[HUN] Mi-24 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
Ez nem autós jogsi hogy életed végéig érvényes lehetne (bár még ott is lejár az orvosi időnként). Azoknak a pilótáknak sajnálatosan már régen lejárt mindenféle jogosításuk az általad említett típusokra, először egy oktató-pilótával kellene nekik lerepülni az előírt ellenőrző (újraképző?) repüléseket, mielőtt egyáltalán egyedül repülhetnének.
Békeidőben ötven százalékban igazad van! Csak azért ötven, mert, ha jól begyakoroltál valamit(nem tudom, hogy Te mit!),azt életed végéig tudni fogod, ha közben nem zakkansz meg! Nem fogod elfelejteni a berögzült mozzanatokat akár HK-t vezettél, akár repülőt vagy szgk.-t! Ha, Te kapsz egy SAS behívót a kutya sem fogja kérdezni, hogy a vizelési ingered miatt nem vagy alkalmas a repülésre!
Bocsika!
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
Én sem gondoltam, hogy a heliket :) a jövő század avionikájával szereljék fel. De önmagában a nagyjavítás azt a szintet konzerválná, ami leállításukkor volt....
Orosz függés: nincs vele bajom, de könyörgöm, a NATO tagjai vagyunk.
Ha nem akarunk US-függést, akkor vegyünk Tigert vagy bármit, legalább Brüsszel is csöndben marad.
A műszakiak kiképzése/újraképzése elengedhetetlen, ahogy a pilótáké és operátoroké is.... Nem lehet a helik mellé járókát rendszeresíteni (Bocs az egykori pilótáktól)...
A nagyjavított, kész helik (kb. 6 db) Múlt századi technika, bármennyi is repül manapság is belőlük...
Sokkal több pénz is lenne újakra (elhatározás kérdése)---
Miből veszel Tigert? Ne, hogy azt mond, hogy az ellopott milliókból, mert az is kevés lenne!
A nyugalmazott pilótákkal beszélgetve: Az elavult technikával életük árán is védenék a hazát!
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 096
1 216
113
Békeidőben ötven százalékban igazad van! Csak azért ötven, mert, ha jól begyakoroltál valamit(nem tudom, hogy Te mit!),azt életed végéig tudni fogod, ha közben nem zakkansz meg! Nem fogod elfelejteni a berögzült mozzanatokat akár HK-t vezettél, akár repülőt vagy szgk.-t! Ha, Te kapsz egy SAS behívót a kutya sem fogja kérdezni, hogy a vizelési ingered miatt nem vagy alkalmas a repülésre!
Bocsika!

A gond ezzel csak az, hogy a pilóták szakszója lejár, és ahoz, hogy újra letegyék orvosi alkalmasság, megfelelő mennyiségű repült óra kiképző gépen (helin), és az adott típuson a tanusítványhoz szükséges repült óra kell. az 5-10 éve leállított gépek pilótái nem huszon évesek voltak akkoriban, páran ugyan még állományban vannak, de a többségük már nyugdíjba vonult vagy civil társaságnál külömbözeti vizsgák után repül, és nincs az az isten hogy visszaüljön az öreg vasba
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Nem értek egyet veled!
A SZU 22M-re is van megfelelő személyzet a MiG 29-ről nem is beszélve! (Igaz, hogy egyeseknél cipőkanál effektus van! Az egy tucatból, akit ismerek talán négy.).
Az "orosz függés mindig is pénz kérdése" volt.

akagi, nem úgy volt, hogy katona voltál ráadásul akinek a légtérhez vmi köze is van? Meg ismersz is ahogy itt is irod. Mert akkor már, hogy írhatsz le ilyet?

