Amikor idekerültek hozzánk akkor is volt nagyjavítás vagy csak üzemképessé tették és lefestették őket?Teljes nagyjavításon vannak.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Amikor idekerültek hozzánk akkor is volt nagyjavítás vagy csak üzemképessé tették és lefestették őket?Teljes nagyjavításon vannak.
Nagyjavítás és volt egy kis modernizáció, de semmi extrára nem kell gondolni.Amikor idekerültek hozzánk akkor is volt nagyjavítás vagy csak üzemképessé tették és lefestették őket?
Hány évente vagy milyen üzemidő (futásteljesítmény?) után kell őket nagyjavítani?Nagyjavítás és volt egy kis modernizáció, de semmi extrára nem kell gondolni.
4 évente lett volna a T-72-őknek is nagyjavításaHány évente vagy milyen üzemidő (futásteljesítmény?) után kell őket nagyjavítani?
Állapot szerint üzemeltetünk alapvetően, de természetesen vannak időszakos kötelező karbantartások. Úgy kell elképzelni mint egy autó üzembentartását, csak a kocsidon viszonylag ritkán kell lövegcsövet cserelni.Hány évente vagy milyen üzemidő (futásteljesítmény?) után kell őket nagyjavítani?
Semmi hihetetlen nincs benne, nem a mi tulajdonunk, a szerződésbe meg beleírták.Hihetetlen!
Semmi hihetetlen nincs benne, nem a mi tulajdonunk, a szerződésbe meg beleírták.
Arra is olyan szerződést tudnak csak kötni, mert másként nem vállal garanciát a német.Jó, akkor majd akkor lesz hihetetlen, ha állami tulajdon lesz, és akkor is szervízelik.
Lehet, hogy ettől túlárazott? /sArra is olyan szerződést tudnak csak kötni, mert másként nem vállal garanciát a német.
Addig amíg nem ismerjük a részleteket, csak a végösszegről van fogalmunk (pontos szam ott sincs tudtommal), addig megítélnibsem tudjuk, hogy túlárazott vagy sem. Az biztos, hogy olcsó nem volt.Lehet, hogy ettől túlárazott? /s
a spanyolok akkor hogy tudták lukasra rothasztani a sajátjaikat?Arra is olyan szerződést tudnak csak kötni, mert másként nem vállal garanciát a német.
A 35 éves A4-eket? Gondolom lejárt a garancia, ők meg leszartak őket.a spanyolok akkor hogy tudták lukasra rothasztani a sajátjaikat?
a spanyolok akkor hogy tudták lukasra rothasztani a sajátjaikat?
4 évente lett volna a T-72-őknek is nagyjavítása
Csak sose tartottuk be az előírásokat.
De itt most úgy kerülnek bérlésből saját tulajdonba, hogy rendberakják őket előtte.
Max olyanokat korszerűsítenek rajtuk, amikből nincs már 35+ éves.Lehet tudni, hogy csak nagyjavítás, vagy esetleg valami korszerűsítés is lesz ?
4 évente lett volna a T-72-őknek is nagyjavítása![]()
Csak sose tartottuk be az előírásokat.
De itt most úgy kerülnek bérlésből saját tulajdonba, hogy rendberakják őket előtte.
Minden jármű ebben a TK rendszerben van üzemeltetve (még a Leopardok is), de ez a rendsuer nem írja felül a gyártó előírásait.Nem egészen.
A T-72 az MH -ban a szárazföldi harceszközök 6 szintű technikai kiszolgálási (TK) rendszerében volt (lett volna) üzemeltetve. Valami tervszerű Fenntartási Rendszer volt talán a neve.
Az 1-2. TK a kezelői szintű (karbantartás) volt, ha jól emlékszem. A 3-4. az már javításokat (egység szintű) tartalmazott, szakjavító (páncélos-, fegyveres-, különleges berendezés) állománnyal, műhelyben.
Az 5. TK volt a középjavítás, a 6. TK lett volna a nagyjavítás.
Előbbi talán 6, utóbbi 10-12 évente lenne esedékes a gyári előírás szerint.
Lehet, hogy nem minden szám pontos, de a nagyságrend valami ilyesmi.
A középjavítás esetén már fődarab csere esedékes lehet (új vagy felújított), míg a nagyjavításnál a tankot az utolsó csavarig szét szedik, és újjá építik. Tesztelik. Ezt nevezik ipari javításnak.
A gyári normák ellenőrzése, előírt technológia mellett.
A költség az nyilván közelíti a felét, két harmadát, az új árnak ha az előírások szerint történik, de az élettartam többszörözhető, a fajlagos üzemeltetési költség csökkenthető.
A Leopard állítólag egy hasonló, úgynevezett teljesítmény és idő norma szerinti, megelőző karbantartásra épülő üzemeltetési filozófia szerint működik.
A normákat nem ismerem, de valami F1-F6 kiszolgálási lépcsőket hallani.
Egy másik filozófia az "állapot szerinti" üzemeltetés, de ez a vadkeleten az eszközök kendácsolásának a hivatalos neve.
Általában ez az adott haditechnikai eszköz végleges tönkrementelét eredményezi, viszont minden futás és teljesítmény norma figyelmen kívül hagyását legalizálja.
Így szabályos. Nincs felelős. Rövid távon olcsónak tűnik, hosszú távon nyilván nem, különösen a folyamatosan alacsony hadrafoghatóság miatt. Az a baj vele, hogy egy kis meghibásodással is ki lehet nyírni a tankot.
Megjegyzem, üzemeltetési stratégia minden valamirevaló haderőben van, amihez igazítják az egyes eszközök üzemeltetési rendszerét. Ki? Mit? Mikor? Mivel? hajt végre. Egy ilyen rendszerben nyomon követhető a megelőző és a rendkívüli TK-k rendje, a helyreállítás ideje, a javítandó alkatrész útja, ideje, költsége. Évekre előre tervezhető folyamatok ezek, ha valakit érdekel. Háborúban és békében, ugyanis a körülmények és a lehetőségek jelentősen eltérnek. Normáliséknál.![]()
Nem is írtam ilyet. A Leopard hasonló, de az egyes kiszolgálások tartalma nagyon eltérő lehet.Minden jármű ebben a TK rendszerben van üzemeltetve (még a Leopardok is), de ez a rendsuer nem írja felül a gyártó előírásait.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..