[HUN] Mi-24 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Én utólag NVG kompatibilissé tett 40 éves szovjet haditechnikát láttam repülni éppen csak reaktivált magyar hajózói állománnyal, harmadik generációs, monokróm amerikai éjjellátóval, földközelben, nagy sebességgel manőverezni, sötét éjszaka, zárt felhőzetnél.

Ez a színes éjszakai képet generáló eszköz lényegesen komolyabb, előrréb tart mind netto képességben, mind információ gazdagságban (színek).
Egyelőre nem egy dedikált katonai eszköz, nem specifikáltak vele kapcsolatban előre semmiféle katonai, vagy repülős igényt.
Ez csak a netto képalkotási szint, ahol ez az iparág most tart.

Csak leírtam, hogy a videóban látható eszközhöz sanszosan kiválasztották a legmegfelelőbb körülményeket. Ugyanezt az eszközt megnézném borult éjszaka egy zárt lombkoronájú erdőben, pusztán kíváncsiságból. Erős a gyanúm, hogy gyengébben szerepelne mint egy gen 3.

Ugyanaz a feltöltő, ugyanaz a NV, de nincs telihold. Zajosabb, életlenebb a képe.

Ugyanaz a helyszín Gen3+
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
A méregdrága szerintem egészen relatív. Még ha ennyi is lesz a teljes szerepük a Honvédség haderőreformjában, mint amennyiről most beszélnek. (Szerintem nem, de mindegy...)
A teljes felújítás 70M euró (forrás) lett volna, de ugye az utolsó 4 - opciós - gép felújítását lemondtuk/nem vállalták. Logikusan emiatt nem is kell a rájuk jutó pénzt kifizetni.
Magyarán kb. ténylegesen 46-50M eurónál nem hinném, hogy többe lenne az ügy. És ebben benne van a kezdő repülő és karbantartószemélyzet újraképzése is.
Csak a mihez tartás végett egyetlen H225M kb. 33-38M euró között van. Mindez több éves várakozással.
A jelenlegi személyzet ezekkel (Mi-24) repült le 10-15 évet. Mióta is nem repültek? Szerintem már kínjukba ajánlkoztak az afgán kiképzési programra, hogy legalább annak a pár embernek ne évüljön el a szakszolgálatija.
Ha még 4-5 évet kellett volna várni, akkor az új gépek már nem velük a kormánynál pörögtek volna fel!
Fogalmam sincs, hogy jelenleg hány pilóta képesítésű hajózó van az állományban, de biztos vagyok benne, hogy nem elég az új gépekhez. 2020-23-ra itt kell majd sorakozni minimum
/(16+20)*2*2/ kb.120-140 pilótának. (és akkor még lazán vettem a dolgokat, mert csak 2 garnitúrát vettem minden gép személyzetének)
Hogyan kivitelezed a szükséges + pilóták képzését? Ennyi pénzből lett volna 2-3 modern gépünk (talán ennyi kijön használtból, ha egyáltalán találunk ilyet). Viszont nem lett volna rá oktatói minősítésű személyzet.
Akkor küldhettük volna ki külföldre a teljes személyzetet, nagyon súlyos összegekért.

