[HUN] Leopard 2

Szerinted mégis mi baja lett volna? Itt csak egy szimpla elásás történt a laza mély sárban. Egyszerűen kirántják a műszaki mentővel (esetleg ha nagyon beragadt, akkor jön a mentő mellé még egy másik Leo 2 ) és elviszik a harckocsi mosóba. A személyzetnek meglesz az aznapi programja/jutalma.
Semmi tragédia nem történt.
Feleslegesen erolteti a motort es a hajtasrendszert, gyotri a lancot, gumibeteteket, csapagyakat a sarban amiben van fa es kő is, deformalodhat a kotenyzet, indokolatlanul nagy uzemanyagfogyasztas, serul a festes mert az sem ingyen van, specialis mint tudjuk, mindezt hanyagsagbol, szandekosan.
Ezt egy civil minkahelyen nem neznek el. Itt meg jó buli, az adofizetok megbirjak mert nincs gazdaja a tanknak.
Mindennek van költsége, annak is hogy kihuztak onnet, de annak is ha lapattal astak ki.
Sosem fog megvaltozni ez a TSZ dolgozó szemlelet a seregben, barmit tesznek a segguk ala.
 
Ki ne találd hogy ingyen volt.
Uzemido mennyivel rövidült, mit baxtak szet rajt, mennyit nyektettek, eroltettek azt az oreg joszagot ott a sarban, mennyi nafta fogyott pluszban mire kiszedtek, mert gondolom nem az a ket Joska asta ki?
Most kaptak, egy vagyonert restauraltak a nemetek, nagyon vigyaztok rá látom.
Huh, baszki, te aztán rendesen készen vagy... te valami raktáros vagy, ugye? :D
 
Nem ismerem az elmeletet De azt tudom,hogy a gyakorlati tudas kizarolag gyakorlassal erheto el.
Ott van a linken, azert kerestem egy rovid verziot (bar ez pont valami orvosi ertekezes ennek kapcsan):

In the second chapter, Gladwell introduces the concept of the “10 000-Hour Rule” and how it helped the Beatles become world famous musicians by having the opportunity to perform live as a group in Hamburg, Germany over 1200 times between 1960 and 1964. Although they initially started at strip clubs, they accumulated more than 10 000 hours by playing nonstop. Throughout his book, Gladwell repeatedly refers to the “10 000-hour rule,” asserting that the key to achieving true expertise in any skill is simply a matter of practicing, albeit in the correct way, for at least 10 000 hours.

Roviden: tizezer ora, mire valamiben mesterfokra jutsz. Nem biztosan, de ennyi azert kell.


Egyebkent nagyon jo konyv az Outliers, es megtalaltam neked magyarul is, melegen ajanlom, teged erdekelne:

Kivételesek (2009)
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66
Ott van a linken, azert kerestem egy rovid verziot (bar ez pont valami orvosi ertekezes ennek kapcsan):

In the second chapter, Gladwell introduces the concept of the “10 000-Hour Rule” and how it helped the Beatles become world famous musicians by having the opportunity to perform live as a group in Hamburg, Germany over 1200 times between 1960 and 1964. Although they initially started at strip clubs, they accumulated more than 10 000 hours by playing nonstop. Throughout his book, Gladwell repeatedly refers to the “10 000-hour rule,” asserting that the key to achieving true expertise in any skill is simply a matter of practicing, albeit in the correct way, for at least 10 000 hours.

Roviden: tizezer ora, mire valamiben mesterfokra jutsz. Nem biztosan, de ennyi azert kell.


