[HUN] Magnus Aircraft Zrt.

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1586

Guest
A holland pilótaképzés kezdetei a Blackshape Prime BS100 típussal kezdődik ami egy kompozit gép, és nem is a légierő repüli, hanem kontraktor cég.
Jajjj...
Amire te gondolsz az nem a Holland Légirő kiképző gépe hanem az Air Combat Europe nevű bemutató csapat holland felségjelzéssel repülő gépei...
A reklámjuk szerint náluk "bárki vqdászpilóta lehet egy napra...";)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A Pilatus nem az alapkiképző gép.
Bármilyen gép lehet alapkiképző gép amit arra a célra használnak..
A Svédek konkrétan SAAB-105 kel alapképeznek..:eek:
Minden csak idő és pénz kérdése...
Lehetne akár Gripennel is alapképezni csak iszonyú drága lenne és sokkal tovább tartana
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 777
113
Egy kérdés.. Ha már most tudunk magyar repülőgéppel alapkiképzés oktatni, akkor mi a fenéért nem adjuk el a Zlineket majd és rendelünk saját gépeket. Lásd pld a hollandok is kis kompozit gépekkel képzik alapfokon a pilótáikat. (hányszor hallottam már, hogy az új haderőfejlesztési gondolkodás, hogy nem kell minden eszközt elavulásáig használni, hanem amikor van piacképes kereslet és van modernebb, vagy saját gyártású lehetőség, akkor el kell adni másodlagos piacon.)

Másik kérdés, hogy milyen program az, ahol nem látják a magyar repülőipar fejlődését előre 3 évvel, és rendelnek meg, a 4 Zlin mellé még 1x annyit, amikor átállhatnánk Magnusra? (nem volt szükséges beszerezni a második csomagot, csak opció volt). Hozzáteszem a katonai vezetést szorította az idő, mert nem volt elég kiképző gép, de nem azért mert olyan kurva sok új pilótajelölt jelentkezett volna, hanem mert a Ancsáról leszorult hajózók, olyan tisztek akik a JAK után már nem repültek, így ismét repülhettek és repülési pótlékot is kapthattak. (a Zlinnek való repülés szvsz nem segítette sem a többmotoros pilótákat formában tartani, a volt hajózók akik meg a Jak óta nem repültek olyan zömmel főtisztek, akik már repüléssel nem szolgálhatják amúgy sem hazánkat (se szállító, se szuperszonikus pilóták nem lesznek már soha).

Harmadik meg tudtommal a repülőklubok egy része tervezetten kapna Magnusokat szintén pilóta oktatásra és kiképzésre a haderő részére is. Ennek azonos típusnak kéne lenni a katonai alapkiképző repülőgéppel is szerintem, mert van aki repülklubban, mások pedig a haderőnél kezdik a repülőgép-vezető pályafutást.
A civil repülőklubokat újraéleszti állam. Oda 40 Pipistrel SW 121et fognak gyártania Genevation Aircraft Kft. Jakabszálláson most épülő új üzemében.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 096
113
A civil repülőklubokat újraéleszti állam. Oda 40 Pipistrel SW 121et fognak gyártania Genevation Aircraft Kft. Jakabszálláson most épülő új üzemében.
Igy van. Gyakorlatilag bármely olcsó elsősorban kompozit repülőgéppel lehet az alapkiképzéshez a merevszárnyú pilótaválogatást végezni, majd az alapkiképzést már a hadsereg (légierő) keretében kell végrehajtani. Utána meg jöhet egy olyan állam repülőiskolája, amelynek van légtere is alacsony és szuperszónikus repülésre - ami nekünk nincs. Az sem hátrány, hogyha Gripenre kapja már a képzést a pilóta, tehát előnyben lenne a svéd, valamint a brit birodalmi repülőiskola, mert ott vannak Gripenek. A cseh modell szerintem nem követendő, akkor lenne jó, ha cseh-magyar-svéd közös kiképzés lenne. Viszont a svédek a PC-21-es (az Sk60 kivonása hamaosan várható), a csehek az L-39NG majd L-159 után engedik a hajtózóikat Gripenre. Nekünk a Zlin van, és felesleges még két század esetében is sugárhajtású gyakorló. A többmotors merevszárnyú gépekhez nincs szükség szintén sugárhajtású gyakorló repülőgépekre, őket akár a Wizzair és az Airubsszal együtt lehetne képezni. Forgószárnyasra egészen más tematika kell.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
T

