[HUN] Magnus Aircraft Zrt.

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 009
73 501
113
A Magnus Aircraft magyar repülőgépgyártó képviseletet nyitott Szerbiában

"A magyar Magnus Aircraft ma bejelentette, hogy tovább bővíti tevékenységét a régióban, és képviseletet nyit Szerbiában. A szerbiai újonnan megnyílt cég Magnus Balkan doo néven működik, igazgatója Dragana Kostadinović lesz , akinek ez már a második elköteleződése egy repülőgépgyártó cégnél.

– Ezzel a lépéssel intenzívebben tudunk majd a szerbiai piacnak, de az egész régiónak is elszánni magunkat. A terv az, hogy hazánk működési központja és fő helyszíne legyen az üzletfejlesztésnek, repülőgépeink jelenlegi és leendő tulajdonosainak támogatását és egyéb tevékenységeket, mind Szerbiában, mind a balkáni régióban. - mondta Kostadinović.

A szerbiai Magnus Balkan doo a következő helyen működik: Uzun Mirkova 4/1, Stari Grad, Belgrád."
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 161
10 898
113
A Magnus Aircraft magyar repülőgépgyártó képviseletet nyitott Szerbiában

"A magyar Magnus Aircraft ma bejelentette, hogy tovább bővíti tevékenységét a régióban, és képviseletet nyit Szerbiában. A szerbiai újonnan megnyílt cég Magnus Balkan doo néven működik, igazgatója Dragana Kostadinović lesz , akinek ez már a második elköteleződése egy repülőgépgyártó cégnél.

– Ezzel a lépéssel intenzívebben tudunk majd a szerbiai piacnak, de az egész régiónak is elszánni magunkat. A terv az, hogy hazánk működési központja és fő helyszíne legyen az üzletfejlesztésnek, repülőgépeink jelenlegi és leendő tulajdonosainak támogatását és egyéb tevékenységeket, mind Szerbiában, mind a balkáni régióban. - mondta Kostadinović.

A szerbiai Magnus Balkan doo a következő helyen működik: Uzun Mirkova 4/1, Stari Grad, Belgrád."

Adott már el gépet a Magnus?
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
553
1 255
93
Adott már el gépet a Magnus?

Sajnos a hangzatos bejelentések ellenére tavaly nyáron még csak 8 darab legyártott gépnél tartottak, egyedi gyártásban. Dolgoznak az EASA-jogosítás megszerzésén, de a DULV és francia engedélyek mentén + a kínai és amerikai együttműködéssel is sokkal több gépnél kellene tartaniuk.
Elég sok náluk a probléma, de nem tisztem kiteregetni a cég szennyesét.

Maga a gép kapcsán egy szimmetrikus profilú szárnnyal rendelkező gépről beszélünk, ami nem a jóindulatáról híres, így alapkiképzésre nem túl alkalmas. Egy kezdő, vagy gyakorlatlan PPL-est sem ültetnék bele. (Ha megnézed a Jak-52-est vagy a Zlint, az sem szimmetrikus profilú)

A Corone/Phantom szárnyával ellátott változat sokkal alkalmasabb lenne alapkiképzőnek, hobbigépnek.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 968
14 020
113
Sajnos a hangzatos bejelentések ellenére tavaly nyáron még csak 8 darab legyártott gépnél tartottak, egyedi gyártásban. Dolgoznak az EASA-jogosítás megszerzésén, de a DULV és francia engedélyek mentén + a kínai és amerikai együttműködéssel is sokkal több gépnél kellene tartaniuk.
Elég sok náluk a probléma, de nem tisztem kiteregetni a cég szennyesét.

Maga a gép kapcsán egy szimmetrikus profilú szárnnyal rendelkező gépről beszélünk, ami nem a jóindulatáról híres, így alapkiképzésre nem túl alkalmas. Egy kezdő, vagy gyakorlatlan PPL-est sem ültetnék bele. (Ha megnézed a Jak-52-est vagy a Zlint, az sem szimmetrikus profilú)

A Corone/Phantom szárnyával ellátott változat sokkal alkalmasabb lenne alapkiképzőnek, hobbigépnek.