Mindezzel nem azt akarom sugallni, hogy értéktelenek, vagy csak kiképzőgépekként alkalmasak használatra a Mi-24-eseink, mert nem így van.
Szerintem olyan olvasata is van a dolognak, hogy ez a 8 gép meg lett mentve, attól, hogy gyakorlatilag 0km-esként az enyészeté legyenek. Az üzemidő hosszabbítással hasznosan felhasználható harci repülőn eltölthető üzemidőt nyertünk. És a végén még mindig lesz mozgásterünk (szerintem), amikor lejár a garantált üzemidejük.
A harcértékükből pedig még mindig nem láttunk mindent. Akkor majd elgondolkozhatunk, hogy minden igényt kielégíthetünk az új Airbusokkal. Vagy még mindig hasznos lenne egy valódi harci helikopter. Ha igen, akkor eldönthetjük, hogy újra esélyt adunk nekik korszerűsítve, vagy veszünk másik dedikált támadó helikoptert, ha egyáltalán lesz jobb alternatíva.
Erre irtam azt,hogy ha van még kihozható üzemidőtartalék a sárkányokban(szerintem van,de erre AO véleményét tarsd irányadónak,ne az enyémet)),akkor előre kéne menekülni,és megvenni hozzájuk az izraeli korszersitő csomagot.Mert jelen állapotukban csak méregdrága,és tökértelmetlen gyakorlógépek.Egyáltalán nem adnak csataheli képességet,különben nem is azok,rohamdeszant helikopterek.Iskolagépnek nagyon is rentábilisabbak lettek volna a Mókusok,és hosszútávú,ha úgy rendeljük őket északai harcképességel is rendelkező többhasznú gépeket kaptunk volna velük.
Tényleges árukat a fenese tudja.Hivatalosan 75M dodó volt a feltámasztás,és nincs rendes elszámolás.
H225M meg elég drága.Darabára vetekszik az AH60éval,aminek jóval magasabb a harcértéke.AW149M is többet igér az öreg franciánál.Egyszeren túl drágának tartom a francit ahoz képest,amit nyújt.
Kollert ünneplőknek meg már javasoltam,hogy kérdezzék már meg az urat,hol volt,mikor hagyták a gyepen rohadni a gépeket?Rendesen lekonzerválni,nyamvatt leselejtezett teherkocsiponyvákkal letakarni,5évente átkonzerválni olyan qrva drága lett volna?Vagy csak odafigyelni.....
A technikai váltást meg mindenképpen meg kell lépni előbb utóbb.
A pénz erőforrás.És egy erőforrásban szűkölködő országnak nem szabadna erőforrást pazarolnia
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
H225M meg elég drága.Darabára vetekszik az AH60éval,aminek jóval magasabb a harcértéke.
És van aki teljesen komolyan gondolja ezt. Mindkét helikopter már rég bizonyitott. A Caracal vagy H225M mitől lenne gyengébb harcértekű? Mindkét tipus az adott feladatott képes ellátni. A különbség annyi hogy az egyik európai a másik meg usa gyártmány. Ja az usa jobb mert amcsi.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
És van aki teljesen komolyan gondolja ezt. Mindkét helikopter már rég bizonyitott. A Caracal vagy H225M mitől lenne gyengébb harcértekű? Mindkét tipus az adott feladatott képes ellátni. A különbség annyi hogy az egyik európai a másik meg usa gyártmány. Ja az usa jobb mert amcsi.
Nem azért,mert amerikai.Különben pont az amik nem is használják.Sőt,az ami változatot még senki nem rendszeresitette.Kolumbia az izraeli változatát használja,és maga Izrael is a saját változatát használja.
Mint a kis kedvenc S80as szállitógép mutatja,nem aszerint vállasztok,hogy ki gyártja,tervezte,hanemhogy szerintem mennyire felelne meg a honi védelmi igényeinknek
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
512
1 415
93
Magyarán kb. ténylegesen 46-50M eurónál nem hinném, hogy többe lenne az ügy. És ebben benne van a kezdő repülő és karbantartószemélyzet újraképzése is.
Ez az újraképzés nem volt egy hatalmas beruházás az oroszok részéről, ugyanis a saját helikoptereinken képezték őket vissza. Nagy valószínűséggel a 8e órás repidő keret terhére.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
És van aki teljesen komolyan gondolja ezt. Mindkét helikopter már rég bizonyitott. A Caracal vagy H225M mitől lenne gyengébb harcértekű? Mindkét tipus az adott feladatott képes ellátni. A különbség annyi hogy az egyik európai a másik meg usa gyártmány. Ja az usa jobb mert amcsi.
CDPG-5255-14.jpg

getasset.aspx

A149.jpg

Helicoptero_Arpia_IV_3.jpg

ah-60_battlehawk.jpg

hqdefault.jpg

image

-6_LR.jpg

Ezek a képek azért elég szemléletesek.De azt is szemléletesen mutatják,hogy valójában több AH60 változat van
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 933
10 630
113
@Celebra

Az a baj, hogy te nem a hazai védelmi igényekhez választasz helikopter típusokat, hanem egy vagy két adott, neked tetsző típushoz akarod a hazai védelmi igényeket alakítani.Ez mindaddig nem feltűnő, amíg csak az öregecske szovjet/orosz technikát szapulod, de mikor már a képességek terén többet nyújtó, olcsóbb és még egyéb téren is jobb választást igyekszel lehúzni, na az már tényleg kellemetlen. Persze te ezt nem veszed észre mert jellemzően fittyet hánysz minden érvre, legyen az katona, vagy repülős szakember, akárki. A lényeg, hogy ha mást mond vagy ír, mint te, akkor vagy hülye, vagy az állását félti, vagy mindkettő egyszerre.
 
M

molnibalage

Guest
@Celebra

Az a baj, hogy te nem a hazai védelmi igényekhez választasz helikopter típusokat, hanem egy vagy két adott, neked tetsző típushoz akarod a hazai védelmi igényeket alakítani.Ez mindaddig nem feltűnő, amíg csak az öregecske szovjet/orosz technikát szapulod, de mikor már a képességek terén többet nyújtó, olcsóbb és még egyéb téren is jobb választást igyekszel lehúzni, na az már tényleg kellemetlen. Persze te ezt nem veszed észre mert jellemzően fittyet hánysz minden érvre, legyen az katona, vagy repülős szakember, akárki. A lényeg, hogy ha mást mond vagy ír, mint te, akkor vagy hülye, vagy az állását félti, vagy mindkettő egyszerre.
A legnagyobb baj az, hogy sokan képtelenek felmérni azt, hogy mire jó a technika és mire nem. Bevallom én is alábecsültem a 24-esek hazai lehetőséget. Nem tapsikolok agyatlanul, de azért basszus a nyilvánvalót nem kéne tagadni sokaknak, mert igen fájdalmas.

Én ezt látom a bajnak, hogy teli talppal beleállnak sokan a hülyeségbe. Hogy nem képes pontosan tüzelni, hogy nem lát, hogy ez, hogy az, amikor egyesek maguk tették be a videót, hogy bakker, nem igaz, amit állítanak.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
hagyták a gyepen rohadni a gépeket?Rendesen lekonzerválni,nyamvatt leselejtezett teherkocsiponyvákkal letakarni,5évente átkonzerválni olyan qrva drága lett volna?Vagy csak odafigyelni.....
Te ezekkel a dolgokkal iszonyú mód nem vagy tisztában...
Csak a Mi-8/17-ről vannak ismereteim, de ott is, ha tartós tárolásba rakod, akkor le kell lapátozni és asszem 60-vagy 90 naponta kell átkonzerválni (gyakorlatilag átszellőzteted, átvizsgálod és lekonzerválod megint), és ha ez megvan, akkor is 6 havonta össze kell pattintani a gépet és le kell hajtóművezni, sőt, ha emlékeim nem csalnak, akkor meg is kell vele függeni... és közben a papírokban vezetett üzemidők folyamatosan ketyegnek... szóval ha valami kikoppant, akkor „szevasz Lajos” , mivel üzemképtelen a gép ezért nem lehet rajta ezt sem megcsinálni, innéttől kezdve pedig borul a mutatvány, és ezek a gépek az agónia végén mind egy szálig üzemképtelenek voltak... (persze az lett volna a gyógyír, hogy kiküldik egy javító-szervhez a berendezést/fődarabot, kicsengetik a megfelelő mennyiségű dodót és visszakapnak egy javított berendezést... nna ez az ami nem történt meg, mert nem, csakazértsem és semmilyen körülmények között nem voltak hajlandóak „föntről” pénzt áldozni a dologra és az ilyen beszerzések a „fönt”-nek a hatásköre és a „fönt”-tel szemben tehetetlen vagy, akármekkora bázisparancsnok, vagy atyaúristen vagy éppen... ). Talán emlékszel az utolsó repülőnapok egyikére, amikor pont az egyik P-s Mi-24-es a korábbi szarvasos gép forgószárnylapátjaival repült (illetve az is valami összeválogatott készlet volt, mert egy, vagy kettő nem olyan festésű volt közülük...) Egyébként, ha a fentieket előírásszerűen megcsinálod, nos az valóban nem túl olcsó dolog, sőt: az „olyan qrva drága lett volna”, hogy meglepődnél....
Pont ez volt az egésszel a baj, hogy kb. egy évtizeden keresztül azért kellett átpakolni berendezéseket egyik gépből a másikba, hogy legalább az nyerjen még 50-100 órát... pedig csak annyit kellett volna csinálni, hogy... de ezt már kicsit feljebb próbáltam kifejteni.

