Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Békeidőben ötven százalékban igazad van! Csak azért ötven, mert, ha jól begyakoroltál valamit(nem tudom, hogy Te mit!),azt életed végéig tudni fogod, ha közben nem zakkansz meg! Nem fogod elfelejteni a berögzült mozzanatokat akár HK-t vezettél, akár repülőt vagy szgk.-t! Ha, Te kapsz egy SAS behívót a kutya sem fogja kérdezni, hogy a vizelési ingered miatt nem vagy alkalmas a repülésre!Ez nem autós jogsi hogy életed végéig érvényes lehetne (bár még ott is lejár az orvosi időnként). Azoknak a pilótáknak sajnálatosan már régen lejárt mindenféle jogosításuk az általad említett típusokra, először egy oktató-pilótával kellene nekik lerepülni az előírt ellenőrző (újraképző?) repüléseket, mielőtt egyáltalán egyedül repülhetnének.
Miből veszel Tigert? Ne, hogy azt mond, hogy az ellopott milliókból, mert az is kevés lenne!Én sem gondoltam, hogy a heliket a jövő század avionikájával szereljék fel. De önmagában a nagyjavítás azt a szintet konzerválná, ami leállításukkor volt....
Orosz függés: nincs vele bajom, de könyörgöm, a NATO tagjai vagyunk.
Ha nem akarunk US-függést, akkor vegyünk Tigert vagy bármit, legalább Brüsszel is csöndben marad.
A műszakiak kiképzése/újraképzése elengedhetetlen, ahogy a pilótáké és operátoroké is.... Nem lehet a helik mellé járókát rendszeresíteni (Bocs az egykori pilótáktól)...
A nagyjavított, kész helik (kb. 6 db) Múlt századi technika, bármennyi is repül manapság is belőlük...
Sokkal több pénz is lenne újakra (elhatározás kérdése)---
Békeidőben ötven százalékban igazad van! Csak azért ötven, mert, ha jól begyakoroltál valamit(nem tudom, hogy Te mit!),azt életed végéig tudni fogod, ha közben nem zakkansz meg! Nem fogod elfelejteni a berögzült mozzanatokat akár HK-t vezettél, akár repülőt vagy szgk.-t! Ha, Te kapsz egy SAS behívót a kutya sem fogja kérdezni, hogy a vizelési ingered miatt nem vagy alkalmas a repülésre!
Bocsika!
Nem értek egyet veled!
A SZU 22M-re is van megfelelő személyzet a MiG 29-ről nem is beszélve! (Igaz, hogy egyeseknél cipőkanál effektus van! Az egy tucatból, akit ismerek talán négy.).
Az "orosz függés mindig is pénz kérdése" volt.
Amit állítasz, az mind igaz békeidőben! De, hogy visszaülnének, ha kell az öreg vasba, az biztos!A gond ezzel csak az, hogy a pilóták szakszója lejár, és ahoz, hogy újra letegyék orvosi alkalmasság, megfelelő mennyiségű repült óra kiképző gépen (helin), és az adott típuson a tanusítványhoz szükséges repült óra kell. az 5-10 éve leállított gépek pilótái nem huszon évesek voltak akkoriban, páran ugyan még állományban vannak, de a többségük már nyugdíjba vonult vagy civil társaságnál külömbözeti vizsgák után repül, és nincs az az isten hogy visszaüljön az öreg vasba
Egy kérdés:akagi, nem úgy volt, hogy katona voltál ráadásul akinek a légtérhez vmi köze is van? Meg ismersz is ahogy itt is irod. Mert akkor már, hogy írhatsz le ilyet?
témához:
Ha jól értem 2023-2024ig lehetne rendszerbe nagyfelújítással, de semmilyen fegyverünk nincs már hozzá. Azaz kell egy kb fulos képzés pilotáknak, kiszolgálóknak, fegyverzet... és mindezt azért, hogy 5-6év múlva elmenjen az egész a levesbe??? Egész elképesztő pazarlásnak tűnik nekem.
Békeidőben 100%-ban van igazam, mert egy szót sem írtam arról hogy a pilóta elfelejtette volna a repülőgép kezelőszerveit és azok használatát. Igazad van hogy én se felejtem el a szakmámat, ámbár én azt nem ÉVI 80-120 órában, hanem HAVI 200-320 órában gyakoroltam, szóval alapvetően más szintű a rutin. Arról írtam viszont, hogy mik a szabályok békeidőben. És most az van szerencsére. Ha a pilóta pár hónapot kihagy (pl. valami parancsnoki továbbképzés miatt), akkor már ellenőrző repülés kötelező kétüléses gépen oktatóval/elöljáróval mielőtt egyedül repülhet. Még akkor is lehet gond, lásd a csehországi Gripen-balesetet, amit óriási szerencsével éltek túl, és még rohadt sokba is került nekünk.Békeidőben ötven százalékban igazad van! Csak azért ötven, mert, ha jól begyakoroltál valamit(nem tudom, hogy Te mit!),azt életed végéig tudni fogod, ha közben nem zakkansz meg! Nem fogod elfelejteni a berögzült mozzanatokat akár HK-t vezettél, akár repülőt vagy szgk.-t! Ha, Te kapsz egy SAS behívót a kutya sem fogja kérdezni, hogy a vizelési ingered miatt nem vagy alkalmas a repülésre!
Bocsika!
Egy kérdés:
Miért a mostani állapot jobb?
Pedig, egyről beszélünk!Békeidőben 100%-ban van igazam, mert egy szót sem írtam arról hogy a pilóta elfelejtette volna a repülőgép kezelőszerveit és azok használatát. Igazad van hogy én se felejtem el a szakmámat, ámbár én azt nem ÉVI 80-120 órában, hanem HAVI 200-320 órában gyakoroltam, szóval alapvetően más szintű a rutin. Arról írtam viszont, hogy mik a szabályok békeidőben. És most az van szerencsére. Ha a pilóta pár hónapot kihagy (pl. valami parancsnoki továbbképzés miatt), akkor már ellenőrző repülés kötelező kétüléses gépen oktatóval/elöljáróval mielőtt egyedül repülhet. Még akkor is lehet gond, lásd a csehországi Gripen-balesetet, amit óriási szerencsével éltek túl, és még rohadt sokba is került nekünk.
Én sem gondoltam, hogy a heliket a jövő század avionikájával szereljék fel. De önmagában a nagyjavítás azt a szintet konzerválná, ami leállításukkor volt....
Orosz függés: nincs vele bajom, de könyörgöm, a NATO tagjai vagyunk.
Ha nem akarunk US-függést, akkor vegyünk Tigert vagy bármit, legalább Brüsszel is csöndben marad.
A műszakiak kiképzése/újraképzése elengedhetetlen, ahogy a pilótáké és operátoroké is.... Nem lehet a helik mellé járókát rendszeresíteni (Bocs az egykori pilótáktól)...
A nagyjavított, kész helik (kb. 6 db) Múlt századi technika, bármennyi is repül manapság is belőlük...
Sokkal több pénz is lenne újakra (elhatározás kérdése)---
Békeidőben ötven százalékban igazad van! Csak azért ötven, mert, ha jól begyakoroltál valamit(nem tudom, hogy Te mit!),azt életed végéig tudni fogod, ha közben nem zakkansz meg! Nem fogod elfelejteni a berögzült mozzanatokat akár HK-t vezettél, akár repülőt vagy szgk.-t! Ha, Te kapsz egy SAS behívót a kutya sem fogja kérdezni, hogy a vizelési ingered miatt nem vagy alkalmas a repülésre!
Bocsika!
.., hát, ezzel a mentalitással visszamehetünk a PO 2-ig! Kérdés csupán az, hogy mi, mennyibe kerül még az életed árán is...Végülis aztán a parkban lévő MIG-21et is reaktiváltathatjuk Oroszokkal, vehetünk hozzá fegyverzetet is, képzést is megoldják. Aztán repül 5-6 évet és kuka. Az is jobb mint a mostani állapot nem? Nos?
Nem szórakozok!Ne szórakozz már. öregek, mint az országút. Én ismerek olyan embert, aki cirka 200 (igen, kétszáz) MiG-21-est adott át, csak fél lábbal a sírban, fél lábbal a dtoxban van és öreg, mint az országút. Aki Szuhojon, vagy MiGen volt pilóta, az most hány éves, mit gondolsz?
6 éve állnak elhagyatottan. Hogy lesznek azokból újra repülőképes példányok?
Még ha sikerül is párnak fent maradni a levegőben, mennyi is számszerűleg?
Szerintem így:6 éve állnak elhagyatottan. Hogy lesznek azokból újra repülőképes példányok?
Még ha sikerül is párnak fent maradni a levegőben, mennyi is számszerűleg?
Ez a mentalitás vezetett idáig.árvíz gyakrabban van, mint háború