
4 426
113
Szerintem hangtompító a kipufogóra, ritkán látni róla képet. Viszont a hőképet csúnyán növeli, mert az egész henger alaposan átmelegszik, így messziről világít a hőkamerák képén (feltételezem).
Majd megkérdezzük a német kollégákat, ha lesz rá lehetőségünk augusztusban a családi napon ....:rolleyes:
Gondolom nekünk civileknek is lehet kérdezni....
Ha el nem törlik a mókát....
Nem hinném hogy hangtompito... Egy közeledő harckocsinak nem a motorhangjat hallod hanem a lánc csörgeset...
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 478
18 386
113
Sokkal onkább való ez arra,hogy a forró kipufogó gázokat lehűtse és így csökkentse az infraképet.
Fenntartásaim vannak. Ránézésre csak lassítani tudja az átmelegedést, de a hőt nem vezeti el. Ha dupla vagy tripla falú akkor is el kell vezetni a hőt.
A hőelvezetést általában a külső környezetbe lévő levegő forró kipufogó gázokhoz keverésével lehet elérni. Ilyen cuccoknál van egy rácsos vagy valamilyen terelőlemezekből áll nyílás, ahol a kipufogó gáz által mozgásba hozott levegő átáramlik, így a kiáramló nyílásokon már keveredve, a hőmérsékletet csökkentve lép ki. Ezen pont akkora és olyan a kiömlő nyílás, mint a bemeneti, máshol meg nem látni rajta a hűtőlevegőnek bemeneti nyílást.
Van még egy ok ami miatt nem gondolom, hogy hőelvezetés a célja. Pont a hűtőlevegő (a motor hűtőlevegője) útjában van, az annak felső és mellső részére áramlik, azt melegíti. Tehát, már önmagában a kipufogó gáz nélkül is melegszik a felülete, ami nem túl jó ómen.
De ahogy megismerjük az új tankunk, ezt is meg fogjuk tudni.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 478
18 386
113
Viszont van más érdekesség is a képen. Mintha más lenne a parancsnoki figyelőműszer, vagy legalábbis mintha védőburkolata lenne (PERI). Hátul pedig egy kamera nyúlik a tartályok fölé, gondolom a vezető részére. A KMW nagyon büszke az éjszakai üzemmódot is tudó mellső és hátsó kameráira (SPECTUS II), ezek nem teszkós cuccok, strapabíróak, és lehet, hogy a képük is megosztható, illetve hallottam olyan pletykát, hogy a (térképre digitálisan megrajzolt) menetvonal a vezető képernyőjére vetíthető... Az azért jó mert a pk nagyon pontosan tudja informálni a vezetőt a tervezett menetvonalról (csak követnie kell a képen a vetített vonalat), így a legnagyobb sebességgel, BBB használata nélkül haladhat a tank, mindenki csinálja a dolgát.

IMG_0493.jpg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 229
76 758
113
Fenntartásaim vannak. Ránézésre csak lassítani tudja az átmelegedést, de a hőt nem vezeti el. Ha dupla vagy tripla falú akkor is el kell vezetni a hőt.
A hőelvezetést általában a külső környezetbe lévő levegő forró kipufogó gázokhoz keverésével lehet elérni. Ilyen cuccoknál van egy rácsos vagy valamilyen terelőlemezekből áll nyílás, ahol a kipufogó gáz által mozgásba hozott levegő átáramlik, így a kiáramló nyílásokon már keveredve, a hőmérsékletet csökkentve lép ki. Ezen pont akkora és olyan a kiömlő nyílás, mint a bemeneti, máshol meg nem látni rajta a hűtőlevegőnek bemeneti nyílást.
Van még egy ok ami miatt nem gondolom, hogy hőelvezetés a célja. Pont a hűtőlevegő (a motor hűtőlevegője) útjában van, az annak felső és mellső részére áramlik, azt melegíti. Tehát, már önmagában a kipufogó gáz nélkül is melegszik a felülete, ami nem túl jó ómen.
De ahogy megismerjük az új tankunk, ezt is meg fogjuk tudni.

A motorba a levegő felülről(a motortér tetejéről)érkezik azokon a rácsokon levegő kiáramlás van amivel elvileg lehet hűteni a hengert.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 478
18 386
113
A motorba a levegő felülről(a motortér tetejéről)érkezik azokon a rácsokon levegő kiáramlás van amivel elvileg lehet hűteni a hengert.

