[HUN] Magnus Aircraft Zrt.

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
7 077
14 497
113
Kérdés, hogy az orosz légierő nem akarja-e szintén a gépet (bár ők feltehetően jobban szeretik a hazai gyártásút, de a Jak-152-vel úgy tűnik befürödtek, mert pont az nincs hozzá hazai gyártású, ami a lényeg, a korszerű erőforrás - a német dízel, amihez tervezték pedig embargós lett, ha jól értem). Ha viszont a katonai pilóták kiképzésére is akarják használni, akkor minket fognak elővenni az amcsik, hogy hogy képzeljük ezt.
.Egyébként meg ha kompozit lesz a gép, az gyakorlatilag egy új típus inkább, csak a régi Il-103 név alatt)
Az Oroszok 2013 óta az Osztrákokkal co-productioban, százas nagyságrendben , gyártják a kifejezetten az Orosz piacra kifejlesztett Diamond DA 40 Tundra Star gépet.
Ez egy modern karbon kompozit dízel motoros (!!!) kiképző gép.
Minek kellene nekik még egy u.ilyen amiben ráadàsul egy AVGAS-t zabáló amerikai Continental motor van?
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti and gacsat

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
5 887
5 924
113
Kérdés, hogy az orosz légierő nem akarja-e szintén a gépet (bár ők feltehetően jobban szeretik a hazai gyártásút, de a Jak-152-vel úgy tűnik befürödtek, mert pont az nincs hozzá hazai gyártású, ami a lényeg, a korszerű erőforrás - a német dízel, amihez tervezték pedig embargós lett, ha jól értem). Ha viszont a katonai pilóták kiképzésére is akarják használni, akkor minket fognak elővenni az amcsik, hogy hogy képzeljük ezt.
.Egyébként meg ha kompozit lesz a gép, az gyakorlatilag egy új típus inkább, csak a régi Il-103 név alatt)

De mi vehetünk motort, nem? Esetleg az embargó kijátszására épül a gyár?

Az Oroszok 2013 óta az Osztrákokkal co-productioban, százas nagyságrendben , gyártják a kifejezetten az Orosz piacra kifejlesztett Diamond DA 40 Tundra Star gépet.
Ez egy modern karbon kompozit dízel motoros (!!!) kiképző gép.
Minek kellene nekik még egy u.ilyen amiben ráadàsul egy AVGAS-t zabáló amerikai Continental motor van?

Jó kérdés. Minek jöhet ide ez a gyár?
Hogy lesz bele elég dolgozó?
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
7 077
14 497
113
Jó kérdés. Minek jöhet ide ez a gyár?
Nekem ezzel a pécsi repülőgépgyárral olyan érzésem van mint anno a Sólyom légitársasággal volt (aki emlékszik rá, tudja miről van szó..)
A cég Balószögi előélete miatt én személyesen is komoly fenntartásokkal viseltetem irányukba és nincs az az Isten hogy beleüljek egy általuk gyártott gépbe.

A cégnek gyakorlatilag 0-ról kellene megtervezni egy Il-103-as méret kategóriájú kompozit repülőgépet valamilyen korszerű motorral.
Az hogy van egy Il-103 as kezükben semmiféle pluszt nem jelent ebben a folyamatban.
A pécsi cég semmi olyat nem tud felmutatni (gyártás technológia, alap anyag, hajtómű, alacsonyabb munkabér) ami piaci előny jelenthetne a piacvezető gyártókkal szemben.

Olyan piacon akarnak megjelenni ahol már most óriási a verseny ebben abban a kategóriában ahol ők játszani akarnak. Csak néhány példa 1 000 km-en belül:
- Tecnam (a legnagyobb játékos)
- Diamond Aircraft
- Zlin Aircraft (a többi Cseh gyártót még felsorolni is nehéz lenne annyi van...)
- Grob Aircraft (szerintem ez a legjobb - G120TP)

Az egész nekem csak egy NER rendszerbe jól beágyazott szerencselovag buta kalandjának tűnik...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. április 19.
20 972
34 972
113
De mi vehetünk motort, nem? Esetleg az embargó kijátszására épül a gyár?

Jó kérdés. Minek jöhet ide ez a gyár?
Hogy lesz bele elég dolgozó?

Bejelentéskor, augusztusban volt ez téma egy másik topikban::

Stratégiai megállapodás az orosz repülőipari óriás és a magyar repülőgépgyártó között


És ki rendelte azt a 100 gépet?
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
41 610
43 019
113
"- Zlin Aircraft (a többi Cseh gyártót még felsorolni is nehéz lenne annyi van...)"

Nincs olyan sok, a legnagyobb és legismertebb a LET Kunovice ( L-410) orosz oligarcha tulajdonában van.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. április 19.
20 972
34 972
113
"- Zlin Aircraft (a többi Cseh gyártót még felsorolni is nehéz lenne annyi van...)"

Nincs olyan sok, a legnagyobb és legismertebb a LET Kunovice ( L-410) orosz oligarcha tulajdonában van.

Az orosz médiában nincs valami infó arról, hogy a magyar üzlet az oroszoknak miért jó?
Azon kívül hogy pénzt kaptak a semmiért (Il-103).

Volt korábban egy magyar képviselői kérdés is, hogy Ansat helikopter gyár létesül-e Magyarországon. Arról esetleg valami orosz infó?
Valószínűleg abból a tervből lett később az IL-103, mert valamiről mindenképp meg kellett egyezni és csak arról tudtak.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
41 610
43 019
113
Tárgyaltak az Anszat helikopter közös gyártásáról Európában(Magyarországon) még 2019 tavaszán.
Aztán az idei MAKSZ után jött az Il-103M gyártása Mo-n. Úgy volt , hogy Kazahsztán fogja gyártani a gépet 2019-től, végül Magyarország került ki győztesen.
Semmi konkrét nincs csak a hivatalos amit közzé tettek.
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
7 077
14 497
113
És ki rendelte azt a 100 gépet?
Mármint milyen 100 db gépet?
Augusztusi hír volt hogy a Magnusból sikerült eladni 1 db-ot.
Szerinted azóta befutott 100 db megrendelés a Magnusra….kötve hiszem.

Az Il-103-ra lenne 100 db megrendelés. Ebből a gépből 25 év alatt sikerült eladni 60 db-ot- Most hirtelen vajon kinek kellhet?
És ha van rá megrendelés miért adták el a Magnusnak.
És a ha van rá megrendelés hogy akarja a Magnus legyártani a gépeket? A Magnus eddig nem foglalkozott fém technológiával. Most fogja felszerszámozni a gyárat, kiképezni az embereket? Röhej az egész...

Nincs olyan sok, a legnagyobb és legismertebb a LET Kunovice ( L-410) orosz oligarcha tulajdonában van.
Akkor sorolom (ezek csak a Magnussal összemérhető termékeket kínáló gyártók):
- ATEC Aircraft
- Czech Sport Aircrafts
- Evektor Aerotechnik
- Skyleader
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 700
2 169
113
Szuper titkos felvételek a Magnusból! ;):rolleyes:
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
14 579
46 729
113
Felderítő repülőgépeket gyártana egy magyar cég
https://jogalappal.hu/felderito-repulogepeket-gyartana-egy-magyar-ceg/

"
A repülőgépnek tehát létezik egy speicális, katonai-rendészeti célokra átalakított variánsa, az sFusion 212 is, amiből az “s” előtag az angol “sentinel”, vagyis “megfigyelő” szóból ered. Az erre vonatkozó általános információk elérhetők a cég weboldalán.

A gyártó leírása szerint “a Magnus Aircraft légi járőr szolgáltatásának része a repülőgépről élőben közvetített nagy felbontású video a megfigyelt területről. A repülőgép a légi járőrözéshez, felderítéshez olyan technikai eszközöket szállít, melyek alkalmasak nappali és éjszakai érzékelésre és a videojel élő továbbítására akár 20 km-es távolságra. Az élő kép feldolgozása a földön történik, operátor nem szükséges a fedélzeten.”

