[HUN] Mi-24 korszerűsítés

Például mert visszahozott egy többfeladatú, békeidőben is használható, éjjel-nappal bevethető típust?!

Jó, és mire vetik be? Merthogy:

Gondolom a nagy semmi, a leépülés az jobb volt, mint az, hogy legalább már gépágyúval tudnak harcolni, éjszaka is.

Ez nagyjából a nulla harcérték. Igen, a hiánya jobb volt, mert nem került az adófizetők rengeteg pénzébe a semmi!

A későbbiekben további fegyveres képességek jönnek vissza.

Micsodák? Nyilvánvaló, hogy nincs rakéta.
 
Na,folytatom az utálatos kép szerepét.Valakinek a pusztába kiáltott szó szerepét is el kell játszania:cool:
A probléma a követekező.Ez az NGV alavetően az északai repülés segitésére van.Pilóta a reflex üvegre kivetitett,és a szemüveghez igazitott,céljel alapján tud célozni,vizuálisan.Kb IIvh szintjén.Ha van célmegjelölője,addig amig a fegyverzet és a céljel láthatósága megengedi.Ha nincs,addig,amig a szemüveg hatékony látótávolsága tart.Elöbbi pár km,utóbbi pár 100méter.Márha jól látható a cél,mert ha jól álcázva van,szerintem simán átrepül felette.
A Raduga rendszer vezeti célra rádióvezetősugaras módszerrel a Sturm/Ataka rakétákat.Sima optikai célzó,északai célcsatorna nincs.Északai célzáshoz célmegvilágitást igényel.Nem lézeres célkijelölést,hanem fényszórós,vagy világitó gránátos,rakétás,jó öreg módon.Ha nincs célmegvilágitás,szegény légilövész nem lát semmit.Neki még refleüveges módszer se jó,egy monokuláris nézőke jutott csórikámnak.NGV szemüveg sem nagyon segit rajta.És hiába kötzünk rá sárgával egy Spike rakétát,a Raduga rendszer nem tudja kezelni.Nem tud héberül.Csak oroszul beszél,és csak ciril betüket olvas.
Nemtudom mennyire jó képet ad az okuláré,és mennyire segiti a pilótát a terepbújkálós repülésben.De a Mihunak ez egyébként is gyenge pontja.Nem én találtam ki,felhasználók irásaiban olvasható.Pl lémadár,és egyébb kiadványok.pedig a csapatlégvédelemmel szemben ez a bújkálósdi igencsak jól jönne.Ugyanez a probléma a vezetősugaras ATGMekkel.A gének végig kell vezetnie a rakétát,kzben kitéve az ellen gonosz légvédelmi tüzének.
Naés akkor térjünk ki a gaz ellen légvédelmére.Merthát,előfordulhat,hogy van néki olyan is.Példul az oroszoknak Tunguzkáik vannak,amikkel előre megfontolt szándékkal kisérhetik a csúny támadó tankjaikat.Amin van lokátor,északai irányzék,AVR kapcsolat a csaatlégvédelem HÁPjához.Dehát a krnyékünkn nincs Tunguzka!De még lehet.Éshát van helyette más.Rácoknak is,romulánoknak is,és az ukiknak is.Hát ez lelombozó.
De legalább a MANPADosok nem találják el a sötétben.....Dehogynem.Az éjjellátok korántsem olyan ritka madarak már manapság.Minden MANPADhoz van éjellátó célműszer.Csak meg kell venni.És AVR kapcsolat is rendelhető hozzá.És ha az a kis fránya elindul,nincs más védekezés ellene manapság,csak a DIRCM.Ami nekünk nincs.
De másnak nincs ilyen jókis bagolyszemüvege a környéken!Nincs?Biztos?Hátakkor elmegy a boltba,és vesz egy raklappal.Meg pár hozzávaló izzót,hogy kicserélje a műszerfal világitást.Ja,meg vesz hozzá az Electromárktban GPSt,tartóstul.Kb ennyi a mi modernitásunk.
Te komolyan azt hiszed hogy olyan könnyen csak úgy kiveszel egy Manpadot a hordozoból, beélesíted és a váladrateszed oszt jó napot. És máris potyog a mihu az égről meg bármi. Még éjszaka is. Esetleg max nyilt terepen takarás nélkül. Akkor is akkor ha vizuálisan felderited. Feltéve ha addigra az ellen nem derit fel.
Kinnek van a környéken Tunguskája? Meg bármilyen modernebb csapatlégvédelme?
 
