[HUN] Mi-24 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
A lengyel+izraeli MiHU tervek erősen hasonlítanak a MiG-29 modernizálásukra, amikor ott is lokátort, nyugati fegyverzetet akartak cserélni, aztán mi lett belőle.
Marad 16 darab talán végül, semmilyen nagyobb modernizáció, de elvesztettek néhány gépet, és volt, hogy bennéget a hajózó, mert a katapult nem jött ki. Aztán kiderült, hogy az RD-33 ben is olyan egyszerűen nagyjavítható, álltak a gépeik évekig 1-2 demonstrációs repülés volt, olyan polák maszkirovka kivételével, hogy persze működnek a gépeink, csak éppen a se a pilóták, se az magasabb parancsnokok nem mertek rájuk áldást adni. Mostanra talán változik a helyzet, - a fenet tudja, egyébként - hogy ukrán, fehérorosz vagy bujtatott orosz támogatással (ami nem illik). Kiváncsi vagyok a tavaszi holland hadgyakorlatra megy-e a beígért 2 géppár (majd meglátom a helyszínen). Nos a 24-es modernizáció is ilyen. Nézzétek meg hány terv volt, és mi lett eddig belőle.

A MiHU-nak a leggazdaságosabb, ha veszünk Attakát (amit ha kivonunk, akkor mehet vissza a szerbekhez, ők sokáig fogják repülni a most megvett flottát.) Lehetne olyan közös készlet mint az GBU-12/49-nál. Ráadásul nem kell integráció stb. Az orosz engedélyek hiányban - mert Ők nem engednék az integrációt, ami egyébként sem lenne olcsó - jol lenne a nagyjavítás? Egyébként az Airbus miért integrálná a Spike-t (6 magyar gépért???).. Én abban is kétkedek, hiába a nyilakozatok, hogy 2 magyar gépért az ELBIT helyett a Birds ellentevékenység rendszerét szerelnék a KC390-ba. Ott is ki fizetni két gép miatt az integrációt. Az ELBIT egy bevált, már ott van a KC390-en is, a Birds egy sehol se használt rendszer...

A MiHU-ra nagyon sok pénzt felesleges költeni. Páncéltörő rakéta és NIR fegyverzet viszont kell rá.

Ami a magyar részvétel a harci helikopter fejlesztésben. Ez annyi mint az ELTA lokátorban. Max. a vastalpat. Komoly emberek elhiszik, hogy az Aerospatiale, Eurocopter, Airbus Helicopters amely vagy 100 forgószárnyast fejlesztett ki, köztük több felfegyverzett és a Tiger csatakoptert, most térden állva kéri Asbóth Oszkár unokáit, ahol az egész országban van talán fél tucat repülőmérnök, hogy segítséget kérjenek meg közös fejlesztést. Ezt hivják PIAR-nak. Persze beszállhatunk, adunk bele pénz, meg 1-2 embert, de ez olyan, mint az F-35 programban néhány ország részvétele. Igaz kurvára nincs rá szükség, de legalább egy adnak money-t a fejlesztésbe, és elkötelezik magukat, hogy vesznek a termékből..
.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 392
19 785
113
Azt hiszed, hogy eddig nem vettek részt magyarok helikopterfejlesztésben. Az egyik ismerősöm az Eurocopternél volt anno szimulátor fejlesztőként. Nekünk a felső oktatásban a probléma, hogy a saját repülőeszközeinkhez sincs mérnök aki egyáltalán oktatná a leendő műszakiakat hajózókat. Néhány egyetemen, főiskolán van úgyan repülőgép-vezetői szak és 1-2 repülő mérnők rohangál óraadó tanárként ide-oda az országban tanítani. Nos belőlük akarsz majd helikoptert fejleszteni? Obrannával két napja együtt nézegettük a Bakony Harckiképző Központot :).. Köszönöm a tippet.. Az Aero is lehetne ilyen lehetőség, ha a NER csávok nem a saját hasznot szeretnék, hanem kicsit az ország javát is. Egyetlen előny az, hogy egy magasabb szintű repülő-müszaki értelmiséget lehetne tanítani, akár úgy is, hogy 1-2 évre kimennének tanulni akár az Airbushoz, akár az Aerohoz. De ez ne propagáljuk úgy, hogy részt veszünk a harci helikopter fejlesztésben. Ez inkább a magyar repülőipar humán erőforrásának képzése az Airbusnál.

