[HUN] McDonell Douglas/Boeing C-17 Globemaster III "Bic Mac"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 904
82 477
113
BARTK99 vajon mit csinal, az elobb szep lassan cammogott el a fejunk folott vagy 6-700 meteren Ausztria fele. Errefele bejonni szoktak kb ketszer ilyen magasan ebbol az iranybol. Flightradar szerint kisse osszevissza tekereg, na de Ausztria felett?

170 csomo, nem siet.
Nekem is feltűnt. Most nézd meg hogy mit csinál...
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Mar visszajott, lattam magasabban es gyorsabban befele, le fog szallni Papan. Oktatas volt-, vagy valami kalibralas, ellenorzes?
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 909
8 979
113
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 904
82 477
113

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 653
26 832
113
Mi történhetett?

"Osztrák vadászgépek kísérték ki azt a magyar felségjelű, C–17-es teherszállító NATO-gépet, amely péntek reggel berepülési engedéllyel hatolt be az osztrák légtérbe, ám az előírt 10-11 ezer méteres magasság helyett valamiért 1000 méterre süllyedt le a Felső-Ausztria nyugati részén, a Salzkammergut régióban található Attersee fölött."
Michael Bauer, az osztrák védelmi minisztérium szóvivője azt mondta, ilyen komoly eltérést sosem láttak még az előírt repülési magasságtól; a gépet az incidens után két Eurofighter kísérte ki az ország légteréből. A szóvivő hozzáfűzte: komoly biztonsági kockázatot jelentett, mint mondta, nagyjából egy, az autópályán forgalommal szemben haladó autóhoz hasonlítható. Az esetnek diplomáciai következményei lesznek – tette hozzá."

 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: fishbed and BJani

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 520
24 263
113
Akkor azt jelenteni kellett volna szerintem.
Tartok tőle, hogy itt egyeseknek lehet, hogy olyan vicces gondolata támadt, hogy nézzék meg a szép osztrák völgyet / hegyet közelebbről.
Hogy miért, azt nem értem.
Hmmm… utasítás nélkül idegen légtérben így “vagánykodni” öncélúan nagy felelőtlenség.
Nem tudom, mi történt és azt sem hogy magyar személyzet volt-e a gépen.

A teljesség igénye nélkül:
1. Utasításra süllyedtek ilyen alacsonyra
2. Valami veszélyhelyzet állt elő
3. Vagánykodás (kicsi az esélye)

Mondjuk az nagyon vicces vagy inkább szánalmas hogy ilyenkor a sajtóban magyar gép szerepel, a kecskeméti repülőnapon meg külön hangsúlyozták hogy csak a felségjel a magyar amúgy NATO gép.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Hmmm… utasítás nélkül idegen légtérben így “vagánykodni” öncélúan nagy felelőtlenség.
Nem tudom, mi történt és azt sem hogy magyar személyzet volt-e a gépen.

A teljesség igénye nélkül:
1. Utasításra süllyedtek ilyen alacsonyra
2. Valami veszélyhelyzet állt elő
3. Vagánykodás (kicsi az esélye)

Mondjuk az nagyon vicces vagy inkább szánalmas hogy ilyenkor a sajtóban magyar gép szerepel, a kecskeméti repülőnapon meg külön hangsúlyozták hogy csak a felségjel a magyar amúgy NATO gép.
Persze hogy ilyenkor magyar gep.
Mondjuk neztem sokaig a radaron mert olyan fura manovereket csinalt ami nem normalis szerintem. A hangja rendben volt mikor elment kifele, csak lassu volt es alacsonyan szallt, nalunk meg alacsonyabban mint az osztrak videon valami 6-700 meteren. Visszafele a tempo mar szokasos volt es a magassag is. Osztrakbol kifele egyenesen jott szoval nem muszaki problema szerintem. Aztan a papai repter folott megint ossze vissza korozott, neha lelassult 100 csomora is. Amit kint muvelt az tobb volt mint fura, mintha komoly muszaki gondja lett volna, de az nem lehetett a mar emlitett dolog miatt. Valahol Mariacel utan forditottak vissza.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
2 340
5 040
113
Vak Bottyán apánk (és sokan mások) melle dagadna a büszkeségtől: jól megmutatta a személyzet a kutyaütő labancoknak! :D

Persze hogy ilyenkor magyar gep.
Mondjuk neztem sokaig a radaron mert olyan fura manovereket csinalt ami nem normalis szerintem. A hangja rendben volt mikor elment kifele, csak lassu volt es alacsonyan szallt, nalunk meg alacsonyabban mint az osztrak videon valami 6-700 meteren. Visszafele a tempo mar szokasos volt es a magassag is. Osztrakbol kifele egyenesen jott szoval nem muszaki problema szerintem. Aztan a papai repter folott megint ossze vissza korozott, neha lelassult 100 csomora is. Amit kint muvelt az tobb volt mint fura, mintha komoly muszaki gondja lett volna, de az nem lehetett a mar emlitett dolog miatt. Valahol Mariacel utan forditottak vissza.
Utólag bármit meg lehet magyarázni. Ha akarják, ezt is megfogják, így vagy úgy.
 
W

Wilson

Guest
Vak Bottyán apánk (és sokan mások) melle dagadna a büszkeségtől: jól megmutatta a személyzet a kutyaütő labancoknak! :D


Utólag bármit meg lehet magyarázni. Ha akarják, ezt is megfogják, így vagy úgy.
Lehet az volt az oka az egésznek,hogy a gép svéd személyzete megtalálta egy korábbi magyar turnus a gépen bespájzolt dugi barack pálinkáját....:):)
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 753
61 138
113
Mi történhetett?

"Osztrák vadászgépek kísérték ki azt a magyar felségjelű, C–17-es teherszállító NATO-gépet, amely péntek reggel berepülési engedéllyel hatolt be az osztrák légtérbe, ám az előírt 10-11 ezer méteres magasság helyett valamiért 1000 méterre süllyedt le a Felső-Ausztria nyugati részén, a Salzkammergut régióban található Attersee fölött."
Michael Bauer, az osztrák védelmi minisztérium szóvivője azt mondta, ilyen komoly eltérést sosem láttak még az előírt repülési magasságtól; a gépet az incidens után két Eurofighter kísérte ki az ország légteréből. A szóvivő hozzáfűzte: komoly biztonsági kockázatot jelentett, mint mondta, nagyjából egy, az autópályán forgalommal szemben haladó autóhoz hasonlítható. Az esetnek diplomáciai következményei lesznek – tette hozzá."

A mai Die Presse szerint a gép szabályosan viselkedett mindaddig, amig nem reagàlt a légi felügyelet utasitàsára, hogy emelkedjen a " normális" magassàgba. Az alacsony repkedèst bejelentették ugyan, de annak nem volt làtható értelme. Ezért utasitották, hogy emelkedjen.
Az osztrákok most változtatni szeretnék a " Sichtflug" indokolatlan bejelentésén. Állitólag a lakósságból több panasz érkezett az alacsony átrepülès miatt. ( A helyett, hogy élveztèk volna... :) )
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and jani22

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 653
97 948
113
Nincs hír azóta sem, hogy mi volt ez a sétarepülés?
Miért és kik repülték?
 
  • Vicces
Reactions: formosa1