témához:
Ha jól értem 2023-2024ig lehetne rendszerbe nagyfelújítással, de semmilyen fegyverünk nincs már hozzá. Azaz kell egy kb fulos képzés pilotáknak, kiszolgálóknak, fegyverzet... és mindezt azért, hogy 5-6év múlva elmenjen az egész a levesbe??? Egész elképesztő pazarlásnak tűnik nekem.
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
A gond ezzel csak az, hogy a pilóták szakszója lejár, és ahoz, hogy újra letegyék orvosi alkalmasság, megfelelő mennyiségű repült óra kiképző gépen (helin), és az adott típuson a tanusítványhoz szükséges repült óra kell. az 5-10 éve leállított gépek pilótái nem huszon évesek voltak akkoriban, páran ugyan még állományban vannak, de a többségük már nyugdíjba vonult vagy civil társaságnál külömbözeti vizsgák után repül, és nincs az az isten hogy visszaüljön az öreg vasba
Amit állítasz, az mind igaz békeidőben! De, hogy visszaülnének, ha kell az öreg vasba, az biztos!
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
akagi, nem úgy volt, hogy katona voltál ráadásul akinek a légtérhez vmi köze is van? Meg ismersz is ahogy itt is irod. Mert akkor már, hogy írhatsz le ilyet?

témához:
Ha jól értem 2023-2024ig lehetne rendszerbe nagyfelújítással, de semmilyen fegyverünk nincs már hozzá. Azaz kell egy kb fulos képzés pilotáknak, kiszolgálóknak, fegyverzet... és mindezt azért, hogy 5-6év múlva elmenjen az egész a levesbe??? Egész elképesztő pazarlásnak tűnik nekem.
Egy kérdés:
Miért a mostani állapot jobb?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Békeidőben ötven százalékban igazad van! Csak azért ötven, mert, ha jól begyakoroltál valamit(nem tudom, hogy Te mit!),azt életed végéig tudni fogod, ha közben nem zakkansz meg! Nem fogod elfelejteni a berögzült mozzanatokat akár HK-t vezettél, akár repülőt vagy szgk.-t! Ha, Te kapsz egy SAS behívót a kutya sem fogja kérdezni, hogy a vizelési ingered miatt nem vagy alkalmas a repülésre!
Bocsika!
Békeidőben 100%-ban van igazam, mert egy szót sem írtam arról hogy a pilóta elfelejtette volna a repülőgép kezelőszerveit és azok használatát. Igazad van hogy én se felejtem el a szakmámat, ámbár én azt nem ÉVI 80-120 órában, hanem HAVI 200-320 órában gyakoroltam, szóval alapvetően más szintű a rutin. Arról írtam viszont, hogy mik a szabályok békeidőben. És most az van szerencsére. Ha a pilóta pár hónapot kihagy (pl. valami parancsnoki továbbképzés miatt), akkor már ellenőrző repülés kötelező kétüléses gépen oktatóval/elöljáróval mielőtt egyedül repülhet. Még akkor is lehet gond, lásd a csehországi Gripen-balesetet, amit óriási szerencsével éltek túl, és még rohadt sokba is került nekünk.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd and endre

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
Békeidőben 100%-ban van igazam, mert egy szót sem írtam arról hogy a pilóta elfelejtette volna a repülőgép kezelőszerveit és azok használatát. Igazad van hogy én se felejtem el a szakmámat, ámbár én azt nem ÉVI 80-120 órában, hanem HAVI 200-320 órában gyakoroltam, szóval alapvetően más szintű a rutin. Arról írtam viszont, hogy mik a szabályok békeidőben. És most az van szerencsére. Ha a pilóta pár hónapot kihagy (pl. valami parancsnoki továbbképzés miatt), akkor már ellenőrző repülés kötelező kétüléses gépen oktatóval/elöljáróval mielőtt egyedül repülhet. Még akkor is lehet gond, lásd a csehországi Gripen-balesetet, amit óriási szerencsével éltek túl, és még rohadt sokba is került nekünk.
Pedig, egyről beszélünk!
Egy tivornya után, mikor lefeküdtél úgy éjfél környékén, és hajnali háromkor riasztanak nem az a kérdésed, hogy miért éppen most, hanem, hogy mi a teendő és mire készüljek fel!
A balesetről:
A túlzott önbizalom tipikus esete..
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 741
12 291
113
Én sem gondoltam, hogy a heliket :) a jövő század avionikájával szereljék fel. De önmagában a nagyjavítás azt a szintet konzerválná, ami leállításukkor volt....
Orosz függés: nincs vele bajom, de könyörgöm, a NATO tagjai vagyunk.
Ha nem akarunk US-függést, akkor vegyünk Tigert vagy bármit, legalább Brüsszel is csöndben marad.
A műszakiak kiképzése/újraképzése elengedhetetlen, ahogy a pilótáké és operátoroké is.... Nem lehet a helik mellé járókát rendszeresíteni (Bocs az egykori pilótáktól)...
A nagyjavított, kész helik (kb. 6 db) Múlt századi technika, bármennyi is repül manapság is belőlük...
Sokkal több pénz is lenne újakra (elhatározás kérdése)---

