[HUN] Leopard 2

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Szerinted mégis mi baja lett volna? Itt csak egy szimpla elásás történt a laza mély sárban. Egyszerűen kirántják a műszaki mentővel (esetleg ha nagyon beragadt, akkor jön a mentő mellé még egy másik Leo 2 ) és elviszik a harckocsi mosóba. A személyzetnek meglesz az aznapi programja/jutalma.
Semmi tragédia nem történt.
Feleslegesen erolteti a motort es a hajtasrendszert, gyotri a lancot, gumibeteteket, csapagyakat a sarban amiben van fa es kő is, deformalodhat a kotenyzet, indokolatlanul nagy uzemanyagfogyasztas, serul a festes mert az sem ingyen van, specialis mint tudjuk, mindezt hanyagsagbol, szandekosan.
Ezt egy civil minkahelyen nem neznek el. Itt meg jó buli, az adofizetok megbirjak mert nincs gazdaja a tanknak.
Mindennek van költsége, annak is hogy kihuztak onnet, de annak is ha lapattal astak ki.
Sosem fog megvaltozni ez a TSZ dolgozó szemlelet a seregben, barmit tesznek a segguk ala.
 
K

kamm

Guest
Ki ne találd hogy ingyen volt.
Uzemido mennyivel rövidült, mit baxtak szet rajt, mennyit nyektettek, eroltettek azt az oreg joszagot ott a sarban, mennyi nafta fogyott pluszban mire kiszedtek, mert gondolom nem az a ket Joska asta ki?
Most kaptak, egy vagyonert restauraltak a nemetek, nagyon vigyaztok rá látom.
Huh, baszki, te aztán rendesen készen vagy... te valami raktáros vagy, ugye? :D
 
K

kamm

Guest

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 642
34 399
113
K

kamm

Guest
Nem ismerem az elmeletet De azt tudom,hogy a gyakorlati tudas kizarolag gyakorlassal erheto el.
Ott van a linken, azert kerestem egy rovid verziot (bar ez pont valami orvosi ertekezes ennek kapcsan):

In the second chapter, Gladwell introduces the concept of the “10 000-Hour Rule” and how it helped the Beatles become world famous musicians by having the opportunity to perform live as a group in Hamburg, Germany over 1200 times between 1960 and 1964. Although they initially started at strip clubs, they accumulated more than 10 000 hours by playing nonstop. Throughout his book, Gladwell repeatedly refers to the “10 000-hour rule,” asserting that the key to achieving true expertise in any skill is simply a matter of practicing, albeit in the correct way, for at least 10 000 hours.

Roviden: tizezer ora, mire valamiben mesterfokra jutsz. Nem biztosan, de ennyi azert kell.


Egyebkent nagyon jo konyv az Outliers, es megtalaltam neked magyarul is, melegen ajanlom, teged erdekelne:

Kivételesek (2009)
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 642
34 399
113
Ott van a linken, azert kerestem egy rovid verziot (bar ez pont valami orvosi ertekezes ennek kapcsan):

In the second chapter, Gladwell introduces the concept of the “10 000-Hour Rule” and how it helped the Beatles become world famous musicians by having the opportunity to perform live as a group in Hamburg, Germany over 1200 times between 1960 and 1964. Although they initially started at strip clubs, they accumulated more than 10 000 hours by playing nonstop. Throughout his book, Gladwell repeatedly refers to the “10 000-hour rule,” asserting that the key to achieving true expertise in any skill is simply a matter of practicing, albeit in the correct way, for at least 10 000 hours.

Roviden: tizezer ora, mire valamiben mesterfokra jutsz. Nem biztosan, de ennyi azert kell.