A cikk szerint a felderítési adatok a leírás szerint valós időben kerülnek továbbításra a földi feldolgozó egységhez, amely gyorsan kitelepíthető és felállítható. A repülőgép rövid, gyengén előkészített kifutópályáról is üzemeltethető. Ezek természetesen még mindig elég általános leírások, azonban ennél jóval részletesebb adatokat is tartalmaz.

A repülőgépre potenciálisan az alábbi megfigyelőrendszer szerelhető fel:

Optikai eszköz:
Name: Hitachi DISC 120R
Vertical FOV: 37.9°-1.3°
Resolution: HD 720p 1270×720 optical zoom 30×

IR szenzor:
Name: XBn
Type: 3-5μ staring array, cooled
IR lens: 15×zoom lens 18-275 mm
Vertical FOV: 24.5°-1.5°
Resolution: SD 640×480
Frame rate: 30 fps

IR szenzor DRI:
Target: human/NATO
Detection: 8.6 km/12.4 km
Recognition: 2.9 km/7 km
Identification: 1.4 km/3.5 km

Lézeres távolságmérő:
Type: diode laser
Range: up to 5,000 m
Accuracy: better than 1 m

Emellett a leírásban további potenciális képességekre is utalás történik, mint a rádió-elektronikus zavarás. A megfigyelő felszerelés a leírása alapján – kis keresés után – szerintem nem lehet más, mint a Kraus Aerospace C4ISR megoldása, amelynek képességeit az alábbi video szemlélteti leginkább.

A cikk szerint a Fusion 212 iránti potenciális exportérdeklődés Kínából, Iránból, illetve Afrikából, azon belül, kiemelten Kenyából, Namíbiából, az USA-ból, Ausztráliából, az arab térségből származhat majd, a repülőgép pedig akár vadvédelmi célokra is alkalmassá tehető.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 700
2 169
113
Felderítő repülőgépeket gyártana egy magyar cég
https://jogalappal.hu/felderito-repulogepeket-gyartana-egy-magyar-ceg/

"
A repülőgépnek tehát létezik egy speicális, katonai-rendészeti célokra átalakított variánsa, az sFusion 212 is, amiből az “s” előtag az angol “sentinel”, vagyis “megfigyelő” szóból ered. Az erre vonatkozó általános információk elérhetők a cég weboldalán.

A gyártó leírása szerint “a Magnus Aircraft légi járőr szolgáltatásának része a repülőgépről élőben közvetített nagy felbontású video a megfigyelt területről. A repülőgép a légi járőrözéshez, felderítéshez olyan technikai eszközöket szállít, melyek alkalmasak nappali és éjszakai érzékelésre és a videojel élő továbbítására akár 20 km-es távolságra. Az élő kép feldolgozása a földön történik, operátor nem szükséges a fedélzeten.”

A cikk szerint a felderítési adatok a leírás szerint valós időben kerülnek továbbításra a földi feldolgozó egységhez, amely gyorsan kitelepíthető és felállítható. A repülőgép rövid, gyengén előkészített kifutópályáról is üzemeltethető. Ezek természetesen még mindig elég általános leírások, azonban ennél jóval részletesebb adatokat is tartalmaz.

A repülőgépre potenciálisan az alábbi megfigyelőrendszer szerelhető fel:

Optikai eszköz:
Name: Hitachi DISC 120R
Vertical FOV: 37.9°-1.3°
Resolution: HD 720p 1270×720 optical zoom 30×

IR szenzor:
Name: XBn
Type: 3-5μ staring array, cooled
IR lens: 15×zoom lens 18-275 mm
Vertical FOV: 24.5°-1.5°
Resolution: SD 640×480
Frame rate: 30 fps

IR szenzor DRI:
Target: human/NATO
Detection: 8.6 km/12.4 km
Recognition: 2.9 km/7 km
Identification: 1.4 km/3.5 km

Lézeres távolságmérő:
Type: diode laser
Range: up to 5,000 m
Accuracy: better than 1 m

Emellett a leírásban további potenciális képességekre is utalás történik, mint a rádió-elektronikus zavarás. A megfigyelő felszerelés a leírása alapján – kis keresés után – szerintem nem lehet más, mint a Kraus Aerospace C4ISR megoldása, amelynek képességeit az alábbi video szemlélteti leginkább.

A cikk szerint a Fusion 212 iránti potenciális exportérdeklődés Kínából, Iránból, illetve Afrikából, azon belül, kiemelten Kenyából, Namíbiából, az USA-ból, Ausztráliából, az arab térségből származhat majd, a repülőgép pedig akár vadvédelmi célokra is alkalmassá tehető.
Még ott sem tart a Magnus "repülőgépgyár" hogy a villanyt felkapcsolják minden helyiségben! :confused:;)
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 368
3 384
113
Még ott sem tart a Magnus "repülőgépgyár" hogy a villanyt felkapcsolják minden helyiségben! :confused:;)
Gyártanak már az első ütemben. A Strabag építette...
Valami beázásuk (valójában páralecsapódásból eredő) van, meg a szennyvízelvetésük nem megoldott, de termelnek.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 700
2 169
113
Gyártanak már az első ütemben. A Strabag építette...
Valami beázásuk (valójában páralecsapódásból eredő) van, meg a szennyvízelvetésük nem megoldott, de termelnek.
Hidd el nekem, ott csináljuk a tűzjelző rendszert és az informatikai szerelést. Semmi nincs még, nem hogy termelés! Az, hogy összeraktak 2 db gépet dobozból nem hívnám termelésnek!
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD and zeal

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
12 075
16 353
113
https://hvg.hu/360/202032__magyar_l...opkodo_milliardosok__elkerik_abeszallokartyat

Az iparfejlesztési stratégiában hangadó Palkovics László miniszter talán éppen tavaly októberben beszélt először arról, hogy a kormány kiemelt ágazatnak tekinti a repülőgépipart, amikor a pécs-pogányi repülőtér mellett átadták a Magnus Aircraft új üzemcsarnokát. A részben saját fejlesztésű kisrepülőgépeket, valamint az orosz Il–103 típusú gépeket is gyártó magyar vállalat addigra már 6 milliárd forintot fordított beruházásokra, amiből 2 milliárdot az állam állt.
 
Last edited by a moderator:

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
848
2 115
93
Nem akarlak elkeseríteni titeket, de nem lehet, hogy egy egyszerűbb kiképző gép gyártása lesz bejelentve, a Zlinek alá?
Mondjuk ez:

http://www.repulnijo.hu/magnus-efusion-friedrichshafen/

Tudom nem mai cikk, de működnek Pécsen, és azt írják, hogy kiképző gépnek is kiválóan alkalmas! És Kína is érdeklődött a gépek íránt!

Vagy az Il-103, aminek a gyártási jogát megvették a Magnusnak.

"Jövő év tavaszára az Il-103 típusú repülőgéppel, melyet kizárólagosan gyárt és világszinten értékesít, ötre bővül a Magnus Aircraft Zrt. portfóliója.

Jelenleg az orosz repülőgépet főként a pilótaképzésben használják, a UAC (Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium) és a Magnus Aircraft Zrt. közös piackutatásai alapján a gazdaságos és megbízható négyüléses repülőgép nagy keresletre számíthat. Ezt is bizonyítja, hogy már meg is rendelték az első száz darabot az újra gyártásra kerülő Il-103-as típusból. Így a jelenlegi megrendelés (amelynek értéke 30 millió dollár) több darabszámot jelent, mint amennyi eddig összesen repült."

https://www.pecsma.hu/top/2020-tol-teljes-kapacitason-a-pecsi-repulogepgyar/