Így soha nem lesz meg a gazdaságos darabszám.
jól megválasztott, több típusukhoz alkalmas, szimmetrikus-közeli szárnyat kellene tervezniük, +/- mértékben jelentősen kitéríthető orrsegéd-szárnnyal. Ilyen konstrukció széles tartományban/több típusnál is használható => megvan a túléléshez szükséges gazdaságosan gyártható darabszám! ;)

Különben csak égnek majd sok-évig a milliárdok!


.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 009
73 501
113

AERO 2022: Az egyetlen szerbiai magyar repülőgépgyártó a régió meghódítását tervezi, és katonai programot kínál

A Magnus Fridrishafenben bemutatta katonai és rendőrségi alkalmazásra szánt ütőkártyáját, a Sentinelt. Ez egy olyan repülőgép, amelyet giroszkóppal stabilizált optikai rendszerrel szereltek fel, amely, ahogy a gyártó állítja, valós időben képes nagyfelbontású videót streamelni 100 kilométeres távolságból. A gyártó kiemeli, hogy az alacsony üzemeltetési költségek, az egyszerű karbantartás, valamint a füves és rosszul parkosított területekről való használat lehetősége a platform fő előnyei.

 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 893
22 335
113
AERO 2022: Az egyetlen szerbiai magyar repülőgépgyártó a régió meghódítását tervezi, és katonai programot kínál

A Magnus Fridrishafenben bemutatta katonai és rendőrségi alkalmazásra szánt ütőkártyáját, a Sentinelt. Ez egy olyan repülőgép, amelyet giroszkóppal stabilizált optikai rendszerrel szereltek fel, amely, ahogy a gyártó állítja, valós időben képes nagyfelbontású videót streamelni 100 kilométeres távolságból. A gyártó kiemeli, hogy az alacsony üzemeltetési költségek, az egyszerű karbantartás, valamint a füves és rosszul parkosított területekről való használat lehetősége a platform fő előnyei.

A "probléma", hogy ugyanezt megcsinálod egy hasonló kinézetű :rolleyes: pl. török-magyar drónnal, is...
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 968
14 020
113
AERO 2022: Az egyetlen szerbiai magyar repülőgépgyártó a régió meghódítását tervezi, és katonai programot kínál

A Magnus Fridrishafenben bemutatta katonai és rendőrségi alkalmazásra szánt ütőkártyáját, a Sentinelt. Ez egy olyan repülőgép, amelyet giroszkóppal stabilizált optikai rendszerrel szereltek fel, amely, ahogy a gyártó állítja, valós időben képes nagyfelbontású videót streamelni 100 kilométeres távolságból. A gyártó kiemeli, hogy az alacsony üzemeltetési költségek, az egyszerű karbantartás, valamint a füves és rosszul parkosított területekről való használat lehetősége a platform fő előnyei.

A "probléma", hogy ugyanezt megcsinálod egy hasonló kinézetű :rolleyes: pl. török-magyar drónnal, is...


Ami drón --a török drónoknál-- akár lehet is, hogy valamiben többet tud, de a látványos --és sikeresen "túltolt"-- török marketing ellensúlyozásához ennyi --szerintem-- nem lesz elég!!!

...amit sajnálok! ...de ez van, (nem-)kicsit dolgozni kellene még!!! A nemzetközi sikert nem adják "ingyen", vagy valós teljesítmény kell, vagy kapcsolatok.
Én, mint lelkes, --e terület iránt 1-2 évtizede aktívan érdeklődő, ezért lehetségesen az átlagnál valamivel tájékozottabb-- nem látok ebből a kettő ügy-/megrendelés-eldöntő tényezőből eleget a sikerhez!!!

De szurkolok: :hadonaszos: :hadonaszos: :hadonaszos:


.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 893
22 335
113
Ami drón --a török drónoknál-- akár lehet is, hogy valamiben többet tud, de a látványos --és sikeresen "túltolt"-- török marketing ellensúlyozásához ennyi --szerintem-- nem lesz elég!!!
A "török-magyar drón" párhuzamot csak a Vestel Karayel végett emlitettem példának, de igy elnézve a Magnus fenti "ajánlatát", hát én ebben nem látok jövőt.
Határrendészeti feladatokra is mindenki Elbit Hermes és hasonszőrű társait alkalmazza...
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 968
14 020
113
A "török-magyar drón" párhuzamot csak a Vestel Karayel végett emlitettem példának, de igy elnézve a Magnus fenti "ajánlatát", hát én ebben nem látok jövőt.
Határrendészeti feladatokra is mindenki Elbit Hermes és hasonszőrű társait alkalmazza...


A Magnus Rt. egy szereplő a sok feltörekvő gyártóból: szokásos üveg-/szén-szálas sárkány, szokásos Rotax motor, szokásos --jelentős előnyöket nem hordozó konstrukció--, sajnos nem látok jelentős előnyt. jelentős piaci előretörést sejtető okot, műszaki innovációt, kiemelkedő műszaki paramétert, ami jó piaci esélyeket jelenthetne.


Nem értem a szerepét, milliárdk körüli támogatást kapott korábban, van valami kérdőjeles világ-piaci értékű orosz kapcsolata, ennek ellenére nem az ő gépükre raktak drón-funkciót, nem ők adják a pilóta-képzés/-kiválasztáshoz rendszeresített dugattyús rep-gépet --hanem a Zlin--...
Már bocs, de: mi a fenét akarnak "hivatalosan"-- tőlük???

"(Zűr-)Zavart érzek az Erőben..."



U.I.: + a Pipistrel meg-/bevásárlás helyettük/mellettük! ???

.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 866
91 380
113
-----------------------------

Ünnepélyes keretek közt került aláírásra a Magnus Aircraft Kínával kötött nagyberuházásról szóló szerződése ma délelőtt! ✍️

Az idén megalapított Jiangsu Magnus Aircraft Manufacturing Company - a Magnus Aircraft Zrt. kínai leányvállalata-, a kínai típus engedély megszerzését követően - nagyberuházásról szóló szerződést kötött a kínai Wuxi város, Huishan kerületi népi kormányával, az Óbudai Egyetem, valamint a Külgazdasági és Külügyminisztérium közreműködésével.

A mai napon aláírt szerződés azt a 2022. július 20-ai előszerződést véglegesítette, amiről korábban már beszámoltunk. Ez a stratégiai együttműködés nagy mérföldkő a vállalat termékeinek távol-keleti piacra lépési stratégiájában és a Magnus Aircraft Zrt., valamint a magyar repülőipar történetében egyaránt.

Magnus Aircraft, a magyar repülőgépgyár!
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 037
27 225
113
-----------------------------

Ünnepélyes keretek közt került aláírásra a Magnus Aircraft Kínával kötött nagyberuházásról szóló szerződése ma délelőtt! ✍️

Az idén megalapított Jiangsu Magnus Aircraft Manufacturing Company - a Magnus Aircraft Zrt. kínai leányvállalata-, a kínai típus engedély megszerzését követően - nagyberuházásról szóló szerződést kötött a kínai Wuxi város, Huishan kerületi népi kormányával, az Óbudai Egyetem, valamint a Külgazdasági és Külügyminisztérium közreműködésével.

A mai napon aláírt szerződés azt a 2022. július 20-ai előszerződést véglegesítette, amiről korábban már beszámoltunk. Ez a stratégiai együttműködés nagy mérföldkő a vállalat termékeinek távol-keleti piacra lépési stratégiájában és a Magnus Aircraft Zrt., valamint a magyar repülőipar történetében egyaránt.

Magnus Aircraft, a magyar repülőgépgyár!


