Nem hinném hogy vettünk volna.
Pedig mennyiszer elmondták hogy kiképző, futár, felderítő repülőgépet vettek...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nem hinném hogy vettünk volna.
@rudi -t kell megkérdezni, hátha tud valamit.Pedig mennyiszer elmondták hogy kiképző, futár, felderítő repülőgépet vettek...
Pletyka szerint : így viszont van gép, hogy összejöjjön a repidő a leállított gépek pitáinak, így nem lépnek.@rudi -t kell megkérdezni, hátha tud valamit.
Valószínűleg ez a beszerzés is jó magyaroshra sikerült és nem vásároltuk meg a FLIR tornyokat végül, így marad a Mk1 Eyeball felderíteni... futár feladatra való felhasználás meg mióta feltalálták a helikoptereket is, hát nem is tudom...
Tehát van 4 kiképző gépünk, 2 külön típusból, a fenti dolog miatt kb potyára, amiknek nem csereszabatos a hajtóműve és a légcsavarja (de legalább egyazon gyártó egy térmékcsaládjába tartoznak, ami már fél siker üzemeltetés szempontjából ).
Jó, tudom, ezek sokat nem kérnek enni...
Hát az albatros a zlinhez képest x szárnyú.....A Zlin a harctér felett számomra olyan mint az Albatros, nem sok keresnivalója van ott. Azt a munkát a drónokra kellene bízni, ugyanez esetlegesen a határellenőrzés is.
Pedig mennyiszer elmondták hogy kiképző, futár, felderítő repülőgépet vettek...
Egyrészt, senki nem akar ezekkel felderiteni menni, másrészt milyen 4 kiképzőgépre gondolsz. Zlinből 8 van.@rudi -t kell megkérdezni, hátha tud valamit.
Valószínűleg ez a beszerzés is jó magyaroshra sikerült és nem vásároltuk meg a FLIR tornyokat végül, így marad a Mk1 Eyeball felderíteni... futár feladatra való felhasználás meg mióta feltalálták a helikoptereket is, hát nem is tudom...
Tehát van 4 kiképző gépünk, 2 külön típusból, a fenti dolog miatt kb potyára, amiknek nem csereszabatos a hajtóműve és a légcsavarja (de legalább egyazon gyártó egy térmékcsaládjába tartoznak, ami már fél siker üzemeltetés szempontjából ).
Jó, tudom, ezek sokat nem kérnek enni...
Jah hogy már itt van a 4 másik 242-es, én még ott tartok, hogy az a jövő zenéje.Egyrészt, senki nem akar ezekkel felderiteni menni, másrészt milyen 4 kiképzőgépre gondolsz. Zlinből 8 van.
6db 242 L, 2 üléses kiképző gép
valamint
2db 143 LSI 4 üléses, és erősebb gép.
Utóbbi esetén írja a gyár a FLIR opciós lehetőséget.
Esetünkben tök felesleges lett volna.
Nigériában a bózótos átfésülésére működhet, nálunk ez senkinek az eszébe sem jut.
A 143-asok a 4üléses kialakításukkal alkalmasak futár feladatokra (a 242-esek pusztán trainerek). Más kérdés, hogy ezt a funkciót (futár) hányszor fogjuk alkalmazni...
Ettől függetlenül a 143-as típus hivatalosan kiképző, futár és felderítő.
Tehát hivatkozhatnak rájuk így, különösen, ha éppen a beszerzésükkel vagiznak...
Pletyka szerint : így viszont van gép, hogy összejöjjön a repidő a leállított gépek pitáinak, így nem lépnek.
pontosabban kb így fogalmazott valaki Kecskemétről a neten.
Ők vagy nyugdíjba mentek, vagy másik szállítóra már menet közben megtörtént az átképzés.
Egyrészt, senki nem akar ezekkel felderiteni menni, másrészt milyen 4 kiképzőgépre gondolsz. Zlinből 8 van.
6db 242 L, 2 üléses kiképző gép
valamint
2db 143 LSI 4 üléses, és erősebb gép.
Utóbbi esetén írja a gyár a FLIR opciós lehetőséget.
Esetünkben tök felesleges lett volna.
Nigériában a bózótos átfésülésére működhet, nálunk ez senkinek az eszébe sem jut.
A 143-asok a 4üléses kialakításukkal alkalmasak futár feladatokra (a 242-esek pusztán trainerek). Más kérdés, hogy ezt a funkciót (futár) hányszor fogjuk alkalmazni...
Ettől függetlenül a 143-as típus hivatalosan kiképző, futár és felderítő.
Tehát hivatkozhatnak rájuk így, különösen, ha éppen a beszerzésükkel vagiznak...
Hogy súlyproblémát nem okozhat, az 100%. Már 30kg-tól van fedélzeti EO tornya a Flirnek. Még további berendezésekkel együtt sem kell ennek problémát jelenteni...Amikor az első négy gépet (2 db 242L, 2 db 143LSI) 2016-ban megrendelték, még nem volt Z2026 és nem lehetett tudni azt sem hogy lesz-e "feltámadás" a Honvédségnél. Ha jól emlékszem, akkor kb. 2 Mókus és a 3 "civil" Mi-8-as volt repülőképes Szolnokon. Migránskergetésre kellett valami a Honvédségnek a határra, mert csak a rendőrségi helikoptereken volt FLIR torony.
2017 márciusában megérkezett a két 242L és azt mondták hogy április végén jön a két 143LSI is. De végül csak egy évvel később, 2018 márciusában érkeztek meg. Olyan pletykák voltak akkor, hogy súlyproblémát okozott amit be akartak építeni. Az, hogy az elmúlt 3 évben nem látunk FLIR tornyot a gépeken és nem dicsekedtek hogy van ilyen, valószínűleg azt jelenti, hogy végül nem került beszerelésre.
Hogy súlyproblémát nem okozhat, az 100%. Már 30kg-tól van fedélzeti EO tornya a Flirnek. Még további berendezésekkel együtt sem kell ennek problémát jelenteni...
Igen, ezen gondolkoztam én is, csak letelt közben a hozzászólás módosítási ideje. Lehet hogy súlypont probléma volt inkább. Nem tudom, hogy mi okozhatta egy év késést. Majd egyszer talán valaki megírja.
Valljuk be az A verzión sem lepődünk meg túlságosan.Nekem annyit mondtak onnan, hogy szar volt az egész, meg korrupció.
Aztán hogy így volt, vagy csak savanyú a szőlő...
Nem hiányzik. Szerencsére azóta vettek/fejlesztettek hazai drónt határfigyelésre, vettek földi megfigyelőt a Pro Patriatól, rendeltek helikoptert szenzortoronnyal stb. és a rendőrök is vettek 15 helikoptert.Nekem annyit mondtak onnan, hogy szar volt az egész, meg korrupció.
Aztán hogy így volt, vagy csak savanyú a szőlő...
Tulajdonképpen minek vettünk mi Zlíneket?Nigéria lehet a magyar gyártású felderítő repülőgép első nagyobb megrendelője
Béla bá is lehozta a Magnus-os dolgot.