Nincs olyan, hogy részleges nagyjavítás.
Teljes nagyjavítás van, a munkát elvégző fél erre ad ki papírt, ez utóbbit lehet használni később bázisként, egy modernizációhoz.
Van ezen kívül a modernizációval egybekötött nagyjavítás, ez az, amit te hiányolsz, erre nem volt lehetőség a szankciók miatt.

Én amúgy már azt se tartom kizártnak, hogy ahogy belelendülünk a dologba, még a végén valami ciprusi offshore-on keresztül behozzuk a modernizációhoz szükséges plusz rendszereket és megcsináljuk "mi magunk" (ezt értsd jól).
A lényeg, hogy ezt már repülőképessé tett gépekkel tehetjük meg.
Hm...
Akkor hogyan is volt, amikor a MiG-29-esek élettartam hosszabbításánál tudtommal mi nem kértük kerámia lapok cseréjét? Aztán szét is cseszett egy hajtóművet és -1 db gép.
Erre milyen terminológiát lelhetne illeszteni?
 
Te komolyan azt hiszed hogy olyan könnyen csak úgy kiveszel egy Manpadot a hordozoból, beélesíted és a váladrateszed oszt jó napot. És máris potyog a mihu az égről meg bármi. Még éjszaka is. Esetleg max nyilt terepen takarás nélkül. Akkor is akkor ha vizuálisan felderited. Feltéve ha addigra az ellen nem derit fel.
Kinnek van a környéken Tunguskája? Meg bármilyen modernebb csapatlégvédelme?
Még nincs a krnyékünkn Tuguzka,de még lehet.Éshát az oroszoknak van.NATOviszály esetén szembekerülhetünk vele.
Van a környékünkön csapatlégvédelem.Nézz kicsit utána.
Néminemű kiképzés is kellene,de az afgánok a bizonyság,hogy nem túl sok.De mivel reguláris haderők vannak a környékünkön,feltételezhető,hogy kiképzett lövész válán lesz az a fránya MANPAD.Nem cizelláltam túl a dolgot,de az afgánok Stingeres harcászatát tényleg érdemes tanulmányozni.Ötletesek voltak a fiuk.
 
Na,folytatom az utálatos kép szerepét.Valakinek a pusztába kiáltott szó szerepét is el kell játszania:cool:
A kommented tartalma után én más szót használnék...

De legalább a MANPADosok nem találják el a sötétben.....Dehogynem.Az éjjellátok korántsem olyan ritka madarak már manapság.
A sima szemed elé tett éjjellátók nagy része fényerősítésű. Tehát, amit nappal is erősek keresni kell szabad szemmel, azt egy átlagos éjszakán mivel kívánod kiszúrni? Az éjjellátós kép felbontása messze szarabb.

Minden MANPADhoz van éjellátó célműszer.
Kérlek sorold azt a "mindent', típust listát. A HTÖ-ben találsz kettő eszközt és a Verbához van még ilyen és csá. Minden más már nem MANPAD, legfeljebb annak csúfolják. Az RBS-90 és a Mistral sem az.
 
A kommented tartalma után én más szót használnék...


A sima szemed elé tett éjjellátók nagy része fényerősítésű. Tehát, amit nappal is erősek keresni kell szabad szemmel, azt egy átlagos éjszakán mivel kívánod kiszúrni? Az éjjellátós kép felbontása messze szarabb.


