[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 571
97 688
113
Hogy kerültél a pályára, miért pont a pilótaképzést és miért pont a honvédséget választottad?
Ujvari Bence (UB): A katonai pálya tetszett már az általános iskola vége óta, a középiskolát is emiatt választottam. Kéttannyelvű gimnáziumban végeztem Szombathelyen, mivel már akkor tudtam, hogy a Honvédségnél a jó angol nyelvtudás nagyon fontos. Ugyanis a képzések túlnyomó többsége a NATO tagságunk révén angolul zajlik, emiatt fontos volt nekem, hogy jó nyelvi alappal érkezzek. Az NKE pedig már a középiskolás éveim alatt is a figyelmem központjában volt.

(HH): Honnan jött a Katonaság és honnan a repülés?
(UB): Az egyenruha mindig is közel állt hozzám, mivel édesapám a szombathelyi börtönben biztonsági tisztként dolgozott, illetve amiket a nyomtatott sajtóban, videókban, közösségi média felületeken láttam a Honvédségről, azok mind vonzóvá tették nekem ezt a hivatást.

(UB): A repülés pedig középiskola közepe táján jött szóba, mikor 18. születésnapomra szüleimtől egy vitorlázó repülést kaptam ajándékba és akkor beleszerelmesedtem a repülésbe. Akkor döntöttem el, hogy ezt a két pályát egy kalap alá szeretném hozni. Óriási szerencsém volt, hogy pont akkor indították el ismét a hajózóképzést az egyetemen.

(HH): Mik voltak a nehézségek az elején? Hogyan kerültél be az NKE-re?
(UB): A nyelvtanulásra és a testnevelésre mindig odafigyeltem. Tudatosan készültem már a felvételire a középiskola alatt is. Bekerülés szempontjából a legnagyobb mértékben a repülő orvosi számított. Volt bennünk egy egészséges félelem, drukk az orvosi előtt. Minősítésem 1/B lett, helikopterre kerültem és nagyon örülök, hogy itt vagyok.

(HH): Hogy élted meg az 1/B minősítés után a helikopteres vonalat?
(UB): Nagyon szeretem, mindenkinek csak ajánlani tudom. A helikopteres pálya egy nagyon jó világ, meg tudja benne találni az ember a számításait. Az is, akit például a harciasabb vonal, a levegő-föld lövészetek, és az is, akit épp az életmentés érdekel.

(HH): Milyenek voltak az egyetemi éveid?
(UB): Az első két évben sajnos nem sok repüléssel kapcsolatos tantárgyunk volt, főként általános katonai képzést kaptunk. Ez a része nagyon száraz volt. Sok közigazgatási, jogi tárgyban volt részünk. Repüléssel kapcsolatos előadások a 3. évtől jöttek be a képzésünkbe, párhuzamosan futott az elméleti anyag a gyakorlati megvalósítással. Voltak időszakok, amikor csak órákra jártunk és volt, amikor csak repüléssel foglalkoztunk. A 3. évben már Zlinnel repültünk, és a 4. évtől váltottunk át forgószárnyra, először pár óra az AS350B-n, utána pedig jött a H145M. Mindig is szerettem az izgalmas, adrenalindús tevékenységeket, emiatt a személyiségemhez is illik a helikopteres világ, én megtaláltam benne a számításomat.

(HH): A H225M képzésbe te is belekezdtél?
(UB): Én még nem, de nem tudom, mit hoz a jövő. Fő típusom jelenleg a H145, egyébként érdekelne a 225-ös is. Véleményem szerint, ha mind a kettőbe bele tudnék látni, az sokat adna a szakmai fejlődésemhez, a látásmódom is szélesedne.

(HH): Volt elvárásod a Honvédséggel szemben, volt valami hívó szó, például az, hogy missziókban vehetsz részt?
(UB): A missziók lehetőségét elfogadtam, hogy a katonai pálya ezzel fog járni, sőt, úgy gondolom sokat adhatnak az ember személyiségéhez, szakmai fejlődéséhez. Ami a Honvédséget illeti, ott szakmai, repüléssel kapcsolatos elvárásaim voltak, az, hogy mindig több lehessek, fejlődhessek, egyre jobb szakember válhasson belőlem. De a Honvédség esetében tetszett az a bajtársias légkör, amit most már érzünk is: bármikor számíthatunk egymásra, lényegében a második családját kaphatja meg az ember itt bent. Segítenek a fejlődésben, és támaszkodhatunk rájuk.

