[HUN] Magnus Aircraft Zrt.

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 084
80 885
113
Vajon mi lesz ebből? MALE drón?
Kérdés, hogy van-e ennek köze az államközi dolgokhoz vagy csak egy magánakció? Próbálkoztak ők már az oroszokkal, Afrikában, most meg törökökkel.


 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 326
96 651
113
Varga Mihály: a repülőgépgyártás fejlesztése hazánk védelmi képességeit erősíti


Letették pénteken a kompozit repülőgépeket gyártó Magnus Aircraft Zrt. új gyártócsarnokának alapkövét, a létesítmény a cég hatmilliárd forintos fejlesztési projektjének részeként épül meg.
Az elmúlt években megtanultuk, hogy válságok idején csak saját magunkra számíthatunk, ezért stratégiai cél Magyarország minőségi, tudásbázisú iparának erősítése – jelentette ki Varga Mihály a Magnus Aircraft Zrt. új repülőgép-modelljének fejlesztéséhez tartozó üzemegység alapkőletételén. A pénzügyminiszter hangsúlyozta: Magyarországon a repülőgépgyártásnak tradíciója van, az ágazat fejlesztése hazánk védelmi képességeit erősíti.

A tárca közlése szerint Varga Mihály rámutatott: a magyar gazdaságnak évtizedes extenzív korszak után egyre inkább az intenzív növekedésre kell átállnia. Ez a hozzáadott érték növekedését jelenti, aminek az alapja a kiváló minőség. Mint mondta: a Magnus új szerelőcsarnokát az intenzív gazdasági növekedés egyik fontos elemének tekinthetjük, mert garantálja a minőséget, valamint a jelentős hozzáadott értéket.

A vállalat hatmilliárd forint összértékű beruházásával megkezdődhet az új, négy üléses repülőgépek hazai gyártása, tisztán magyar tulajdonosi háttérrel.
Az új repülőgép-modell alkalmazható lesz oktatási célokra, pilóták alapképzéséhez is.

Varga Mihály kiemelte: a repülőgépipari fejlesztések erősen kapcsolódnak a védelmi iparhoz, így a béke megőrzéséhez is. Az itt felhalmozódó repülőmérnöki és gyártói tudás a korábbinál több hazai szakembert jelent, ami szintén Magyarország védelmi képességeit erősíti – tette hozzá a pénzügyminiszter.

Habár a külső gazdasági környezet továbbra sem kedvező, mégis egyre gyarapodnak azok a nemzetközi előrejelzések, amelyek a magyar gazdaság kilátásainak javulását mutatják – említette meg.

"A tavalyi év végére letörtük az inflációt, mindvégig megőriztük a 4,7 millió magyar munkahelyet, és ma már a külkereskedelmi mérlegünk is pozitív, illetve a reálbérek is újra növekedésnek indultak. A 2024-es évtől Magyarország visszatérhet a korábban megszokott egyensúlyi növekedési pályára, a jövő évben az uniós növekedési rangsor élmezőnyében lehetünk" - fogalmazott.

Boros László vezérigazgató közölte, a fejlesztés részeként az 1500 négyzetméteres gyártócsarnok mellett 500 kilowattos napelemparkot is építenek.

Ismertetése szerint a Fusion II. kétüléses gép beilleszkedett a piacra, oktatásra, megfigyelésre, egyéni célokra is használják. A négyüléses repülőgép gyártásához megvásárolták az IL-103 repülőgép licencét, az eredeti tervekből 3D-s modellt készítettek, teljesen kompozit felépítésűre tervezték át, és kidolgozták a gyártási technológia folyamatát.

A 2014-ben alapított cég tavaly nyolcvan embert foglalkoztatott; 2022-ben 538 millió forintos nettó árbevételt ért el. A társaság tavaly félévi közlése szerint 2023-ra pozitív nulla eredményt, míg az idén és a következő években exponenciálisan növekvő árbevétel mellett pozitív eredményt vár.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 883
14 565
113

Varga Mihály: a repülőgépgyártás fejlesztése hazánk védelmi képességeit erősíti

Most már csak az a kérdésem maradt, hogy mi szükség volt akkor a cseh Zlinek megvételére, illetve ha már megvettük, akkor ennek hol lesz a hely a rendszerben?
Propis alapkiképző-nagyhatalom leszünk?
(Egyébként már most jobban néz ki, mint a cseh és fel is fegyverezhető)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 084
80 885
113
Varga Mihály: a repülőgépgyártás fejlesztése hazánk védelmi képességeit erősíti


Letették pénteken a kompozit repülőgépeket gyártó Magnus Aircraft Zrt. új gyártócsarnokának alapkövét, a létesítmény a cég hatmilliárd forintos fejlesztési projektjének részeként épül meg.
Az elmúlt években megtanultuk, hogy válságok idején csak saját magunkra számíthatunk, ezért stratégiai cél Magyarország minőségi, tudásbázisú iparának erősítése – jelentette ki Varga Mihály a Magnus Aircraft Zrt. új repülőgép-modelljének fejlesztéséhez tartozó üzemegység alapkőletételén. A pénzügyminiszter hangsúlyozta: Magyarországon a repülőgépgyártásnak tradíciója van, az ágazat fejlesztése hazánk védelmi képességeit erősíti.

A tárca közlése szerint Varga Mihály rámutatott: a magyar gazdaságnak évtizedes extenzív korszak után egyre inkább az intenzív növekedésre kell átállnia. Ez a hozzáadott érték növekedését jelenti, aminek az alapja a kiváló minőség. Mint mondta: a Magnus új szerelőcsarnokát az intenzív gazdasági növekedés egyik fontos elemének tekinthetjük, mert garantálja a minőséget, valamint a jelentős hozzáadott értéket.

A vállalat hatmilliárd forint összértékű beruházásával megkezdődhet az új, négy üléses repülőgépek hazai gyártása, tisztán magyar tulajdonosi háttérrel.
Az új repülőgép-modell alkalmazható lesz oktatási célokra, pilóták alapképzéséhez is.

Varga Mihály kiemelte: a repülőgépipari fejlesztések erősen kapcsolódnak a védelmi iparhoz, így a béke megőrzéséhez is. Az itt felhalmozódó repülőmérnöki és gyártói tudás a korábbinál több hazai szakembert jelent, ami szintén Magyarország védelmi képességeit erősíti – tette hozzá a pénzügyminiszter.

Habár a külső gazdasági környezet továbbra sem kedvező, mégis egyre gyarapodnak azok a nemzetközi előrejelzések, amelyek a magyar gazdaság kilátásainak javulását mutatják – említette meg.

"A tavalyi év végére letörtük az inflációt, mindvégig megőriztük a 4,7 millió magyar munkahelyet, és ma már a külkereskedelmi mérlegünk is pozitív, illetve a reálbérek is újra növekedésnek indultak. A 2024-es évtől Magyarország visszatérhet a korábban megszokott egyensúlyi növekedési pályára, a jövő évben az uniós növekedési rangsor élmezőnyében lehetünk" - fogalmazott.

Boros László vezérigazgató közölte, a fejlesztés részeként az 1500 négyzetméteres gyártócsarnok mellett 500 kilowattos napelemparkot is építenek.

Ismertetése szerint a Fusion II. kétüléses gép beilleszkedett a piacra, oktatásra, megfigyelésre, egyéni célokra is használják. A négyüléses repülőgép gyártásához megvásárolták az IL-103 repülőgép licencét, az eredeti tervekből 3D-s modellt készítettek, teljesen kompozit felépítésűre tervezték át, és kidolgozták a gyártási technológia folyamatát.

A 2014-ben alapított cég tavaly nyolcvan embert foglalkoztatott; 2022-ben 538 millió forintos nettó árbevételt ért el. A társaság tavaly félévi közlése szerint 2023-ra pozitív nulla eredményt, míg az idén és a következő években exponenciálisan növekvő árbevétel mellett pozitív eredményt vár.

