Dudi, dudi, dudi...
Iszonyatosan nagy tévedés halmot tetszett leírni.
A Mi-24 a pilóta ügyességén múlik a dolog és a két szép szemén. Kurvára kevés ideje van, mert 270 km/h az rohadt sok, ha 2 km--ről sem látod a célt szabad szemmel és egy km-ről kell kiválni. Aztán a pilóta ügyességén múlik a találat is. Este meg semmit nem csinál a gép.
A Gripen esetén, ha kp GPS koordinátát és megvilágítást, akkor a pilóta a fedélzeti rendszerek által jelzett irányba és sebességgel megy - vagy akár robotpilóta is vezethet sanszosan- és amikor a bomba kinematikai limited belül van, akkor old és telitalálat. Akár loftolva, MANPAD zónán kívül vagy felette ás akár 1 perccel oldás előtt is tudja, hogy mi és hova fog menni, látja a displayen és HUD-on. Meg van SAR radar, van NVG.
A Gipen kap koordinátát és fegyver oldása után mehet is haza, ha odalentről világítanak, vagy TGP megoldja messze MANPAD zónán kívül, SDB II esetén meg elég sok kombó van a update és full fire and forgetig.
Pislogok. Erősen. Semmit nem értettél megint sem a HT Összefoglalóból sem annak levezetéséből...
A Mi-24 pontosan azért szar, mert még a cél egyáltalán észleléséhez is belerepül minden szarba és esetleges, hogy meglátja vagy sem még akkor is, ha van JTAC és akár lézerrel megvilágítja a célt és van akár folyamatos GPS koordináta is.
A magyar Mi-24 a '70-es évek végét idézi, ezen kár szépíteni. Az arra elbaszott pénzből a H145 kaphatna még korszerű fegyverzetet, a Gripen is, lehetne helyette csúcskat SAM. Oszt van egy olyan Mi-24-ünk, amit turbános MANPAD-os felkelők is lődöztek le 30 évvel.
Vastaps...
Az nem érv, hogy a kultúra fenntartására támasztunk fel egy halott harci helit, ha már úgy is 0-ról kell építkezni, akkor értelmes típuson legyen. A plebs beksusoltatására vertek el ennyi pénzt. Kurvajó....
Dehogy lépték túl. Ha van optikád a rotoragyon, akkor ma is király, mert olyan SAM nincs, ami úgy tudna dolgozni ellened. IR kép nincs, a radarnak az meg kevés.