[HUN] Magnus Aircraft Zrt.

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
1 247
1 551
113
carpmat és szerintem ez is alkalmas alap kiképzésre:

http://www.jetfly.hu/regi-jetfly/9511-uj-magyar-ustokos-az-egen---a-magyar-repuloipar-megmentese
 

carpmat

Member
2014. július 30.
92
24
8

A Magnusszal több gond is van... Egyrészt Light Sport Aircraft kategóriába esik, tehát tudtommal, bár a légijogban annyira nem vagyok otthon különbözeti vizsgákat kell tenni a növendéknek ha ezen tanul meg repülni. Gyakorlatilag külön szakszolgálati engedélye van már csakúgy mint a motoros vitorlázó gépeknek például és abban sem vagyok biztos, hogy a későbbiekben ezeken repült órák együtt vezethetők a többi gépen repülttel. Így a repülési pótlékot sem tudnák velük "biztosítani".
Másrészt bár a cég mindent megtesz, hogy elhatárolódjon elődjétől a Corvus Hungarytől de nem hinném, hogy jól tenné a honvédség ha olyan gépet vásárolnak melynek korábbi gyártójánál fiktív számlák, költségvetési csalás és egyéb finomságok merültek föl...
Harmadrészt a gép bár már sorozatgyártás alatt áll a kikerült gépeknek még lehetnek gyermekbetegségei, a gép ugye a Corvus Corone, Fusion gépek továbbfejlesztett/átépített változata, az előd gépeknél pedig tudtommal előfordultak műszaki, gyártási hiányosságok... Nem beszélve a lassú sorozatgyártásról és nem megfelelő utánpótlásról... Eddig kb 3-4 gép készülhetett el összesen ha nem számoljuk a Corvus időszak alatt gyártottakat.

Összegezve bármennyire magyar nem biztos, hogy a kezdő pilótákat ebbe a gépbe ültetném be.

És egy kis OFF a végére... Elég szomorú egyébként, hogy a magyar repülőgépipar jelenleg a 80as évek színvonala alatt van és ez most optimista becslés... Az, hogy a 90es években újragyártott Góbék óta összesen néhány Ultralight prototípust és egy féligkínai műanyagrepülőt (Corvus-Magnus) sikerült összehozni annak az országnak mely egykoron az aviatika élvonalába tartozott elég szégyenteljes eredmény...
 
Last edited by a moderator:

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
6 849
13 912
113
</blockquote>...Harmadrészt a gép bár már sorozatgyártás alatt áll a kikerült gépeknek még lehetnek gyermekbetegségei, a gép ugye a Corvus Corone, Fusion gépek továbbfejlesztett/átépített változata, az előd gépeknél pedig tudtommal előfordultak műszaki, gyártási hiányosságok...</blockquote>

Úgy gondolom az "előfordultak műszaki, gyártási hiányosságok" elég óvatos megfogalmazás. ld.: csatolt zárójegyzőkönyvet

kbsz.hu/dokumentumok/2007-335-4.pdf
 

carpmat

Member
2014. július 30.
92
24
8
Úgy gondolom az "előfordultak műszaki, gyártási hiányosságok" elég óvatos megfogalmazás. ld.: csatolt zárójegyzőkönyvet

kbsz.hu/dokumentumok/2007-335-4.pdf

Na igen nem olvastam eddig a KBSZ jelentést most átnyálaztam, az, hogy ezek után elsőfokon felmentették valamennyi vádlottat a repülőgépgyártó részéről eléggé aggályosnak tűnik... És most finoman fogalmaztam... Gyakorlatilag a repülőgéptervezésre vonatkozó szabályozások közül semmit sem tartottak be. Igazából még nagyobb probléma ennél, hogy az NKH a hatósági ellenőrzések, berepülések, légialkalmassági és repülési engedélyek kiadásakor nem talált soha vagy nem akart találni semmit... Az, hogy a gyártó telephelyén sorozatgyártásban készülhetett olyan gép melynél (többek között) a szárny-törzs csatlakozás ötöd akkora terhelésre volt méretezve mint amekkorát a biztonsági előírások szerint el kellett volna viselnie nálam erősen felveti a gondatlan veszélyeztetés tényét... Itt vannak a KBSZ által talált hiányosságok:

1. A gyártmány érdemben nem felelt meg a felvállalt és hatóságilag jóváhagyott szabályzat alkalmazhatóságának

2. A gyártást nem előzte meg megfelelő szilárdsági számítás

3. A termék szilárdságának és merevségének megfelelőségét nem igazolta arra alkalmas, teljes körű, megfelelő számú terhelési próba