Kérlek sorold azt a "mindent', típust listát. A HTÖ-ben találsz kettő eszközt és a Verbához van még ilyen és csá. Minden más már nem MANPAD, legfeljebb annak csúfolják. Az RBS-90 és a Mistral sem az.
Van AVR kacsolati lehetősége a MANPADosnak.Magad is leirtad a HTÖben.De különben az igazi veszélyt pont a földre vagy méginkább járműre telepitett állványos változatok jelentik.Jobb és nagyobb teljesitményű éjellátó csatlakoztatható hozzájuk,és a hirkapcsolatuk is többnyire jobb.És itt már a termovizoros bagolynéző változat is előkerül.
A bagolyszemüvegek képminősége erösdve behatárolja a Mihu személyzet ténykedését is.Csak arra elég gondolni,hogy alighanem azzal magasabb repmagasságot tart a pilota.Lokátorok könyebben deritik fel.Romulánoknak van Oszájuk,de bármijen csaatlégvédelmi rendszer örül a könnyebbségnek.
Amit én konkrétan láttam,C+D kiállitáson,az EL-OP gyártmány volt,és az Iglához ajánlották az óhitüek.20 éve.Te tudsz angolul,és jobb is vagy számitógépbüvölésben.Biztos találsz pár felsorolást.
Érdekes,hogy senkit nem zavar a Mihu pilóta szempontjábol a szemüvege képminőségének milyensége.Talán csak magát a pilótát.
 
Van AVR kacsolati lehetősége a MANPADosnak.Magad is leirtad a HTÖben.De különben az igazi veszélyt pont a földre vagy méginkább járműre telepitett állványos változatok jelentik.Jobb és nagyobb teljesitményű éjellátó csatlakoztatható hozzájuk,és a hirkapcsolatuk is többnyire jobb.És itt már a termovizoros bagolynéző változat is előkerül.
A bagolyszemüvegek képminősége erösdve behatárolja a Mihu személyzet ténykedését is.Csak arra elég gondolni,hogy alighanem azzal magasabb repmagasságot tart a pilota.Lokátorok könyebben deritik fel.Romulánoknak van Oszájuk,de bármijen csaatlégvédelmi rendszer örül a könnyebbségnek.
Amit én konkrétan láttam,C+D kiállitáson,az EL-OP gyártmány volt,és az Iglához ajánlották az óhitüek.20 éve.Te tudsz angolul,és jobb is vagy számitógépbüvölésben.Biztos találsz pár felsorolást.
Érdekes,hogy senkit nem zavar a Mihu pilóta szempontjábol a szemüvege képminőségének milyensége.Talán csak magát a pilótát.
Olvasd figyelmesebben.
 
Simon Péter nyilatkozata alapján alapvetően a pilóta kezeli,de az operátornak is tudnia kell. Ugyanis itt az egész géppel ráfordulsz a célpontra. A 12,7-es géppuskát, meg a 23mm-es gépágyút(Mi-35M) pedig forgatható toronyba szerelték, amit a fegyverrendszer operátor mozgat, illetve most már ezt a beosztást helikoptervezető- lövésznek hívják egy ideje. A rakéták közül az Ataka típust meg lehetne venni még hozzá, de azt az oroszoktól kéne megvenni,ami sajnos esélytelen vagy pedig egy olyan országtól ami már rendszeresítette, de például amerikai nyomásra kivonni készül az orosz helikopterekkel együtt. Vihr, vagy Germesz integrációról ne is álmodj,mert ahhoz oroszországi modernizáció vagy új gépek vásárlása lenne szükséges. Az izraeli fegyverzet integrációja lehet,hogy még megoldható volna csak az rengeteg pénz,és idő is lenne.

Köszi a választ. A többieknek is.


Azt hogy újonnan integráljanak bármit azt nem hiszem. Hisz az nem 1-2 hét. Inkább évek.
Ami meg már integrálva van arról csak menne valami pletyka ha rendszeresítenék.
 
Régen volt repült idejük bőségesen. A Koller tábornok úr is a 80-as évek második felében kezdte a hazai repüléseket, és akkor bizony az első két évben megvolt több mint 200óra/ év. Az szerintem nagyon szép,a NATO normának is bőven megfelelő repült óraszám. Aztán jött a rendszerváltás megindultak lefelé az óraszámok, amelyeknek csökkenése a Hende-korszakig tartott, aki nemes egyszerűséggel leállíttatta a típust, ahelyett, hogy modernizáltatta volna. Miután például az afgánok nem győzték dicsérni a magyar oktatókat, és nem csak azokat akikkel egy emeleten laktak a Kirgizisztánban,a frunzei (ma már Biskeknek hívják a várost) repülőtiszti főiskolán. Akkor még minden gond nélkül lehetett volna akár Mi-35M-re is cserélni a gépeket, mert nem voltak oroszellenes szankciók. Csak akkor még nem volt Trump elnök sem, aki keményen számonkéri a 2%-os GDP arányos védelmi ráfordítást minden tagállamtól. Így az ügyvéd úr ezt a képességét is nullázta a haderőnek (akkor vonták ki a vállról indítható légvédelmi rakétákat is). Most nem tudom mennyi időt repülnek, de biztos, hogy többet, mint a Hende-korszak elején és kevesebbet,mint a rendszerváltás előtt. Ha tippelnem kéne, akkor azt mondanám,hogy 90 óra+ szimulátor. Ami komoly előrelépés.
Azt hiszem, mi nem ugyanarról beszélünk.
Te a személyzet idejéről beszélsz, és nincs okom kételkedni a számokban, amiket hoztál.
Viszont a kérdés úgy merült fel (legalábbis én úgy értelmeztem), hogy maga a helikopter mennyit repülhet évente.
Most sajnos nincs nálam a nagy Mi-24-es könyv, de régebben ráértem kiszámolni az átlagos időket és nekem szinte az összes helikopternél rendre 110-125óra évre jött ki a matek. Ez persze csak egy egyszerű számtani átlag, szóval hol több, hol kevesebb repülés volt.
Namármost, szerintem azért tudtak egyes hajózók ennyi repült időt gyűjteni, mert egy darabig több gép volt, mint személyzet... aztán ugye a sors úgy hozta, hogy koptak kifelé a helikopterek az emberek alól és egyre kevesebb üzemidőn lehetett/kellett osztozni. Ebben persze közrejátszott az általad említett nemtörődömség a politikai körök részéről.
Mondjuk a 335, 336, 2004-es nagyjavításakor is az a szóbeszéd járta a Dunaiban, hogy a maradék négy csak 2010-ben kerülhet sorra, mert nincs a seregnek pénze kifizetni a melót.
Akkor hogyan is volt, amikor a MiG-29-esek élettartam hosszabbításánál tudtommal mi nem kértük kerámia lapok cseréjét?
Ez így micsoda volt? volt cserépszavazás, vagy mi? :)
 
Azt hiszem, mi nem ugyanarról beszélünk.
Te a személyzet idejéről beszélsz, és nincs okom kételkedni a számokban, amiket hoztál.
Viszont a kérdés úgy merült fel (legalábbis én úgy értelmeztem), hogy maga a helikopter mennyit repülhet évente.
Most sajnos nincs nálam a nagy Mi-24-es könyv, de régebben ráértem kiszámolni az átlagos időket és nekem szinte az összes helikopternél rendre 110-125óra évre jött ki a matek. Ez persze csak egy egyszerű számtani átlag, szóval hol több, hol kevesebb repülés volt.
Namármost, szerintem azért tudtak egyes hajózók ennyi repült időt gyűjteni, mert egy darabig több gép volt, mint személyzet... aztán ugye a sors úgy hozta, hogy koptak kifelé a helikopterek az emberek alól és egyre kevesebb üzemidőn lehetett/kellett osztozni. Ebben persze közrejátszott az általad említett nemtörődömség a politikai körök részéről.
Mondjuk a 335, 336, 2004-es nagyjavításakor is az a szóbeszéd járta a Dunaiban, hogy a maradék négy csak 2010-ben kerülhet sorra, mert nincs a seregnek pénze kifizetni a melót.

Most sokat repülnek.Kb 2009-ben volt ugyanekkora forgalom csak akkor több volt belőlük.
 
