[HUN] Mi-24 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 363
19 734
113
Nem ugyanazt értitek normális üzem alatt. Amiről Te beszélsz, az olyan hely, ahol egy dolgozó beszerel négy csavart (alias: összeszerelő gagyi droid cég. Nagyrészt ilyenek az autógyáraink is.), esetleg raktár. Ott röhögve lehet megvételkor érintésvédelmi vizsgálatot tartani egy akkus csavarbehajtón is.
Amiről Ferkó84 beszél, ott meg alkatrész, előgyártmány gyártás folyik (az ipar igazi arca). ott nincs melléugatás. Ahol fémet (főleg acélt) kell vágni, alakítani, ott nehéz patika rendet tartani. (jártál már vasudvarban zártszelvényért?)
Tele van a net öntödékről, kovácsüzemekről szóló videókkal. Nézzél meg egyet, hogy milyen körülmények vannak ott. És azok is legálisan engedélyek birtokában működnek. segítek:
Itt is gané van, kosz, olaj, reve, meg büdös.

Van igazad, a rendszerváltásig magam is egy ilyen kisebb cégnél dolgoztam, ahol élelmiszeripari gépeket gyártottunk. Majd 96-tól az Opelnél voltam, most egy másik német cégnél dolgozom. Nagy a kontraszt, az első és az utóbbiak között. Mindkettő létezik. Viszont az autógyárak nem csak összeszerelők. Szentgotthárdot tudom, mert ott voltam, konkrétan ott készül a motorblokk, a hajtókar, főtengrely és a komplett hengerfej is. Létezett, ma nem tudom, a fejlesztő részleg is, ahol pilot motorok készültek. Persze említhetném a mostani munkahelyem is, ahol a takarítás 24 órás, egy külső cég folytán. Hétvégén, egy másik cég, a gépeket takarítja. Nem sikerülne a TÜV audit, ha az 5s betartására nem tennének lépéseket, ami persze nem mindig sikerült, de ez az irány. Nem kapnánk megrendelést, ha ez nem így lenne. Nyílván más a helyzet, ahol még nem itt tartanak, de nem autóipari termékeik révén meg tudnak élni. Ismerem, a reggel itallal kezdő dolgozókat, a laza munkafegyelmet, a napi szinten ellopni valamit haza, mentalitást és hozzáállást. 90 előtt ez így működött. Megtapasztaltam.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 693
12 148
113
Van igazad, a rendszerváltásig magam is egy ilyen kisebb cégnél dolgoztam, ahol élelmiszeripari gépeket gyártottunk. Majd 96-tól az Opelnél voltam, most egy másik német cégnél dolgozom. Nagy a kontraszt, az első és az utóbbiak között. Mindkettő létezik. Viszont az autógyárak nem csak összeszerelők. Szentgotthárdot tudom, mert ott voltam, konkrétan ott készül a motorblokk, a hajtókar, főtengrely és a komplett hengerfej is. Létezett, ma nem tudom, a fejlesztő részleg is, ahol pilot motorok készültek. Persze említhetném a mostani munkahelyem is, ahol a takarítás 24 órás, egy külső cég folytán. Hétvégén, egy másik cég, a gépeket takarítja. Nem sikerülne a TÜV audit, ha az 5s betartására nem tennének lépéseket, ami persze nem mindig sikerült, de ez az irány. Nem kapnánk megrendelést, ha ez nem így lenne. Nyílván más a helyzet, ahol még nem itt tartanak, de nem autóipari termékeik révén meg tudnak élni. Ismerem, a reggel itallal kezdő dolgozókat, a laza munkafegyelmet, a napi szinten ellopni valamit haza, mentalitást és hozzáállást. 90 előtt ez így működött. Megtapasztaltam.