A letakarásról meg annyit, hogy szerintem Te sem várod el, hogy a „melós” saját pénzen vegyen a jófogásról valami volt volán-tefus ponyvát (amúgy ezek a földi tartozékok is cikkszámosak, szóval csak meg kell rendelni, ha elrongyolódott, és kifizetni az árát, vagy legyárttatni és kifizetni az árát... de itt visszautalnék arra, hogy kitől jön a dologra a zseton és, hogy ő meg nem hajlandó költeni semmire), mert hiába vannak az ilyen cuccok megigényelve, akár hetente, a másik nagy ellensége a honvédségnek (a saját logisztikai rendszere) sorozatban visszadobja (vagy csak szimplán elfelejtődik... elvész, stb...), hogy: „nektek az nem kell” (aminek persze sokszor az az oka, hogy nem kapnak rá lóvét, hogy beszerezzék, viszont olyan is elő-elő fordul néha, hogy ők jobban akarják tudni... mint az akinek szüksége van rá... meg olyan is elő szokott még fordulni, hogy „behörcsögölnek” dolgokat és hiába nincsen neked és hiába van nekik, egyszerűen nem adják oda... ).
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Te ezekkel a dolgokkal iszonyú mód nem vagy tisztában...
Csak a Mi-8/17-ről vannak ismereteim, de ott is, ha tartós tárolásba rakod, akkor le kell lapátozni és asszem 60-vagy 90 naponta kell átkonzerválni (gyakorlatilag átszellőzteted, átvizsgálod és lekonzerválod megint), és ha ez megvan, akkor is 6 havonta össze kell pattintani a gépet és le kell hajtóművezni, sőt, ha emlékeim nem csalnak, akkor meg is kell vele függeni... és közben a papírokban vezetett üzemidők folyamatosan ketyegnek... szóval ha valami kikoppant, akkor „szevasz Lajos” , mivel üzemképtelen a gép ezért nem lehet rajta ezt sem megcsinálni, innéttől kezdve pedig borul a mutatvány, és ezek a gépek az agónia végén mind egy szálig üzemképtelenek voltak... (persze az lett volna a gyógyír, hogy kiküldik egy javító-szervhez a berendezést/fődarabot, kicsengetik a megfelelő mennyiségű dodót és visszakapnak egy javított berendezést... nna ez az ami nem történt meg, mert nem, csakazértsem és semmilyen körülmények között nem voltak hajlandóak „föntről” pénzt áldozni a dologra és az ilyen beszerzések a „fönt”-nek a hatásköre és a „fönt”-tel szemben tehetetlen vagy, akármekkora bázisparancsnok, vagy atyaúristen vagy éppen... ). Talán emlékszel az utolsó repülőnapok egyikére, amikor pont az egyik P-s Mi-24-es a korábbi szarvasos gép forgószárnylapátjaival repült (illetve az is valami összeválogatott készlet volt, mert egy, vagy kettő nem olyan festésű volt közülük...) Egyébként, ha a fentieket előírásszerűen megcsinálod, nos az valóban nem túl olcsó dolog, sőt: az „olyan qrva drága lett volna”, hogy meglepődnél....
Pont ez volt az egésszel a baj, hogy kb. egy évtizeden keresztül azért kellett átpakolni berendezéseket egyik gépből a másikba, hogy legalább az nyerjen még 50-100 órát... pedig csak annyit kellett volna csinálni, hogy... de ezt már kicsit feljebb próbáltam kifejteni.

A letakarásról meg annyit, hogy szerintem Te sem várod el, hogy a „melós” saját pénzen vegyen a jófogásról valami volt volán-tefus ponyvát (amúgy ezek a földi tartozékok is cikkszámosak, szóval csak meg kell rendelni, ha elrongyolódott, és kifizetni az árát, vagy legyárttatni és kifizetni az árát... de itt visszautalnék arra, hogy kitől jön a dologra a zseton és, hogy ő meg nem hajlandó költeni semmire), mert hiába vannak az ilyen cuccok megigényelve, akár hetente, a másik nagy ellensége a honvédségnek (a saját logisztikai rendszere) sorozatban visszadobja (vagy csak szimplán elfelejtődik... elvész, stb...), hogy: „nektek az nem kell” (aminek persze sokszor az az oka, hogy nem kapnak rá lóvét, hogy beszerezzék, viszont olyan is elő-elő fordul néha, hogy ők jobban akarják tudni... mint az akinek szüksége van rá... meg olyan is elő szokott még fordulni, hogy „behörcsögölnek” dolgokat és hiába nincsen neked és hiába van nekik, egyszerűen nem adják oda... ).
Köszönöm a felvilágositást.Sajna a polgári életben több infót lehet találni az amerikai konzervált tárolásrol,ami viszont nem igy műkődik.Ami felleltem infót,ott hosszú évekig nem nyúlnak a lekonzervált gépekhez,akár 10évig is elvannak magukban lekonzerválva.Hogy az a módszer lehetséges e adaptálni a Mihukhoz,nem tudom.Izraeliek tudták adaptálni a saját,nem amerikai eredetű gépeikhez.Mondjuk nékik lehet,könnyebb a helyzetük,nékik is van sivataguk.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
@Celebra

