Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Szerintem itthon egyfeladatos harci helivel dolgozni a pénzkidobás szinonímája.Én sem gondoltam, hogy a heliket a jövő század avionikájával szereljék fel. De önmagában a nagyjavítás azt a szintet konzerválná, ami leállításukkor volt....
Orosz függés: nincs vele bajom, de könyörgöm, a NATO tagjai vagyunk.
Ha nem akarunk US-függést, akkor vegyünk Tigert vagy bármit, legalább Brüsszel is csöndben marad.
A műszakiak kiképzése/újraképzése elengedhetetlen, ahogy a pilótáké és operátoroké is.... Nem lehet a helik mellé járókát rendszeresíteni (Bocs az egykori pilótáktól)...
A nagyjavított, kész helik (kb. 6 db) Múlt századi technika, bármennyi is repül manapság is belőlük...
Sokkal több pénz is lenne újakra (elhatározás kérdése)---
Én sérülés miatt volt, hogy kihagytam 2 hóbapról 12 hónapig terjedő időszakot röplabda sport űzéséből. Már 2 hónap után is bőven érezni a kopást. Ennyi év utána semmiféle jártasságról nincs szó. Az elméleti alapok és a gép kezelésének ismerete megvan. típusátképzés nem kell, de kb. lehet nulláról építkezni.Békeidőben 100%-ban van igazam, mert egy szót sem írtam arról hogy a pilóta elfelejtette volna a repülőgép kezelőszerveit és azok használatát. Igazad van hogy én se felejtem el a szakmámat, ámbár én azt nem ÉVI 80-120 órában, hanem HAVI 200-320 órában gyakoroltam, szóval alapvetően más szintű a rutin. Arról írtam viszont, hogy mik a szabályok békeidőben. És most az van szerencsére. Ha a pilóta pár hónapot kihagy (pl. valami parancsnoki továbbképzés miatt), akkor már ellenőrző repülés kötelező kétüléses gépen oktatóval/elöljáróval mielőtt egyedül repülhet. Még akkor is lehet gond, lásd a csehországi Gripen-balesetet, amit óriási szerencsével éltek túl, és még rohadt sokba is került nekünk.
Ez a lehető legostobább döntés lenne ennyi pénzből. Mi a francnak 24 db harci helikopter, aminek ilyen módon jelölt változatának még éjszakai képessége sincs...? 24 db harci heli? Kapjunk már a fejünkhöz, a kőgazdag Hollandia nem üzemeltet ennyit..Néha azon agyalok, mit csinálnék, ha rengeteg pénzem lenne. Pl. vennék a honvédségnek 24 Mi-35öst. Egy tucatot lekonzerváltatnék, és kiképeztetnék rá 36 legénységet. Azér nem Kamovot, vagy Mi-28ast, mert árvíz gyakrabban van, mint háború. Ráadásul lehet egyszerre mind a kettő.
Hova? Hogy több az árvíz?Ez a mentalitás vezetett idáig.
Nem. Az, hogy minek ide valódi harcképességekkel rendelkező Honvédség...Hova? Hogy több az árvíz?
Ne keverd a Mi-35-öt a Mi-35M-mel. A Mi-35 az a hidegháborús exportváltozatata a Mi-24V-nek és a P-nek is. A Mi-35M az kb. két évtizedde későbbi történet.Azt hittem az éjszakai üzemmód volt a korszerűsítésnél a főcsapásirány. Ha nincs neki, akkor tényleg nem jó. Most meg is nézem.
Meg legalább ennyire a repülési gyakorlatból kb. fél évre kiesett pilótáé!!Pedig, egyről beszélünk!
Egy tivornya után, mikor lefeküdtél úgy éjfél környékén, és hajnali háromkor riasztanak nem az a kérdésed, hogy miért éppen most, hanem, hogy mi a teendő és mire készüljek fel!
A balesetről:
A túlzott önbizalom tipikus esete..
Ez a lehető legostobább döntés lenne ennyi pénzből. Mi a francnak 24 db harci helikopter, aminek ilyen módon jelölt változatának még éjszakai képessége sincs...? 24 db harci heli? Kapjunk már a fejünkhöz, a kőgazdag Hollandia nem üzemeltet ennyit..
Mikor jutunk már el oda, hogy lesz legalább 3 kiállítható állomány tábla normális korszerű eszközökkel felszerelt zászlóalj...? Ameddig a 30 éves M2A2 egy földöntúli csodának tűnik addig ne teljesen felesleges és esztelen mennyiségű harci helikopterebn gondolkodjon az ember.
Jelenleg pont az a baj, hogy a Gripen korszerszű és jó, de alatta gyakorlatilag a nagy büdös semmi van. A support semmit sem ér, ha nincs mit támogatni. A harci heli meg bizony support kategória....
Metisz-M van. A '90-es évek elején szereztük be őket.Pedig az értelmes mennyiség az több század. Legalább zászlóalj méret. Alatta csak golyófogó. van elég sok hely ahhoz, hogy egy esetleges támadást harckocsi (na jó, inkább úgy ánblokk páncélos) zászlóaljjal vagy inkább ezreddel indítsanak. Okulva az ukrajnai darálókból egy századnyi hh csak golyófogó lenne.
Más kérdés, hogy, ahogy te is írtad, nincs minek a harcát támogassa. Addig szvsz. nincs is sok értelme. Esetleg a különlegesek desszantolását biztosítani.
Van egyáltalán ir. pct. rak. még rendszerben itthon??
Az iddqd kódot még nem találták fel a műszaki gyakorlatban egy sor dologra.Ez nem légi harc rakéta...
Pedig már ideje lenneAz iddqd kódot még nem találták fel a műszaki gyakorlatban egy sor dologra.