Egyebkent nagyon jo konyv az Outliers, es megtalaltam neked magyarul is, melegen ajanlom, teged erdekelne:

Kivételesek (2009)
Majd ha lesz rendes net,megnezem.Telorol nem kinlodok vele.
Lokikepzokent es kamion kikepzpkent is azt tapasztaltam,hogy a legkritikusabb odoszak,amikor mal elmulik a kezdeti gyamoltalansag,mar kezdi érezni a tudast,de valojaban csak hiszi rs nem tudja amit kene,na olyankor vannak a csunya hulyesegek .Ilyenkor nem art bevinni a nebulot a málnásba,hogy tajojjon,megsem olyan nagy ász.Petsze,csak finoman,nehogy komoly baj legyen.Eleg ha csak megijed,hogy bizony ebbol komoly bajis lehet.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 823
82 327
113
350269207_2134982860029470_2059624928435296735_n.jpg
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
Hány milliojaba került ez a bölcs dontes az adofizetoknek vajon?
Mondjuk jobb is ha gyakorolnak az ukran viszonyokra, ott nem egy godor ilyen hanem az egesz orszag.
Ennyit a Leo szuper talajnyomasarol.
Azt nem tudom hogy az asoval mi a terv, de az megugyse tudom hogy mi az a hohol forma sero az elso kepen telefont nyomkodo harcosnak.

Tényleg nagyon ki lehetsz borulva! Ezt nem kell ennyire tulreagalni, ez ennek a szakmának a velejárója.
  • Már hadseregekben is előfordul.
  • Valahol a kiképzés része kell, hogy legyen a vontatás, ön mentés.
  • Az erőátvitel, futómű meg a terepen mindig igénybe van véve, sokszor "nyekegtetik".
  • Elég ne ágy baj lenne, ha harcban mennének először sárba. Akkor biztosan ott maradna a tank.

Nem akarom védeni őket, nem tudjuk mi történt, de a legtöbb tankos, vagy lövész süllyedt már meg. Egy terepjáróval is előfordul, van ilyen az életben. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy valaki hanyag, van olyan , hogy előtted át mennek, te meg benne ragadsz.

Katonai szempontból sajnos kell a kockázat vállalás, nem támadhatnak mindig a jó úton.
Ez a szakma része. Így az ásás is.
A lényeg, hogy legyen jól felkészült, tapasztalt kezelő állomány a drága tankra, az lenne a bűn, ha az MH nem tudná jól használni a tankokat.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 642
34 399
113
Tényleg nagyon ki lehetsz borulva! Ezt nem kell ennyire tulreagalni, ez ennek a szakmának a velejárója.
  • Már hadseregekben is előfordul.
  • Valahol a kiképzés része kell, hogy legyen a vontatás, ön mentés.
  • Az erőátvitel, futómű meg a terepen mindig igénybe van véve, sokszor "nyekegtetik".
  • Elég ne ágy baj lenne, ha harcban mennének először sárba. Akkor biztosan ott maradna a tank.

Nem akarom védeni őket, nem tudjuk mi történt, de a legtöbb tankos, vagy lövész süllyedt már meg. Egy terepjáróval is előfordul, van ilyen az életben. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy valaki hanyag, van olyan , hogy előtted át mennek, te meg benne ragadsz.

Katonai szempontból sajnos kell a kockázat vállalás, nem támadhatnak mindig a jó úton.
Ez a szakma része. Így az ásás is.
A lényeg, hogy legyen jól felkészült, tapasztalt kezelő állomány a drága tankra, az lenne a bűn, ha az MH nem tudná jól használni a tankokat.
Sot,polgari kamionnal is.Anno meg TGAval ugy megsulyedtem a Bucurest Centuran,hogy lancos alig tudott kirangatni Momdjuk akkoroban az ott nem volt nagy művészet,eszmeletlen szar utak voltak .De a fő ok az automata váltó volt.Az volt az elso turam olyannal,es meg nem tapasztaltam ki a korlatait.
A tereperoditesek lekuzdeset is gyakorolnia kell a brigadnak Az elarasztas es a vizes akadaly meg lehetseges tereperoditesek.
Azon felül,hogy a sar zeljesen termedzetes mifelenk.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Persze, hiszen ez nem egy untermensh T-72-es hanem egy igazi wunderwaffe (Mint látjuk :rolleyes:
Ez a kretèn hozzáállás itt a fórumon dívik úgy igazán. o_O
Főleg a fotelhuszárok közt.
Akik jóesetben egy nyílt napon láttak 72-est meg leot.