4. Légerőtani követelmények figyelmen kívül maradtak

5. Kísérleti üzem helyett normál üzem, kísérleti előállítás helyett végtermék előállítás folyt az alkatrészek besorolása nélkül, élettartam tapasztalat nélkül

6. Építés folyt megfelelı gyártási technológia nélkül, a gyártási körülmények biztosítása nélkül

7. Alkalmatlan anyag került beépítése

8. A gyártó szakított hagyományos eljárásokkal, szerkezeti megoldásokkal

És hogy ne legyen annyira OFF, akármennyire is megújult a cég vagy váltották le a vezetőséget, a Magnus Fusion ennek a gyárnak az utódterméke, úgyhogy nem gondolom, hogy a honvédségnek( vagy bárki másnak) feltétlenül ezt a gépet kéne használnia...
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 477
5 493
113
index.hu/tech/2016/04/19/elektromos_repulogepet_fejlesztettek_kecskemeten/

Rövid cikk, bemásolom mindet:
"Elektromos meghajtású kétüléses repülőgépet fejlesztett ki a kecskeméti székhelyű Magnus Aircraft, az első tesztrepülések után 2017-ben indulhat a sorozatgyártás. Andréka Domonkos, a gyártó kommunikációs igazgatója az MTI-nek elmondta, mintegy egymillió euróból fejlesztették ki az eFusion nevű típust, amelybe a Siemens szállította az elektromos motort, de a fejlesztés folytatódik, mivel a mostani egyórás üzemidőt több órára szeretnék növelni. Később pedig egy hibrid, Rotax motorral közösen dolgozó rendszert is be szeretnének mutatni.
A kétüléses, könnyű szerkezetes repülőgép kompozit anyagokból készült, súlya 410 kilogramm, és a pilótaképzésben, valamint a vészhelyzeti képzésben is használható, mivel az ülések egymás mellett vannak.
A piaci bevezetés 2017 közepére várható, ekkorra szerzik meg a hatósági engedélyeket, illetve ekkorra készülhet el a gyártókapacitások bővítése. A kommunikációs igazgató közlése szerint ezres nagyságrendű megrendelésre számítanak egyrészt a kínai légtér megnyitása, másrészt a vészhelyzeti képzés növekedése miatt. A gépet a friedrichshafeni Aero 2016 szakkiállításon mutatták be."
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
6 117
11 780
113
Több mint 30 millió eurós beruházásról és közös vállalat létrehozásáról szóló megállapodást írt alá a kecskeméti székhelyű Magnus Aircraft repülőgépgyártó a kínai Tianshan Industrial Grouppal. A két cég egy új vegyesvállalatot hoz létre, amely a magyar gyártó licence alapján gyárt majd kisrepülőgépeket, hogy eladja őket Kínában. Egész pontosan Fusion 212 típusú, kétszemélyes motoros kisrepülőgépről van szó, ebből 1500-at terveznek legyártani és értékesíteni.
http://index.hu/gazdasag/2016/09/13/kinaiak_szalltak_be_a_kecskemeti_repulogyartasba/
http://index.hu/gazdasag/2016/09/13/kinaiak_szalltak_be_a_kecskemeti_repulogyartasba/
http://index.hu/gazdasag/2016/09/13/kinaiak_szalltak_be_a_kecskemeti_repulogyartasba/
 
  • Tetszik
Reactions: marton and Luthero

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
7 700
4 722
113
Üzem lesz az inkább, de jó dolog. Valahogy rá kéne venni őket dróngyártásra.
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
6 849
13 912
113
http://m.magyarnarancs.hu/kismagyar...ogepgyarto-ceg-korul-106443/?orderdir=novekvo
Zűrök és kérdőjelek a kétmilliárdos támogatással megdobott repülőgépprojekt körül

Ehhez az egész Corvus / Magnus ügyhöz csak a 2007-es baleset KBSZ Zárójelentését tudnám hozzáfűzni.
http://www.kbsz.hu/dokumentumok/2007-335-4.pdf

Ha az abban leírtaknak csak a fele igaz, akkor is szerintem szimplán nem normális az aki akár csak a közelébe megy olyan gépnek amihez az érintett emberek közül bármelyiknek köze volt.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 298
3 199
113
Pécsi cég gyárt majd a jövőben orosz repülőt
A világ első elektromos repülőgépét egy magyar cég, a tavaly október óta kecskeméti helyett pécsi Magnus Aircraft gyártja. Ennek a cégnek a leányvállalata, az Aviation Egineering újabb fontos mérföldkövet tett meg a magyar repülógépgyártásban azzal, hogy megállapodott az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorciummal arról, hogy a jövőben a magyar cég lesz az egyik orosz kisrepülő kizárólagos gyártója - derül ki az Aviation Engineering közleményéből.

