[HUN] Mi-24 korszerűsítés

Nah mivel én gerjesztettem fel ezt a vitát, ami tulajdonképp nem is a takarításról rendetlenségről szólt ezért beteszem az általam kifogásolt képeket hogy visszakanyarodjunk kicsit az kiinduló pntra:

img_1556_cimerrel_2.jpg


Nah, ez a kép akár Csernobilban is készülhetett volna ha egy kicsit porosabb lenne minden.
Az állványokat már említettem ugye,még a kerekeik se fixálhatók, az állapotuk meg látható milyen. Kábel a földön, botlásveszély, miért nincs kiépítve a vezeték a munkaállomásig 40 év alatt, passz. Műgyanta sehol, aszfalt vagy beton van, így nehezebben portalanítható, tisztán tartható legalább. Legalább közlekedési útvonal vagy mi ki van jelölve, külön poén hogy a targonca azon áll, villák szabadon, ismét botlásveszély.

img_1552.jpg


Szintén az állvány, és ugye ide húzza fel magával a szerszámokat, kábeleket, levegőt, ahelyett hogy fentről a plafon irányából elérhetné azok csatlakoztatását.

img_1566.jpg


Ez meg kész, teljes összevisszaság, Simson motor meg robogó a csarnokban. Valami zsákok gabona, vagy talán olaj elleni mentesítő anyag van benne? Viszont nincs kijelölve mi a céljuk. 40-50 éves villanyszekrények , kábelek.

Aztán a többit nem tudom belinkelni, de igazából felesleges mert nem sok mindenen lehet még fennakadni. A lámpatesteket illene lecserélni már a nagy szipi szupi energiatakarékosság jegyében valami ledesekre, a fabakokon semmi teherbírás jelölés, na meg láttam egy eredeti TUTO lakatot , olyan antik kéket, még a kilencvenes évek közepén veszett ki kb (igaz nekem otthon Verdun lakatom is van ami műxik).
Aki akar nézegessen:
https://harcihelikopter.blog.hu/201...I405yM2ifC1qXn2wA25n4ijtzgQ8JiBJQdREwrUITnbQ#
 
Én ilyen körülmények között tanultam. Az volt a mondás, hogy csak az a jó szerelő, akinek megáll a köpenye a sarokban.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Nah mivel én gerjesztettem fel ezt a vitát, ami tulajdonképp nem is a takarításról rendetlenségről szólt ezért beteszem az általam kifogásolt képeket hogy visszakanyarodjunk kicsit az kiinduló pntra:

img_1556_cimerrel_2.jpg


Nah, ez a kép akár Csernobilban is készülhetett volna ha egy kicsit porosabb lenne minden.
Az állványokat már említettem ugye,még a kerekeik se fixálhatók, az állapotuk meg látható milyen. Kábel a földön, botlásveszély, miért nincs kiépítve a vezeték a munkaállomásig 40 év alatt, passz. Műgyanta sehol, aszfalt vagy beton van, így nehezebben portalanítható, tisztán tartható legalább. Legalább közlekedési útvonal vagy mi ki van jelölve, külön poén hogy a targonca azon áll, villák szabadon, ismét botlásveszély.

img_1552.jpg


Szintén az állvány, és ugye ide húzza fel magával a szerszámokat, kábeleket, levegőt, ahelyett hogy fentről a plafon irányából elérhetné azok csatlakoztatását.

img_1566.jpg


Ez meg kész, teljes összevisszaság, Simson motor meg robogó a csarnokban. Valami zsákok gabona, vagy talán olaj elleni mentesítő anyag van benne? Viszont nincs kijelölve mi a céljuk. 40-50 éves villanyszekrények , kábelek.

Aztán a többit nem tudom belinkelni, de igazából felesleges mert nem sok mindenen lehet még fennakadni. A lámpatesteket illene lecserélni már a nagy szipi szupi energiatakarékosság jegyében valami ledesekre, a fabakokon semmi teherbírás jelölés, na meg láttam egy eredeti TUTO lakatot , olyan antik kéket, még a kilencvenes évek közepén veszett ki kb (igaz nekem otthon Verdun lakatom is van ami műxik).
Aki akar nézegessen:
https://harcihelikopter.blog.hu/201...I405yM2ifC1qXn2wA25n4ijtzgQ8JiBJQdREwrUITnbQ#
Azért itt sok mindenről nem a melós tehet,nem kellene mindjárt fehérgalléros VS. kékgalléros háborút indítani.
Antigonosz ez nem neked szólt.
Amúgy teljessen igazatok van azzal kapcsolatban,hogy ez így kicsit gáz.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Tényleg azzal van a baj, hogy a kuplerájt mindig meg lehet magyarázni "háborús készültséggel", meg tábori körülményekkel, meg a katona az legyen katona, de felesleges.
Egy hátországi félkatonai-katonai karbantartó üzemegységnél különösen annak fényében indokolhatatlan a rendetlenség, hogy negyed százada beköltöztek hozzán a multik és ha mást nem, de az igényes munkakörnyezetet meghonosították nálunk.
Ennek pedig igen is át kéne szivárognia a Honvédséghez is, ha máshogy nem, akkor majd a nyugati technológiával.
De ne legyünk ennyire szűklátókörűek, amikor a MiG-29-esekhez (és még nem a Gripenekhez) felépült a javítóhangár, az is messze kultúráltabb volt, mint a párszáz méterre levő KöRü.
 
Az a kérdés hogy akarnak-e valamit kezdeni ezzel a céggel. Ha nem, akkor rendezzék be múzeumnak, sokat nem kell rajt alakítani. A repképtelen meg egyéb dolgokat meg festessék le valami civil céggel mert azonkívül hogy minőségibb munkát végez még mindent összevetve olcsóbb is talán ugye. Ha meg kell ez a cég akkor invesztáljanak bele, nem egy említésre méltó összeg 2020 táján egy a kornak megfelelő minőségű javítóbázist létrehozni a kor színvonalán. Multi cégek erős piaci versenyben nem xaroznak ha pár száz milliós vagy milliárdos beruházásokról van szó, igaz kb 2 éves megtérüléssel terveznek. De egy állami , katonai szemléletű cégnél erre a kócerájra ha rákölt úgy 100-150 milliót hogy előtte ismereteket szerez a civil életből szervezési folyamatokról akkor szerintem az sem sok. A melósokat, vezetőket meg vagy cseréljék le ha javíthatatlanok fejben, és szerződtessenek a civil piacról akár több fizetésért, vagy küldjék ki őket tanulni civil, vagy külföldi minőségi hadi cégekhez hogy kikupálódjanak és tapasztalatot szerezzenek. Írtam hogy ez nekem 1980-as évek Tsz javítóműhely színvonal. És ugye nem a malós baxogatása a cél mert nem mindenről ő tehet, de a saját, civil motorbiciklije az mit keres a csarnokban? Hát próbálnám meg én bevinni a kocsimat, motoromat, biciklimet a gyár területére, nem hogy a csarnokba! :D
 
Az a kérdés hogy akarnak-e valamit kezdeni ezzel a céggel. Ha nem, akkor rendezzék be múzeumnak, sokat nem kell rajt alakítani. A repképtelen meg egyéb dolgokat meg festessék le valami civil céggel mert azonkívül hogy minőségibb munkát végez még mindent összevetve olcsóbb is talán ugye. Ha meg kell ez a cég akkor invesztáljanak bele, nem egy említésre méltó összeg 2020 táján egy a kornak megfelelő minőségű javítóbázist létrehozni a kor színvonalán. Multi cégek erős piaci versenyben nem xaroznak ha pár száz milliós vagy milliárdos beruházásokról van szó, igaz kb 2 éves megtérüléssel terveznek. De egy állami , katonai szemléletű cégnél erre a kócerájra ha rákölt úgy 100-150 milliót hogy előtte ismereteket szerez a civil életből szervezési folyamatokról akkor szerintem az sem sok. A melósokat, vezetőket meg vagy cseréljék le ha javíthatatlanok fejben, és szerződtessenek a civil piacról akár több fizetésért, vagy küldjék ki őket tanulni civil, vagy külföldi minőségi hadi cégekhez hogy kikupálódjanak és tapasztalatot szerezzenek. Írtam hogy ez nekem 1980-as évek Tsz javítóműhely színvonal. És ugye nem a malós baxogatása a cél mert nem mindenről ő tehet, de a saját, civil motorbiciklije az mit keres a csarnokban? Hát próbálnám meg én bevinni a kocsimat, motoromat, biciklimet a gyár területére, nem hogy a csarnokba! :D
Hadimoped? ;)
 
De ne legyünk ennyire szűklátókörűek, amikor a MiG-29-esekhez (és még nem a Gripenekhez) felépült a javítóhangár, az is messze kultúráltabb volt, mint a párszáz méterre levő KöRü.
Az lehet a kulcs, hogy akkor hajlandó volt a HM (vagy ÖHP, vagy aki intézte) lóvét tolni abba a hangárba... Ebbe meg akkor se, meg azóta se, meg azelőtt se....

Ez kb olyan, hogy Mauritániában is milyen kiszabott igénytelenek, hogy nincs náluk TGV... :D
Ha kicsengetnék az árát, akkor lenne aranyba öntött Rolls Royce is... de mivel nem gurulnak a dollárok a megfelelő irányba, így nincsen.
 
Az mindig is hatalmas probléma volt a honvédségben, hogy nem fordítottak elég pénzt a tárolásra, állag megóvásra, karbantartásra, karbantartó eszközökre. Nálam mindig kiveri a biztosítékot a mikor hatalmas dirrel-durral csinálnak a médiának vagy valamelyik közméltóságnak protokoll eseményeket (Mondjuk ezt a média/személy el is várja és szereti ha kinyalják a segét) de egy rendes akkumulátort vagy egyéb karbantartáshoz szükséges eszközt évekig nem képesek beszerezni, pénz hiányra hivatkozva. Itt prioritási mindig a kívül állók elkápráztatása volt, kirakat sokszor a legfontosabb . Sajnos még nagyon sok olyan vezető van akit csak az mozgat, hogy milyen képet tudnak vetíteni magukról és alakulatúról. A Héten beszéltem egy olyan több diplomás tisztel az űrkutatásról és sajnos ő is a hold-hoax -os oldalt képviselte, sokszor alapvető dolgokkal nincsenek tisztában a vezetők.
 
Az mindig is hatalmas probléma volt a honvédségben, hogy nem fordítottak elég pénzt a tárolásra, állag megóvásra, karbantartásra, karbantartó eszközökre. Nálam mindig kiveri a biztosítékot a mikor hatalmas dirrel-durral csinálnak a médiának vagy valamelyik közméltóságnak protokoll eseményeket (Mondjuk ezt a média/személy el is várja és szereti ha kinyalják a segét) de egy rendes akkumulátort vagy egyéb karbantartáshoz szükséges eszközt évekig nem képesek beszerezni, pénz hiányra hivatkozva. Itt prioritási mindig a kívül állók elkápráztatása volt, kirakat sokszor a legfontosabb . Sajnos még nagyon sok olyan vezető van akit csak az mozgat, hogy milyen képet tudnak vetíteni magukról és alakulatúról. A Héten beszéltem egy olyan több diplomás tisztel az űrkutatásról és sajnos ő is a hold-hoax -os oldalt képviselte, sokszor alapvető dolgokkal nincsenek tisztában a vezetők.
Mi van? Műszaki szakember ilyen hoax-okban hisz...
Na, engem itt vesztene el egy "szakember"...
 
Általános probléma, hogy a reálműveltségűnek nincs elég humántudása a kritikai szemlélethet, míg a humánműveltségűnek a saját szakterületén kívül semmihez. Ezért a humánműveltségű valamiért jobban boldogul általánosan az életben, de elbotlik minden reálián (részben ezért sok a balos köztük, nem látják át miért működésképtelenek azok a hülyeségek, ahhoz a kritikai szemlélet kevés), míg sok mérnök bődületes dolgokban tud hinni, ha azok kerek egésznek tűnnek!
 
Általános probléma, hogy a reálműveltségűnek nincs elég humántudása a kritikai szemlélethet, míg a humánműveltségűnek a saját szakterületén kívül semmihez. Ezért a humánműveltségű valamiért jobban boldogul általánosan az életben, de elbotlik minden reálián (részben ezért sok a balos köztük, nem látják át miért működésképtelenek azok a hülyeségek, ahhoz a kritikai szemlélet kevés), míg sok mérnök bődületes dolgokban tud hinni, ha azok kerek egésznek tűnnek!
Nagyon nem értek egyet.
 
Az mindig is hatalmas probléma volt a honvédségben, hogy nem fordítottak elég pénzt a tárolásra, állag megóvásra, karbantartásra, karbantartó eszközökre. Nálam mindig kiveri a biztosítékot a mikor hatalmas dirrel-durral csinálnak a médiának vagy valamelyik közméltóságnak protokoll eseményeket (Mondjuk ezt a média/személy el is várja és szereti ha kinyalják a segét) de egy rendes akkumulátort vagy egyéb karbantartáshoz szükséges eszközt évekig nem képesek beszerezni, pénz hiányra hivatkozva. Itt prioritási mindig a kívül állók elkápráztatása volt, kirakat sokszor a legfontosabb . Sajnos még nagyon sok olyan vezető van akit csak az mozgat, hogy milyen képet tudnak vetíteni magukról és alakulatúról. A Héten beszéltem egy olyan több diplomás tisztel az űrkutatásról és sajnos ő is a hold-hoax -os oldalt képviselte, sokszor alapvető dolgokkal nincsenek tisztában a vezetők.


