A magnus ultrakönnyű repülőgépeket és hozzá való kompotizitot gyárt.
A
Magnus kompozit alapanyagokból (Üveg-/szén-szál "szövet", +műgyanta, vagy ennek előgyártott verziója a "prepreg", és ezekből) gyárt repülőgépet, ami az Ultra-Light(UL: nemzetközi rep-szövetségnél meghatározott gép-kategória) és kevéssel e feletti (start-súlyú) repülőket jelenti, drón-szempontra átfordítva/becsülve a nemzetközi szervezet súlyelőírásaiból közelítőleg: 500-600 kg starttömegű drónok alakíthatók ki a
Magnus(jelenlegi) gépeiből,
kb. 200-300 kg hasznos terheléssel.
A jelenlegi típusaik inkább a nagyobb utazósebességre vannak optimalizálva, a nagyobb őrjáratozási magasság, hosszabb időtartam érdekében egy erre optimalizált szárnyra kellene cserélni a jelenlegit. Ez az olcsóbb megvalósítás, vagy egy teljesen új gép.
...vagy egy vitorlázó repgép újragyártása (pl, Góbé, ...) megerősítéssel, motorbeépítéssel, mert a vitorlázók 12-15(+) km magasságú repülésre (is) vannak optimalizálva.!
Ennek sajnos az a gondja, hogy az üveg-/szénszálas technológiai korszakban Magyarország már nem nagyon alkotott, nem nagyon van ilyen frissíthető típus. A hazai belterjes viszonyok között kevés esélyt látok arra az utánpótlás szempontjából nagyon jó útra, hogy az új generáció (Műegyetem) hallgatói kapnának erre lehetőséget.
Mindemellet a repülőgépet érdemes lenne vagy hazai gyártótól beszerezni, vagy az egyszerűbb karbantartás/alkatrészellátás miatt a meglévő Zlin típusokra alapozni --természetesen a hasonló kategóriájú drónokra gondolva--!