[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-21 "Fishbed"

img_0001.jpg

img_0007.jpg

img_0027.jpg

img_0031.jpg

Tovabbi taszari fotok.
 
HARMINC ÉVE TÖRTÉNT: ÉGI HUSZÁROK FAIRFORDBAN...


HARMINC ÉVE TÖRTÉNT: ÚT AZ ISMERETLENBE...

 
  • Tetszik
  • Imádom
Reactions: bel and fishbed
Megint egy jó nagy adag ultraéles fotó a magyar 21-esekről. Taszár és Kecskemét:


Az 1904-es még Cápeti kora előtt:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

És után (saját):

329380347_3444550635813365_9189783808607770526_n.jpg
 
Egy egykori legendás elfogás margójára:


Ennél jobban nem lehet körülírni:

"A joviális külsejű, dús bajuszú, most 62 éves N. Zoltán nyugdíjas őrnagy igazi legendának számít a magyar vadászpilóták között. Ő volt ugyanis az, aki délszláv háború idején,1994 júliusában befogott és a magyar légtér elhagyására kényszerített egy szerb MIG-21-est. Ez akkoriban történt, amikor rendszeresek voltak a horvátokat támadó szerb gépek által elkövetett légtérsértések. Ezután léptették elő őrnaggyá, az elfogásról még egy festmény is készült.

Az egykori MIG-21-es és MIG-29-es pilóta napjainkban is rendszeresen megnyilvánul a sajtóban. Forgatott videót Pamkutyával és JustVidMannel is, amikor a Youtube-celebek egy repülős szimulátort próbáltak ki, de kikérték a véleményét az ukrajnai háborúval és a rohadó MIG-29-esekkel kapcsolatban is.

Repülős körökben igazi tekintélynek számít, egy portrévideóban – amelyben felsorolja a tucatnál jóval több repülőgéptípust, amellyel repült már – egy bemutató repüléseket végző cég pólójában látható, a cég Facebook-oldalán találunk is fotókat és videókat, amelyeken sétarepülésre visz civileket..."


Sajnálom.
 
Szegényt sok dologban bepalizták már az elmúlt években, jó hiszemű és nagyon naiv sajnos. Részt vett a HungaroAviation-ös csalásban is, reklámarcnak és a sztori hitelesebbnek tételére és befektetőbehülyítésre használták, sokaknak milliós kárt okozva, köztük a mi karbantartó cégünknek is...
 
Helló, érdekes téma!

Az F-13-asokat 1976-ban vonták ki, de néhányat reaktiváltak 1977-ben az augusztus 20-i Vízi és Légiparádén való részvételre. Szóval a típus utoljára 1976-ban adott fegyveres készültségi szolgálatot, de 1977-ben repült utoljára.

"Az utolsó kiképző repülés MiG-21F-13 típussal 1977. december 20-án történt. 1978 februárjáig a régebbi MiG-21F-13 és az újabb MiG-21MF vadászrepülőgépek együtt adtak készenlétet a kecskeméti repülőtérről.

Az utolsó vegyes MiG-21 készenlét résztvevői 1978 elején a kecskeméti repülőtéren:
  • 1978. január 6-13.: MiG-21F-13: 813 és 820 MiG-21MF: 4406 és 8204
  • 1978. január 13-20.: MiG-21F-13: 819 és 2311 MiG-21MF: 8203 és 4603
  • 1978. január 20-27.: MiG-21F-13: 819 és 2313 MiG-21MF: 4409 és 8109
  • 1978. január 27. – február 3.: MiG-21F-13: 820 és 825 MiG-21MF: 4406 és 8108

Előbb 1977 nyarán 14 darab MiG-21F-13-as repülőgépet konzerváltak, majd az utolsó kilenc magyar MiG-21F-13-ast 1978 februárjában vonták ki a szolgálatból!"

1976-ban jöttek ugyanis a bisz-ek első változatai.

Az első 15 db MiG-21bis Taszárra 1975. májusa és júliusa között érkezett.

20045693-10207844568431078-597094049519395723-o.jpg



Egyébként érdekességképen a mi MiG-21F-13-asaink két közepes javítást éltek meg, míg más légierőkben legalább egy, sőt van ahol két nagyjavítást is! Egészen a nyolcvanas évekig repülte a MiG-21F-13-as változatot:
  • NDK
  • Egyiptom
  • Kuba
  • Szíria
  • Bulgária
(Csehszlovákiát most nem számítom mert nekik újabb, saját gyártmányaik voltak, Észak-Korea meg Mad-Max kategória)

Nemrég olvastam bolgár visszaemlékezést, mi szerint a 2400 repült órás élettartamot tervezték kitolni 3000 órásra a saját F-13-asaiknál, de miután repedéseket fedeztek fel a gépek sárkányszerkezeti elemeinél, 1989-ben kivonták azokat. (A MiG-21R és MiG-25RBT felderítő gépeik mellett használták azokat nagy sebességű gyakorlóként.)

304739095-10100446712686534-7567117773628557818-n.jpg
 
Helló, érdekes téma!



"Az utolsó kiképző repülés MiG-21F-13 típussal 1977. december 20-án történt. 1978 februárjáig a régebbi MiG-21F-13 és az újabb MiG-21MF vadászrepülőgépek együtt adtak készenlétet a kecskeméti repülőtérről.

Az utolsó vegyes MiG-21 készenlét résztvevői 1978 elején a kecskeméti repülőtéren:
  • 1978. január 6-13.: MiG-21F-13: 813 és 820 MiG-21MF: 4406 és 8204
  • 1978. január 13-20.: MiG-21F-13: 819 és 2311 MiG-21MF: 8203 és 4603
  • 1978. január 20-27.: MiG-21F-13: 819 és 2313 MiG-21MF: 4409 és 8109
  • 1978. január 27. – február 3.: MiG-21F-13: 820 és 825 MiG-21MF: 4406 és 8108

Előbb 1977 nyarán 14 darab MiG-21F-13-as repülőgépet konzerváltak, majd az utolsó kilenc magyar MiG-21F-13-ast 1978 februárjában vonták ki a szolgálatból!"



Az első 15 db MiG-21bis Taszárra 1975. májusa és júliusa között érkezett.

20045693-10207844568431078-597094049519395723-o.jpg



Egyébként érdekességképen a mi MiG-21F-13-asaink két közepes javítást éltek meg, míg más légierőkben legalább egy, sőt van ahol két nagyjavítást is! Egészen a nyolcvanas évekig repülte a MiG-21F-13-as változatot:
  • NDK
  • Egyiptom
  • Kuba
  • Szíria
  • Bulgária
(Csehszlovákiát most nem számítom mert nekik újabb, saját gyártmányaik voltak, Észak-Korea meg Mad-Max kategória)

Nemrég olvastam bolgár visszaemlékezést, mi szerint a 2400 repült órás élettartamot tervezték kitolni 3000 órásra a saját F-13-asaiknál, de miután repedéseket fedeztek fel a gépek sárkányszerkezeti elemeinél, 1989-ben kivonták azokat. (A MiG-21R és MiG-25RBT felderítő gépeik mellett használták azokat nagy sebességű gyakorlóként.)

304739095-10100446712686534-7567117773628557818-n.jpg
Pontosan egy évet tévedtem az időben előre is meg hátra is. :)
 
Egyébként érdekességképen a mi MiG-21F-13-asaink két közepes javítást éltek meg, míg más légierőkben legalább egy, sőt van ahol két nagyjavítást is!
Ez egy nagyon érdekes elem. Ugyanis, ahogy én tudom, a PG kizárólag közepes javítást végzett és ez az, amit a repülős köznyelv "PG-s nagyjavításként" könyvelt el.
Viszont ez felvet további három kérdést.
A Drezdába kiküldött UM-jeink milyen szintű javítást kaptak?
A bolgárok milyen szintű javítást végeztek el a 23-asainkon?
Végezetül a PG 1995-96-ban a belorusz Baranovicsi-ből egy az egyben átvett technológia alapján milyen léptékű javítást végzett el a Szuhojokon?
Tudvalevő ugyanis, hogy korábban egy gépet, a 08-as UM-et náluk javíttattunk, tőlük milyen szintű munkát rendeltünk meg és vajon ugyanaz honosítottuk-e meg a PG-ben is?
(Ez már a negyedik kérdes a háromból)

Végül a Baranovicsibe egyedüliként kikerült 11-es MiG-23MF-ünk, ami a VSz, majd a Szovjetúnió felbomlása miatt három évig(!) volt kint, milyen léptékű technológia szerint volt javítva?