Ez így nem igaz. Egy kisvállalkozás esetében így lenne, tehát ott egy vezető tisztában van, hogy mi a fontos, és a forrásait hogyan kezelje. Középvállalattól kezdve, a pénzügyi tervezé jön be, tehát vannak elkülönített források, és azokkal rendelkező emberek. Ezek a korlátok nem annyira átjáthatóak. tehát lehetséges, hogy új beruházásra nincs pénz, karbantartásra meg van. Nincs pénz oktatásra, képzésre, de van, pld. repire. A költséhatárokat nem lehet átlépni állandóan, bár vannak havi jelentések, tervek, cash-flow és vannak átcsoportosítások..
De ennek ellenére így van, hogy a honvédség, és sokszor már állami szervek is, a beruházás, beszerzésre nagyobb keretet kap, és használ fel, mind szupportra, karbantartásra, javításra, állagmegóvásra még akkor is, ha jobban megérné az utóbbi. Ebbe sajnos PIAR is, van, a karbantartás szupport lényeges, de kázi láthatatlan, és pénzt visz, a beruházás, beszerzés viszont mindig PIAR is, át lehet adni, lehet körülötte nyüzsögni, van média stb..
 
Mikor jártál te egy űzemben? Ne egy össze szerelő gagyi droid céget vegyél alapul! Normális űzemben mocsok kosz van! Gyere be a mi lakatos üzemünkbe

Normális üzemben kizárt az, amit leírtál. Van egy rakás minőségi követelmény, auditok sokasága az év során, ahol ezer dolognak kell megfelelni. A munkahelyi rend, mint olyan, komoly tányező, a teremlési, minőségi, pénzügyi, technológiai, logisztikai, egyéb, mutatók mellett.
 
  • Tetszik
Reactions: kaktusz
Normális üzemben kizárt az, amit leírtál. Van egy rakás minőségi követelmény, auditok sokasága az év során, ahol ezer dolognak kell megfelelni. A munkahelyi rend, mint olyan, komoly tányező, a teremlési, minőségi, pénzügyi, technológiai, logisztikai, egyéb, mutatók mellett.
Nem ugyanazt értitek normális üzem alatt. Amiről Te beszélsz, az olyan hely, ahol egy dolgozó beszerel négy csavart (alias: összeszerelő gagyi droid cég. Nagyrészt ilyenek az autógyáraink is.), esetleg raktár. Ott röhögve lehet megvételkor érintésvédelmi vizsgálatot tartani egy akkus csavarbehajtón is.
Amiről Ferkó84 beszél, ott meg alkatrész, előgyártmány gyártás folyik (az ipar igazi arca). ott nincs melléugatás. Ahol fémet (főleg acélt) kell vágni, alakítani, ott nehéz patika rendet tartani. (jártál már vasudvarban zártszelvényért?)
Tele van a net öntödékről, kovácsüzemekről szóló videókkal. Nézzél meg egyet, hogy milyen körülmények vannak ott. És azok is legálisan engedélyek birtokában működnek. segítek:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Itt is gané van, kosz, olaj, reve, meg büdös.
 
Jártam az FN liegei gyárában.Egy részében enni lehetne a padlóról,a másik részében meg simán le lehetni forgatni egy részt a walkig deadbe.Na erre varjatok gombot
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Üdv.Magam szerény tapasztalatomból jelezném családom jó darabig az élelmiszer gyártás területén dolgozott hús-magvak,Régi műszakvezetőim szerint a műanyag lakat rárohad az üzemre ha az ANTSz-os emberke nem szólna előre hogy jön :) .Első időben még takarítottunk hetente egy napot/utána ennek ideje is csökkent /.
Jelenleg beszerzés-raktározás oldalon dolgozom.Nos I.O 9..1 bármennyinek hívják vicc !!
Egy számít jelenleg Magyarországon a profit.Lényegtelen hogy vállalkozó, középvezető vagy ellenőr.Egyik alvezetőm azt mondta ez itt a balkán.
Különben is most megy a hivatalos repik ideje :)) .