Az a baj, hogy te nem a hazai védelmi igényekhez választasz helikopter típusokat, hanem egy vagy két adott, neked tetsző típushoz akarod a hazai védelmi igényeket alakítani.Ez mindaddig nem feltűnő, amíg csak az öregecske szovjet/orosz technikát szapulod, de mikor már a képességek terén többet nyújtó, olcsóbb és még egyéb téren is jobb választást igyekszel lehúzni, na az már tényleg kellemetlen. Persze te ezt nem veszed észre mert jellemzően fittyet hánysz minden érvre, legyen az katona, vagy repülős szakember, akárki. A lényeg, hogy ha mást mond vagy ír, mint te, akkor vagy hülye, vagy az állását félti, vagy mindkettő egyszerre.
Az a baj,hogy amit irok,az többnyire plagizálás.Leginkjább magyar katonatisztek irásaibol plagizálok.
Az a baj,hogy nem az öregecske szovjet technikával van bajom,hanem a felhasználásuk módjával.Ha kapnának egy jolsikerült modernizálást,még mindig potens harci helik lehetnének.Ha visszakeresed,mikor kintvoltak a gépek,ezt irtam.Ha modernizálva jönnek vissza,lesz egy potens harci heli.Ha csak felújitást kapnak,pénzkidobás.És most is azt irtam,hogy meneküljünk előre,száljunk be a lengyel modernizációs programba,vagy vegyük meg hozzájuk az izraelit.
Ráadásul én azt mondom a T72einkre is,hogy ne dobjuk ki őket,hanem egy olcsóbb,de hatékony modernizációval alkossanak egy második hk zl-t.
H225M pedig nem rossz heli.De messze nem az a csataképes heli,amit most már igyekeznek belelátni egyesek.Főleg azok,akik közben leszolják az AH60ast,hogy nemjó,gyenge,stb.Ráadásul teljes Hforce rendszerrel a franci 38M dodo.Kb ugyanennyiért ajánlotta a lengyel kivitelezésű AH60ast az LM.Sajna az árak elég politikafüggőek.Vagyishogy most mennyiért kapnánk,azt a fene se tudja.De erre találták ki a versenytárgyalást.
De ha visszakeresed,mint szállitóhelit,nem preferálom a BHt.Mint szállitó,jobb a H225M.
Személyes véleményem különben az,hogy ki kellett volna irni egy tendert,ami gyakorlati próbákat is tartalmaz.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 773
5 135
113
"Természetesen mint minden helikopteres hadgyakorlat, így a DARK BLADE 2019 során is cél volt, hogy a gyakorlás javítsa a működési feladatok átjárhatóságát a földi erők bevonásával, melyekhez olyanok kapcsolódnak, mint a JTAC (Joint Terminal Attack Controller), NVG műveletek, alacsony magasságú repülések. A kitelepült 5 magyar helikopterből a korszerűsítésnek és nagyjavításnak köszönhetően 4 forgószárnyas NVG képességgel is rendelkezik, így ezen feladatokban is aktív szerepet tudott vállalni a Magyar Légierő."
Ó szóval mégiscsak van használható/értékelhető NVG képessége a felújított gépeinknek...Vajon a kitelepült 5 helikopterünkből (3 db MI-24, 2 db MI-17) melyiknek nem volt NVG képessége és miért? A riportban van egy táblázat oldalszámokkal a magyar gépekről ha az segít...
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 469
5 302
113
"Természetesen mint minden helikopteres hadgyakorlat, így a DARK BLADE 2019 során is cél volt, hogy a gyakorlás javítsa a működési feladatok átjárhatóságát a földi erők bevonásával, melyekhez olyanok kapcsolódnak, mint a JTAC (Joint Terminal Attack Controller), NVG műveletek, alacsony magasságú repülések. A kitelepült 5 magyar helikopterből a korszerűsítésnek és nagyjavításnak köszönhetően 4 forgószárnyas NVG képességgel is rendelkezik, így ezen feladatokban is aktív szerepet tudott vállalni a Magyar Légierő."
Ó szóval mégiscsak van használható/értékelhető NVG képessége a felújított gépeinknek...Vajon a kitelepült 5 helikopterünkből (3 db MI-24, 2 db MI-17) melyiknek nem volt NVG képessége és miért? A riportban van egy táblázat oldalszámokkal a magyar gépekről ha az segít...

