[HUN] Magnus Aircraft Zrt.

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 880
91 440
113
Legalább 20, de akár 50 oktató illetve felderítő repülőgépet gyárt a Magnus Aircraft pécsi üzeme Nigéria hadseregének. A magyar gyártó hangsúlyozta, hogy fegyverzet nélküli járművekről van szó, a nemzetközi sajtó úgy tudja, szélesebb körű együttműködésre is sor kerülhet.
13repulogepgyarMTISokiTamas-e1566810467367.jpg

Háborút vívunk a felkelőkkel, és

a magyar Magnus által gyártott, intelligens képalkotó képességekkel (ISR) rendelkező repülőgépek hasznosak lennének az Észak-Keleten vívott harcainkban – mondta Abubakar.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 390
24 841
113
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 880
91 440
113
Érdekes cikk!
Főleg ez a rész tetszik!!!

A többszereplős pénzügyi ügyletnek jelenleg egyetlen akadálya van. Információink szerint Nigéria még a rendszerváltás előtti időkből tartozik a magyar államnak. Márpedig arról törvény van, hogy ilyen állammal sem kötött segélyhitelt, sem pedig más pénzügyi tranzakciót nem indíthat el az EXIM, amíg a tartozást nem rendezik. A nigériaiak az elmúlt évtizedekben többször jelezték, hogy fizetnének, a magyar államnak viszont a rendszerváltás előtti időkből nincs meg az a dokumentum, amivel bizonyíthatná a tartozás meglétét. Ennek a gordiuszi csomónak a feloldásán is dolgoznak az ügylet szereplői.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
505
1 389
93
Ez számomra is egy nagyon érdekes cikk. Több, mint érdekes. De sorba is veszem az érdekes részeket:
A Super Tucano-ról:
"Azzal viszont a megrendelők nem számoltak, hogy 40-50 ezer dollár 12-15 millió Ft) egy ilyen gép üzemideje óránként." - Erősen kétlem, hogy ennyi lenne légiórája!
"DA-40-sek drágábban üzemeltethetőek, és messze gyengébbek a repülési jellemzőik," - milyen összevetésben? Egy négyszemélyes túrarepülő került összehasonlításra egy kétszemélyes UL/VLA-val.
"A magyar gép akár 95-ös oktánszámú benzinnel is elrepül, míg a versenytársaknak kerozinra van szükségük" - ez így igaz. Azért meg kellene kérdezni Szolnokon, mekkora könnyebség az, hogy repbenzin kell a Zlinekbe kerozin helyett.
"Minimum 20 darab repülőgépet rendelnének, 10 millió dollár értékben" - ezt meg csak simán nem hiszem el, hogy fél millió $-t fizetnének egy ilyen repcsiért. Mennyibe is került egy Zlin a seregnek?
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ez számomra is egy nagyon érdekes cikk. Több, mint érdekes. De sorba is veszem az érdekes részeket:
A Super Tucano-ról:
"Azzal viszont a megrendelők nem számoltak, hogy 40-50 ezer dollár 12-15 millió Ft) egy ilyen gép üzemideje óránként." - Erősen kétlem, hogy ennyi lenne légiórája!
"DA-40-sek drágábban üzemeltethetőek, és messze gyengébbek a repülési jellemzőik," - milyen összevetésben? Egy négyszemélyes túrarepülő került összehasonlításra egy kétszemélyes UL/VLA-val.
"A magyar gép akár 95-ös oktánszámú benzinnel is elrepül, míg a versenytársaknak kerozinra van szükségük" - ez így igaz. Azért meg kellene kérdezni Szolnokon, mekkora könnyebség az, hogy repbenzin kell a Zlinekbe kerozin helyett.
"Minimum 20 darab repülőgépet rendelnének, 10 millió dollár értékben" - ezt meg csak simán nem hiszem el, hogy fél millió $-t fizetnének egy ilyen repcsiért. Mennyibe is került egy Zlin a seregnek?
Beelőztél...
Épp írtam a kommentemet...