Egyebkent nagyon jo konyv az Outliers, es megtalaltam neked magyarul is, melegen ajanlom, teged erdekelne:

Kivételesek (2009)
Majd ha lesz rendes net,megnezem.Telorol nem kinlodok vele.
Lokikepzokent es kamion kikepzpkent is azt tapasztaltam,hogy a legkritikusabb odoszak,amikor mal elmulik a kezdeti gyamoltalansag,mar kezdi érezni a tudast,de valojaban csak hiszi rs nem tudja amit kene,na olyankor vannak a csunya hulyesegek .Ilyenkor nem art bevinni a nebulot a málnásba,hogy tajojjon,megsem olyan nagy ász.Petsze,csak finoman,nehogy komoly baj legyen.Eleg ha csak megijed,hogy bizony ebbol komoly bajis lehet.
 
350269207_2134982860029470_2059624928435296735_n.jpg
 
Hány milliojaba került ez a bölcs dontes az adofizetoknek vajon?
Mondjuk jobb is ha gyakorolnak az ukran viszonyokra, ott nem egy godor ilyen hanem az egesz orszag.
Ennyit a Leo szuper talajnyomasarol.
Azt nem tudom hogy az asoval mi a terv, de az megugyse tudom hogy mi az a hohol forma sero az elso kepen telefont nyomkodo harcosnak.

Tényleg nagyon ki lehetsz borulva! Ezt nem kell ennyire tulreagalni, ez ennek a szakmának a velejárója.
  • Már hadseregekben is előfordul.
  • Valahol a kiképzés része kell, hogy legyen a vontatás, ön mentés.
  • Az erőátvitel, futómű meg a terepen mindig igénybe van véve, sokszor "nyekegtetik".
  • Elég ne ágy baj lenne, ha harcban mennének először sárba. Akkor biztosan ott maradna a tank.

Nem akarom védeni őket, nem tudjuk mi történt, de a legtöbb tankos, vagy lövész süllyedt már meg. Egy terepjáróval is előfordul, van ilyen az életben. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy valaki hanyag, van olyan , hogy előtted át mennek, te meg benne ragadsz.

Katonai szempontból sajnos kell a kockázat vállalás, nem támadhatnak mindig a jó úton.
Ez a szakma része. Így az ásás is.
A lényeg, hogy legyen jól felkészült, tapasztalt kezelő állomány a drága tankra, az lenne a bűn, ha az MH nem tudná jól használni a tankokat.
 
Tényleg nagyon ki lehetsz borulva! Ezt nem kell ennyire tulreagalni, ez ennek a szakmának a velejárója.
  • Már hadseregekben is előfordul.
  • Valahol a kiképzés része kell, hogy legyen a vontatás, ön mentés.
  • Az erőátvitel, futómű meg a terepen mindig igénybe van véve, sokszor "nyekegtetik".
  • Elég ne ágy baj lenne, ha harcban mennének először sárba. Akkor biztosan ott maradna a tank.

Nem akarom védeni őket, nem tudjuk mi történt, de a legtöbb tankos, vagy lövész süllyedt már meg. Egy terepjáróval is előfordul, van ilyen az életben. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy valaki hanyag, van olyan , hogy előtted át mennek, te meg benne ragadsz.

Katonai szempontból sajnos kell a kockázat vállalás, nem támadhatnak mindig a jó úton.
Ez a szakma része. Így az ásás is.
A lényeg, hogy legyen jól felkészült, tapasztalt kezelő állomány a drága tankra, az lenne a bűn, ha az MH nem tudná jól használni a tankokat.
Sot,polgari kamionnal is.Anno meg TGAval ugy megsulyedtem a Bucurest Centuran,hogy lancos alig tudott kirangatni Momdjuk akkoroban az ott nem volt nagy művészet,eszmeletlen szar utak voltak .De a fő ok az automata váltó volt.Az volt az elso turam olyannal,es meg nem tapasztaltam ki a korlatait.
A tereperoditesek lekuzdeset is gyakorolnia kell a brigadnak Az elarasztas es a vizes akadaly meg lehetseges tereperoditesek.
Azon felül,hogy a sar zeljesen termedzetes mifelenk.
 
