[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-21 "Fishbed"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 907
4 665
113
img_0001.jpg

img_0007.jpg

img_0027.jpg

img_0031.jpg

Tovabbi taszari fotok.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 267
81 200
113
HARMINC ÉVE TÖRTÉNT: ÉGI HUSZÁROK FAIRFORDBAN...


HARMINC ÉVE TÖRTÉNT: ÚT AZ ISMERETLENBE...

 
  • Tetszik
  • Imádom
Reactions: bel and fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 587
113
Egy egykori legendás elfogás margójára:


Ennél jobban nem lehet körülírni:

"A joviális külsejű, dús bajuszú, most 62 éves N. Zoltán nyugdíjas őrnagy igazi legendának számít a magyar vadászpilóták között. Ő volt ugyanis az, aki délszláv háború idején,1994 júliusában befogott és a magyar légtér elhagyására kényszerített egy szerb MIG-21-est. Ez akkoriban történt, amikor rendszeresek voltak a horvátokat támadó szerb gépek által elkövetett légtérsértések. Ezután léptették elő őrnaggyá, az elfogásról még egy festmény is készült.

Az egykori MIG-21-es és MIG-29-es pilóta napjainkban is rendszeresen megnyilvánul a sajtóban. Forgatott videót Pamkutyával és JustVidMannel is, amikor a Youtube-celebek egy repülős szimulátort próbáltak ki, de kikérték a véleményét az ukrajnai háborúval és a rohadó MIG-29-esekkel kapcsolatban is.

Repülős körökben igazi tekintélynek számít, egy portrévideóban – amelyben felsorolja a tucatnál jóval több repülőgéptípust, amellyel repült már – egy bemutató repüléseket végző cég pólójában látható, a cég Facebook-oldalán találunk is fotókat és videókat, amelyeken sétarepülésre visz civileket..."


Sajnálom.
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
549
1 260
93
Szegényt sok dologban bepalizták már az elmúlt években, jó hiszemű és nagyon naiv sajnos. Részt vett a HungaroAviation-ös csalásban is, reklámarcnak és a sztori hitelesebbnek tételére és befektetőbehülyítésre használták, sokaknak milliós kárt okozva, köztük a mi karbantartó cégünknek is...
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
980
3 478
93
Helló, érdekes téma!

Az F-13-asokat 1976-ban vonták ki, de néhányat reaktiváltak 1977-ben az augusztus 20-i Vízi és Légiparádén való részvételre. Szóval a típus utoljára 1976-ban adott fegyveres készültségi szolgálatot, de 1977-ben repült utoljára.

"Az utolsó kiképző repülés MiG-21F-13 típussal 1977. december 20-án történt. 1978 februárjáig a régebbi MiG-21F-13 és az újabb MiG-21MF vadászrepülőgépek együtt adtak készenlétet a kecskeméti repülőtérről.

Az utolsó vegyes MiG-21 készenlét résztvevői 1978 elején a kecskeméti repülőtéren:
  • 1978. január 6-13.: MiG-21F-13: 813 és 820 MiG-21MF: 4406 és 8204
  • 1978. január 13-20.: MiG-21F-13: 819 és 2311 MiG-21MF: 8203 és 4603
  • 1978. január 20-27.: MiG-21F-13: 819 és 2313 MiG-21MF: 4409 és 8109
  • 1978. január 27. – február 3.: MiG-21F-13: 820 és 825 MiG-21MF: 4406 és 8108

Előbb 1977 nyarán 14 darab MiG-21F-13-as repülőgépet konzerváltak, majd az utolsó kilenc magyar MiG-21F-13-ast 1978 februárjában vonták ki a szolgálatból!"

1976-ban jöttek ugyanis a bisz-ek első változatai.

Az első 15 db MiG-21bis Taszárra 1975. májusa és júliusa között érkezett.