Amikor mèg csak 72-esek voltak tatán, a harckocsizók jórèsze azt is imádta.
Minden hibájával együtt.
Nem is lehet máskènt.

Most aki meg mindkettőn is szolgált, gondolom el tudja dönteni melyik a jobb.
Nem azèrt mert az egyiket a ruszki a másikat a nèmet gyártotta.


Ha hiszed ha nem amikor rendszeresítettèk a rábákat(MAN) akkor a sofőrök el tudták dönteni,hogy az ural jobb terepen, a rába meg aszfalton. Jè. :rolleyes:

Szóval ha terepen kellett menni szomódi lőteret lezárni,akkor ural. Ha aszfalton táborfalvára le akkor rába.


Hát,szerintem meg minden sofőrt el kene oda küldeni.Tapasutaljak csak ki,hogy mik a gép határai
Azt most látjuk mi a határai.

Ekkora gányba fölösleges odaküldeni mèg egy tucatot, hogy ugyanúgy beragadjon.

Ha majd kicsit jobb lessz a helyzet még lehet megint próbálni.

Ha megint elakad kèsőbb megismètelni.

A GÉP határait azzal lehet letisztázni.

De az így beragadt gèphez az egèsz állományt kivittem volna.

Főleg a sofőr/ PK állomány legyen ezzel tisztában.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 510
132 290
113
Ez a kretèn hozzáállás itt a fórumon dívik úgy igazán. o_O
Főleg a fotelhuszárok közt.
Akik jóesetben egy nyílt napon láttak 72-est meg leot.

Amikor mèg csak 72-esek voltak tatán, a harckocsizók jórèsze azt is imádta.
Minden hibájával együtt.
Nem is lehet máskènt.

Most aki meg mindkettőn is szolgált, gondolom el tudja dönteni melyik a jobb.
Nem azèrt mert az egyiket a ruszki a másikat a nèmet gyártotta.


Ha hiszed ha nem amikor rendszeresítettèk a rábákat(MAN) akkor a sofőrök el tudták dönteni,hogy az ural jobb terepen, a rába meg aszfalton. Jè. :rolleyes:

Szóval ha terepen kellett menni szomódi lőteret lezárni,akkor ural. Ha aszfalton táborfalvára le akkor rába.



Azt most látjuk mi a határai.

Ekkora gányba fölösleges odaküldeni mèg egy tucatot, hogy ugyanúgy beragadjon.

Ha majd kicsit jobb lessz a helyzet még lehet megint próbálni.

Ha megint elakad kèsőbb megismètelni.

A GÉP határait azzal lehet letisztázni.

De az így beragadt gèphez az egèsz állományt kivittem volna.

Főleg a sofőr/ PK állomány legyen ezzel tisztában.
Ez a kiképzés nem pedig a bemutató.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 642
34 399
113
Ez a kretèn hozzáállás itt a fórumon dívik úgy igazán. o_O
Főleg a fotelhuszárok közt.
Akik jóesetben egy nyílt napon láttak 72-est meg leot.

Amikor mèg csak 72-esek voltak tatán, a harckocsizók jórèsze azt is imádta.
Minden hibájával együtt.
Nem is lehet máskènt.

Most aki meg mindkettőn is szolgált, gondolom el tudja dönteni melyik a jobb.
Nem azèrt mert az egyiket a ruszki a másikat a nèmet gyártotta.


Ha hiszed ha nem amikor rendszeresítettèk a rábákat(MAN) akkor a sofőrök el tudták dönteni,hogy az ural jobb terepen, a rába meg aszfalton. Jè. :rolleyes:

Szóval ha terepen kellett menni szomódi lőteret lezárni,akkor ural. Ha aszfalton táborfalvára le akkor rába.