A test hátsó részén, a vízszintes rácsozaton áramlik ki az a levegő amit felülről beszív. Melegen áramlik ki, tehát a meleg hűtőlevegő pont erre a fém dobozra ömlik. Akkor pedig annak felületét felmelegíti szerintem, ami melegebb, mint a környezet, az meg csúnyán világít a hőkamerák képén.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 229
76 758
113
A test hátsó részén, a vízszintes rácsozaton áramlik ki az a levegő amit felülről beszív. Melegen áramlik ki, tehát a meleg hűtőlevegő pont erre a fém dobozra ömlik. Akkor pedig annak felületét felmelegíti szerintem, ami melegebb, mint a környezet, az meg csúnyán világít a hőkamerák képén.
De sokkal hidegebb mint a kipufogógáz.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Szerintem hangtompító a kipufogóra, ritkán látni róla képet. Viszont a hőképet csúnyán növeli, mert az egész henger alaposan átmelegszik, így messziről világít a hőkamerák képén (feltételezem).
Majd megkérdezzük a német kollégákat, ha lesz rá lehetőségünk augusztusban a családi napon ....:rolleyes:
Gondolom nekünk civileknek is lehet kérdezni....
Ha el nem törlik a mókát....

Jól gondolod, az. Elméletileg a német EGS (Experimentalwanne Gezamtshütz) program része lenne. A németek a motor hangja mellett a hőképét és a radarral észlelhetőségét is csökkenteni szerették volna az új páncélosaiknak. Nyolcvanas évek végén indult a program.
A kilencvenes évek közepére ebből lesz az NGP (Neue Gepanzerte Platform) program. Ha emlékeim nem csalnak ennek értelmében 2015-re kellett volna megszületni az új harckocsinak. Max tömeg 77 tonna, moduláris páncélzat, autótöltő, 2 fős legénység a testben, minimum Leo 2A4 mozgékonyság volt az elképzelés.
Az egyetlen ami egyenlőre megvalósult az egészből az a Puma, igaz az eredeti tervek szerint neki is 2009-re kellett volna gyártásba kerülnie.

EGS tech demo
D__foZeVAAIZ0TJ

XRJ8LMw.png

Az volt az elképzelés, hogy a meleg levegőt a kipufogó hangtompítóját megkerülve és a kipufogó gázokkal együtt a gép mögé és lefelé fújja ki.

D7xSnDJW4AETMsV

Ha ránézünk azt azért láthatjuk, hogy elég sok dolgot felhasználtak a modernebb Leopard 2 változatok megalkotásánál az EGS tapasztalataiból.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 478
18 386
113
Jól gondolod, az. Elméletileg a német EGS (Experimentalwanne Gezamtshütz) program része lenne. A németek a motor hangja mellett a hőképét és a radarral észlelhetőségét is csökkenteni szerették volna az új páncélosaiknak. Nyolcvanas évek végén indult a program.
A kilencvenes évek közepére ebből lesz az NGP (Neue Gepanzerte Platform) program. Ha emlékeim nem csalnak ennek értelmében 2015-re kellett volna megszületni az új harckocsinak. Max tömeg 77 tonna, moduláris páncélzat, autótöltő, 2 fős legénység a testben, minimum Leo 2A4 mozgékonyság volt az elképzelés.
Az egyetlen ami egyenlőre megvalósult az egészből az a Puma, igaz az eredeti tervek szerint neki is 2009-re kellett volna gyártásba kerülnie.

EGS tech demo
D__foZeVAAIZ0TJ

XRJ8LMw.png

Az volt az elképzelés, hogy a meleg levegőt a kipufogó hangtompítóját megkerülve és a kipufogó gázokkal együtt a gép mögé és lefelé fújja ki.

D7xSnDJW4AETMsV

Ha ránézünk azt azért láthatjuk, hogy elég sok dolgot felhasználtak a modernebb Leopard 2 változatok megalkotásánál az EGS tapasztalataiból.
Köszönöm, szépen összeszedted. Láttam már képet a prototípusrol, de ennyire nem mélyedtem bele.
 

geseft

Well-Known Member
2019. február 20.
444
1 467
93
A cimerek az illesztopontok.
Bocs, rosszul fejeztem ki magam. Az illesztés alatt arra gondoltam, hogy nem a legnagyobb alapossággal rajzoltam körbe a maszkokat az egyik képen, s így néhol az élek között a háttér színe is meglátszik. Illesztőpontokra meg nem erőst volt szükség, mert a két kép teljesen ugyanaz volt paramétereiben, így csak egymás fölé kellett tenni :)
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül