Inkább olnek bele pénz, mint hogy megkérdezzék az amerikaiaktól, hogy ezekért, plusz a MIG-es alkatrészekért menyi, Vipert adnának ... vagy mondjuk Meloni hány Mangustát adna ...
Például, mert volt némi tapasztalat az amerikai "ingyen" szállítóhelikopterek kapcsán. Plusz azért mert Magyaroroszág nem ad fegyvert az ukránoknak. Plusz azért mert a "nemdohányzó" 29-eseket, ha valaki meglátja a Jurassic Parkban, akinek van némi alapszintű fogalma arról, hogy milyen állapotban kellene lenniük ahhoz, hogy azokból bármit is használni lehessen, az vagy elsírja magát, vagy elhányja magát, vagy mindkettő egyszerre. Van még egy típusú ember: aki rájuk néz és ("némi" pénzért) azt mondja, hogy ezek még rendben vannak,használhatóak, sőt akár repülőképessé is tehetők. Aztán utána messze ívben elkerüli őket, nehogy akár egy csavar alátétet is bele kelljen építenie belőlük a saját 29-eseibe, mert többet ér neki annál a hajózói élete. Az a baj, hogy a kiváló állagmegóvásnak, odafigyelésnek, gondoskodásnak,stb hála a magyar MiG-29-esek olyan állapotba kerültek, hogy maximum egy olyan olasz foglalkozna velük, aki igazából "brazil": "Lákátos Leonardo és Tezsvírei színes Fémgyűjtő Kft". Ő, viszont ha szóba hoznád neki a Vipert, akkor arra annyit mondana, hogy "jááj more, az nágyon kigyó, én félek tüle" ,a Mangusta emlegetésére meg azt válaszolná, hogy ő nem eszik rákokat, csak tiszai pontyot.
Lerohasztott, szétbelezett roncsokkal akarsz üzletelni. Olyan gépekkel, amik esetében arra sem figyeltek oda, hogy legalább a kabintetőre feltegyék a takarót, hogy ne szívja szét a plekót a nap. Senki nem veszi meg őket, nem meglepő módon.