A Magnus Aircraft Zrt. új beruházásának ünnepélyes alapkő-letételére került sor április 5-én a cég székhelyén, Pogányban. Új, négyüléses repülőgép fejlesztésébe kezd ugyanis a magyar repülőgépfejlesztő és gyártó vállalkozás... (galéria és videó)
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 810
8 745
113
Most már csak az a kérdésem maradt, hogy mi szükség volt akkor a cseh Zlinek megvételére, illetve ha már megvettük, akkor ennek hol lesz a hely a rendszerben?
Propis alapkiképző-nagyhatalom leszünk?
(Egyébként már most jobban néz ki, mint a cseh és fel is fegyverezhető)
Ott a pont
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 084
80 885
113
Most már csak az a kérdésem maradt, hogy mi szükség volt akkor a cseh Zlinek megvételére, illetve ha már megvettük, akkor ennek hol lesz a hely a rendszerben?
Propis alapkiképző-nagyhatalom leszünk?
(Egyébként már most jobban néz ki, mint a cseh és fel is fegyverezhető)
Ez a kérdés elég sokszor előkerült már ebben a topikban. Az elmúlt 8 évből az látszik, hogy állami pénzt és politikai támogatást kapnak, de hazai megrendelést nem. Nagy bejelentések voltak, de mintha a külföldi nagy megrendelések végül nem valósultak volna meg, nem voltak róla hírek, sem sikerjelentések. Nem látszik, hogy mi indokolja ezt a 6 milliárd forintos gyártócsarnok bővítést. Hacsak az nem, hogy a Pipistrel helyett lehet hogy Magnus gépeket fog kapni a Honvédelmi Sportszövetség? Lehet, hogy egy hazai rendeléssel (mint referencia) akarják segíteni az exportot? Vagy esetleg kompozit alkatrész beszállítók is lesznek valahová? (Ok, értem hogy szerintük nagy lesz az igény a négyüléses gépre, de kétülésesre is ezt mondták évekkel ezelőtt, a pénzügyi eredményeik pedig nem ezt mutatják.)
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 551
4 742
113
Javaslom az IL 103 elolvasását…
Valamikor 21-ben kötöttek megállapodás a gép modernizálására.

Azt írják, hogy ez a típus rendelkezik egyedül az USA-ban engedéllyel arra hogy forgalmazzák, mint orosz gép.

Tekintve, hogy az oroszokat szanaszét szankciózzák, szerintem lehet hogy így van egy olyan piaci rés, amellyel ez egy sikeres sztori lehet.

Ez a típus, szerintem az alapján lehet érdekes, hogy ebből a gépből mennyit gyártottak a kezdetektől fogva. Ezt cirka 30 éves időtartam.
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 551
4 742
113
Javaslom az IL 103 elolvasását…
Valamikor 21-ben kötöttek megállapodás a gép modernizálására.

Azt írják, hogy ez a típus rendelkezik egyedül az USA-ban engedéllyel arra hogy forgalmazzák, mint orosz gép.

Tekintve, hogy az oroszokat szanaszét szankciózzák, szerintem lehet hogy így van egy olyan piaci rés, amellyel ez egy sikeres sztori lehet.

Ez a típus, szerintem az alapján lehet érdekes, hogy ebből a gépből mennyit gyártottak a kezdetektől fogva. Ezt cirka 30 éves időtartam.
Laosz, Peru és Dél-Korea az eddigi legkomolyabb üzemeltetők. Ezeknél, mindnél a hadsereg a vásárló.

Nem értek a mennyiségekhez, de azt írják hogy eddig 66 db-ot gyártottak összesen.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 084
80 885
113
Javaslom az IL 103 elolvasását…
Valamikor 21-ben kötöttek megállapodás a gép modernizálására.
2019. augusztus 29.
Azt írják, hogy ez a típus rendelkezik egyedül az USA-ban engedéllyel arra hogy forgalmazzák, mint orosz gép.
Kérdés hogy az áttervezett gép az még mindig ugyanaz a gép-e a légügyi hatóság szemében, vagy újra kell engedélyeztetni...

Ez a típus, szerintem az alapján lehet érdekes, hogy ebből a gépből mennyit gyártottak a kezdetektől fogva. Ezt cirka 30 éves időtartam.
30 év alatt 66 db?
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 551
4 742
113
2019. augusztus 29.

Kérdés hogy az áttervezett gép az még mindig ugyanaz a gép-e a légügyi hatóság szemében, vagy újra kell engedélyeztetni...


30 év alatt 66 db?
Én ezt olvastam az Il 103-nál.

Number built66

Currentedit

23px-Flag_of_Laos.svg.png
Laos
23px-Flag_of_Peru.svg.png
Peru

Formeredit

23px-Flag_of_South_Korea.svg.png
South Korea
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 084
80 885
113
Én ezt olvastam az Il 103-nál.

Number built66

Currentedit

23px-Flag_of_Laos.svg.png
Laos
23px-Flag_of_Peru.svg.png
Peru

Formeredit

23px-Flag_of_South_Korea.svg.png
South Korea
A Wikipedián van a 66 db is, jobb oldalon a kép alatt írják.
Ha érdekel, hogy mit beszéltünk erről 2019 óta, akkor érdemes végigolvasni ezt a topikot.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby