HARMINC ÉVE TÖRTÉNT: ÉGI HUSZÁROK FAIRFORDBAN...
![]()
HARMINC ÉVE TÖRTÉNT: ÉGI HUSZÁROK FAIRFORDBAN
Ezen a hétvégén rendezik meg a Royal Air Force fairfordi bázisán a 2023-as Royal International Air Tatto-t (RIAT). Ugyanott, ahol három évtizeddel ezelőtt az MH 31. Kapos Harcászati Repülőezred MiG-21-esei bemutatkoztak. A 30. évforduló alkalmából két írással emlékezünk a taszári Égi Huszárok…airbase.blog.hu
Egy egykori legendás elfogás margójára:![]()
Nyugalmazott magyar vadászpilóta csempészhetett óriási mennyiségű drogot Írországban - Mandiner
A szállítmány az egyik legnagyobb európai kartellhez tartozhatott.mandiner.hu
Az F-13-asokat 1976-ban vonták ki, de néhányat reaktiváltak 1977-ben az augusztus 20-i Vízi és Légiparádén való részvételre. Szóval a típus utoljára 1976-ban adott fegyveres készültségi szolgálatot, de 1977-ben repült utoljára.
1976-ban jöttek ugyanis a bisz-ek első változatai.
Pontosan egy évet tévedtem az időben előre is meg hátra is.Helló, érdekes téma!
"Az utolsó kiképző repülés MiG-21F-13 típussal 1977. december 20-án történt. 1978 februárjáig a régebbi MiG-21F-13 és az újabb MiG-21MF vadászrepülőgépek együtt adtak készenlétet a kecskeméti repülőtérről.
Az utolsó vegyes MiG-21 készenlét résztvevői 1978 elején a kecskeméti repülőtéren:
- 1978. január 6-13.: MiG-21F-13: 813 és 820 MiG-21MF: 4406 és 8204
- 1978. január 13-20.: MiG-21F-13: 819 és 2311 MiG-21MF: 8203 és 4603
- 1978. január 20-27.: MiG-21F-13: 819 és 2313 MiG-21MF: 4409 és 8109
- 1978. január 27. – február 3.: MiG-21F-13: 820 és 825 MiG-21MF: 4406 és 8108
Előbb 1977 nyarán 14 darab MiG-21F-13-as repülőgépet konzerváltak, majd az utolsó kilenc magyar MiG-21F-13-ast 1978 februárjában vonták ki a szolgálatból!"
Az első 15 db MiG-21bis Taszárra 1975. májusa és júliusa között érkezett.
![]()
Egyébként érdekességképen a mi MiG-21F-13-asaink két közepes javítást éltek meg, míg más légierőkben legalább egy, sőt van ahol két nagyjavítást is! Egészen a nyolcvanas évekig repülte a MiG-21F-13-as változatot:
(Csehszlovákiát most nem számítom mert nekik újabb, saját gyártmányaik voltak, Észak-Korea meg Mad-Max kategória)
- NDK
- Egyiptom
- Kuba
- Szíria
- Bulgária
Nemrég olvastam bolgár visszaemlékezést, mi szerint a 2400 repült órás élettartamot tervezték kitolni 3000 órásra a saját F-13-asaiknál, de miután repedéseket fedeztek fel a gépek sárkányszerkezeti elemeinél, 1989-ben kivonták azokat. (A MiG-21R és MiG-25RBT felderítő gépeik mellett használták azokat nagy sebességű gyakorlóként.)
![]()

Ez egy nagyon érdekes elem. Ugyanis, ahogy én tudom, a PG kizárólag közepes javítást végzett és ez az, amit a repülős köznyelv "PG-s nagyjavításként" könyvelt el.Egyébként érdekességképen a mi MiG-21F-13-asaink két közepes javítást éltek meg, míg más légierőkben legalább egy, sőt van ahol két nagyjavítást is!
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..