"A megállapodást egy előszerződés előzte meg, amit 2022. július 20-án írtak alá. 88 millió 390 ezer euró összértékű beruházás valósul meg, az épületkomplexumok összes alapterülete 18 ezer négyzetméter, amely kétszáz hektár iparterületen valósul meg. A létrehozott egységekben a vegyesvállalat összesen háromszáz munkahelyet biztosít, a magyar kollegáknak vezető szerepet, mások mellett az Óbudai Egyetem kutatóinak pedig fejlesztési lehetőségeket.

A vegyesvállalat a projekt megvalósításával olyan kompetenciákat és kapacitást hoz létre, mellyel várhatóan kilenc év alatt összesen több, mint 2 800 magyar fejlesztésű Fusion repülőgép és több, mint 400 négyüléses repülőgép gyártására és értékesítésére képes."

 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 866
91 380
113
Pár érdekesség

Átrepülte az Atlanti-óceánt a Magnus Aircraft kétszemélyes repülőgépe.Magyar gyártású gép először
...
A kis, kompozittestű Fusion 212 egy póttankot is kapott, ezzel közel 1600-1800 kilométert tudott egyhuzamban megtenni.
....
A Belgiumon, Izlandon, Grönlandon, Kanadán keresztül érkezett meg New Yorkba a kis gép, amellyeé a keleti parton számos bemutatót tartanak, végül októberben éri majd el úticélját, a floridai DeLand-et, itt működik ugyanis a Magnus leányvállalatának összeszerelő üzeme.
...
megállapodott a nigériai légierő főparancsnokságával legalább húsz kompozittestű légcsavaros gép legyártásáról, vagyis az alapvetően szabadidős tevékenységre tervezett gépekből katonai használatra is vásárolnak. Egyből kétféle típust, az egyik kétüléses, oktatásra, pilótaképzésre alkalmas változat, a másik modern kamerarendszerrel van felszerelve, így felderítésre, térképezésre alkalmas
.....
Ráadásul az autókban is használt benzinnel működő gépek üzemeltetése is jóval olcsóbb, mint kerozinnal működő típusoké.
...
Afrikából nagyon komoly megrendeléseket kaptunk, a már említett nigériaitól elkezdve Kenyáig, így folyamatosan lesz munkája az üzemnek, még akkor is, ha a kontinensen esetlegesen minden leáll
...
Kína
december 24-én reggel, 9 órakor karácsonyfa alá valónak megkaptuk repülőgépünk típus engedélyét” – eleveníti fel a vezérigazgató. A papír jobbkor nem is jöhetett volna.

Kínában ugyanis most kezd ténylegesen szabaddá válni a légtér, azaz lehet végre magánemberek is vezethetnek repülőt.
...
Ehhez először pilótaiskoláknak terveznek szállítani kiképzésre alkalmas gépeket, a cég ottani irodája most éppen egy ilyen megállapodáson dolgozik egy pilótaképző szervezettel.

most viszont elsőnek értünk célba – mondja a cégvezető hozzátéve, több lépcsőben egy gyártóbázist is fel fognak építeni az ázsiai országban, így helyben tudják majd kiszolgálni ezt a hatalmas piacot.

A cég korábban arról számolt be, hogy a fejlesztés részeként egy 18 ezer négyzetméteres épületkomplexum
– benne egy bemutatóterem, egy kompozit, egy repülőgép összeszerelő, egy karbantartó üzemegység, valamint az Óbudai Egyetem közreműködésével, egy fejlesztési közpon
t valósul meg Kínában.

A Magnus kínai leányvállalata, a Jiangsu Magnus Aircraft Manufacturing Company és a hétmilliós Wuxi kínai város kerületi népi kormánya között a napokban jött létre megállapodás egyebek mellett arról, hogy a létrehozott egységekben a vegyesvállalat összesen 300 munkahelyet, a magyar kollégáknak vezető szerepet, az Óbudai Egyetem kutatóinak pedig fejlesztési lehetőségeket biztosít.