Én komolyan csodálkozom hogy feknőtt emberek komolyan veszik ezt a nigériai gépeladás hírt és röhögés nélkül végig tudják olvasni ezt a cikket.
Néhány "gyöngyszem" a cikkből:
-"A különlegesen jó repülőképességekkel rendelkező gépeket a nigériaiak pilóták oktatására, valamint a Boko Haram terrorszervezet ellen, felderítési célokkal is bevetnék..." A Magnus Fusion nem rendelkezik különlegesen jó repülő képességekkel. Én inkább azt mondanám hogy a még a maga kategóriájában is legfeljebb átlagos. A gép kezdő képzésre alkalmas, de bármilyen harci bevetésre tökéletesen alkalmatlan. Hogy világos legyen: ennek a gépnek az üres tömege 410 kg és a max felszálló tömege 600 kg és egy 100 Le teljesítményű Rotax 912 hajtja. Ha mint a 90 liter üzemanyagot betöltöd akkor két megtermett 100 kg férfit nem tud elvinni...
Ez a gép arra alkalmas hogy hétvégi hobbi pilóták megnézzék felülről a Duna kanyart, vagy egy kezdő iskolakörözzön vele a reptér körül, de hogy majd ezzel fognak terroritákra vadászni.....finoman szólva is röhejes.
  • Üzemóra klts-ről volt szó.
  • 20 gép / $10 milli = $500 ezer/db - ehhez képest a gép alap ára az USA ban felszereltségtől függően olyan $140 ezer körül van ami ha minden extrát kérsz bele talán felmehet $200 ezeig is. Nem furcsa - 500 ezer - vs 200 ezer? A konkurens dízelmotoros DA-40 NG ek listaára $500 ezer!
  • "..DA-40-sek drágábban üzemeltethetőek, és messze gyengébbek a repülési jellemzőik, mint a magyar Magnus Fusion Business repülőgépnek..." erre nincs jobb kifejezés mint szemenszedett hazugság. A DA-40 az egyik leg kedveltebb és legjobban bevált alap kiképző gép. A repülési tulajdonságai abszolút ideálisak.
  • Az üza. kérdést Fokker említette

Egyszerűen nem találok szavakat hogy lehet ennyire pofátlan cikket megjelentetni!
Az az érzésem hogy aki ezt az egész nigériai hülyeséget komolyan veszi az garantáltan benyalja az űrállomáson felejtett nigériai űrhajósnak pénzt gyűjtő emaileket is.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 880
91 440
113
Beelőztél...
Épp írtam a kommentemet...

Én komolyan csodálkozom hogy feknőtt emberek komolyan veszik ezt a nigériai gépeladás hírt és röhögés nélkül végig tudják olvasni ezt a cikket.
Néhány "gyöngyszem" a cikkből:
-"A különlegesen jó repülőképességekkel rendelkező gépeket a nigériaiak pilóták oktatására, valamint a Boko Haram terrorszervezet ellen, felderítési célokkal is bevetnék..." A Magnus Fusion nem rendelkezik különlegesen jó repülő képességekkel. Én inkább azt mondanám hogy a még a maga kategóriájában is legfeljebb átlagos. A gép kezdő képzésre alkalmas, de bármilyen harci bevetésre tökéletesen alkalmatlan. Hogy világos legyen: ennek a gépnek az üres tömege 410 kg és a max felszálló tömege 600 kg és egy 100 Le teljesítményű Rotax 912 hajtja. Ha mint a 90 liter üzemanyagot betöltöd akkor két megtermett 100 kg férfit nem tud elvinni...
Ez a gép arra alkalmas hogy hétvégi hobbi pilóták megnézzék felülről a Duna kanyart, vagy egy kezdő iskolakörözzön vele a reptér körül, de hogy majd ezzel fognak terroritákra vadászni.....finoman szólva is röhejes.
  • Üzemóra klts-ről volt szó.
  • 20 gép / $10 milli = $500 ezer/db - ehhez képest a gép alap ára az USA ban felszereltségtől függően olyan $140 ezer körül van ami ha minden extrát kérsz bele talán felmehet $200 ezeig is. Nem furcsa - 500 ezer - vs 200 ezer? A konkurens dízelmotoros DA-40 NG ek listaára $500 ezer!
  • "..DA-40-sek drágábban üzemeltethetőek, és messze gyengébbek a repülési jellemzőik, mint a magyar Magnus Fusion Business repülőgépnek..." erre nincs jobb kifejezés mint szemenszedett hazugság. A DA-40 az egyik leg kedveltebb és legjobban bevált alap kiképző gép. A repülési tulajdonságai abszolút ideálisak.
  • Az üza. kérdést Fokker említette

Egyszerűen nem találok szavakat hogy lehet ennyire pofátlan cikket megjelentetni!
Az az érzésem hogy aki ezt az egész nigériai hülyeséget komolyan veszi az garantáltan benyalja az űrállomáson felejtett nigériai űrhajósnak pénzt gyűjtő emaileket is.
Hát pedig valami lesz. A nigeriaik megerősítették az infót, elvileg márciusban ide is utaznak.

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 146
73 712
113
Kíváncsiságból beírtam a keresőbe... az első 10 találat a Super Tucano repült óra költségére 1000 USD-t ír.
A 40-50 ezer USD óránként az kb. egy F-15 szintű gép költsége.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
505
1 389
93
Hát pedig valami lesz. A nigeriaik megerősítették az infót, elvileg márciusban ide is utaznak.
Felhívnám a figyelmed az általad beszúrt linkben olvasható nyelvi finomságra:

"Abubakar stated that the NAF was willing to send a team to Hungary to assess available opportunities"

"Hogy felmérje/értékelje az elérhető lehetőségeket."

