[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
32 184
141 534
113
NATO szövetség. Meg ne legyél Torgyan Jozsef, hogy nem tud a vadaszgep megfordulni a magyar légtérben.
Pisti te nèha olyan faszságokat tudsz mondani hogy megharapom a járdákockát.....

A vadász pilóta kèpző központok àltalában nagy lakatlan területekkel és nem túl sűrű légiforgalmú terülteken vannak mostanában.

És előzetes diplomáciai engedély nélkül nato légtérben se mész át a szomszédba..
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 839
27 047
113
A vadász pilóta kèpző központok àltalában nagy lakatlan területekkel és nem túl sűrű légiforgalmú terülteken vannak mostanában.
Szerintem itt nem egy dologra gondolunk páran.
  • Egy olyan pilóta kiképző központhoz, mint pl a kanadai vagy az olasz van/volt édes kevés és valóban nem alklamas a magyar légtér. A skandináv országok meg esetleg a Lengyelek nekünk kézenfekvőbbek lennének, ha abba az irányba pozicionáltuk volna magunkat. Komolyabb légiharc biztonságosan nyilván csak ilyen helyeken kivitelezhető.
  • A hazai úgymond általános pilótaképzéshez -amire szerintem @kelepisti gondolt- akár nemzetközi szereplőkkel, akár úgy is, hogy több ország légterét is kihasználva teljes mértékben alkalmasak az itteni viszonyok. Egyébként sem szerencsés egy úgymond "CSAK steril" zónában repültetni a növendékeket, mert a légtér európában nem a pusztulatról hires.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 177
90 547
113

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 495
104 741
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 495
104 741
113
Tegyük rendbe, hogy zajlik a magyar pilotaképzés, mert mindig keveredés van a magyar, kanadai, amerikai és olasz képzés között.
Lesz meglepetés katari is. ;)
A kettes, hármas fázis lesz kiváltva majd a Skyfox-szal és utána olasz.
Aero magazin július

Screenshot-2025-07-02-11-32-35-695-2.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 177
90 547
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Anti

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 495
104 741
113

„Nem mindig lehet megtenni, amit kell, de mindig meg kell tenni, amit lehet”

Milyen további fontosabb feladatok, gyakorlatok várnak a kecskeméti állományra, illetve a bázison milyen fejlesztések, beruházások fejeződnek be az idén?

2025 májusának legvégén megérkezett az első három L–39 Skyfox kiképző és könnyű harci repülőgép, amelyből az őszre a tervek szerint már nyolc példány lesz rendszerben. Hazánk 12 darabot rendelt a típusból, nyolc kiképző és négy felderítő változatot; az utóbbiak 2028-ban érkeznek.

A tervek szerint részt veszünk az NFTE (NATO Flying Training in Europe) elnevezésű kezdeményezésben, amely az NFTC mintájára, de új tanterv szerint képez pilótákat. Várhatóan 2028-ra teremti meg a honvédség azokat a kondíciókat, melyeknek köszönhetően a magyar hallgatók mellett külföldieket is fogadhatunk.

...a jövő év első felében kapunk újabb négy, eddig még nem repült együléses Gripent...

készülünk a második KC–390-es érkezésére

Folyamatban vannak az oktatások, kiképzések, illetve az infrastrukturális, infokommunikációs fejlesztések is.

Július végén négy Gripen vadászrepülőgéppel települ ki a magyar kontingens Litvániába, a Siauliai légibázisra, és augusztus elsejétől november végéig vezető nemzetként hajtjuk végre a feladatot. Közel nyolcvan fős kontingens utazik, melynek csak egy része a hajózó állomány.

Most készítjük elő az infrastruktúrát az új képességek kialakításához, amit az L–39-es repülőgépek pilótáinak kiképző épülete, illetve a csúcstechnikát képviselő szimulátorrendszer átadása fémjelez.

Emellett mindenképp meg kell említenünk a bázis őrzés-védelmi fejlesztését is.

...
A harcászati vadászrepülő-pilóták általunk is követett képzési modellje négy fázisból áll. Kezdésként a kiválasztott jelöltek itthon megszerzik az alapokat, a 2., a 3. és a 4. fázist pedig korábban a NATO a kanadai vadászpilóta-képző programja (NATO Flying Training in Canada – NFTC) keretében teljesítették. A program 2024-ben véget ért, így a pilótajelöltjeink jelenleg az Egyesült Államokban, illetve Katarban tudják le a második és a harmadik etapot. A negyedik fázist – amikor már kimondottan a harcászati manőverek végrajhajtását sajátítják el a résztvevők – jelenleg Olaszországban teljesítik a leendő hajózók. Ők ezt követően Gripen-típusátképzésre Svédországba mennek, majd visszatérnek Kecskemétre, hogy felkészüljenek az itteni szolgálatra. A tervek szerint részt veszünk az NFTE (NATO Flying Training in Europe) elnevezésű kezdeményezésben, amely az NFTC mintájára, de új tanterv szerint képez pilótákat. Várhatóan 2028-ra teremti meg a honvédség azokat a kondíciókat, melyeknek köszönhetően a magyar hallgatók mellett külföldieket is fogadhatunk. Úgy gondolom, a nemzetközi kiképzési porondon való közreműködésünk magasabb szintre helyezi a Magyar Honvédséget, illetve a magyar légierőt.
 
  • Tetszik
Reactions: honved

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 495
104 741
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 177
90 547
113
Kismartoni Mátyás hallgató zászlós hadnagyi kinevezését rendhagyó módon még az augusztus 20-ai tisztavatás előtt vehette át a Honvéd Vezérkar főnökétől.

A rendkívüli alkalomra azért került sor, mert a fiatal helikopterpilóta a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen folytatott katonai tanulmányait követően, augusztus 4-én már az Egyesült Államok hadseregének nemzetközi kiképzésén fejleszti tovább tudását.

Mindig nagy érdeklődéssel töltötte el a repülés, a légierő iránti elhivatottsága már gyerekkorában megmutatkozott: Budaörsön, a repülőtér szomszédságában nőtt fel, és már kétévesen helikopterrel repült a város felett – erre ugyan nem emlékezhet, de mégis valami fontosat jelenthetett, ami később erre az útra terelte. Ugyanakkor a fotózás és filmkészítés is érdekelte és autodidakta módon szinte minden szabadidejét ez töltötte ki gimnázium előtt és alatt. Érettségi után egy évet az Egyesült Királyságban tanult filmkészítést, pont egy katonai légifolyósó alatt…, a világjárvány miatt lerövidült képzést követően pedig a honvedelem.hu katonai fotóriportereként dolgozott, ahol számos légijárművet volt alkalma megismerni – a kamera mögül.

 
  • Tetszik
Reactions: bel and SilvioD