Persze, hiszen ez nem egy untermensh T-72-es hanem egy igazi wunderwaffe (Mint látjuk :rolleyes:
Ez a kretèn hozzáállás itt a fórumon dívik úgy igazán. o_O
Főleg a fotelhuszárok közt.
Akik jóesetben egy nyílt napon láttak 72-est meg leot.

Amikor mèg csak 72-esek voltak tatán, a harckocsizók jórèsze azt is imádta.
Minden hibájával együtt.
Nem is lehet máskènt.

Most aki meg mindkettőn is szolgált, gondolom el tudja dönteni melyik a jobb.
Nem azèrt mert az egyiket a ruszki a másikat a nèmet gyártotta.


Ha hiszed ha nem amikor rendszeresítettèk a rábákat(MAN) akkor a sofőrök el tudták dönteni,hogy az ural jobb terepen, a rába meg aszfalton. Jè. :rolleyes:

Szóval ha terepen kellett menni szomódi lőteret lezárni,akkor ural. Ha aszfalton táborfalvára le akkor rába.


Hát,szerintem meg minden sofőrt el kene oda küldeni.Tapasutaljak csak ki,hogy mik a gép határai
Azt most látjuk mi a határai.

Ekkora gányba fölösleges odaküldeni mèg egy tucatot, hogy ugyanúgy beragadjon.

Ha majd kicsit jobb lessz a helyzet még lehet megint próbálni.

Ha megint elakad kèsőbb megismètelni.

A GÉP határait azzal lehet letisztázni.

De az így beragadt gèphez az egèsz állományt kivittem volna.

Főleg a sofőr/ PK állomány legyen ezzel tisztában.
 
Ez a kretèn hozzáállás itt a fórumon dívik úgy igazán. o_O
Főleg a fotelhuszárok közt.
Akik jóesetben egy nyílt napon láttak 72-est meg leot.

Amikor mèg csak 72-esek voltak tatán, a harckocsizók jórèsze azt is imádta.
Minden hibájával együtt.
Nem is lehet máskènt.

Most aki meg mindkettőn is szolgált, gondolom el tudja dönteni melyik a jobb.
Nem azèrt mert az egyiket a ruszki a másikat a nèmet gyártotta.


Ha hiszed ha nem amikor rendszeresítettèk a rábákat(MAN) akkor a sofőrök el tudták dönteni,hogy az ural jobb terepen, a rába meg aszfalton. Jè. :rolleyes:

Szóval ha terepen kellett menni szomódi lőteret lezárni,akkor ural. Ha aszfalton táborfalvára le akkor rába.



Azt most látjuk mi a határai.

Ekkora gányba fölösleges odaküldeni mèg egy tucatot, hogy ugyanúgy beragadjon.

Ha majd kicsit jobb lessz a helyzet még lehet megint próbálni.

Ha megint elakad kèsőbb megismètelni.

A GÉP határait azzal lehet letisztázni.

De az így beragadt gèphez az egèsz állományt kivittem volna.

Főleg a sofőr/ PK állomány legyen ezzel tisztában.
Ez a kiképzés nem pedig a bemutató.
 
Ez a kretèn hozzáállás itt a fórumon dívik úgy igazán. o_O
Főleg a fotelhuszárok közt.
Akik jóesetben egy nyílt napon láttak 72-est meg leot.

Amikor mèg csak 72-esek voltak tatán, a harckocsizók jórèsze azt is imádta.
Minden hibájával együtt.
Nem is lehet máskènt.

Most aki meg mindkettőn is szolgált, gondolom el tudja dönteni melyik a jobb.
Nem azèrt mert az egyiket a ruszki a másikat a nèmet gyártotta.


Ha hiszed ha nem amikor rendszeresítettèk a rábákat(MAN) akkor a sofőrök el tudták dönteni,hogy az ural jobb terepen, a rába meg aszfalton. Jè. :rolleyes:

Szóval ha terepen kellett menni szomódi lőteret lezárni,akkor ural. Ha aszfalton táborfalvára le akkor rába.