Néha olyan nevetséges, hogy az egész elő van adva, mintha mi ismernénk a tudás forrását. Aztán a bükkönyterenyei marha aki ezt hallja a rádióban, olvassa a helyi néplapban , meg nézi az MTVA objektív és független tájékoztatását és NEM OLVASSA A HTKA-t sem!!! az nem is tudja, hogy más országokban is megy ám a haderőfejlesztés, és ott is kurva nagy pénzeket költenek rá. Az egyik hülye cikket a múltkor belinkelték. Magyarország teljesítette feladatát, vagy valami hasonló volt a szárazföldi páncélozott járművekkel kapcsolatban. Igaz még csak a gyakorló tankok vannak itt alig lőszerrel (az is gyakorló), egy egyetlen Pzh2000 került legyártásra, van tucat török építésű Yalcin és veszünk még 40-et (az is török építésű) és majd jönnek a tankjaink, de mi már teljesítettük. A többi ország meg nem.. Bizony. Nos Bükkönyterenyén már azt hiszik minden rendben a kardok, a zászlók és a mi hadseregünk már legyőzhetetlen. Miközben még BTR-80, T-72, D-20-as a tény. még rakéták nélküli helikopterek. Egyedül a Gripen ami ténylegesen képesség (már ha a közös készletből van elég LGBU-nk...)

Azon vagyunk, hogy legyen valami, azon van és elhiszem a beszerző szervezet a technikát, és a honvédség a személyi állomány kérdését is próbálja rendezni, de még minden elején vagyunk. Jelenleg még sem elég ember, se techika, hát még arra harcászati eljárások kialakítása, ténylegesen a személyi állomány kikézpése nem kezdődött el, vagy nem fejeződött be. Egy ténylegesen Orosz-NATO helyzetnél most kicsit letolt gatya lenne, mert a régi eszözökhöz már nincsenek meg bizonyos fegyverzetek, alkatrészek szupport, az újak meg cca 3-5év..

Elég megnézned a facebook kommenteket, egy fegyverbeszerzés esetén. Amit te okostojás Bükköonyterenyének gondolsz az Budapest balliberális közönsége.
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
849
2 229
93
Azt hiszed, hogy eddig nem vettek részt magyarok helikopterfejlesztésben. Az egyik ismerősöm az Eurocopternél volt anno szimulátor fejlesztőként. Nekünk a felső oktatásban a probléma, hogy a saját repülőeszközeinkhez sincs mérnök aki egyáltalán oktatná a leendő műszakiakat hajózókat. Néhány egyetemen, főiskolán van úgyan repülőgép-vezetői szak és 1-2 repülő mérnők rohangál óraadó tanárként ide-oda az országban tanítani. Nos belőlük akarsz majd helikoptert fejleszteni? Obrannával két napja együtt nézegettük a Bakony Harckiképző Központot :).. Köszönöm a tippet.. Az Aero is lehetne ilyen lehetőség, ha a NER csávok nem a saját hasznot szeretnék, hanem kicsit az ország javát is. Egyetlen előny az, hogy egy magasabb szintű repülő-müszaki értelmiséget lehetne tanítani, akár úgy is, hogy 1-2 évre kimennének tanulni akár az Airbushoz, akár az Aerohoz. De ez ne propagáljuk úgy, hogy részt veszünk a harci helikopter fejlesztésben. Ez inkább a magyar repülőipar humán erőforrásának képzése az Airbusnál.

Néha olyan nevetséges, hogy az egész elő van adva, mintha mi ismernénk a tudás forrását. Aztán a bükkönyterenyei marha aki ezt hallja a rádióban, olvassa a helyi néplapban , meg nézi az MTVA objektív és független tájékoztatását és NEM OLVASSA A HTKA-t sem!!! az nem is tudja, hogy más országokban is megy ám a haderőfejlesztés, és ott is kurva nagy pénzeket költenek rá. Az egyik hülye cikket a múltkor belinkelték. Magyarország teljesítette feladatát, vagy valami hasonló volt a szárazföldi páncélozott járművekkel kapcsolatban. Igaz még csak a gyakorló tankok vannak itt alig lőszerrel (az is gyakorló), egy egyetlen Pzh2000 került legyártásra, van tucat török építésű Yalcin és veszünk még 40-et (az is török építésű) és majd jönnek a tankjaink, de mi már teljesítettük. A többi ország meg nem.. Bizony. Nos Bükkönyterenyén már azt hiszik minden rendben a kardok, a zászlók és a mi hadseregünk már legyőzhetetlen. Miközben még BTR-80, T-72, D-20-as a tény. még rakéták nélküli helikopterek. Egyedül a Gripen ami ténylegesen képesség (már ha a közös készletből van elég LGBU-nk...)

Azon vagyunk, hogy legyen valami, azon van és elhiszem a beszerző szervezet a technikát, és a honvédség a személyi állomány kérdését is próbálja rendezni, de még minden elején vagyunk. Jelenleg még sem elég ember, se techika, hát még arra harcászati eljárások kialakítása, ténylegesen a személyi állomány kikézpése nem kezdődött el, vagy nem fejeződött be. Egy ténylegesen Orosz-NATO helyzetnél most kicsit letolt gatya lenne, mert a régi eszözökhöz már nincsenek meg bizonyos fegyverzetek, alkatrészek szupport, az újak meg cca 3-5év..
De én nem propagálok itt semmit! Egyébként, ha 2 db mérnökünk dolgozik rajta, akkor már igenis részt veszünk benne, akárhogy forgatjuk a szavakat.
Az első mondataiddal csak megerősíted, amit írtam, hogy miért lenne értelme bárminemű részvételnek.
Egyetlen előny az, hogy egy magasabb szintű repülő-müszaki értelmiséget lehetne tanítani,
EGYETLEN ELŐNY?????:eek: ÉS EZ NEM ELÉG???

És még mindig nem akarok helikoptert fejleszteni.
De ezt is lehet ragozni, egy helikopteren nem minden tervezési munkához kell repülőmérnök. Sőt, szerintem a gárda jelentős részének mindegy lenne, hogy helikopter, autó, vagy éppen egy MR gép ALKATRÉSZÉT! tervezi.
Szoftveres oldalon egy átlag fejlesztőnek elég, ha elmondják a működés szabályait, igényeit. Ők egy matematikai rendszert hoznak létre, ami adott bemenetek alapján válaszokat ad. Túlmisztifikálni sem kell azért ezeket a dolgokat.
Eléggé leegyszerűsített, de jó példa: én az épülő házamban egy Loxone plc-vel vezérlem a fűtés-hűtés rendszert, mérem a hőmérsékleteket, páratartalmat, nyomást, indítom a szivattyúkat, forgatom a keverőszelep motorját. De tudok vele világítást is kapcsolni, sőt az akváriumot is bekötöm, ürítem, feltöltöm stb. Ezek mind villamos jelek, az információ különböző bus-okon jön megy (CAN-Bus, Loxone Tree, 1-Wire, KNX) ezeket tisztán matematikai úton feldolgozza a plc, és az én igényem szerint kiadja a megfelelő működtető jelet. Persze a fűtés-hűtés vezérléséhez nem árt egy kis tudás, de azt meg én terveztem. Nem egyformán vezérlek egy fan-coil-t, egy radiátort vagy egy padlófűtési kört, bár mindegyik hőleadó. Ezeknek az igényeit, szabályait én, mint épületgépész határozom meg. Na itt kapcsolódik a történetünkbe a repülőmérnök, aerodinamikai- és egyéb szakember.
A csoda egyébként a rendszerintegrálás során születik, ott dől el, hogy a produktum egy kupac alkatrész, alrendszer lesz-e, vagy egy jól működő gépezet.

A 2. 3. bekezdéseddel egyet tudok érteni, csak nem tartozik a tárgyhoz. De megerősíti, hogy van hova fejlődni.
 
H

Hummen23

Guest
de minden gép h force képes. az eszközök ami 2 gép ára közel meg áttehető más gépekre.
késöbbiekbe a mihukba szerelt h force kiszerelhető és beépíthető akár gyakorló kiképző helikbe kis airbuskba akár h 125 be vagy 145 be. 225 be
Ez szerintem így nem igaz. Ennél összetettebb rendszerről van szó. Nincsen kiveszem, beteszem, átteszem bármire.
A mihuknak lejárt az idejük, a részünkről csak kapkodás van most, hogy amerika erőlteti a háborút.
Max kapnak posztszovjet fegyvereket, nem lehetséges belőlük 21. századi harcihelit csinálni.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
pedig de a H froce ilyen legos dolog.
ez a lényege ezért drága. meg nagy szám a piacon.
ez a promo fő vonala is.
Ez szerintem így nem igaz. Ennél összetettebb rendszerről van szó. Nincsen kiveszem, beteszem, átteszem bármire.
A mihuknak lejárt az idejük, a részünkről csak kapkodás van most, hogy amerika erőlteti a háborút.
Max kapnak posztszovjet fegyvereket, nem lehetséges belőlük 21. századi harcihelit csinálni.
 
H

Hummen23

Guest
pedig de a H froce ilyen legos dolog.
ez a lényege ezért drága. meg nagy szám a piacon.
ez a promo fő vonala is.
It is modular and incremental, and can be fitted onto any military version of Airbus’ commercial helicopter range (H125M, H145M, H225M)

A hind ebbe a meghatározásba nem fér bele.
 

Busho3301

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2021. április 26.
2 837
12 177
113
It is modular and incremental, and can be fitted onto any military version of Airbus’ commercial helicopter range (H125M, H145M, H225M)

A hind ebbe a meghatározásba nem fér bele.
Ettől függetlenül a Hind-et kb. úgy modernizálod ahogy akarod, van benne hely és van teherbírása is. Ez, hogy nem lehet belőle 21. századi harcihelit csinálni egyszerűen nem igaz, nézd meg amiket beraktunk pl. a SuperHind Mk4, Elbit csomag. A deszanttér rengeteg fejlesztési lehetőséget is jelent főleg, hogy 2x850 liter póttartály beszerelésére is van lehetőség. Akár plusz egy fő munkaállomása is kialakítható lenne benne (pl. EW, drón operátor) úgy, hogy az új képesség nem a WSO-t terheli. A szükséges rendszerek (pl. radar, EW, kommunikációs rendszerek) a szárnyak alá felmennek ha aerodinamikailag egyezik a külső pótosokkal a cucc, és nem megy az ü.a. rovására. Felesleges HForce-ban gondolkodni, többet ki lehet hozni a gépből mint amit a HForce csomag adhat, jó eséllyel olcsóbban is.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 904
14 651
113
Ettől függetlenül a Hind-et kb. úgy modernizálod ahogy akarod, van benne hely és van teherbírása is. Ez, hogy nem lehet belőle 21. századi harcihelit csinálni egyszerűen nem igaz, nézd meg amiket beraktunk pl. a SuperHind Mk4, Elbit csomag. A deszanttér rengeteg fejlesztési lehetőséget is jelent főleg, hogy 2x850 liter póttartály beszerelésére is van lehetőség. Akár plusz egy fő munkaállomása is kialakítható lenne benne (pl. EW, drón operátor) úgy, hogy az új képesség nem a WSO-t terheli. A szükséges rendszerek (pl. radar, EW, kommunikációs rendszerek) a szárnyak alá felmennek ha aerodinamikailag egyezik a külső pótosokkal a cucc, és nem megy az ü.a. rovására. Felesleges HForce-ban gondolkodni, többet ki lehet hozni a gépből mint amit a HForce csomag adhat, jó eséllyel olcsóbban is.
Sőt , mi több, a D variáns 3 személyes volt, egy fedélzeti mérnök volt (lehetett opcionálisan) pilótafülke és a deszanttér közötti átjáróban (bár nyilván ez nem volt túl kényelmes elhelyezés).
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 166
33 389
113
Sőt , mi több, a D variáns 3 személyes volt, egy fedélzeti mérnök volt (lehetett opcionálisan) pilótafülke és a deszanttér közötti átjáróban (bár nyilván ez nem volt túl kényelmes elhelyezés).
Mi24A volt 3 fös kezelőszemélyzetű
919900.jpg
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 905
4 661
113
Sőt , mi több, a D variáns 3 személyes volt, egy fedélzeti mérnök volt (lehetett opcionálisan) pilótafülke és a deszanttér közötti átjáróban (bár nyilván ez nem volt túl kényelmes elhelyezés).
Szia,

Igen, a "Magyar felsegjelo Mi-24 harci helikopterek" is leirja, hogy az eredeti orosz elkepzeles szerint 3 fos szemelyzettel repult, problema is volt belole, hogy a magyarok nem ennek megfeleloen kuldtek ki a szemelyzetet az elso atkepzesre.

Erdekessegkeppen a Mi-24P repult oraszamok a nagyjavitas elott:
335: 1018 ora (ebbol 198 nemet)
336: 906 ora (ebbol 138 nemet)
358(331): 257 ora
361(332): 159 ora
415(334): 224 ora
444(212): 136 ora

Engedelyezett uzemido: 3000 ora, az 577-es oldalszamu Mi-24D 2920 oraval ezt jol kihasznalta.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Szia,

Igen, a "Magyar felsegjelo Mi-24 harci helikopterek" is leirja, hogy az eredeti orosz elkepzeles szerint 3 fos szemelyzettel repult, problema is volt belole, hogy a magyarok nem ennek megfeleloen kuldtek ki a szemelyzetet az elso atkepzesre.

Erdekessegkeppen a Mi-24P repult oraszamok a nagyjavitas elott:
335: 1018 ora (ebbol 198 nemet)
336: 906 ora (ebbol 138 nemet)
358(331): 257 ora
361(332): 159 ora
415(334): 224 ora
444(212): 136 ora

Engedelyezett uzemido: 3000 ora, az 577-es oldalszamu Mi-24D 2920 oraval ezt jol kihasznalta.
Nem ártana árnyalni picit ezt a képet...
Mennyi volt a sárkányok naptari idő élettartama? Meg milyen volt a sárkányok állapota - pl. korrozió - nagyjavítás előtt.
Mennyi TBO idő volt még a főbb rendszerekben (hajtóművek, reduktor, stb...)
 
T

Törölt tag 1586

Guest

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 073
113
Leállítja a Mi-35-öseit a Brazil légierő.
Úgy látszik nem csak ATAKA rakétát tudnánk tőlük vásárolni, hanem az egész cájgot.
Le kéne mondani a H145M HForce 3-at és a H225M HForce 3-mat, és ezt venni.
Mi lehet az oka annak, hogy a 10-12 éves gépeket egy ciklus után nem nagyjavítják?
A magas üzemeltetési költségekre és az alkatrészellátásra panaszkodnak.
12 év alatt a 12 gép 8000 órát, azaz átlagosan csak 667 órát repültek. Super Tucanoval váltják le őket.

"Brazil signed a contract worth more than $360 million in October 2008 to acquire 12 Mi-35Ms (AH-2 Sabres), plus training services, spare parts and a five-year package of support. The Air Force put first three of these choppers into service in April 2010."