20045693-10207844568431078-597094049519395723-o.jpg



Egyébként érdekességképen a mi MiG-21F-13-asaink két közepes javítást éltek meg, míg más légierőkben legalább egy, sőt van ahol két nagyjavítást is! Egészen a nyolcvanas évekig repülte a MiG-21F-13-as változatot:
  • NDK
  • Egyiptom
  • Kuba
  • Szíria
  • Bulgária
(Csehszlovákiát most nem számítom mert nekik újabb, saját gyártmányaik voltak, Észak-Korea meg Mad-Max kategória)

Nemrég olvastam bolgár visszaemlékezést, mi szerint a 2400 repült órás élettartamot tervezték kitolni 3000 órásra a saját F-13-asaiknál, de miután repedéseket fedeztek fel a gépek sárkányszerkezeti elemeinél, 1989-ben kivonták azokat. (A MiG-21R és MiG-25RBT felderítő gépeik mellett használták azokat nagy sebességű gyakorlóként.)

304739095-10100446712686534-7567117773628557818-n.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 587
113
Helló, érdekes téma!



"Az utolsó kiképző repülés MiG-21F-13 típussal 1977. december 20-án történt. 1978 februárjáig a régebbi MiG-21F-13 és az újabb MiG-21MF vadászrepülőgépek együtt adtak készenlétet a kecskeméti repülőtérről.

Az utolsó vegyes MiG-21 készenlét résztvevői 1978 elején a kecskeméti repülőtéren:
  • 1978. január 6-13.: MiG-21F-13: 813 és 820 MiG-21MF: 4406 és 8204
  • 1978. január 13-20.: MiG-21F-13: 819 és 2311 MiG-21MF: 8203 és 4603
  • 1978. január 20-27.: MiG-21F-13: 819 és 2313 MiG-21MF: 4409 és 8109
  • 1978. január 27. – február 3.: MiG-21F-13: 820 és 825 MiG-21MF: 4406 és 8108

Előbb 1977 nyarán 14 darab MiG-21F-13-as repülőgépet konzerváltak, majd az utolsó kilenc magyar MiG-21F-13-ast 1978 februárjában vonták ki a szolgálatból!"



Az első 15 db MiG-21bis Taszárra 1975. májusa és júliusa között érkezett.

20045693-10207844568431078-597094049519395723-o.jpg



Egyébként érdekességképen a mi MiG-21F-13-asaink két közepes javítást éltek meg, míg más légierőkben legalább egy, sőt van ahol két nagyjavítást is! Egészen a nyolcvanas évekig repülte a MiG-21F-13-as változatot:
  • NDK
  • Egyiptom
  • Kuba
  • Szíria
  • Bulgária
(Csehszlovákiát most nem számítom mert nekik újabb, saját gyártmányaik voltak, Észak-Korea meg Mad-Max kategória)

Nemrég olvastam bolgár visszaemlékezést, mi szerint a 2400 repült órás élettartamot tervezték kitolni 3000 órásra a saját F-13-asaiknál, de miután repedéseket fedeztek fel a gépek sárkányszerkezeti elemeinél, 1989-ben kivonták azokat. (A MiG-21R és MiG-25RBT felderítő gépeik mellett használták azokat nagy sebességű gyakorlóként.)

304739095-10100446712686534-7567117773628557818-n.jpg
Pontosan egy évet tévedtem az időben előre is meg hátra is. :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 587
113
Egyébként érdekességképen a mi MiG-21F-13-asaink két közepes javítást éltek meg, míg más légierőkben legalább egy, sőt van ahol két nagyjavítást is!
Ez egy nagyon érdekes elem. Ugyanis, ahogy én tudom, a PG kizárólag közepes javítást végzett és ez az, amit a repülős köznyelv "PG-s nagyjavításként" könyvelt el.
Viszont ez felvet további három kérdést.
A Drezdába kiküldött UM-jeink milyen szintű javítást kaptak?
A bolgárok milyen szintű javítást végeztek el a 23-asainkon?
Végezetül a PG 1995-96-ban a belorusz Baranovicsi-ből egy az egyben átvett technológia alapján milyen léptékű javítást végzett el a Szuhojokon?
Tudvalevő ugyanis, hogy korábban egy gépet, a 08-as UM-et náluk javíttattunk, tőlük milyen szintű munkát rendeltünk meg és vajon ugyanaz honosítottuk-e meg a PG-ben is?
(Ez már a negyedik kérdes a háromból)

Végül a Baranovicsibe egyedüliként kikerült 11-es MiG-23MF-ünk, ami a VSz, majd a Szovjetúnió felbomlása miatt három évig(!) volt kint, milyen léptékű technológia szerint volt javítva?