Azt most látjuk mi a határai.

Ekkora gányba fölösleges odaküldeni mèg egy tucatot, hogy ugyanúgy beragadjon.

Ha majd kicsit jobb lessz a helyzet még lehet megint próbálni.

Ha megint elakad kèsőbb megismètelni.

A GÉP határait azzal lehet letisztázni.

De az így beragadt gèphez az egèsz állományt kivittem volna.

Főleg a sofőr/ PK állomány legyen ezzel tisztában.
En meg fenttartom,hogy gyakorlatokon szandekosan kuldenem olyan helyekre a gepeket,ahol varhatoan elakad.Ami fontos,hogy minnel valtozatosabb helyeken,nem csak egy jol ismert gyakorlopalyan.Tanulja meg az allomany,sofor es pk egyarant,felmerni a terepet.Tanulja meg zsigerből,hol mire kepes a gepe.Hogy elesben mar tudja,ha neagyisten harcba kell menni.
Izzadjanak csak a gyakorlaton-hogy ne folyon a veruk a harcban.
 
En meg fenttartom,hogy gyakorlatokon szandekosan kuldenem olyan helyekre a gepeket,ahol varhatoan elakad.Ami fontos,hogy minnel valtozatosabb helyeken,nem csak egy jol ismert gyakorlopalyan.Tanulja meg az allomany,sofor es pk egyarant,felmerni a terepet.Tanulja meg zsigerből,hol mire kepes a gepe.Hogy elesben mar tudja,ha neagyisten harcba kell menni.
Izzadjanak csak a gyakorlaton-hogy ne folyon a veruk a harcban.

Erre mondtam nézze meg az összes.

Fölösleges elakasztani még egy tucatot ugyanott, ugyanakkor.

Főleg, hogy kis túlzással ha esik valamennyi eső itt ezen a helyen mindíg hasonló a terep.

Domb alján. Másik oldalt tó/pici védmű.
Talán ezért is áll meg a víz.

Nagyjából bármikor lehet próbálkozni.
A nyári aszályos hónapokon kívűl.


Amúgy a tatai gyaktér "sarazás" szempontjából tőbb helyen is "ideális" :D .
 
Erre mondtam nézze meg az összes.

Fölösleges elakasztani még egy tucatot ugyanott, ugyanakkor.

Főleg, hogy kis túlzással ha esik valamennyi eső itt ezen a helyen mindíg hasonló a terep.

Domb alján. Másik oldalt tó/pici védmű.
Talán ezért is áll meg a víz.

Nagyjából bármikor lehet próbálkozni.
A nyári aszályos hónapokon kívűl.


Amúgy a tatai gyaktér "sarazás" szempontjából tőbb helyen is "ideális" :D .
Alapkikepzrsen,kezdesnek "szivatni a kopaszt",jo a jol ismert gyakorlopalya.Kikepzpk pontosan tudjak,mi várható,szabalyozni tudjak a nebulo elorehaladasahoz kepest a nehezsegi fokot.Ha mar az alapok igy megvannak,johet az ismeretlen terep
Tovabbra is fentartom,hogy kikepzesen szandekosan kuldenem olyan helyekre a gepeket,ahol varhatoan elakad.Ezt nem eleg latni,plane olvasni róla.Ezt meg kell tapasztalni,erezni kell.Ha igy remeg a gep,meg atmegy,ha meg ugy remeg,akkor el fog akadni- valamit tenni kell ellene .Upsz,ha jobbra tantom et fog menni.H visszadobom kettot ,,nem korabban es nem később,at fog menni.most.
De ahhoz,hogy ez az etzek,felmeresi kepesseg kialakuljon,pardzor el kell akadni.Es elsonek nagyon is jo,ha jol ismert,jol kontrolalhato helyen akad el a delikvens.