Egy kérdés.. Ha már most tudunk magyar repülőgéppel alapkiképzés oktatni, akkor mi a fenéért nem adjuk el a Zlineket majd és rendelünk saját gépeket. Lásd pld a hollandok is kis kompozit gépekkel képzik alapfokon a pilótáikat. (hányszor hallottam már, hogy az új haderőfejlesztési gondolkodás, hogy nem kell minden eszközt elavulásáig használni, hanem amikor van piacképes kereslet és van modernebb, vagy saját gyártású lehetőség, akkor el kell adni másodlagos piacon.)
Másik kérdés, hogy milyen program az, ahol nem látják a magyar repülőipar fejlődését előre 3 évvel, és rendelnek meg, a 4 Zlin mellé még 1x annyit, amikor átállhatnánk Magnusra? (nem volt szükséges beszerezni a második csomagot, csak opció volt). Hozzáteszem a katonai vezetést szorította az idő, mert nem volt elég kiképző gép, de nem azért mert olyan kurva sok új pilótajelölt jelentkezett volna, hanem mert a Ancsáról leszorult hajózók, olyan tisztek akik a JAK után már nem repültek, így ismét repülhettek és repülési pótlékot is kapthattak. (a Zlinnek való repülés szvsz nem segítette sem a többmotoros pilótákat formában tartani, a volt hajózók akik meg a Jak óta nem repültek olyan zömmel főtisztek, akik már repüléssel nem szolgálhatják amúgy sem hazánkat (se szállító, se szuperszonikus pilóták nem lesznek már soha).
Harmadik meg tudtommal a repülőklubok egy része tervezetten kapna Magnusokat szintén pilóta oktatásra és kiképzésre a haderő részére is. Ennek azonos típusnak kéne lenni a katonai alapkiképző repülőgéppel is szerintem, mert van aki repülklubban, mások pedig a haderőnél kezdik a repülőgép-vezető pályafutást.