[HUN] Mi-24 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 850
72 623
113
Nah mivel én gerjesztettem fel ezt a vitát, ami tulajdonképp nem is a takarításról rendetlenségről szólt ezért beteszem az általam kifogásolt képeket hogy visszakanyarodjunk kicsit az kiinduló pntra:

img_1556_cimerrel_2.jpg


Nah, ez a kép akár Csernobilban is készülhetett volna ha egy kicsit porosabb lenne minden.
Az állványokat már említettem ugye,még a kerekeik se fixálhatók, az állapotuk meg látható milyen. Kábel a földön, botlásveszély, miért nincs kiépítve a vezeték a munkaállomásig 40 év alatt, passz. Műgyanta sehol, aszfalt vagy beton van, így nehezebben portalanítható, tisztán tartható legalább. Legalább közlekedési útvonal vagy mi ki van jelölve, külön poén hogy a targonca azon áll, villák szabadon, ismét botlásveszély.

img_1552.jpg


Szintén az állvány, és ugye ide húzza fel magával a szerszámokat, kábeleket, levegőt, ahelyett hogy fentről a plafon irányából elérhetné azok csatlakoztatását.

img_1566.jpg


Ez meg kész, teljes összevisszaság, Simson motor meg robogó a csarnokban. Valami zsákok gabona, vagy talán olaj elleni mentesítő anyag van benne? Viszont nincs kijelölve mi a céljuk. 40-50 éves villanyszekrények , kábelek.

Aztán a többit nem tudom belinkelni, de igazából felesleges mert nem sok mindenen lehet még fennakadni. A lámpatesteket illene lecserélni már a nagy szipi szupi energiatakarékosság jegyében valami ledesekre, a fabakokon semmi teherbírás jelölés, na meg láttam egy eredeti TUTO lakatot , olyan antik kéket, még a kilencvenes évek közepén veszett ki kb (igaz nekem otthon Verdun lakatom is van ami műxik).
Aki akar nézegessen:
https://harcihelikopter.blog.hu/201...I405yM2ifC1qXn2wA25n4ijtzgQ8JiBJQdREwrUITnbQ#
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 693
12 149
113
Én ilyen körülmények között tanultam. Az volt a mondás, hogy csak az a jó szerelő, akinek megáll a köpenye a sarokban.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

BiancoGasto

Well-Known Member
2018. november 14.
758
918
93
Nah mivel én gerjesztettem fel ezt a vitát, ami tulajdonképp nem is a takarításról rendetlenségről szólt ezért beteszem az általam kifogásolt képeket hogy visszakanyarodjunk kicsit az kiinduló pntra:

img_1556_cimerrel_2.jpg


Nah, ez a kép akár Csernobilban is készülhetett volna ha egy kicsit porosabb lenne minden.
Az állványokat már említettem ugye,még a kerekeik se fixálhatók, az állapotuk meg látható milyen. Kábel a földön, botlásveszély, miért nincs kiépítve a vezeték a munkaállomásig 40 év alatt, passz. Műgyanta sehol, aszfalt vagy beton van, így nehezebben portalanítható, tisztán tartható legalább. Legalább közlekedési útvonal vagy mi ki van jelölve, külön poén hogy a targonca azon áll, villák szabadon, ismét botlásveszély.

img_1552.jpg


Szintén az állvány, és ugye ide húzza fel magával a szerszámokat, kábeleket, levegőt, ahelyett hogy fentről a plafon irányából elérhetné azok csatlakoztatását.

img_1566.jpg


Ez meg kész, teljes összevisszaság, Simson motor meg robogó a csarnokban. Valami zsákok gabona, vagy talán olaj elleni mentesítő anyag van benne? Viszont nincs kijelölve mi a céljuk. 40-50 éves villanyszekrények , kábelek.

Aztán a többit nem tudom belinkelni, de igazából felesleges mert nem sok mindenen lehet még fennakadni. A lámpatesteket illene lecserélni már a nagy szipi szupi energiatakarékosság jegyében valami ledesekre, a fabakokon semmi teherbírás jelölés, na meg láttam egy eredeti TUTO lakatot , olyan antik kéket, még a kilencvenes évek közepén veszett ki kb (igaz nekem otthon Verdun lakatom is van ami műxik).
Aki akar nézegessen:
https://harcihelikopter.blog.hu/201...I405yM2ifC1qXn2wA25n4ijtzgQ8JiBJQdREwrUITnbQ#
Azért itt sok mindenről nem a melós tehet,nem kellene mindjárt fehérgalléros VS. kékgalléros háborút indítani.
Antigonosz ez nem neked szólt.
Amúgy teljessen igazatok van azzal kapcsolatban,hogy ez így kicsit gáz.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 703
66 005
113
Tényleg azzal van a baj, hogy a kuplerájt mindig meg lehet magyarázni "háborús készültséggel", meg tábori körülményekkel, meg a katona az legyen katona, de felesleges.
Egy hátországi félkatonai-katonai karbantartó üzemegységnél különösen annak fényében indokolhatatlan a rendetlenség, hogy negyed százada beköltöztek hozzán a multik és ha mást nem, de az igényes munkakörnyezetet meghonosították nálunk.
Ennek pedig igen is át kéne szivárognia a Honvédséghez is, ha máshogy nem, akkor majd a nyugati technológiával.
De ne legyünk ennyire szűklátókörűek, amikor a MiG-29-esekhez (és még nem a Gripenekhez) felépült a javítóhangár, az is messze kultúráltabb volt, mint a párszáz méterre levő KöRü.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 850
72 623
113
Az a kérdés hogy akarnak-e valamit kezdeni ezzel a céggel. Ha nem, akkor rendezzék be múzeumnak, sokat nem kell rajt alakítani. A repképtelen meg egyéb dolgokat meg festessék le valami civil céggel mert azonkívül hogy minőségibb munkát végez még mindent összevetve olcsóbb is talán ugye. Ha meg kell ez a cég akkor invesztáljanak bele, nem egy említésre méltó összeg 2020 táján egy a kornak megfelelő minőségű javítóbázist létrehozni a kor színvonalán. Multi cégek erős piaci versenyben nem xaroznak ha pár száz milliós vagy milliárdos beruházásokról van szó, igaz kb 2 éves megtérüléssel terveznek. De egy állami , katonai szemléletű cégnél erre a kócerájra ha rákölt úgy 100-150 milliót hogy előtte ismereteket szerez a civil életből szervezési folyamatokról akkor szerintem az sem sok. A melósokat, vezetőket meg vagy cseréljék le ha javíthatatlanok fejben, és szerződtessenek a civil piacról akár több fizetésért, vagy küldjék ki őket tanulni civil, vagy külföldi minőségi hadi cégekhez hogy kikupálódjanak és tapasztalatot szerezzenek. Írtam hogy ez nekem 1980-as évek Tsz javítóműhely színvonal. És ugye nem a malós baxogatása a cél mert nem mindenről ő tehet, de a saját, civil motorbiciklije az mit keres a csarnokban? Hát próbálnám meg én bevinni a kocsimat, motoromat, biciklimet a gyár területére, nem hogy a csarnokba! :D
 

BiancoGasto

Well-Known Member
2018. november 14.
758
918
93
Az a kérdés hogy akarnak-e valamit kezdeni ezzel a céggel. Ha nem, akkor rendezzék be múzeumnak, sokat nem kell rajt alakítani. A repképtelen meg egyéb dolgokat meg festessék le valami civil céggel mert azonkívül hogy minőségibb munkát végez még mindent összevetve olcsóbb is talán ugye. Ha meg kell ez a cég akkor invesztáljanak bele, nem egy említésre méltó összeg 2020 táján egy a kornak megfelelő minőségű javítóbázist létrehozni a kor színvonalán. Multi cégek erős piaci versenyben nem xaroznak ha pár száz milliós vagy milliárdos beruházásokról van szó, igaz kb 2 éves megtérüléssel terveznek. De egy állami , katonai szemléletű cégnél erre a kócerájra ha rákölt úgy 100-150 milliót hogy előtte ismereteket szerez a civil életből szervezési folyamatokról akkor szerintem az sem sok. A melósokat, vezetőket meg vagy cseréljék le ha javíthatatlanok fejben, és szerződtessenek a civil piacról akár több fizetésért, vagy küldjék ki őket tanulni civil, vagy külföldi minőségi hadi cégekhez hogy kikupálódjanak és tapasztalatot szerezzenek. Írtam hogy ez nekem 1980-as évek Tsz javítóműhely színvonal. És ugye nem a malós baxogatása a cél mert nem mindenről ő tehet, de a saját, civil motorbiciklije az mit keres a csarnokban? Hát próbálnám meg én bevinni a kocsimat, motoromat, biciklimet a gyár területére, nem hogy a csarnokba! :D
Hadimoped? ;)
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
De ne legyünk ennyire szűklátókörűek, amikor a MiG-29-esekhez (és még nem a Gripenekhez) felépült a javítóhangár, az is messze kultúráltabb volt, mint a párszáz méterre levő KöRü.
Az lehet a kulcs, hogy akkor hajlandó volt a HM (vagy ÖHP, vagy aki intézte) lóvét tolni abba a hangárba... Ebbe meg akkor se, meg azóta se, meg azelőtt se....

Ez kb olyan, hogy Mauritániában is milyen kiszabott igénytelenek, hogy nincs náluk TGV... :D
Ha kicsengetnék az árát, akkor lenne aranyba öntött Rolls Royce is... de mivel nem gurulnak a dollárok a megfelelő irányba, így nincsen.
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 684
2 377
113
Az mindig is hatalmas probléma volt a honvédségben, hogy nem fordítottak elég pénzt a tárolásra, állag megóvásra, karbantartásra, karbantartó eszközökre. Nálam mindig kiveri a biztosítékot a mikor hatalmas dirrel-durral csinálnak a médiának vagy valamelyik közméltóságnak protokoll eseményeket (Mondjuk ezt a média/személy el is várja és szereti ha kinyalják a segét) de egy rendes akkumulátort vagy egyéb karbantartáshoz szükséges eszközt évekig nem képesek beszerezni, pénz hiányra hivatkozva. Itt prioritási mindig a kívül állók elkápráztatása volt, kirakat sokszor a legfontosabb . Sajnos még nagyon sok olyan vezető van akit csak az mozgat, hogy milyen képet tudnak vetíteni magukról és alakulatúról. A Héten beszéltem egy olyan több diplomás tisztel az űrkutatásról és sajnos ő is a hold-hoax -os oldalt képviselte, sokszor alapvető dolgokkal nincsenek tisztában a vezetők.
 
M

molnibalage

Guest
Az mindig is hatalmas probléma volt a honvédségben, hogy nem fordítottak elég pénzt a tárolásra, állag megóvásra, karbantartásra, karbantartó eszközökre. Nálam mindig kiveri a biztosítékot a mikor hatalmas dirrel-durral csinálnak a médiának vagy valamelyik közméltóságnak protokoll eseményeket (Mondjuk ezt a média/személy el is várja és szereti ha kinyalják a segét) de egy rendes akkumulátort vagy egyéb karbantartáshoz szükséges eszközt évekig nem képesek beszerezni, pénz hiányra hivatkozva. Itt prioritási mindig a kívül állók elkápráztatása volt, kirakat sokszor a legfontosabb . Sajnos még nagyon sok olyan vezető van akit csak az mozgat, hogy milyen képet tudnak vetíteni magukról és alakulatúról. A Héten beszéltem egy olyan több diplomás tisztel az űrkutatásról és sajnos ő is a hold-hoax -os oldalt képviselte, sokszor alapvető dolgokkal nincsenek tisztában a vezetők.
Mi van? Műszaki szakember ilyen hoax-okban hisz...
Na, engem itt vesztene el egy "szakember"...
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 804
28 916
113
Általános probléma, hogy a reálműveltségűnek nincs elég humántudása a kritikai szemlélethet, míg a humánműveltségűnek a saját szakterületén kívül semmihez. Ezért a humánműveltségű valamiért jobban boldogul általánosan az életben, de elbotlik minden reálián (részben ezért sok a balos köztük, nem látják át miért működésképtelenek azok a hülyeségek, ahhoz a kritikai szemlélet kevés), míg sok mérnök bődületes dolgokban tud hinni, ha azok kerek egésznek tűnnek!
 
M

molnibalage

Guest
Általános probléma, hogy a reálműveltségűnek nincs elég humántudása a kritikai szemlélethet, míg a humánműveltségűnek a saját szakterületén kívül semmihez. Ezért a humánműveltségű valamiért jobban boldogul általánosan az életben, de elbotlik minden reálián (részben ezért sok a balos köztük, nem látják át miért működésképtelenek azok a hülyeségek, ahhoz a kritikai szemlélet kevés), míg sok mérnök bődületes dolgokban tud hinni, ha azok kerek egésznek tűnnek!
Nagyon nem értek egyet.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 076
8 976
113
Az mindig is hatalmas probléma volt a honvédségben, hogy nem fordítottak elég pénzt a tárolásra, állag megóvásra, karbantartásra, karbantartó eszközökre. Nálam mindig kiveri a biztosítékot a mikor hatalmas dirrel-durral csinálnak a médiának vagy valamelyik közméltóságnak protokoll eseményeket (Mondjuk ezt a média/személy el is várja és szereti ha kinyalják a segét) de egy rendes akkumulátort vagy egyéb karbantartáshoz szükséges eszközt évekig nem képesek beszerezni, pénz hiányra hivatkozva. Itt prioritási mindig a kívül állók elkápráztatása volt, kirakat sokszor a legfontosabb . Sajnos még nagyon sok olyan vezető van akit csak az mozgat, hogy milyen képet tudnak vetíteni magukról és alakulatúról. A Héten beszéltem egy olyan több diplomás tisztel az űrkutatásról és sajnos ő is a hold-hoax -os oldalt képviselte, sokszor alapvető dolgokkal nincsenek tisztában a vezetők.


Ez így nem igaz. Egy kisvállalkozás esetében így lenne, tehát ott egy vezető tisztában van, hogy mi a fontos, és a forrásait hogyan kezelje. Középvállalattól kezdve, a pénzügyi tervezé jön be, tehát vannak elkülönített források, és azokkal rendelkező emberek. Ezek a korlátok nem annyira átjáthatóak. tehát lehetséges, hogy új beruházásra nincs pénz, karbantartásra meg van. Nincs pénz oktatásra, képzésre, de van, pld. repire. A költséhatárokat nem lehet átlépni állandóan, bár vannak havi jelentések, tervek, cash-flow és vannak átcsoportosítások..
De ennek ellenére így van, hogy a honvédség, és sokszor már állami szervek is, a beruházás, beszerzésre nagyobb keretet kap, és használ fel, mind szupportra, karbantartásra, javításra, állagmegóvásra még akkor is, ha jobban megérné az utóbbi. Ebbe sajnos PIAR is, van, a karbantartás szupport lényeges, de kázi láthatatlan, és pénzt visz, a beruházás, beszerzés viszont mindig PIAR is, át lehet adni, lehet körülötte nyüzsögni, van média stb..
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 363
19 734
113
Mikor jártál te egy űzemben? Ne egy össze szerelő gagyi droid céget vegyél alapul! Normális űzemben mocsok kosz van! Gyere be a mi lakatos üzemünkbe

Normális üzemben kizárt az, amit leírtál. Van egy rakás minőségi követelmény, auditok sokasága az év során, ahol ezer dolognak kell megfelelni. A munkahelyi rend, mint olyan, komoly tányező, a teremlési, minőségi, pénzügyi, technológiai, logisztikai, egyéb, mutatók mellett.
 
  • Tetszik
Reactions: kaktusz

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Normális üzemben kizárt az, amit leírtál. Van egy rakás minőségi követelmény, auditok sokasága az év során, ahol ezer dolognak kell megfelelni. A munkahelyi rend, mint olyan, komoly tányező, a teremlési, minőségi, pénzügyi, technológiai, logisztikai, egyéb, mutatók mellett.
Nem ugyanazt értitek normális üzem alatt. Amiről Te beszélsz, az olyan hely, ahol egy dolgozó beszerel négy csavart (alias: összeszerelő gagyi droid cég. Nagyrészt ilyenek az autógyáraink is.), esetleg raktár. Ott röhögve lehet megvételkor érintésvédelmi vizsgálatot tartani egy akkus csavarbehajtón is.
Amiről Ferkó84 beszél, ott meg alkatrész, előgyártmány gyártás folyik (az ipar igazi arca). ott nincs melléugatás. Ahol fémet (főleg acélt) kell vágni, alakítani, ott nehéz patika rendet tartani. (jártál már vasudvarban zártszelvényért?)
Tele van a net öntödékről, kovácsüzemekről szóló videókkal. Nézzél meg egyet, hogy milyen körülmények vannak ott. És azok is legálisan engedélyek birtokában működnek. segítek:
Itt is gané van, kosz, olaj, reve, meg büdös.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Jártam az FN liegei gyárában.Egy részében enni lehetne a padlóról,a másik részében meg simán le lehetni forgatni egy részt a walkig deadbe.Na erre varjatok gombot
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

krova

Well-Known Member
2010. december 13.
243
759
93
Üdv.Magam szerény tapasztalatomból jelezném családom jó darabig az élelmiszer gyártás területén dolgozott hús-magvak,Régi műszakvezetőim szerint a műanyag lakat rárohad az üzemre ha az ANTSz-os emberke nem szólna előre hogy jön :) .Első időben még takarítottunk hetente egy napot/utána ennek ideje is csökkent /.
Jelenleg beszerzés-raktározás oldalon dolgozom.Nos I.O 9..1 bármennyinek hívják vicc !!
Egy számít jelenleg Magyarországon a profit.Lényegtelen hogy vállalkozó, középvezető vagy ellenőr.Egyik alvezetőm azt mondta ez itt a balkán.
Különben is most megy a hivatalos repik ideje :)) .