Most sokat repülnek.Kb 2009-ben volt ugyanekkora forgalom csak akkor több volt belőlük.
Hát ha visszaolvasol, én is valami ilyesmit írtam korábban...

Még nincs a krnyékünkn Tuguzka,de még lehet.Éshát az oroszoknak van.NATOviszály esetén szembekerülhetünk vele.
én valahogy nem tartanám jó ötletnek, ha megint megpróbálnánk kiirttatni magunkat az oroszokkal...o_O
 
Jó, és mire vetik be? Merthogy:



Ez nagyjából a nulla harcérték. Igen, a hiánya jobb volt, mert nem került az adófizetők rengeteg pénzébe a semmi!



Micsodák? Nyilvánvaló, hogy nincs rakéta.

Például azon helyzetekben vetik be amiket felsoroltam: árvíz, erdőtűz, katasztrófa egy vegyi üzemben, továbbá szükség esetén kutató mentő feladatra.Ezek mind olyan békeidős feladatok amiket egyesek szerint "nem tud",a valóságban pedig tudja, sőt van olyan amit kizárólag ő tud.

"Nagyjából nulla harcérték": az év további részében várható a NIR képesség visszaállítása, ahogy Simon Péter is elmondta. Ez nem semmi. Irányított rakéták valószínűleg sajnos nincsenek még,de ez nem jelenti azt,hogy a későbbiekben ne jelenhetnének meg. Gondolom ebben az irányban is megy a lehetséges források felkutatása.
Az adófizetők pénzével meg az a helyzet, hogy most egy részét a seregre költik, és nem csak simán ellopják "a NATO majd megvéd minket" jelszóval. Ha neked az jó, hogy még a szállítóhelikopterek is olyan szinten repképtelenek voltak,hogy csak az ország egyik felében tudtak adni SAR készültséget, amit egy több évtizede megkötött szerződés révén kötelező adniuk, akkor gratulálok neked. Ha tetszett,hogy életveszélyesen kevés repült idejük volt, akkor szintén gratulálok. Ismerek olyan korábbi szállítóhelikopter pilótát aki azért ment el "íróasztalhuszárnak", majd nyugdíjba (még megtehette), mert hogy azzal az idővel amit évente kapott egyszerűen ön és közveszélyesnek ítélte meg a repülést. Ha neked ez szimpatikus akkor jól van... Akkor legalább nem helikopterre ment a pénz, hanem nagyjaink valamelyike bölcsen megforgatta és épült egy szép hosszú medence a kertjébe, vagy egyéb honvédelmileg kiemelten fontos beruházás történt belőle (40cm magas kilátó és egyéb hasonló okosságok).
 
Hm...
Akkor hogyan is volt, amikor a MiG-29-esek élettartam hosszabbításánál tudtommal mi nem kértük kerámia lapok cseréjét? Aztán szét is cseszett egy hajtóművet és -1 db gép.
Erre milyen terminológiát lelhetne illeszteni?
A MiG-29-eseket nem nagyjavították az oroszok, hanem orosz segítséggel üzemidőhoszzabbitást végeztek el a gépeken, itt Kecskeméten.
Ebbe belement a gyártó is.
Ha nagyjavították volna őket, akkor a hajtóműveket is újakra cserélték volna.
Ezzel szemben a sárkányokat egyedi gépekre szabott felülvizsgálat után tovább engedték repülni, jópár rendszert az időszzkos karbantartás szerint cseréltdk és a hajtóműveket csere helyett csak nagyjavíttatták.
Az eredmény ismert.
 
A Mi-24-esre lehet csörlőt szerelni? Vagy van rajta? Hogy jutnak le a beteghez az orvosok és hogy emelik ki a sérültet kutató-mentő szerepkörben?


Csak ilyen megoldásról találtam képet:

http://www.airliners.net/photo/Nige...fNUC3CUVa6+XtowP00ZjOnfsQSx65NWAcR1rXH7cNL2I=

2108832.jpg
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: hete and borisz