Ebből lett a magyar oldalon a 10 millió $ megrendelés.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 146
73 712
113
"Minimum 20 darab repülőgépet rendelnének, 10 millió dollár értékben" - ezt meg csak simán nem hiszem el, hogy fél millió $-t fizetnének egy ilyen repcsiért. Mennyibe is került egy Zlin a seregnek?

Első 4 (?) Zlin beszerzése: 351.994.000 HUF (jelenlegi árfolyamon kb. 1,17 millió USD.)
Első 4 Zlin fenntartása külsős céggel 2018-2019ben: 118.110.235 HUF
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Hát pedig valami lesz. A nigeriaik megerősítették az infót, elvileg márciusban ide is utaznak.
Persze, mièrt ne....símàn lehet hogy rájuk sózunk 20 gépet darabját $500 ezerért olyan konstrukcióban hogy $300 ezer / db a Magnusé ès $200 ezer / db meg valamelyik nigériai local NER lovagé.

Nekem mindössze azzal van bajom hogy erről legfeljebb egy szemérmes összekacsintós hírt lenne szabad megjelentetni ( :oops::rolleyes: ) nem pedig otromba hazugságokkal telekürtölni a világot.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 146
73 712
113
Előbb állítanálak be alapértelmezett keresőmotornak, mint a Yahoo-t, vagy a Bing-et! ;)

Annyira azért nem jó a helyzet, mert a második 4 Zlin árát nem sikerült megtalálni... :(

Elképzelhető, hogy ezeket már felmentették a közbeszerzési eljárás alól, mert 2017 óta ez a szokás, így az már nem került nyilvánosságra.

A 8 gépre a tervezett fenntartási keretösszeg:
2021: nettó 110 236 220 Ft
2022: nettó 267 716 535 Ft
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Pogány

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 880
91 440
113
Felhívnám a figyelmed az általad beszúrt linkben olvasható nyelvi finomságra:

"Abubakar stated that the NAF was willing to send a team to Hungary to assess available opportunities"

"Hogy felmérje/értékelje az elérhető lehetőségeket."

Ebből lett a magyar oldalon a 10 millió $ megrendelés.
Ez a látogatás a 24.hu szerint már a további együttműködésről szól. Persze az infót mki a Magnustól kaphatja.

Várjuk ki mi lesz belőle, de tényleg elég érdekes.



Szadik Abubakar tábornagy márciusban Magyarországra látogat, hogy tárgyalásokat folytasson a pilóták magyarországi kiképzéséről, valamint a nigériai állományában változatlanul működő MIG vadászgépek és MI harci helikopterek felülvizsgálatáról

Mondjuk, hogy a MIG-eken mit néz azt nem tom. Talán sikerül végre eladni a MIG-29-eseket? :eek:



Ha ezt a cikket olvasom, akkor alapvetően pilotaképzésre használnák a Magnus gépeit, nem terroristakergetésre. Vesznek több Tucanot meg vadászgépet és ahhoz akarnak több pilótát képezni.

Sőt a pilóta, technikus és mérnök képzés kapcsán jönnek Magyarországra. Itt simán lehet egyetemi együttműködés, ide küldik tanulni a nigeriai diákokat.

Ha nagyon elengedem a fantáziám, akkor már latom kik ülnek még rajtunk kívül a 12 L-39NG-ben Kecskeméten. ;)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ha nagyon elengedem a fantáziám, akkor már latom kik ülnek még rajtunk kívül a 12 L-39NG-ben Kecskeméten. ;)
Nem kell nagyon elengedni a fantáziád mert már most tele vagyunk Török civil növendékekkel.

Ha fizetnek, tőlem jöhetnek a feketék is...
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
Próbálkoznak Afrikában. Kenyai vonal:

Tavaly augusztusi:
"A team from Hungary (MAGNUS ) led by the Deputy Consul of the Hungarian Embassy in Kenya Mr. Tamas Robert today paid a courtesy call to @NemaKenya acting DG Mamo B. Mamo to promote new innovations on the use of Magnus Aircraft in natural resource mapping and surveys in Kenya."

Decemberben jelent meg olyan hír is, hogy "A Fusion 212 repülőgépcsalád Németországban ultrakönnyű kategóriás engedélyt, Kenyában az afrikai kontinensen való közlekedéshez szükséges típus- és légialkalmassági bizonyítványt szerzett – közölte a Magnus Aircraft."
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya