[HUN] Mi-24 korszerűsítés

Ez nem autós jogsi hogy életed végéig érvényes lehetne (bár még ott is lejár az orvosi időnként). Azoknak a pilótáknak sajnálatosan már régen lejárt mindenféle jogosításuk az általad említett típusokra, először egy oktató-pilótával kellene nekik lerepülni az előírt ellenőrző (újraképző?) repüléseket, mielőtt egyáltalán egyedül repülhetnének.
Békeidőben ötven százalékban igazad van! Csak azért ötven, mert, ha jól begyakoroltál valamit(nem tudom, hogy Te mit!),azt életed végéig tudni fogod, ha közben nem zakkansz meg! Nem fogod elfelejteni a berögzült mozzanatokat akár HK-t vezettél, akár repülőt vagy szgk.-t! Ha, Te kapsz egy SAS behívót a kutya sem fogja kérdezni, hogy a vizelési ingered miatt nem vagy alkalmas a repülésre!
Bocsika!
 
Én sem gondoltam, hogy a heliket :) a jövő század avionikájával szereljék fel. De önmagában a nagyjavítás azt a szintet konzerválná, ami leállításukkor volt....
Orosz függés: nincs vele bajom, de könyörgöm, a NATO tagjai vagyunk.
Ha nem akarunk US-függést, akkor vegyünk Tigert vagy bármit, legalább Brüsszel is csöndben marad.
A műszakiak kiképzése/újraképzése elengedhetetlen, ahogy a pilótáké és operátoroké is.... Nem lehet a helik mellé járókát rendszeresíteni (Bocs az egykori pilótáktól)...
A nagyjavított, kész helik (kb. 6 db) Múlt századi technika, bármennyi is repül manapság is belőlük...
Sokkal több pénz is lenne újakra (elhatározás kérdése)---
Miből veszel Tigert? Ne, hogy azt mond, hogy az ellopott milliókból, mert az is kevés lenne!
A nyugalmazott pilótákkal beszélgetve: Az elavult technikával életük árán is védenék a hazát!
 
Békeidőben ötven százalékban igazad van! Csak azért ötven, mert, ha jól begyakoroltál valamit(nem tudom, hogy Te mit!),azt életed végéig tudni fogod, ha közben nem zakkansz meg! Nem fogod elfelejteni a berögzült mozzanatokat akár HK-t vezettél, akár repülőt vagy szgk.-t! Ha, Te kapsz egy SAS behívót a kutya sem fogja kérdezni, hogy a vizelési ingered miatt nem vagy alkalmas a repülésre!
Bocsika!

A gond ezzel csak az, hogy a pilóták szakszója lejár, és ahoz, hogy újra letegyék orvosi alkalmasság, megfelelő mennyiségű repült óra kiképző gépen (helin), és az adott típuson a tanusítványhoz szükséges repült óra kell. az 5-10 éve leállított gépek pilótái nem huszon évesek voltak akkoriban, páran ugyan még állományban vannak, de a többségük már nyugdíjba vonult vagy civil társaságnál külömbözeti vizsgák után repül, és nincs az az isten hogy visszaüljön az öreg vasba
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Nem értek egyet veled!
A SZU 22M-re is van megfelelő személyzet a MiG 29-ről nem is beszélve! (Igaz, hogy egyeseknél cipőkanál effektus van! Az egy tucatból, akit ismerek talán négy.).
Az "orosz függés mindig is pénz kérdése" volt.

akagi, nem úgy volt, hogy katona voltál ráadásul akinek a légtérhez vmi köze is van? Meg ismersz is ahogy itt is irod. Mert akkor már, hogy írhatsz le ilyet?

témához:
Ha jól értem 2023-2024ig lehetne rendszerbe nagyfelújítással, de semmilyen fegyverünk nincs már hozzá. Azaz kell egy kb fulos képzés pilotáknak, kiszolgálóknak, fegyverzet... és mindezt azért, hogy 5-6év múlva elmenjen az egész a levesbe??? Egész elképesztő pazarlásnak tűnik nekem.
 
A gond ezzel csak az, hogy a pilóták szakszója lejár, és ahoz, hogy újra letegyék orvosi alkalmasság, megfelelő mennyiségű repült óra kiképző gépen (helin), és az adott típuson a tanusítványhoz szükséges repült óra kell. az 5-10 éve leállított gépek pilótái nem huszon évesek voltak akkoriban, páran ugyan még állományban vannak, de a többségük már nyugdíjba vonult vagy civil társaságnál külömbözeti vizsgák után repül, és nincs az az isten hogy visszaüljön az öreg vasba
Amit állítasz, az mind igaz békeidőben! De, hogy visszaülnének, ha kell az öreg vasba, az biztos!
 
akagi, nem úgy volt, hogy katona voltál ráadásul akinek a légtérhez vmi köze is van? Meg ismersz is ahogy itt is irod. Mert akkor már, hogy írhatsz le ilyet?

témához:
Ha jól értem 2023-2024ig lehetne rendszerbe nagyfelújítással, de semmilyen fegyverünk nincs már hozzá. Azaz kell egy kb fulos képzés pilotáknak, kiszolgálóknak, fegyverzet... és mindezt azért, hogy 5-6év múlva elmenjen az egész a levesbe??? Egész elképesztő pazarlásnak tűnik nekem.
Egy kérdés:
Miért a mostani állapot jobb?
 
Békeidőben ötven százalékban igazad van! Csak azért ötven, mert, ha jól begyakoroltál valamit(nem tudom, hogy Te mit!),azt életed végéig tudni fogod, ha közben nem zakkansz meg! Nem fogod elfelejteni a berögzült mozzanatokat akár HK-t vezettél, akár repülőt vagy szgk.-t! Ha, Te kapsz egy SAS behívót a kutya sem fogja kérdezni, hogy a vizelési ingered miatt nem vagy alkalmas a repülésre!
Bocsika!
Békeidőben 100%-ban van igazam, mert egy szót sem írtam arról hogy a pilóta elfelejtette volna a repülőgép kezelőszerveit és azok használatát. Igazad van hogy én se felejtem el a szakmámat, ámbár én azt nem ÉVI 80-120 órában, hanem HAVI 200-320 órában gyakoroltam, szóval alapvetően más szintű a rutin. Arról írtam viszont, hogy mik a szabályok békeidőben. És most az van szerencsére. Ha a pilóta pár hónapot kihagy (pl. valami parancsnoki továbbképzés miatt), akkor már ellenőrző repülés kötelező kétüléses gépen oktatóval/elöljáróval mielőtt egyedül repülhet. Még akkor is lehet gond, lásd a csehországi Gripen-balesetet, amit óriási szerencsével éltek túl, és még rohadt sokba is került nekünk.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd and endre
Békeidőben 100%-ban van igazam, mert egy szót sem írtam arról hogy a pilóta elfelejtette volna a repülőgép kezelőszerveit és azok használatát. Igazad van hogy én se felejtem el a szakmámat, ámbár én azt nem ÉVI 80-120 órában, hanem HAVI 200-320 órában gyakoroltam, szóval alapvetően más szintű a rutin. Arról írtam viszont, hogy mik a szabályok békeidőben. És most az van szerencsére. Ha a pilóta pár hónapot kihagy (pl. valami parancsnoki továbbképzés miatt), akkor már ellenőrző repülés kötelező kétüléses gépen oktatóval/elöljáróval mielőtt egyedül repülhet. Még akkor is lehet gond, lásd a csehországi Gripen-balesetet, amit óriási szerencsével éltek túl, és még rohadt sokba is került nekünk.
Pedig, egyről beszélünk!
Egy tivornya után, mikor lefeküdtél úgy éjfél környékén, és hajnali háromkor riasztanak nem az a kérdésed, hogy miért éppen most, hanem, hogy mi a teendő és mire készüljek fel!
A balesetről:
A túlzott önbizalom tipikus esete..
 