(HH): A Honvédség az étkezéseteket, lakhatásotokat is támogatja?
(UB): Nagyon jó lakhatási támogatások vehetők igénybe a Honvédségben, óriási segítség ez: esetemben az albérletem költségeinek több mint a felét a Honvédség finanszírozza.

(HH): Mi a célod a közel- és távoli jövőben?
(UB): Repülni annyit a H145-össel, amennyit lehet, minél magasabb szintre tudjak eljutni a kiképzettségemben. Jelenleg az éjszakai éjjel-látós (NVG) képzésem van folyamatban. Nappali HForce képzéssel rendelkezem, aminek az éjszakai részét alig várom már. Középtávú célként a H225M-re való átképzést tudnám mondani. Távlati célomat a szakmai vonalon tudom elképzelni, melynek csúcsát én az oktatóvá válásban látom. Persze ha majd egyszer hadrendbe áll egy kifejezetten harcihelikopter a Mi-24-es váltótípusaként, akkor azzal szeretnék majd repülni.

(HH): Repültél már utánatok végzett évfolyammal?
Volt rá példa, például egy kutató-mentő képzés keretein belül repültünk már együtt.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 818
82 325
113
WINGS GRADUATION CEREMONY PH III HVD CRSE 2306 - 10 OCT 24

(28:00-tól beszél Ugrik Csaba. A 38. percnél kapja meg a szárnyakat a magyar pilóta.)

2024.10.10. Very honored and proud to represent City of Moose Jaw at the graduation ceremony for the eight pilots at 15 wing. I had a Hungarian Air Force Representative: Brigadier General Csaba Ugrik express his great thank you to the City of Moose Jaw and all the residents and businesses that have welcomed Hungarian students at 15 Wing over the years. He stated our warm hospitality was greatly appreciated.

462753338_948981590608801_51845027776924911_n.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 818
82 325
113
2024.10.11: A kanadai-magyar pilótaképzési együttműködési program ünnepélyesen lezárásra került Moose Jaw légibázison, Saskatchewan tartományában.

2001 óta 115 magyar pilótát képzett ki a kanadai NATO Flying Training (NFTC). Dr. Vass-Salazar Mária nagykövet, J. P. R. Prévost altábornagy, Ugrik Csaba dandártábornok, Szegő László dandártábornok és Daniel Coutts ezredes méltatta a hosszú távú partnerséget, kiemelve a több évtizedes sikeres együttműködést.

 
  • Tetszik
Reactions: arcas and SilvioD

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 818
82 325
113

Vimpek Balázs, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési alapképzési szak, állami légijármű-vezetői szakirány hallgató zászlósa három honvéd tisztjelölt társával az Amerikai Egyesült Államokban sikeresen elvégezték a tizennyolc hónapos Undergraduate Pilot Training képzést.

670cf2a9548c7401882655.jpg

 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 831
12 537
113
A 240 óra ott is soknak számít, átlag 180 óra körül repülnek évente.

Vágom. Amit igazán szomorúnak tartok, az az, hogy már rögtön a pálya elején abban a tudatban van, hogy kb. a közelébe sem ér többet. Most az mindegy is, hogy ez 180, 200, stb, hanem hogy innentől kezdve a repülőnek majdnem minden este fáj a feje.
Ezzel a hatalmas ambícióval vág neki a karrierjének, ilyen faszántos kilátásokkal.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 868
85 415
113
Vágom. Amit igazán szomorúnak tartok, az az, hogy már rögtön a pálya elején abban a tudatban van, hogy kb. a közelébe sem ér többet. Most az mindegy is, hogy ez 180, 200, stb, hanem hogy innentől kezdve a repülőnek majdnem minden este fáj a feje.
Ezzel a hatalmas ambícióval vág neki a karrierjének, ilyen faszántos kilátásokkal.
Nincs végtelen pénz, még az US AIR FORCE-nál sem. Ezt vagy elfogadja az ember vagy nem.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 818
82 325
113
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 316
24 782
113
Nem az a kérdés, hogy jó-e az ALCA, hanem az, hogy az új pilótaképzési rendszer tud-e (ami az ALCA miatt létezik) olyan pilótát adni, mint az NFTC.
Számomra mindig is világos volt mit adott az NFTC. Sosem adtam volna alább. Szerencsére sok ott végzett pilótánk van, ami alapja lehet valami ilyesminek, de megmondom őszintén én nem hiszek egy hasonló magyar megoldásban. De ezt már leirtam soxor, hogy a légierő vezetésén belül még mindig az uram-bátyám és nosztalgia állapotok uralkodnak...