Természetesen az egyik mi-17-nek! Mert azok közül csak kettőnek van NVG képessége!
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
M

molnibalage

Guest
"Természetesen mint minden helikopteres hadgyakorlat, így a DARK BLADE 2019 során is cél volt, hogy a gyakorlás javítsa a működési feladatok átjárhatóságát a földi erők bevonásával, melyekhez olyanok kapcsolódnak, mint a JTAC (Joint Terminal Attack Controller), NVG műveletek, alacsony magasságú repülések. A kitelepült 5 magyar helikopterből a korszerűsítésnek és nagyjavításnak köszönhetően 4 forgószárnyas NVG képességgel is rendelkezik, így ezen feladatokban is aktív szerepet tudott vállalni a Magyar Légierő."
Ó szóval mégiscsak van használható/értékelhető NVG képessége a felújított gépeinknek...Vajon a kitelepült 5 helikopterünkből (3 db MI-24, 2 db MI-17) melyiknek nem volt NVG képessége és miért? A riportban van egy táblázat oldalszámokkal a magyar gépekről ha az segít...
A "használható mértéken" ment mindig is a vita.
  • Még a 24-es nálam sokkal jobban ismerők szerint sem nem képes éjszaka ATGM-et használni és nincs is hozzá, csak rengeteg korlátozással, amit ne vegyünk komolyan, nem valódi harctéri képesség. Éjszaka viszont az éjszaka védettségének köszönhetően reális esély van a gépgyú és UB rakétablokk használatának és lelépésnek.
  • Éjszaka tud repülni, terhet emelni, csapatokat kitenni
  • Nappal viszont ez öngyilkosság vele harctér közelébe menni. A 30 éves Iglával szemben is is szinte védtelen, MAWS nincs, de Igla meg kettős érzékelős. Még, ha lenne is, akkor is oltári veszélyes.
Tehát a polémia arról ment, hogy ár/érték aránya ennek megéri-e úgy, hogy most már kanyarban van a H145M. Amin lesz ATGM is legalábbis a gépek egy részén. Vagy nem lesz?

Az sem világos, hogy 75M USD-t költöttek el, vagy annak csak 3/4-t. Mindkét összegből számottevő mértékű fegyverzet lenne beszerezhető a H145M és a Gripenek számára is. Nem régi, hanem ma korszerű, új fegyverek. SDB I/II és bármilyen ma is új és korszerű ATGM.

Erről szólt a vita. Én kicsit árnyaltabban látom már a hasznot, együtt tudok élni a 24-esekkel létével, de...

Annak fényében, hogy ma már látszik milyen hamar jönnek a H145M-ek én azokra és a Gripenekre költöttem volna. De lehet, hogy anno ezt nem látták előre. Még okosabb lett volna a Gripenre költeni, ha igaz, hogy maradványértéken itt maradnak és az benne van az eddigi kifizetésekben. Néhány tízmillió USD-ből egy rakat Mk-82/84 és 100-as nagyságrendű SDB II jött volna ki. A RAAF 203 ezer USD darabáron vette őket csomagban. Egy Mk-82 valahol 1,5k USD egy Mk-84 kb, 4-4,5k USD.

Tehát még 75*0,75= 56M USD-ből is több száz Mk bomba és 160 SDB II is kijönne, ami igen komoly erő lenne és még bőven maradna a helik fegyverzetére is. Vagy kicsivel kevesebb bomba és hmhm, Meteor.

Bár a bibi az, hogy a mechanikus pásztázás az, ami kezd nagyon idejétmúlttá válni, de AESA-ra lépés a 14 gépre viszont eszméletlen drága lenne. Az már csak álom.
 
  • Tetszik
Reactions: blogen