A gépek állítólag Líbiába kerülnek, az Egyesült Arab Emírségek pénzügyi támogatásával.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Mi lehet az oka annak, hogy a 10-12 éves gépeket egy ciklus után nem nagyjavítják?
A magas üzemeltetési költségekre és az alkatrészellátásra panaszkodnak.
12 év alatt a 12 gép 8000 órát, azaz átlagosan csak 667 órát repültek. Super Tucanoval váltják le őket.

"Brazil signed a contract worth more than $360 million in October 2008 to acquire 12 Mi-35Ms (AH-2 Sabres), plus training services, spare parts and a five-year package of support. The Air Force put first three of these choppers into service in April 2010."

A gépek állítólag Líbiába kerülnek, az Egyesült Arab Emírségek pénzügyi támogatásával.
A hozzászólásokban le van írva minden.
Egyrészt, az eddigi üzemeltetés is egy rémálom volt. Ha venni akartak is alkatrészeket, azok iszonyú csúszásokban érkeztek meg,..... ha egyáltalán.
Ezen kívül az amerikaiak is - állítólag - presszionálták őket az oroszok ellen. Valamint, hogy a nagyjavítások elvégzését tartósan csak az oroszoknál tudták volna megcsinálni, de ez mind a presszió miatt, mind a későbbi és további gyári függést vonta volna magával (alkatrész problémák), így lemondtak a dologról. Ördögi kör volt...
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 033
14 037
113
A hozzászólásokban le van írva minden.
Egyrészt, az eddigi üzemeltetés is egy rémálom volt. Ha venni akartak is alkatrészeket, azok iszonyú csúszásokban érkeztek meg,..... ha egyáltalán.
Ezen kívül az amerikaiak is - állítólag - presszionálták őket az oroszok ellen. Valamint, hogy a nagyjavítások elvégzését tartósan csak az oroszoknál tudták volna megcsinálni, de ez mind a presszió miatt, mind a későbbi és további gyári függést vonta volna magával (alkatrész problémák), így lemondtak a dologról. Ördögi kör volt...

Ez nekünk lefordítva kb.: HIMARS/NASAMS alkatrészellátással "presszionálva" lehetünk "pölö"!
A német politikai folyamatokat tippelve onnan is lehetséges ugyanez!!!


Nem szabad "több lábon állni"!!! Akkor rendes honvédelemmel, nem/nehezen zsarolható érdekérvényesítéssel rendelkeznénk!!!
...a szomszédok is "érzékenyek"!


A fenti ironikusan fogalmazott, de reális, komolyan veendő kockázat mellett/ellenére az a --magán-- véleményem, hogy a MiHu-knak még a kategórián belül is iszonyú üa-fogyasztása és kockázatos(megbízhatóságú)/drága alkatrész-ellátása van/"szokott" lenni!!!

Én eladnám/"cserélném" technikára/technológiára a szerbekkel(esetleg lengyelekkel bolgárok???) !!!

Bőven vannak náluk olyasmik, amik nekünk jól jönnének!!!


.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 643
5 636
113
Ettől függetlenül a Hind-et kb. úgy modernizálod ahogy akarod, van benne hely és van teherbírása is. Ez, hogy nem lehet belőle 21. századi harcihelit csinálni egyszerűen nem igaz, nézd meg amiket beraktunk pl. a SuperHind Mk4, Elbit csomag. A deszanttér rengeteg fejlesztési lehetőséget is jelent főleg, hogy 2x850 liter póttartály beszerelésére is van lehetőség. Akár plusz egy fő munkaállomása is kialakítható lenne benne (pl. EW, drón operátor) úgy, hogy az új képesség nem a WSO-t terheli. A szükséges rendszerek (pl. radar, EW, kommunikációs rendszerek) a szárnyak alá felmennek ha aerodinamikailag egyezik a külső pótosokkal a cucc, és nem megy az ü.a. rovására. Felesleges HForce-ban gondolkodni, többet ki lehet hozni a gépből mint amit a HForce csomag adhat, jó eséllyel olcsóbban is.
A "v" és "p" az külső póttartályos. A már kivont "d" volt a belsős.