Azért pár helikopterhez alkatrészt venni nem olyan hűdenyag függőség. :)
A gáz, na az igen. Ha azt elzárják, az jobban fáj. Bár Iván általában leszarja, csak fizessenek neki.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 741
12 291
113
Békeidőben ötven százalékban igazad van! Csak azért ötven, mert, ha jól begyakoroltál valamit(nem tudom, hogy Te mit!),azt életed végéig tudni fogod, ha közben nem zakkansz meg! Nem fogod elfelejteni a berögzült mozzanatokat akár HK-t vezettél, akár repülőt vagy szgk.-t! Ha, Te kapsz egy SAS behívót a kutya sem fogja kérdezni, hogy a vizelési ingered miatt nem vagy alkalmas a repülésre!
Bocsika!

Ne szórakozz már. öregek, mint az országút. Én ismerek olyan embert, aki cirka 200 (igen, kétszáz) MiG-21-est adott át, csak fél lábbal a sírban, fél lábbal a dtoxban van és öreg, mint az országút. Aki Szuhojon, vagy MiGen volt pilóta, az most hány éves, mit gondolsz?
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd and endre

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
Végülis aztán a parkban lévő MIG-21et is reaktiváltathatjuk Oroszokkal, vehetünk hozzá fegyverzetet is, képzést is megoldják. Aztán repül 5-6 évet és kuka. Az is jobb mint a mostani állapot nem? Nos?
.., hát, ezzel a mentalitással visszamehetünk a PO 2-ig! Kérdés csupán az, hogy mi, mennyibe kerül még az életed árán is...
Olvasva a Dudinak írt hozzászólásodat is:
Bizony-bizony kótya-vetye volt Iklad felszámolása stb,stb.
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
Ne szórakozz már. öregek, mint az országút. Én ismerek olyan embert, aki cirka 200 (igen, kétszáz) MiG-21-est adott át, csak fél lábbal a sírban, fél lábbal a dtoxban van és öreg, mint az országút. Aki Szuhojon, vagy MiGen volt pilóta, az most hány éves, mit gondolsz?
Nem szórakozok!
A SZU 22-es pilóta, akit ismerek, az ötvenes elején jár és nem iszik alkoholt. Egészségileg teljesen rendben. A 29-es pilóták a negyvenes éveiket tapossák és a mai napig is topon vannak, mert repülnek. Ki civilként, ki 29-es pilótaként..
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 400
19 829
113
6 éve állnak elhagyatottan. Hogy lesznek azokból újra repülőképes példányok?
Még ha sikerül is párnak fent maradni a levegőben, mennyi is számszerűleg?

Nem tudunk semmit, csak volt egy miniszteri elszólás, hogy felújítják a Mi-24 gépeket. Utoljára mennyi is volt még a hadrendben ? 6 db., ha jól emlékezem. Hát ennél többről ne álmodozzunk szerintem. Illene egy század, 12 db., de ennyit biztosan nem pofoztatunk ki. Az sem mindegy hogy csak egy nagyjavítás, vagy esetleg a kor színvonalán álló felszerelések is kerülnek esetleg beléjük, némi modernizáció kapcsán. Majd kiderül, de nagyot ne álmodjunk.
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
6 éve állnak elhagyatottan. Hogy lesznek azokból újra repülőképes példányok?
Még ha sikerül is párnak fent maradni a levegőben, mennyi is számszerűleg?
Szerintem így:
1. felrakják őket egy nagy trélerre és leviszik a határra
2. ott hulladék fából (ami már katona-menedéknek sem jó) építenek egy nagy katapultot
3. fognak egy nagy kukazsákot és szakszerű mozdulatokkal belesöprik a szabad ég alatt mára kellően megkomposztálódott Mi24-est
4. aztán a zsákot beleteszik a kataput kanalába
5. és amikor jön "a modern kori biztonságpolitikai fenyegetést nyújtó*" migráncs a kerítés felé, akkor kilövik rája, hogy eliesszék
-- No akkor fog repülni a Mi24