Én sem gondoltam, hogy a heliket :) a jövő század avionikájával szereljék fel. De önmagában a nagyjavítás azt a szintet konzerválná, ami leállításukkor volt....
Orosz függés: nincs vele bajom, de könyörgöm, a NATO tagjai vagyunk.
Ha nem akarunk US-függést, akkor vegyünk Tigert vagy bármit, legalább Brüsszel is csöndben marad.
A műszakiak kiképzése/újraképzése elengedhetetlen, ahogy a pilótáké és operátoroké is.... Nem lehet a helik mellé járókát rendszeresíteni (Bocs az egykori pilótáktól)...
A nagyjavított, kész helik (kb. 6 db) Múlt századi technika, bármennyi is repül manapság is belőlük...
Sokkal több pénz is lenne újakra (elhatározás kérdése)---

Azért pár helikopterhez alkatrészt venni nem olyan hűdenyag függőség. :)
A gáz, na az igen. Ha azt elzárják, az jobban fáj. Bár Iván általában leszarja, csak fizessenek neki.
 
Békeidőben ötven százalékban igazad van! Csak azért ötven, mert, ha jól begyakoroltál valamit(nem tudom, hogy Te mit!),azt életed végéig tudni fogod, ha közben nem zakkansz meg! Nem fogod elfelejteni a berögzült mozzanatokat akár HK-t vezettél, akár repülőt vagy szgk.-t! Ha, Te kapsz egy SAS behívót a kutya sem fogja kérdezni, hogy a vizelési ingered miatt nem vagy alkalmas a repülésre!
Bocsika!

Ne szórakozz már. öregek, mint az országút. Én ismerek olyan embert, aki cirka 200 (igen, kétszáz) MiG-21-est adott át, csak fél lábbal a sírban, fél lábbal a dtoxban van és öreg, mint az országút. Aki Szuhojon, vagy MiGen volt pilóta, az most hány éves, mit gondolsz?
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd and endre
Végülis aztán a parkban lévő MIG-21et is reaktiváltathatjuk Oroszokkal, vehetünk hozzá fegyverzetet is, képzést is megoldják. Aztán repül 5-6 évet és kuka. Az is jobb mint a mostani állapot nem? Nos?
.., hát, ezzel a mentalitással visszamehetünk a PO 2-ig! Kérdés csupán az, hogy mi, mennyibe kerül még az életed árán is...
Olvasva a Dudinak írt hozzászólásodat is:
Bizony-bizony kótya-vetye volt Iklad felszámolása stb,stb.
 
Ne szórakozz már. öregek, mint az országút. Én ismerek olyan embert, aki cirka 200 (igen, kétszáz) MiG-21-est adott át, csak fél lábbal a sírban, fél lábbal a dtoxban van és öreg, mint az országút. Aki Szuhojon, vagy MiGen volt pilóta, az most hány éves, mit gondolsz?
Nem szórakozok!
A SZU 22-es pilóta, akit ismerek, az ötvenes elején jár és nem iszik alkoholt. Egészségileg teljesen rendben. A 29-es pilóták a negyvenes éveiket tapossák és a mai napig is topon vannak, mert repülnek. Ki civilként, ki 29-es pilótaként..
 
6 éve állnak elhagyatottan. Hogy lesznek azokból újra repülőképes példányok?
Még ha sikerül is párnak fent maradni a levegőben, mennyi is számszerűleg?

Nem tudunk semmit, csak volt egy miniszteri elszólás, hogy felújítják a Mi-24 gépeket. Utoljára mennyi is volt még a hadrendben ? 6 db., ha jól emlékezem. Hát ennél többről ne álmodozzunk szerintem. Illene egy század, 12 db., de ennyit biztosan nem pofoztatunk ki. Az sem mindegy hogy csak egy nagyjavítás, vagy esetleg a kor színvonalán álló felszerelések is kerülnek esetleg beléjük, némi modernizáció kapcsán. Majd kiderül, de nagyot ne álmodjunk.
 
