Az Airbus-cégtől használt helikoptert majd akkor vehetünk, ha majd a Mercedestől is lehet használt Mercit venni! A repgépgyártó cégek évekre előre lekötött kapacitással, fix megrendelésekre dolgoznak, nem állnak náluk sorban az udvaron a használt gépek.
Lehet hogy közvetlenül tőlük nem de biztosan tudtak volna segíteni. Ha beesel, hogy neked fél éven belül kell 2 db H145 kutató mentő és mellékesen kezdjenek összecsavarozni 20 H145M-et akkor elhajtanak.
Illetve ez messze nem annyiról szól csak, hogy veszünk akkor x-db helikoptert. Igen komoly alkupozíció ha komolyabb kontingenst be tudsz szerezni egy adott helyről, mint láthatjuk a napokban ugye a cél az hogy Mo. ne csak helikoptereket kapjon a pénzéért, de valamilyen ipari ellentételezés is legyen, mondjuk alkatrészgyártás, szervizháttér legalább részben itthon, beszállítói lánc etc etc.
Ezt nem segíti az elő ha használtan összevásárolgatunk innen onnan ezt azt, egy 20+16 db-os komolyabb beszerzés meg a jelek szerint igen. Nem fél év alatt lett ez kitalálva és tető alá hozva...
Oké akkor tegyük rendbe a dolgokat. Szerinted azért kellet a Mi-24 felújítás mert itthon annyi gép se volt, hogy a kutató mentő feladatot el lehessen látni. Erre azt írtam, hogy az lett volna a logikus ha odamegyünk az Airbushoz szólunk, hogy kell 2-4 H225 vagy H145 fél éven belül kutató mentő feladatokra. Ja és mellesleg kell még 20 H145M meg 16 H225M is. Nem hiszem, hogy nem tudták volna vállalni. Ebben az esetben lett volna 2 fajta Airbus helikopterünk igaz lehet az első négy kutató mentő nem új, az is lehet hogy civil gép átalakítva. Illetve maradtak volna ideig óráig a Mi-17-ek. Nem látom ebben hol van a 2 ilyen 2 olyan szedett vedett géppark.