(*: nem tudom most hogy van, de 10 éve minden magyar biztpol szakértő legalább egyszer használta ezt a szóösszetételt, ha prezentálnia kellett. Még akkor is, ha Lacibácsinál voltak vendégségben hagymásbabot sütni)
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Néha azon agyalok, mit csinálnék, ha rengeteg pénzem lenne. Pl. vennék a honvédségnek 24 Mi-35öst. Egy tucatot lekonzerváltatnék, és kiképeztetnék rá 36 legénységet. Azér nem Kamovot, vagy Mi-28ast, mert árvíz gyakrabban van, mint háború. Ráadásul lehet egyszerre mind a kettő.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 776
5 138
113
Csináltam (összeloptam a netről;)) egy kis összesítőt a szomszédok harci helikopter állományával kapcsolatban...nem tudom mennyire pontosak az adatok.
Nyugodtan ki lehet javítani...:)

Szlovénia

· 8 db felfegyverzett B-412 helikopter

· 3 db felfegyverzett B-206 helikopter

· 2 db felfegyverzett SA-352 helikopter (szerintem itt típus szám elírás lehet…SA-532 Cougar a helyes)

Horvátország

9 db Mi–24V harci helikopter

5 db OH–58D Kiowa Warrior

„2006-ban kötött szerződést 10 db új Mi-171Sh támadó/szállító helikopterre, melyet az orosz államadósság terhére rendeltek meg. A megállapodás mintegy 65 millió USD értékü. A forgószárnyasokat nyugati technológiákkal is felszerelik. (Mindegyiken lesz egy hátsó rakodó rámpa, nagy méretü oldalajtó, NVG-felszerelés, kereső reflektor, IC-filter, infracsapdák, és plusz páncélzat.) Az első két gép 2007 októberében (80 mm-es rakéta-indítókkal felfegyverezve), az utolsó példányok pedig 2008 júniusában érkeznek meg. A gyártó cég, az Ulan Ude-i üzem. A legújabb híresztelések szerint azonban már további 4 példány (ebből kettő VIP-célokra) megrendelése is várható.”

Szerbia

SA 341 Gazelle (licence alapján gyártotta a SOKO) nem tudom repülnek e még...

9 darab H-145M szerződést 2016-ban kötöttek

2 db Mi-24V

Románia

23 db IAR-330 Puma Socat modern támadó-szállító helikopter Spike LR páncéltörő rakétákkal és sisakba épített célzó rendszerrel, THL-20 20 mm-es forgatható gépágyúval (eredetileg 25 volt, de 1 db egy tóba zuhant és 1 db sorsa ismeretlen)

16 db IAR-99 Soim (Hawk) gyakorlógép/könnyű támadó (a Hawk-hoz hasonló)

Ukrajna

205 db (Mi-24) (P,V,PM) ez gondolom napról napra változik...kezdetben talán 48 volt bevethető 232 tartalékban

Szlovákia

16 db Mi–24 (ezek V és D típusok voltak, 2011-ben kivonták őket)

Ausztria

12 db OH–58 Kiowa Scout
"Az OH-58-as fegyvere a hatcsövű 7,62-es Minigun. Bármennyire is meglepő a géppuskával nemcsak földi célok ellen gyakorolnak, hiszen a Kiowának Ausztriában légi rendészeti feladata is van kis sebességű célok ellen. A levegő-levegő lövészetre a Pilatus PC-6 által vontatott célok ellen van lehetőség."