6 éve állnak elhagyatottan. Hogy lesznek azokból újra repülőképes példányok?
Még ha sikerül is párnak fent maradni a levegőben, mennyi is számszerűleg?
Szerintem így:
1. felrakják őket egy nagy trélerre és leviszik a határra
2. ott hulladék fából (ami már katona-menedéknek sem jó) építenek egy nagy katapultot
3. fognak egy nagy kukazsákot és szakszerű mozdulatokkal belesöprik a szabad ég alatt mára kellően megkomposztálódott Mi24-est
4. aztán a zsákot beleteszik a kataput kanalába
5. és amikor jön "a modern kori biztonságpolitikai fenyegetést nyújtó*" migráncs a kerítés felé, akkor kilövik rája, hogy eliesszék
-- No akkor fog repülni a Mi24

(*: nem tudom most hogy van, de 10 éve minden magyar biztpol szakértő legalább egyszer használta ezt a szóösszetételt, ha prezentálnia kellett. Még akkor is, ha Lacibácsinál voltak vendégségben hagymásbabot sütni)
 
Néha azon agyalok, mit csinálnék, ha rengeteg pénzem lenne. Pl. vennék a honvédségnek 24 Mi-35öst. Egy tucatot lekonzerváltatnék, és kiképeztetnék rá 36 legénységet. Azér nem Kamovot, vagy Mi-28ast, mert árvíz gyakrabban van, mint háború. Ráadásul lehet egyszerre mind a kettő.
 
Csináltam (összeloptam a netről;)) egy kis összesítőt a szomszédok harci helikopter állományával kapcsolatban...nem tudom mennyire pontosak az adatok.
Nyugodtan ki lehet javítani...:)

Szlovénia

· 8 db felfegyverzett B-412 helikopter

· 3 db felfegyverzett B-206 helikopter

· 2 db felfegyverzett SA-352 helikopter (szerintem itt típus szám elírás lehet…SA-532 Cougar a helyes)

Horvátország

9 db Mi–24V harci helikopter

5 db OH–58D Kiowa Warrior

„2006-ban kötött szerződést 10 db új Mi-171Sh támadó/szállító helikopterre, melyet az orosz államadósság terhére rendeltek meg. A megállapodás mintegy 65 millió USD értékü. A forgószárnyasokat nyugati technológiákkal is felszerelik. (Mindegyiken lesz egy hátsó rakodó rámpa, nagy méretü oldalajtó, NVG-felszerelés, kereső reflektor, IC-filter, infracsapdák, és plusz páncélzat.) Az első két gép 2007 októberében (80 mm-es rakéta-indítókkal felfegyverezve), az utolsó példányok pedig 2008 júniusában érkeznek meg. A gyártó cég, az Ulan Ude-i üzem. A legújabb híresztelések szerint azonban már további 4 példány (ebből kettő VIP-célokra) megrendelése is várható.”

Szerbia

SA 341 Gazelle (licence alapján gyártotta a SOKO) nem tudom repülnek e még...

9 darab H-145M szerződést 2016-ban kötöttek

2 db Mi-24V

Románia

23 db IAR-330 Puma Socat modern támadó-szállító helikopter Spike LR páncéltörő rakétákkal és sisakba épített célzó rendszerrel, THL-20 20 mm-es forgatható gépágyúval (eredetileg 25 volt, de 1 db egy tóba zuhant és 1 db sorsa ismeretlen)

16 db IAR-99 Soim (Hawk) gyakorlógép/könnyű támadó (a Hawk-hoz hasonló)

Ukrajna

205 db (Mi-24) (P,V,PM) ez gondolom napról napra változik...kezdetben talán 48 volt bevethető 232 tartalékban

Szlovákia

16 db Mi–24 (ezek V és D típusok voltak, 2011-ben kivonták őket)

Ausztria

12 db OH–58 Kiowa Scout
"Az OH-58-as fegyvere a hatcsövű 7,62-es Minigun. Bármennyire is meglepő a géppuskával nemcsak földi célok ellen gyakorolnak, hiszen a Kiowának Ausztriában légi rendészeti feladata is van kis sebességű célok ellen. A levegő-levegő lövészetre a Pilatus PC-6 által vontatott célok ellen van lehetőség."