Törölt tag 1586

Guest
Gyakorlatilag bármely olcsó elsősorban kompozit repülőgéppel lehet az alapkiképzéshez a merevszárnyú pilótaválogatást végezni,
Nem alapképzés lesz
Ehhez a klubboknak semmiféle ATO ja nincs
Pályára irányító orientációs repülések lesznek.
Utána a fiatal u.úgy 0 órás szűz pilótának fog számítani mint elótte
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 096
113
Nem alapképzés lesz
Ehhez a klubboknak semmiféle ATO ja nincs
Pályára irányító orientációs repülések lesznek.
Utána a fiatal u.úgy 0 órás szűz pilótának fog számítani mint elótte
Leírhatjuk, hogy akkor a Pipistrel lesz a pályárairányító repülőgép a kiválasztott és a feltételeket teljesítő repülőklubok számára kedvezményesen/ingyen stb. átadva. Aztán akik ténylegesen jelentkeznek innen azok repülnek Zlinnel. A pályára irányítást, meg annak függvényében értélelik majd, hogy az adott klub hány jeletentkezők "termelt" ki a fiatalok közül.
A Zlin utáni írásom viszot gondolom megfelelő..
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Leírhatjuk, hogy akkor a Pipistrel lesz a pályárairányító repülőgép a kiválasztott és a feltételeket teljesítő repülőklubok számára kedvezményesen/ingyen stb. átadva. Aztán akik ténylegesen jelentkeznek innen azok repülnek Zlinnel. A pályára irányítást, meg annak függvényében értélelik majd, hogy az adott klub hány jeletentkezők "termelt" ki a fiatalok közül.
A Zlin utáni írásom viszot gondolom megfelelő..
Komoly hagyománya van ezeknek a katonai pályára irányító repülős és ejtöernyős táboroknak..
Anno B.csabán kiváló nyári motoros repülő táborok voltak MHSZ oktatók részvételével tisztiiskolára jelentkezni kívánó fiataloknak.
Nem kéne mást tenni csak ezt a hagyományt feléleszteni...
Ha ezt jól csinálják - a táborokban megfelelően ötvözik a katonai és a dzsenbori jelleget - akkor örök élmény a fiataloknak és kiváló motiváció a katonai pálya választásához.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 777
113
Hosszú folyamat zárult le a hét elején, mikor leányvállalatunk, az Aviation Engineering átvehette az Il-103 megállapodás teljes dokumentációját.

Leányvállalatunk ezzel megkapta az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorciumtól (UAC) az Il-103 típusú repülőgép gyártási és nemzetközi értékesítési jogát.

Gratulálunk az Aviation Engineering Zrt.-nek és sok sikert kívánunk a megállapodással kezdődő új fejezethez a vállalat tevékenységében!

 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 527
8 075
113
Hosszú folyamat zárult le a hét elején, mikor leányvállalatunk, az Aviation Engineering átvehette az Il-103 megállapodás teljes dokumentációját.

Leányvállalatunk ezzel megkapta az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorciumtól (UAC) az Il-103 típusú repülőgép gyártási és nemzetközi értékesítési jogát.

Gratulálunk az Aviation Engineering Zrt.-nek és sok sikert kívánunk a megállapodással kezdődő új fejezethez a vállalat tevékenységében!

Ez minek...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 075
10 695
113
Hosszú folyamat zárult le a hét elején, mikor leányvállalatunk, az Aviation Engineering átvehette az Il-103 megállapodás teljes dokumentációját.

Leányvállalatunk ezzel megkapta az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorciumtól (UAC) az Il-103 típusú repülőgép gyártási és nemzetközi értékesítési jogát.

Gratulálunk az Aviation Engineering Zrt.-nek és sok sikert kívánunk a megállapodással kezdődő új fejezethez a vállalat tevékenységében!


Valaki elmagyarázná, hogy minek nekik egy 30 éves, kb előszaria mennyiségben gyártott típus?
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 777
113

A Magnus Aircraft Vezérigazgatója Boros László Egyiptomban és Bahreinben tett látogatást a magyar Külügyminiszter Szijjártó Péter delegációjának tagjaként.

Az úton 58 magyar üzletember vett részt, melynek célja a magyar vállalatok érvényesülésének segítése a gyorsan növekedő egyiptomi piacon és a közel-keleti régióban.

Az út során Boros László több B2B meetingen is részt vett mindkét országban. Egyiptomban már korábban is folytak a Magnus Aircraft számára gyümölcsöző tárgyalások, Bahrein viszont még egészen új terep volt vállalatunk számára.

Magnus Aircraft, a magyar repülőgépgyár!
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
7 743
26 195
113

Milyen feladatok állnak jelenleg Önök előtt?

Bár a beruházási hitel átsegített minket egy nehéz időszakon, mégis szeretnénk behozni azt a fejlődési lemaradást, amit a járvány okozott. Szeretnénk elérni azt a létszámot, amivel terveztük ezt az üzemet. A jelenlegi és további modellek, így például egy négyüléses modell fejlesztése, illetve a kompozitüzem kapcsán más iparágakban való megjelenés is a célunk.

Talán drónok?
 
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 500
72 481
113
"Magyar stand a Kelet-Afrika SecurExpo-n: a Magnus Aircraft Ltd., valamint magas szintű kiberbiztonsági, drón- és területbiztonsági megoldások bemutatása az Arace Ltd-től, az ACPM IT Solutions, a Civil Security Ltd, az Erando Security Kft, a Carinex Ltd, "

277365558_339514181551674_649888094324077527_n.jpg
277002559_339514361551656_2661948024257386663_n.jpg

277109317_339514381551654_6760325750917702618_n.jpg
277002559_339514361551656_2661948024257386663_n.jpg
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 777
113
Központunkba látogatott Finnország magyarországi nagykövete!

A tegnapi napon abban az óriási megtiszteltetésben volt részünk, hogy látogatást tett nálunk Markku Virri és delegációja. A Nagykövet Úr ráadásul a gyárlátogatás után a Fusion típusú repülőgépünket is kipróbálta.

Magnus Aircraft, a magyar repülőgépgyár!