[HUN] Mi-24 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
A veszprémi Mi-24D helikopteres emlékmű állításának részletei és ezen keresztül a MH Légijármű Javítóüzem tevékenységének bemutatása

https://harcihelikopter.blog.hu/201...CI405yM2ifC1qXn2wA25n4ijtzgQ8JiBJQdREwrUITnbQ
Édes istenem, 30 éves lepusztult, rozsdás létrák, állványok, ócska 30 éves fabakok, avítt targonca, 40-50 éves lámpatestek, tiszta 70-es évek feeling. Siralmas. Hol van ez a hely egy egy mai modern multi cég berendezései mellett? Ránézésre az egészről az jön le hogy kb a tudásuk és a munkamoráljuk, tempójuk is kb valahol azon a szinten lehet megrekedve.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Édes istenem, 30 éves lepusztult, rozsdás létrák, állványok, ócska 30 éves fabakok, avítt targonca, 40-50 éves lámpatestek, tiszta 70-es évek feeling. Siralmas. Hol van ez a hely egy egy mai modern multi cég berendezései mellett? Ránézésre az egészről az jön le hogy kb a tudásuk és a munkamoráljuk, tempójuk is kb valahol azon a szinten lehet megrekedve.
Mikor volt ezeknek utoljára élő rendelésük aktív technika javítására?
A 2008-as repülőnapon kiállított, restaurált MiG-ek óta csak kivont és hatástalanított honvédségi és néphadseregi technikát pofoznak helyre, hatástalanítva, kiállítási céllal.
Mégis miből és miért lenne nekik modern felszerelésük, új, fiatal, lehetőleg nem csak főleg nyugállományból továbbfoglalkoztatott állományuk?
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
És aki meglátja ezeket a képeket már tudja is hogy nem vizekre rá semmit sem. Nem hiszem hogy néhány millió forint földhöz vágja őket, csak egyszerűbb a megszokott semmittevesben kényelmesen el vegetalni, meg az általad említett alibi munkákkal el lenni. Ráfordítás, befektetés a jövőbe nulla. Kb az egészről a régi Tsz javító műhelyek jutnak eszembe. Olaj, kosz, lepusztultsag, összevissza munkaruházat, ital és rugalmas munkaidő. Ilyen egy multinacionális cégnél nincs, de már állami vagy önkormányzati cégnél se nagyon van. Ez a vezetők és a dolgozók belexarasa az egészbe. Mibe került volna azokat az antik allvanyokat lefesti? Alubol nincs talán egy millió újan darabja meg a Kaiser Kraftos újságban se.
 
  • Tetszik
Reactions: honved
M

molnibalage

Guest
Mikor volt ezeknek utoljára élő rendelésük aktív technika javítására?
A 2008-as repülőnapon kiállított, restaurált MiG-ek óta csak kivont és hatástalanított honvédségi és néphadseregi technikát pofoznak helyre, hatástalanítva, kiállítási céllal.
Mégis miből és miért lenne nekik modern felszerelésük, új, fiatal, lehetőleg nem csak főleg nyugállományból továbbfoglalkoztatott állományuk?
No várjunk, akkor ez az üzem most akkor milyen feladatot lát el? Milyen technikát javítana normál esetben? Napi üzemeltetéshez kapcsolódó feladatunk nincs?
Ha csak retro gépek kinézetének pofozása a cél, akkor én nem látom a problémát, de ha tényleg ennek az üzemnek kéne majd a jövőben komolyabb dolgokat csinálni, akkor ehhez milyen képességei vannak ma?
 

Ferkó84

Active Member
2018. október 2.
81
165
33
És aki meglátja ezeket a képeket már tudja is hogy nem vizekre rá semmit sem. Nem hiszem hogy néhány millió forint földhöz vágja őket, csak egyszerűbb a megszokott semmittevesben kényelmesen el vegetalni, meg az általad említett alibi munkákkal el lenni. Ráfordítás, befektetés a jövőbe nulla. Kb az egészről a régi Tsz javító műhelyek jutnak eszembe. Olaj, kosz, lepusztultsag, összevissza munkaruházat, ital és rugalmas munkaidő. Ilyen egy multinacionális cégnél nincs, de már állami vagy önkormányzati cégnél se nagyon van. Ez a vezetők és a dolgozók belexarasa az egészbe. Mibe került volna azokat az antik allvanyokat lefesti? Alubol nincs talán egy millió újan darabja meg a Kaiser Kraftos újságban se.
Mikor jártál te egy űzemben? Ne egy össze szerelő gagyi droid céget vegyél alapul! Normális űzemben mocsok kosz van! Gyere be a mi lakatos üzemünkbe
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Mikor jártál te egy űzemben? Ne egy össze szerelő gagyi droid céget vegyél alapul! Normális űzemben mocsok kosz van! Gyere be a mi lakatos üzemünkbe
Ez nem igaz. Ahogy az se volt teljesen igaz, amit én állítottam. Ugyanis az utólag beszerzett ex-finn és orosz civil Minyók, továbbá a mostani Mihuk összeszerelésében, üzembeállításában, lefestésében (értsd: ahol ez megtörtént) részt vettek.

De a te állításod több mint fals. Egy repipari üzem nem szutykos lakatosműhely. Mondanám a PG-t, de az pont olyan régen volt, ahogy a fenti kecskeméti fotó jellege mutatja.
Hanem, csak hogy tudd, lehet ezt másképp is csinálni, pl a lengyel MiG-29-esek és Szuhojok nagyjavító bázisa:

http://www.mig-21.de/deutsch/aktuellarchiv/wzl22004.htm

 
M

molnibalage

Guest
Mikor jártál te egy űzemben? Ne egy össze szerelő gagyi droid céget vegyél alapul! Normális űzemben mocsok kosz van! Gyere be a mi lakatos üzemünkbe
Ekkora bugyutaságot keveset hallottam életemben.
  • A lengyel nagyjavító üzem kapcsán Kővári is mutatott olyan képet, aminek a kommentárja az volt, hogy kb. a földről lehetne enni, akkora tisztaság van. Az, hogy egyes üzemek igénytelenek, az nem bizonyjték semmire.
  • Esetleg az orosz videókat is nézd meg mondjuk az Sz-300/400 gyártásról, de tetszőleges jenki videó repcsiüzemből.
  • Az BME-az az Áramlástan tanszék is valaha úgy nézett ki, mint a Kisföldalatti alagútja. Ma "picit" másképpen.





Fejben nagyon le tetszik maradva...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
És nem csak egy repipari műhelynek kell tisztának lenni. Sokat jártam leauditálni beszállítókat és volt, hogy egy potenciális beszállító jelölt azért nem kapott megrendelést, mert mocsokban dolgoztak, így a festés minőségét se tudták garantálni.
A mi lakatosműhelyeinket is rendre takarítják, a padló az egész gyárban tiszta, ha kiömlik valami, azt azonnal fel kell takarítani. Ez nem multinácis hülyéskedés, hanem gyártói munkakörnyezet, igényesség és balesetmegelőzés is egyben.
 

Ferkó84

Active Member
2018. október 2.
81
165
33
Ez nem igaz. Ahogy az se volt teljesen igaz, amit én állítottam. Ugyanis az utólag beszerzett ex-finn és orosz civil Minyók, továbbá a mostani Mihuk összeszerelésében, üzembeállításában, lefestésében (értsd: ahol ez megtörtént) részt vettek.

De a te állításod több mint fals. Egy repipari üzem nem szutykos lakatosműhely. Mondanám a PG-t, de az pont olyan régen volt, ahogy a fenti kecskeméti fotó jellege mutatja.
Hanem, csak hogy tudd, lehet ezt másképp is csinálni, pl a lengyel MiG-29-esek és Szuhojok nagyjavító bázisa:

http://www.mig-21.de/deutsch/aktuellarchiv/wzl22004.htm

Jah, mikor hozzánk jönnek: külföldi delegáció, sajtó nálunk is enni lehet a padlóról :rolleyes:
 

Ferkó84

Active Member
2018. október 2.
81
165
33
Jajj mán gyerekekk! Szerintetek ott kellene állnia Manci néninek és repkedni ha éppen le esik egy csepp olaj? Ugyan már! Annyi a helyzet hogy míg a ruszki, lengyen stb munkás ki takarít mikor szólnak hogy na emberek ma movi van gyünnek filmezni ki takarít addig kedves honfi társaink ezt a mozzanatot mellőzték:hadonaszos::D
 

Ferkó84

Active Member
2018. október 2.
81
165
33
Ekkora bugyutaságot keveset hallottam életemben.
  • A lengyel nagyjavító üzem kapcsán Kővári is mutatott olyan képet, aminek a kommentárja az volt, hogy kb. a földről lehetne enni, akkora tisztaság van. Az, hogy egyes üzemek igénytelenek, az nem bizonyjték semmire.
  • Esetleg az orosz videókat is nézd meg mondjuk az Sz-300/400 gyártásról, de tetszőleges jenki videó repcsiüzemből.
  • Az BME-az az Áramlástan tanszék is valaha úgy nézett ki, mint a Kisföldalatti alagútja. Ma "picit" másképpen.





Fejben nagyon le tetszik maradva...
Minden tiszteletem a tiéd! De menj be egy akármilyen űzembe. Rendetlenség van mindenhol. Te vagy le maradva kedves mert ha jól látom diplomás vagy. Irodista. Néha el kell menni egy ilyen helyre és nem videókat lessni. A kirakatba akármit lehet tenni nem?
 

Ferkó84

Active Member
2018. október 2.
81
165
33
És nem csak egy repipari műhelynek kell tisztának lenni. Sokat jártam leauditálni beszállítókat és volt, hogy egy potenciális beszállító jelölt azért nem kapott megrendelést, mert mocsokban dolgoztak, így a festés minőségét se tudták garantálni.
A mi lakatosműhelyeinket is rendre takarítják, a padló az egész gyárban tiszta, ha kiömlik valami, azt azonnal fel kell takarítani. Ez nem multinácis hülyéskedés, hanem gyártói munkakörnyezet, igényesség és balesetmegelőzés is egyben.
Amíg bejárás van itt is ez a helyzet. De ez sajnos magyar mentalitás! De gondoljatok bele, ha mindig a rendre kell ügyelni, figyelni. Akkor mennyit dolgozna az a munkás egy 8 órás műszakban? Pl. Álványos fúró, ki fűrok egy lyukat aztán takarítás, ki fúrok még egyet takarítás. A két fúrat közötti időben amit azzal töltöttem hogy össze szedjem a forgácsot és le takarítsam atakarítsam a munka padot kb 4 fúratott még ki tudtam volna lőni. Ezért ha takarítás akkor mű útán
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 307
16 165
113
Amíg bejárás van itt is ez a helyzet. De ez sajnos magyar mentalitás! De gondoljatok bele, ha mindig a rendre kell ügyelni, figyelni. Akkor mennyit dolgozna az a munkás egy 8 órás műszakban? Pl. Álványos fúró, ki fűrok egy lyukat aztán takarítás, ki fúrok még egyet takarítás. A két fúrat közötti időben amit azzal töltöttem hogy össze szedjem a forgácsot és le takarítsam atakarítsam a munka padot kb 4 fúratott még ki tudtam volna lőni. Ezért ha takarítás akkor mű útán
Nem erről van szó; hanem pl. az utolsó fél óra rendrakás és takarítás. A mocsokba botladozva és szerszámot keresve, nyugodtan megfelezheted az effektív munkaidőt. A szemlélet nem nemzet függő (kiakadok az ilyeneken, h magyar mentalitás...francokat), hanem intelligencia kérdése.
 
M

molnibalage

Guest
Minden tiszteletem a tiéd! De menj be egy akármilyen űzembe. Rendetlenség van mindenhol. Te vagy le maradva kedves mert ha jól látom diplomás vagy. Irodista. Néha el kell menni egy ilyen helyre és nem videókat lessni. A kirakatba akármit lehet tenni nem?
Szerinted soha életemben nem jártam gyártó vagy karbantartó üzemben? Szerinted poénból mondtam azt, amit?
Attól, mert jellemzően irodai munkát végzek nem jelenti azt, hogy nem láttam a másik oldalt sok területen. Kazángyártó, szivattyú és szerelvény gyártó, acélszerkezet szerelő, fröccsöntő műanyag üzem, CNC forgácsoló, Lufthansa, stb.

De nagyobb cégek színvonalas karbantartó műhelye sem arról szól, hogy nyakig mocsok van.

Nem erről van szó; hanem pl. az utolsó fél óra rendrakás és takarítás. A mocsokba botladozva és szerszámot keresve, nyugodtan megfelezheted az effektív munkaidőt. A szemlélet nem nemzet függő (kiakadok az ilyeneken, h magyar mentalitás...francokat), hanem intelligencia kérdése.
Nagyjából.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 781
113
Minden tiszteletem a tiéd! De menj be egy akármilyen űzembe. Rendetlenség van mindenhol. Te vagy le maradva kedves mert ha jól látom diplomás vagy. Irodista. Néha el kell menni egy ilyen helyre és nem videókat lessni. A kirakatba akármit lehet tenni nem?
Ja, valóban, a diplomás az mind nyikhaj, buta kigyóvállú. Ne legyünk már idióták, egy rendes mérnök rendszeresen megnézi amit tervez, és eljár üzemekbe megnézni mi az amit betervezett. Egy betonelem gyárban óhatatlanul kosz van és por, de ha a szerszámok rendben, tárolóban a falon vannak akkor az jó jel.
Még egy autószerelőnél is szívesebben hagyom ott a kocsit ha rendet látok a műhelyében.. .. itt meg nem tetőbádogot vágnak hanem 10+millió eurós eszközöket javítanak.
(-Béla, bazmeg, megint elveszett 10 csavarom meg a racsinis amivel a reduktort javítottam. -hagy a picsába, majd kirázza magából)