Azt most látjuk mi a határai.

Ekkora gányba fölösleges odaküldeni mèg egy tucatot, hogy ugyanúgy beragadjon.

Ha majd kicsit jobb lessz a helyzet még lehet megint próbálni.

Ha megint elakad kèsőbb megismètelni.

A GÉP határait azzal lehet letisztázni.

De az így beragadt gèphez az egèsz állományt kivittem volna.

Főleg a sofőr/ PK állomány legyen ezzel tisztában.
En meg fenttartom,hogy gyakorlatokon szandekosan kuldenem olyan helyekre a gepeket,ahol varhatoan elakad.Ami fontos,hogy minnel valtozatosabb helyeken,nem csak egy jol ismert gyakorlopalyan.Tanulja meg az allomany,sofor es pk egyarant,felmerni a terepet.Tanulja meg zsigerből,hol mire kepes a gepe.Hogy elesben mar tudja,ha neagyisten harcba kell menni.
Izzadjanak csak a gyakorlaton-hogy ne folyon a veruk a harcban.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
En meg fenttartom,hogy gyakorlatokon szandekosan kuldenem olyan helyekre a gepeket,ahol varhatoan elakad.Ami fontos,hogy minnel valtozatosabb helyeken,nem csak egy jol ismert gyakorlopalyan.Tanulja meg az allomany,sofor es pk egyarant,felmerni a terepet.Tanulja meg zsigerből,hol mire kepes a gepe.Hogy elesben mar tudja,ha neagyisten harcba kell menni.
Izzadjanak csak a gyakorlaton-hogy ne folyon a veruk a harcban.

Erre mondtam nézze meg az összes.

Fölösleges elakasztani még egy tucatot ugyanott, ugyanakkor.

Főleg, hogy kis túlzással ha esik valamennyi eső itt ezen a helyen mindíg hasonló a terep.

Domb alján. Másik oldalt tó/pici védmű.
Talán ezért is áll meg a víz.

Nagyjából bármikor lehet próbálkozni.
A nyári aszályos hónapokon kívűl.


Amúgy a tatai gyaktér "sarazás" szempontjából tőbb helyen is "ideális" :D .
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 642
34 399
113
Erre mondtam nézze meg az összes.

Fölösleges elakasztani még egy tucatot ugyanott, ugyanakkor.

Főleg, hogy kis túlzással ha esik valamennyi eső itt ezen a helyen mindíg hasonló a terep.

Domb alján. Másik oldalt tó/pici védmű.
Talán ezért is áll meg a víz.

Nagyjából bármikor lehet próbálkozni.
A nyári aszályos hónapokon kívűl.


Amúgy a tatai gyaktér "sarazás" szempontjából tőbb helyen is "ideális" :D .
Alapkikepzrsen,kezdesnek "szivatni a kopaszt",jo a jol ismert gyakorlopalya.Kikepzpk pontosan tudjak,mi várható,szabalyozni tudjak a nebulo elorehaladasahoz kepest a nehezsegi fokot.Ha mar az alapok igy megvannak,johet az ismeretlen terep
Tovabbra is fentartom,hogy kikepzesen szandekosan kuldenem olyan helyekre a gepeket,ahol varhatoan elakad.Ezt nem eleg latni,plane olvasni róla.Ezt meg kell tapasztalni,erezni kell.Ha igy remeg a gep,meg atmegy,ha meg ugy remeg,akkor el fog akadni- valamit tenni kell ellene .Upsz,ha jobbra tantom et fog menni.H visszadobom kettot ,,nem korabban es nem később,at fog menni.most.
De ahhoz,hogy ez az etzek,felmeresi kepesseg kialakuljon,pardzor el kell akadni.Es elsonek nagyon is jo,ha jol ismert,jol kontrolalhato helyen akad el a delikvens.