Az IL-103 típusú repülőgépet az 1990-es években fejlesztette ki az Ilyushin Design
Bureau, mely később 1998-ban orosz gépként elsőként kapott engedélyt az FAA (Federal Aviation Authority, vagyis az Amerikai Egyesült Államok légügyi hatósága) által. A 4-üléses repülőgép szélsőséges körülmények között is biztonságos és kényelmes, legfőképpen mindennapi használatra lett kialakítva.


Ilyushin Il-103
Fotó: Wikipedia
Laosz, Dél-Korea és Peru légiereje ilyen gépeket használ tanulórepülőknek, a három országban összesen harminc ilyen repülő szolgál.

A szerződés értelmében a Magnus Aircraft Zrt. kizárólagosan gyártja és értékesíti világszinten az Il-103-as típusú repülőgépet. Az üzlet azért is nagy lehetőség a magyar cégnek, mert így megnyílt a lehetőség arra, hogy egyéb saját termékeit pedig exportálja Oroszországba.


https://index.hu/gazdasag/2019/08/2...ktPWulymX5aVWs9Kr1ieSZGhwg1lK1TNRhELFCMYqgsKo
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. április 19.
20 014
32 535
113
Pécsi cég gyárt majd a jövőben orosz repülőt
A világ első elektromos repülőgépét egy magyar cég, a tavaly október óta kecskeméti helyett pécsi Magnus Aircraft gyártja. Ennek a cégnek a leányvállalata, az Aviation Egineering újabb fontos mérföldkövet tett meg a magyar repülógépgyártásban azzal, hogy megállapodott az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorciummal arról, hogy a jövőben a magyar cég lesz az egyik orosz kisrepülő kizárólagos gyártója - derül ki az Aviation Engineering közleményéből.

Az IL-103 típusú repülőgépet az 1990-es években fejlesztette ki az Ilyushin Design
Bureau, mely később 1998-ban orosz gépként elsőként kapott engedélyt az FAA (Federal Aviation Authority, vagyis az Amerikai Egyesült Államok légügyi hatósága) által. A 4-üléses repülőgép szélsőséges körülmények között is biztonságos és kényelmes, legfőképpen mindennapi használatra lett kialakítva.


Ilyushin Il-103
Fotó: Wikipedia
Laosz, Dél-Korea és Peru légiereje ilyen gépeket használ tanulórepülőknek, a három országban összesen harminc ilyen repülő szolgál.

A szerződés értelmében a Magnus Aircraft Zrt. kizárólagosan gyártja és értékesíti világszinten az Il-103-as típusú repülőgépet. Az üzlet azért is nagy lehetőség a magyar cégnek, mert így megnyílt a lehetőség arra, hogy egyéb saját termékeit pedig exportálja Oroszországba.


https://index.hu/gazdasag/2019/08/2...ktPWulymX5aVWs9Kr1ieSZGhwg1lK1TNRhELFCMYqgsKo

25 év alatt 66 db épült az IL-103-asból ... biztos nagyon nagy igény lesz rá a jövőben is.
Akkor ez lett az Ansat helikopter összeszerelő üzem helyett?
Inkább az elektromos repülőgép projektre kellett volna jobban koncentrálni, abban sokkal nagyobb lehetőségek vannak.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 298
3 199
113
25 év alatt 66 db épült az IL-103-asból ... biztos nagyon nagy igény lesz rá a jövőben is.
Akkor ez lett az Ansat helikopter összeszerelő üzem helyett?
Inkább az elektromos repülőgép projektre kellett volna jobban koncentrálni, abban sokkal nagyobb lehetőségek vannak.
Több infóm nincs erről, de lehet még helikoffer összeszerelésünk.
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
6 849
13 912
113
25 év alatt 66 db épült az IL-103-asból ... biztos nagyon nagy igény lesz rá a jövőben is.
...csakúgy mint az eddig gyártott repülőgépeikre.
Bizonyára gondos piackutatást végeztek, de mindenesetre furcsa hogy egy gyár, aki eddig csak kompozit gépeket gyártott, hirtelen egy fémszerkezetű, AVGAS üzemanyagot használó géppel akar betörni a piacra.
Sok sikert hozzá...