"Ha nem a cégtől lopok, az olyan, mintha a családomtól lopnék!"
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 850
72 617
113
Van igazad, a rendszerváltásig magam is egy ilyen kisebb cégnél dolgoztam, ahol élelmiszeripari gépeket gyártottunk. Majd 96-tól az Opelnél voltam, most egy másik német cégnél dolgozom. Nagy a kontraszt, az első és az utóbbiak között. Mindkettő létezik. Viszont az autógyárak nem csak összeszerelők. Szentgotthárdot tudom, mert ott voltam, konkrétan ott készül a motorblokk, a hajtókar, főtengrely és a komplett hengerfej is. Létezett, ma nem tudom, a fejlesztő részleg is, ahol pilot motorok készültek. Persze említhetném a mostani munkahelyem is, ahol a takarítás 24 órás, egy külső cég folytán. Hétvégén, egy másik cég, a gépeket takarítja. Nem sikerülne a TÜV audit, ha az 5s betartására nem tennének lépéseket, ami persze nem mindig sikerült, de ez az irány. Nem kapnánk megrendelést, ha ez nem így lenne. Nyílván más a helyzet, ahol még nem itt tartanak, de nem autóipari termékeik révén meg tudnak élni. Ismerem, a reggel itallal kezdő dolgozókat, a laza munkafegyelmet, a napi szinten ellopni valamit haza, mentalitást és hozzáállást. 90 előtt ez így működött. Megtapasztaltam.
Nálatok is van 5s? Meg voltam győződve róla hogy ezeknek a sok sok pár betűs dolognak nagy része csak valami házi szabály nálunk.
 

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 247
5 075
113
4299bd679e5fc720e5307a223d5bad24.jpg
Nekem még az nem tiszta hogy miért hagyjuk rohadni a technikát még mindig a szabad ég alatt??? Igy fognak állni a H225ötösök is?? Mert akkor tökömkilesz.... filléres dolog lenne legalább egy qrva fedett beálló.....
 

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 247
5 075
113
Igazad van, tényleg két perc.
Minden relativ. Mire ideér a technika akkor kétperc és egy H225 árából kb az összes gép fedett helyen lehetne. Szóval filléres meló a technikához képest, csak baszott igénytelenek némely helyen....ezt nem lehet csinálni a korszerű gépekkel mert a gatyát kifizetjük majd a javításra. Dejavu érzésem van és feláll a cerkám ha arra gondolok hogy a Mig29esek még mindig Kecskeméten rohadnak ponyva nélkül. A világtörténelem No1'. tékozlása ami ott történt. Nem kéne már szintet lépni? Ne legyünk már a cigó vajdautánzat, akinek S600 Merga áll a tyúkszaros putri udvarán. Bammeg :)
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 175
24 125
113
Nekem tökre bejön az a tengerentúli békeidős megoldás, amikor körben teljesen nyitott, fémoszlopokon lévő sátortetős (az alakjára gondolok, nem az anyagára!) csarnoksor szegélyezi a gurulóutat. A hidegtől nem véd, de hó, eső és tűző nap mégsem éri a technikát.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 002
80 677
113
Minden relativ. Mire ideér a technika akkor kétperc és egy H225 árából kb az összes gép fedett helyen lehetne. Szóval filléres meló a technikához képest, csak baszott igénytelenek némely helyen....ezt nem lehet csinálni a korszerű gépekkel mert a gatyát kifizetjük majd a javításra. Dejavu érzésem van és feláll a cerkám ha arra gondolok hogy a Mig29esek még mindig Kecskeméten rohadnak ponyva nélkül. A világtörténelem No1'. tékozlása ami ott történt. Nem kéne már szintet lépni? Ne legyünk már a cigó vajdautánzat, akinek S600 Merga áll a tyúkszaros putri udvarán. Bammeg :)

Szerintem ahogy a svédek megmondták a Gripennél, a osztrákok a légimentőknél, úgy az Airbus is meg fogja mondani, hogy mit kell építeni ahhoz, hogy garantálni tudják az elvárt bevethetőségi arányt...
 

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 247
5 075
113
Szerintem ahogy a svédek megmondták a Gripennél, a osztrákok a légimentőknél, úgy az Airbus is meg fogja mondani, hogy mit kell építeni ahhoz, hogy garantálni tudják az elvárt bevethetőségi arányt...
Vagy remélem keményen megvonja a garanciát a tárolási hanyagság esetére..... igy lenne amúgy észszerű, és ha máshogy nem hát kényszerből lenne végre fedezék. Mondom aprópénz ezekhez a beszerzésekhez képest. Egy szigetelt könnyűszerkezetes hangárt fűtéssel, villannyal, csiszolt ipari beton alappal ki lehet hozni max 250.000 m2 áron, és ez nem dömping ár ha 200m2 nézünk per heli az is csak 50 milla gépenként. Mennyi egy ilyen gép?? 30 millió Eur???