Ha beindul a gyártás, a tervek szerint összesen több mint 2800 magyar fejlesztésű Fusion repülőgép, és 400 négyüléses repülőgép gördül majd le a gyártósorról kilenc év alat
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 703
93
Nem semmi elképzelés, ami már elvileg megvalósult üzlet: Magnus Fusion FAB-100-al és R-60-al:

The Nigerian Air Force buys "Belarusian" attack aircraft based on the MAGNUS MF-212

311136591_633501164972788_7678347369042117005_n.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 009
73 501
113

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 703
93
Nem semmi elképzelés, ami már elvileg megvalósult üzlet: Magnus Fusion FAB-100-al és R-60-al:

The Nigerian Air Force buys "Belarusian" attack aircraft based on the MAGNUS MF-212

311136591_633501164972788_7678347369042117005_n.jpg
Ez mondjuk sok egyéb dolgot is más megvilágításba helyez: Másfél millió forintos büntetést ért a belorusz légtérzár megsértése

"Több probléma is volt a tavaly júniusi minszki kiruccanásnak. A magyar fejlesztésű kisgép repülési engedélye például csak Magyarországra szólt, ezért a Magnus Aircraftnak a szlovák és a lengyel hatóságoktól is berepülési engedélyt kellett volna kérni, amit elmulasztott. Emellett a pilóta átlépte a repülési időre vonatkozó maximum 6 órás időkeretet is."

201537036_4146009685455512_7729075409745805681_n.png
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
505
1 389
93
Nekem műszakilag nem áll össze egyik koncepció sem. (A Magnus olyannak tűnik, mint az Aero. Az is az Alba sárkányát próbálja reszelgetni minden feladatra.)

A fenti prospektusban 300kg-ot írnak üres súlynak. Az nekem kevésnek tűnik. Összevetésképp, egy MTO Sport autogiro 245kg üresen:


Mindkét gépben ugyanaz a 912-es Rotax van, ami ~65kg az üzemanyag-rendszer nélkül.

Találtam egy Magnus Fusion 212 Airplane Flight Manualt, amiben 868 fontnak/346 kg-nak mérlegelik üresen.


Ez a civil verzió!

Azt nem tudom elképzelni, hogy a rakétákhoz, vagy ahhoz az ordas nagy bombához ne kellene megerősíteni a szárnyat. Nem tudom, hogy milyen szerkezetű a szárny, de a felfüggesztési pont kialakítása is igényel majd némi számolgatást.

Nézzük az emberes verziót és maradjunk a megadott 300kg üres súlynál:

A két R60-as rakéta a felfüggesztéssel legyen 100 kg (a Google 43.5kg-t ír rakétánként). Az iSky-30 rendszer 21kg. Szóval marad a két mókusra, meg az üzemanyagra 180kg kapacitás. Ebben nincs benne a szárnyak megerősítése és az se, hogy a svancára felszerelt kamerarendszer mennyire el fogja vinni a súlypontot hátra, amit valahogy ki kell kompenzálni.

Az embertelen verzió szintén 300 kiloval:

A két FAB-100as ~220kg, az Euroflir 410-es meg ~50. Így csak 30kg marad az üzemanyagra. Az 40l, nagyjából két óra repülés tartalék nélkül. Az a torony meg igen nagy, talán 50 centis. Jó közel lesz a földhöz, ha felszerelik a gép hasa alá. Gondolom a bombákat is párosával dobják. Mekkora aszimmetriát okozna egy ilyen kicsi gépnél, ha a súlyának a 20%-át kitevő bomba kint csücsül a szárny alatt a hossztengelytől vagy másfél méterre.

Tudom, hogy az a 600kg-os korlát csak jogszabályi előírás, ami aztán végképp nem vonatkozik a nigériai hadseregre és nagy valószínűséggel nem lenne semmi gond 650, vagy 700 kg-mal sem. Csak a repülőgép egy olyan finom pókháló, hogy ha belenyúlsz valahol, az mozdít minden mást is. Nem fognak stimmelni a sebességek, a repülési teljesítmények, a fogyasztási és ezáltal a hatótáv és időtartam adatok sem.